SME

Linka 901 do Hainburgu nekončí

Dopravný podnik Bratislava získal licenciu na jej ďalšiu prevádzku.

Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút.Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Linka 901 bude naďalej premávať medzi bratislavským Mostom SNP a Hainburgom. Dopravný podnik Bratislava (DPB) na svojej webovej stránke v piatok (8. júna) informoval, že získal licenciu na jej ďalšiu prevádzku.

Podľa pôvodných informácií mal od 11. júna 2018 premávku na tejto linky pozastaviť, pretože sa mu skončila platnosť licencie na jej prevádzkovanie. Pôvodne ju mal na päť rokov. Novú má mať na pol roka.

Prečítajte si tiež: Do Hainburgu prestane jazdiť linka 901 Čítajte 

“O vydanie novej licencie sme už požiadali a čakáme na jej udelenie,” povedala minulý týždeň pre SME hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Kedy o obnovenie licencie požiadali, ani ako dlho na jej vydanie už čakajú vtedy nepovedala.

SkryťVypnúť reklamu

Linku 901, ktorá premáva spod Mosta SNP približne každú hodinu, mali nahradiť spoje Slovak Lines Express, ktoré jazdia z Bratislavy do Viedne cez Hainburg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj v minulosti už linka 901 mala výpadok a museli ju nahradiť inými spojmi. Začiatkom vlaňajšieho roka DPB informoval, že ju má so svojimi spojmi úplne nahradiť Slovak Lines. Argumentoval dlhodobou stratovosťou služby.

Trasa do Hainburgu je približne 16 kilometrov dlhá, v mestečku žije niečo vyše šesťtisíc obyvateľov. V súčasnosti až pätinu tvoria Slováci, mnoho z nich denne dochádza za prácou v Bratislave.

Linku 901 zaviedol DPB prvýkrát v roku 2008, pôvodne len do Wolfsthalu. Od marca 2009 linku predĺžil až do Hainburgu.

Na linke neplatí štandardná električenka, ale špeciálne cestovné 1,50 eura za jednosmernú, alebo 2,90 eura za spiatočnú cestu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Slováci v okolí Rajky chcú viac vlakov do Petržalky Čítajte 

DPB prevádzkuje aj cezhraničnú autobusovú linku 801 medzi bratislavskými Rusovcami a maďarskou Rajkou. Bez problémov má fungovať aj naďalej.

"Akékoľvek obmedzenia v dobe platnosti licencie medzinárodnej linky do Rajky DPB neplánuje," uviedol pre TASR dopravný podnik. Na ňu má licenciu do 1. októbra 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 817
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 184
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 442
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 374
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 761
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 739
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 193
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Akciové trhy prudko klesajú.

Na nájdenie vinníka nie je potrebné ekonomické vzdelanie.


103
Trhy na Wall Street.

Príležitosťou môžu byť napríklad farmafirmy či biotechnologické tituly.


Katarína na školskej akcii World Heritage Day.

Domov má na dvoch kontinentoch.


5
Matia Lenická

Trump urobí všetko, aby sa zapísal do histórie. Aj na spôsob cisára Nera.


9
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 619
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 258
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 416
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 406
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 613
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 758
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 712
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 605
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu