SME

Bratislavské mestské parkovanie je zatiaľ v strate, mesto už stálo deväť miliónov eur

Všetky výdavky znáša mesto.

Z príjmov z hodinového parkovania ide väčšina mestu.Z príjmov z hodinového parkovania ide väčšina mestu. (Zdroj: Jozef Jakubčo )

Na začiatku minulého roka v Bratislave zaviedli prvé zóny s regulovaným parkovaním podľa celomestskej politiky PAAS. V roku 2022 bolo takto zregulovaných zón päť a postupne pribúdajú ďalšie. Najnovšia je zóna RU3 - Štrkovec, ktorá platí odvčera.

Podľa analýzy výnosov parkovania, ktorú zverejnilo hlavné mesto pred rokovaním mestského zastupiteľstva, boli príjmy za minulý rok 2, 7 milióna eur. Mesto sa o ne delí s mestskými časťami, tým pripadlo takmer 800-tisíc eur, mestu približne 1,9 milióna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výnosy za tento rok už sú vyššie. Od januára do augusta mestské parkovanie zarobilo približne 3,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Náklady na fungovanie systému a spustenie ďalších zón však stále prevyšujú výnosy. V plnej miere ich pokrýva hlavné mesto. Spustenie systému a prvý rok prevádzky stál 5,4 milióna eur, tento rok už ďalšie štyri milióny.

Mesto očakáva, že systém sa dostane do zelených čísel v rokoch 2025 - 2026.

„Z kladného výsledku plynúceho do fondu mobility a z eurofondov by následne mali byť financované veľké investičné projekty výstavby parkovacích domov,“ hovorí hovorca magistrátu Peter Bubla.

Ako sa delia výnosy

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAGER na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Parkovacia politika v Bratislave

Ilustračné foto.

Bola zatiaľ asi najťažším sídliskom pre prípravu projektu.


TASR
Regulované parkovanie v Bratislave PAAS

Najskôr začne platiť regulácia v Ovsišti.


TASR 2
Tarifa v zóne Teplická je jedno euro na hodinu.

V lokalite Teplická realizovali dopravné značenie.


SITA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 13 220
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 7 944
  3. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 5 441
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 438
  5. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 3 610
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 831
  7. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 2 271
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 1 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 34 368
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 24 027
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 486
  4. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 7 828
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 515
  6. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 7 267
  7. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 669
  8. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 6 475
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu