SME

Bratislava upraví križovatky

Električky budú rýchlejšie o niekoľko minút. No nie všade

Na Račianskej radiále majú mať električky prednosť, ale len na jednoduchších križovatkách.Na Račianskej radiále majú mať električky prednosť, ale len na jednoduchších križovatkách. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Už na budúci rok by sa mali zmeniť jednoduché križovatky. Električky by mohli byť spoľahlivejšie.

BRATISLAVA. Bratislava vypísala tender na preferenciu električkovej dopravy. Dlho sľubované zrýchlenie električiek v hlavnom meste by sa tak konečne mohlo stať skutočnosťou. Električky by sa mali menej zdržať na križovatkách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zlepšenie sa má prejaviť na Vajnorskej a Račianskej radiále, ostatné električkové úseky zostanú po starom.

Ďalšiu preferenciu zatiaľ neplánujeme, povedal hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlejšia koľajová mestská hromadná doprava by podľa Schlossera mohla premávať na budúci rok. Električky by sa mali zrýchliť až o niekoľko minút.

Zmeniť sa majú len jednoduché svetelné križovatky, zložitejšie mesto upravovať nebude, malo by to podľa Schlossera opačný efekt – namiesto uľahčenia dopravy veľké zápchy.

Prečítajte si rozhovor s dopravným inžinierom Bratislavy

Wi-fi nebude

O tom, že by električky nemali spomaľovať semafory na križovatkách, hovorí mesto už roky.

Ján Zachar, bývalý vedúci oddelenia koordinácie dopravných systémov magistrátu, tvrdil, že mesto chce na preferenciu električiek použiť wi-fi technológiu.

Schlosser to dnes popiera. „Bezdrôtová technológia to v prvej etape nebude,“ povedal. Mesto ju podľa neho bude môcť zaviesť až po zmene technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Do každého vozidla MHD musí pribudnúť palubný počítač.

Zaplatia to fondy

Nastavenie preferencie na jednej radiále by malo stáť okolo 218-tisíc eur bez DPH. Peniaze na projekt pôjdu z eurofondov, mesto sa má na ňom finančne podieľať piatimi percentami.

O víťazovi tendra rozhodne podľa Schlossera cena. „Ako je v súčasnosti v Bratislave štandardné, aj táto verejná súťaž prebehne elektronickou aukciou, kde sa predpokladá zníženie ceny,“ hovorí.

Priemerné zdržanie električiek na križovatkách s riadenou premávkou sa podľa meraní, ktoré v minulosti zverejnil magistrát, pohybuje od 10 do 48 sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 483
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 907
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 563
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 128
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 701
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu