SME

MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas

Mesto sľubuje záchytné parkoviská, expresné linky aj nové autobusy. Väčšie zmeny však potrvajú roky.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Parkovacia politika má z ulíc Bratislavy vytlačiť tisícky áut. Denne ich do hlavného mesta prichádza asi 33-tisíc.

Šoféri z iných miest či satelitov by podľa magistrátu mali auto nechať doma a presadnúť do mestskej hromadnej dopravy, ktorá sa však bude zlepšovať postupne.

Záchytné parkoviská zatiaľ nefungujú, má ich byť dvanásť, a predlžovanie električkových tratí je len na papieri.

"Viacerí ľudia zvážia svoj príchod do Bratislavy autom a budú prichádzať častejšie verejnou dopravou, ktorá sa do spustenia Férového parkovania výrazne zlepší," sľubuje hovorca magistrátu Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Návrat expresov

Nápor ľudí, ktorí nechajú doma auto, tak bude musieť zvládnuť MHD. "Niekde bude treba posilniť spoje, ale mnohé linky majú kapacitnú rezervu a nárast počtu cestujúcich by mohli zvládnuť," myslí si Martin Fundárek zo združenia Lepšia doprava.

Magistrát však chce po rokoch obnoviť expresné linky, ktoré by mali rýchlejšie dopraviť do širšieho centra ľudí z Devínskej Novej Vsi, Lamača či Rusoviec.

Chystajú aj systém, ktorý má na križovatkách uprednostňovať vozidlá MHD. Ak sa dobre nastaví riadenie križovatiek, podľa Fundárka to určite prispeje k zrýchleniu hromadnej dopravy.

Tej majú pomôcť aj nové buspruhy. Mesto už počas mesiaca a pol otestovalo buspruh na Gagarinovej. Ďalšie majú byť na Trnavskej, Pražskej či na Štefánikovej, kde od neho ešte za Milana Ftáčnika po testovaní upustili.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Matúš Vallo tiež uvažuje, že celoročnú električenku zlacnejú na 199 eur.

Dopravu má zatraktívniť aj 80 nových autobusov. V nových električkách podľa Valla jazdí viac cestujúcich. Nákup nových autobusov je však podľa Fundárka bežnou obmenou vozového parku, pričom by podľa neho mali nahradiť hlavne staré karosy.

"DPB má stále 26 vozidiel karosa, ktoré majú 24 - 28 rokov. Prešli síce modernizáciou a prestavbou, ale posledný pred jedenástimi rokmi a už dávno sú zrelé na vyradenie," vraví.

Električky? Pomaličky

Na predĺženie električkových tratí čaká mesto roky. Po roku 1989 sa vybudovala len dvojkilometrová trať zo Starého Mesta cez Starý most do Petržalky.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5XUD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 401
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 952
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 976
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 485
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 334
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 841
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 118
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 261
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 314
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 157
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 025
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 861
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 080
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 389
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 780
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 760
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu