SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas

Mesto sľubuje záchytné parkoviská, expresné linky aj nové autobusy. Väčšie zmeny však potrvajú roky.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Parkovacia politika má z ulíc Bratislavy vytlačiť tisícky áut. Denne ich do hlavného mesta prichádza asi 33-tisíc.

Šoféri z iných miest či satelitov by podľa magistrátu mali auto nechať doma a presadnúť do mestskej hromadnej dopravy, ktorá sa však bude zlepšovať postupne.

Záchytné parkoviská zatiaľ nefungujú, má ich byť dvanásť, a predlžovanie električkových tratí je len na papieri.

"Viacerí ľudia zvážia svoj príchod do Bratislavy autom a budú prichádzať častejšie verejnou dopravou, ktorá sa do spustenia Férového parkovania výrazne zlepší," sľubuje hovorca magistrátu Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Návrat expresov

Nápor ľudí, ktorí nechajú doma auto, tak bude musieť zvládnuť MHD. "Niekde bude treba posilniť spoje, ale mnohé linky majú kapacitnú rezervu a nárast počtu cestujúcich by mohli zvládnuť," myslí si Martin Fundárek zo združenia Lepšia doprava.

Magistrát však chce po rokoch obnoviť expresné linky, ktoré by mali rýchlejšie dopraviť do širšieho centra ľudí z Devínskej Novej Vsi, Lamača či Rusoviec.

Chystajú aj systém, ktorý má na križovatkách uprednostňovať vozidlá MHD. Ak sa dobre nastaví riadenie križovatiek, podľa Fundárka to určite prispeje k zrýchleniu hromadnej dopravy.

Tej majú pomôcť aj nové buspruhy. Mesto už počas mesiaca a pol otestovalo buspruh na Gagarinovej. Ďalšie majú byť na Trnavskej, Pražskej či na Štefánikovej, kde od neho ešte za Milana Ftáčnika po testovaní upustili.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Matúš Vallo tiež uvažuje, že celoročnú električenku zlacnejú na 199 eur.

Dopravu má zatraktívniť aj 80 nových autobusov. V nových električkách podľa Valla jazdí viac cestujúcich. Nákup nových autobusov je však podľa Fundárka bežnou obmenou vozového parku, pričom by podľa neho mali nahradiť hlavne staré karosy.

"DPB má stále 26 vozidiel karosa, ktoré majú 24 - 28 rokov. Prešli síce modernizáciou a prestavbou, ale posledný pred jedenástimi rokmi a už dávno sú zrelé na vyradenie," vraví.

Električky? Pomaličky

Na predĺženie električkových tratí čaká mesto roky. Po roku 1989 sa vybudovala len dvojkilometrová trať zo Starého Mesta cez Starý most do Petržalky.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 445
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 677
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 1 335
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 017
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 650
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 577
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 566
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 922
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 634
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 8 649
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 542
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 605
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 419
  7. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 2 604
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 502
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu