SME

Múzeum dopravy pripravuje výstavu venovanú bratislavskému metru

Príbeh metra sa začal rozvíjať na začiatku 70. rokov 20. storočia.

(Zdroj: TASR/Miroslav Košírer)

BRATISLAVA. Slovenské technické múzeum v priestoroch Múzea dopravy v Bratislave otvára novú výstavu o bratislavskom metre s názvom Metro, ktorým sa nevozíme.

Ako informuje Slovenské technické múzeum, obrazová výstava prenesie návštevníkov do veľkej kapitoly v dejinách plánovania verejnej dopravy v hlavnom meste prostredníctvom počítačovej simulácie, vizualizácií a archívnych materiálov. Výstava potrvá do 28. februára 2025.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Príbeh bratislavského metra sa začal rozvíjať na začiatku 70. rokov 20. storočia, keď vládne orgány v bývalom Československu rozhodli, že sa z Bratislavy v dlhodobom výhľade stane miliónová sídelno-regionálna aglomerácia," približuje Slovenské technické múzeum.

SkryťVypnúť reklamu

Pre požadované nároky na prepravu obyvateľstva vyšiel v tom čase ako najvhodnejší dopravný systém rýchlodráhy na báze metra. V roku 1973 začali navrhovať prvé projekty. Tieto boli počas nasledujúcich desaťročí mnohokrát prepracované a prehodnotené.

Výstavba bratislavského metra začala v 80. rokoch 20. storočia, a to dokonca dvakrát. Prvýkrát v roku 1983 a druhý krát v roku 1988.

„Ako by vyzerala prvá trať z Petržalky do centra mesta, ak by ju naozaj dokončili? Odpoveď na túto otázku poskytujú vizualizácie Andreja Fridricha," konštatuje Slovenské technické múzeum.

Ten si z množstva plánov a štúdií zvolil projekt, podľa ktorého sa mala najskôr zrealizovať stavba takzvanej dočasnej, povrchovej trasy metra z okraja Petržalky cez Starý most na Mlynské nivy. Na tú mala nadviazať výstavba definitívneho podzemného úseku vedeného v koridore naprieč Petržalkou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 043
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 621
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 034
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 351
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 799
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 100
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 905
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 509
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu