BRATISLAVA. Ešte pred rokom náklady na rozbiehajúci sa mestský parkovací systém prevyšovali príjmy, napísalo vtedy mesto vo svojej analýze. V treťom roku fungovania PAAS už systém zarobil, podľa údajov za prvých deväť mesiacov, takmer 13 miliónov eur.
Zo sumy, ktorú si medzi sebou delia magistrát s mestskými časťami, tvoria najväčšiu časť krátkodobé parkovacie lístky, tie od januára do septembra tohto roku predbežne zarobili 7,9 milióna eur.
Z rezidentských, abonentských a bonusových kariet systém získal dva milióny. Tri milióny tvoria pokuty v rámci objektívnej zodpovednosti, zahŕňajú však aj nelegálne parkovanie na chodníku mimo zón PAAS.
Po odrátaní nákladov na prevádzku systému zisky putujú do Fondu mobility.
„Vďaka výnosom z regulovaného parkovania PAAS môžeme budovať nové parkoviská, parkovacie domy aj rekonštruovať ulice,“ povedal hovorca magistrátu Peter Bubla.
Tento rok získané zdroje idú na rezidentský parkovací dom v Karlovej Vsi, prípravu P+R parkovísk, ale aj komplexnú rekonštrukciu chodníkov na Trenčianskej ulici.
Dočítate sa:
- kde všade už bol parkovací systém zavedený,
- ako budú pribúdať ďalšie zóny,
- ako sa vyvíjali výnosy a čo zahŕňajú náklady.
PAAS v číslach
Do parkovacieho systému, ktorý mesto spustilo začiatkom roka 2022, postupne pribudli zóny v Starom Meste, Ružinove, Novom Meste, Petržalke a Rači.