SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

MHD v Bratislave sa zlepší, ale chce to čas

Mesto sľubuje záchytné parkoviská, expresné linky aj nové autobusy. Väčšie zmeny však potrvajú roky.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta )

BRATISLAVA. Parkovacia politika má z ulíc Bratislavy vytlačiť tisícky áut. Denne ich do hlavného mesta prichádza asi 33-tisíc.

Šoféri z iných miest či satelitov by podľa magistrátu mali auto nechať doma a presadnúť do mestskej hromadnej dopravy, ktorá sa však bude zlepšovať postupne.

Záchytné parkoviská zatiaľ nefungujú, má ich byť dvanásť, a predlžovanie električkových tratí je len na papieri.

"Viacerí ľudia zvážia svoj príchod do Bratislavy autom a budú prichádzať častejšie verejnou dopravou, ktorá sa do spustenia Férového parkovania výrazne zlepší," sľubuje hovorca magistrátu Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Návrat expresov

Nápor ľudí, ktorí nechajú doma auto, tak bude musieť zvládnuť MHD. "Niekde bude treba posilniť spoje, ale mnohé linky majú kapacitnú rezervu a nárast počtu cestujúcich by mohli zvládnuť," myslí si Martin Fundárek zo združenia Lepšia doprava.

Magistrát však chce po rokoch obnoviť expresné linky, ktoré by mali rýchlejšie dopraviť do širšieho centra ľudí z Devínskej Novej Vsi, Lamača či Rusoviec.

Chystajú aj systém, ktorý má na križovatkách uprednostňovať vozidlá MHD. Ak sa dobre nastaví riadenie križovatiek, podľa Fundárka to určite prispeje k zrýchleniu hromadnej dopravy.

Tej majú pomôcť aj nové buspruhy. Mesto už počas mesiaca a pol otestovalo buspruh na Gagarinovej. Ďalšie majú byť na Trnavskej, Pražskej či na Štefánikovej, kde od neho ešte za Milana Ftáčnika po testovaní upustili.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Matúš Vallo tiež uvažuje, že celoročnú električenku zlacnejú na 199 eur.

Dopravu má zatraktívniť aj 80 nových autobusov. V nových električkách podľa Valla jazdí viac cestujúcich. Nákup nových autobusov je však podľa Fundárka bežnou obmenou vozového parku, pričom by podľa neho mali nahradiť hlavne staré karosy.

"DPB má stále 26 vozidiel karosa, ktoré majú 24 - 28 rokov. Prešli síce modernizáciou a prestavbou, ale posledný pred jedenástimi rokmi a už dávno sú zrelé na vyradenie," vraví.

Električky? Pomaličky

Na predĺženie električkových tratí čaká mesto roky. Po roku 1989 sa vybudovala len dvojkilometrová trať zo Starého Mesta cez Starý most do Petržalky.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 15 967
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 974
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 124
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 676
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 331
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 074
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 031
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 933
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 782
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 135
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 837
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 8 161
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 711
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 940
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 864
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu