SME

MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas

Mesto sľubuje záchytné parkoviská, expresné linky aj nové autobusy. Väčšie zmeny však potrvajú roky.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Parkovacia politika má z ulíc Bratislavy vytlačiť tisícky áut. Denne ich do hlavného mesta prichádza asi 33-tisíc.

Šoféri z iných miest či satelitov by podľa magistrátu mali auto nechať doma a presadnúť do mestskej hromadnej dopravy, ktorá sa však bude zlepšovať postupne.

Záchytné parkoviská zatiaľ nefungujú, má ich byť dvanásť, a predlžovanie električkových tratí je len na papieri.

"Viacerí ľudia zvážia svoj príchod do Bratislavy autom a budú prichádzať častejšie verejnou dopravou, ktorá sa do spustenia Férového parkovania výrazne zlepší," sľubuje hovorca magistrátu Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Návrat expresov

Nápor ľudí, ktorí nechajú doma auto, tak bude musieť zvládnuť MHD. "Niekde bude treba posilniť spoje, ale mnohé linky majú kapacitnú rezervu a nárast počtu cestujúcich by mohli zvládnuť," myslí si Martin Fundárek zo združenia Lepšia doprava.

Magistrát však chce po rokoch obnoviť expresné linky, ktoré by mali rýchlejšie dopraviť do širšieho centra ľudí z Devínskej Novej Vsi, Lamača či Rusoviec.

Chystajú aj systém, ktorý má na križovatkách uprednostňovať vozidlá MHD. Ak sa dobre nastaví riadenie križovatiek, podľa Fundárka to určite prispeje k zrýchleniu hromadnej dopravy.

Tej majú pomôcť aj nové buspruhy. Mesto už počas mesiaca a pol otestovalo buspruh na Gagarinovej. Ďalšie majú byť na Trnavskej, Pražskej či na Štefánikovej, kde od neho ešte za Milana Ftáčnika po testovaní upustili.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Matúš Vallo tiež uvažuje, že celoročnú električenku zlacnejú na 199 eur.

Dopravu má zatraktívniť aj 80 nových autobusov. V nových električkách podľa Valla jazdí viac cestujúcich. Nákup nových autobusov je však podľa Fundárka bežnou obmenou vozového parku, pričom by podľa neho mali nahradiť hlavne staré karosy.

"DPB má stále 26 vozidiel karosa, ktoré majú 24 - 28 rokov. Prešli síce modernizáciou a prestavbou, ale posledný pred jedenástimi rokmi a už dávno sú zrelé na vyradenie," vraví.

Električky? Pomaličky

Na predĺženie električkových tratí čaká mesto roky. Po roku 1989 sa vybudovala len dvojkilometrová trať zo Starého Mesta cez Starý most do Petržalky.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5XUD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 812
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 742
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 375
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 296
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 015
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 865
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 119
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 555
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 14 344
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 903
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 666
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 065
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 783
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 748
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 495
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu