SME

Bratislava upraví križovatky

Električky budú rýchlejšie o niekoľko minút. No nie všade

Na Račianskej radiále majú mať električky prednosť, ale len na jednoduchších križovatkách.Na Račianskej radiále majú mať električky prednosť, ale len na jednoduchších križovatkách. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Už na budúci rok by sa mali zmeniť jednoduché križovatky. Električky by mohli byť spoľahlivejšie.

BRATISLAVA. Bratislava vypísala tender na preferenciu električkovej dopravy. Dlho sľubované zrýchlenie električiek v hlavnom meste by sa tak konečne mohlo stať skutočnosťou. Električky by sa mali menej zdržať na križovatkách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zlepšenie sa má prejaviť na Vajnorskej a Račianskej radiále, ostatné električkové úseky zostanú po starom.

Ďalšiu preferenciu zatiaľ neplánujeme, povedal hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlejšia koľajová mestská hromadná doprava by podľa Schlossera mohla premávať na budúci rok. Električky by sa mali zrýchliť až o niekoľko minút.

Zmeniť sa majú len jednoduché svetelné križovatky, zložitejšie mesto upravovať nebude, malo by to podľa Schlossera opačný efekt – namiesto uľahčenia dopravy veľké zápchy.

Prečítajte si rozhovor s dopravným inžinierom Bratislavy

Wi-fi nebude

O tom, že by električky nemali spomaľovať semafory na križovatkách, hovorí mesto už roky.

Ján Zachar, bývalý vedúci oddelenia koordinácie dopravných systémov magistrátu, tvrdil, že mesto chce na preferenciu električiek použiť wi-fi technológiu.

Schlosser to dnes popiera. „Bezdrôtová technológia to v prvej etape nebude,“ povedal. Mesto ju podľa neho bude môcť zaviesť až po zmene technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Do každého vozidla MHD musí pribudnúť palubný počítač.

Zaplatia to fondy

Nastavenie preferencie na jednej radiále by malo stáť okolo 218-tisíc eur bez DPH. Peniaze na projekt pôjdu z eurofondov, mesto sa má na ňom finančne podieľať piatimi percentami.

O víťazovi tendra rozhodne podľa Schlossera cena. „Ako je v súčasnosti v Bratislave štandardné, aj táto verejná súťaž prebehne elektronickou aukciou, kde sa predpokladá zníženie ceny,“ hovorí.

Priemerné zdržanie električiek na križovatkách s riadenou premávkou sa podľa meraní, ktoré v minulosti zverejnil magistrát, pohybuje od 10 do 48 sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 804
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 453
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 634
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 426
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 131
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 005
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 124
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 427
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 326
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 913
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 371
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 870
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 402
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 110
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 010
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu