SME

Peniaze na trať do Petržalky mesto garantovať nevie

Ftáčnik ide v stredu rokovať do Bruselu. Chce sa uchádzať o peniaze z eurofondov na projekt integrovanej dopravy.

BRATISLAVA. Peniaze z eurofondov na koľajovú dopravu do Petržalky primátor Bratislavy Milan Ftáčnik garantovať nevie. Uviedol to počas verejnej diskusie k nosnému dopravnému systému.

„Nevieme garantovať žiadne peniaze, mesto samé na to peniaze nemá,“ uviedol Ftáčnik. Mesto preto musí nájsť na koľajovú dopravu externé zdroje. Podľa prieskumov ak doprava v Petržalke nevyrieši do roku 2020, na mostoch sa bude stáť nie polhodinu, ale hodinu a pol a dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ftáčnik ide v stredu rokovať do Bruselu a chce sa uchádzať o peniaze z eurofondov na projekt integrovanej dopravy. Z týchto peňazí by sa mali podľa bratislavského primátora realizovať dva projekty, spojenie železničnej stanice Predmestie so železničnou stanicou Filiálka a malo by sa spraviť zahustenie železničných zastávok z Devínskej Novej Vsi do Podunajských Biskupíc.

SkryťVypnúť reklamu

Ftáčnik chce zároveň dosiahnuť, aby bolo odsúhlasené, že sa z peňazí v programovacom období 2014 - 2020 začne budovať aj trať z Janíkovho dvora až po Hlavnú stanicu. „Ak vybudujeme severné spojenie Predmestie - Filiálka, južné spojenie Janíkov dvor - Šafárikovo námestie, potom nasleduje otázka, ako vytvoriť spojenie týchto dvoch tratí. Malo by ísť pod zem, aby nebolo v kolízii s inými druhmi dopravy. Toto je náš projekt, s ktorým idem do Bruselu, očakávame vecnú reakciu zo strany generálnych riaditeľstiev Európskej komisie,“ uviedol Ftáčnik.

Prvý projekt, zahustenie železničných zastávok, treba urobiť v tomto období, tvrdí Ftáčnik. Ide o trať z Devínskej Novej Vsi do Podunajských Biskupíc, ktorá je založená na vlakovom spojení, aby vlak mohol byť využívaný na vnútromestskú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Náklady na tunelové riešenie popod Dunaj sa odhadujú na 800 mil. eur, preto prepojenie pod Dunajom bude riešené neskôr, alebo iným spôsobom. Aby však mesto mohlo zostať v severojužnom prepojení, musí vypracovať severnú a južnú časť.

V tomto programovacom období by sa malo vybudovať severné spojenie Predmestie – Filiálka. Na južnej strane ide o spojenie Janíkov Dvor – Hlavná stanica. „Pôjdu oba tie projekty, pretože vytvárajú južnú časť prepojenia, aj severnú, a potom budeme potrebovať prepojenie medzi severnou a južnou časťou. Tunel je drahý, treba hľadať iné riešenie,“ uviedol Ftáčnik.

V stredu ide primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik na rokovanie do Bruselu, kde sa bude snažiť presadiť, že každá časť projektu prispieva k tomu, aby sa navodilo riešenie, ktoré dlhodobo vyrieši severojužné prepojenie.

SkryťVypnúť reklamu

Na štvrtkovom zastupiteľstve chce Ftáčnik navrhnúť poslancom, aby súhlasili s tým, že na prvom mieste bude Filiálka, na druhom mieste zahustenie zastávok a na treťom mieste Petržalka, s tým, že prvé dva projekty pôjdu z tohto programovacieho obdobia.

„Poslanci by mali povedať áno, podporujeme všetky tri projekty tak, ako sú. Nielen hovorme, ale už aj konajme. Ľudia už naozaj čakajú konkrétne riešenia a konkrétne veci,“ dodal Ftáčnik. Ako počas diskusie uviedol jeden z obyvateľov Petržalky, trať do Petržalky je o politických rozhodnutiach, politici za ňou musia stáť a musia ju presadiť. „Občanov Petržalky nezaujíma ako to bude, ale chcú mať dopravu lacnú, ktorá im neznečistí životné prostredie a neznehodnotí úroveň bývania,“ uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 71 075
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 248
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 903
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 464
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 085
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 171
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 351
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 526
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 70 970
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 831
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 271
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 902
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 400
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 756
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu