SME

Linka 901 do Hainburgu nekončí

Dopravný podnik Bratislava získal licenciu na jej ďalšiu prevádzku.

Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút.Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Linka 901 bude naďalej premávať medzi bratislavským Mostom SNP a Hainburgom. Dopravný podnik Bratislava (DPB) na svojej webovej stránke v piatok (8. júna) informoval, že získal licenciu na jej ďalšiu prevádzku.

Podľa pôvodných informácií mal od 11. júna 2018 premávku na tejto linky pozastaviť, pretože sa mu skončila platnosť licencie na jej prevádzkovanie. Pôvodne ju mal na päť rokov. Novú má mať na pol roka.

Prečítajte si tiež: Do Hainburgu prestane jazdiť linka 901 Čítajte 

“O vydanie novej licencie sme už požiadali a čakáme na jej udelenie,” povedala minulý týždeň pre SME hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Kedy o obnovenie licencie požiadali, ani ako dlho na jej vydanie už čakajú vtedy nepovedala.

SkryťVypnúť reklamu

Linku 901, ktorá premáva spod Mosta SNP približne každú hodinu, mali nahradiť spoje Slovak Lines Express, ktoré jazdia z Bratislavy do Viedne cez Hainburg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj v minulosti už linka 901 mala výpadok a museli ju nahradiť inými spojmi. Začiatkom vlaňajšieho roka DPB informoval, že ju má so svojimi spojmi úplne nahradiť Slovak Lines. Argumentoval dlhodobou stratovosťou služby.

Trasa do Hainburgu je približne 16 kilometrov dlhá, v mestečku žije niečo vyše šesťtisíc obyvateľov. V súčasnosti až pätinu tvoria Slováci, mnoho z nich denne dochádza za prácou v Bratislave.

Linku 901 zaviedol DPB prvýkrát v roku 2008, pôvodne len do Wolfsthalu. Od marca 2009 linku predĺžil až do Hainburgu.

Na linke neplatí štandardná električenka, ale špeciálne cestovné 1,50 eura za jednosmernú, alebo 2,90 eura za spiatočnú cestu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Slováci v okolí Rajky chcú viac vlakov do Petržalky Čítajte 

DPB prevádzkuje aj cezhraničnú autobusovú linku 801 medzi bratislavskými Rusovcami a maďarskou Rajkou. Bez problémov má fungovať aj naďalej.

"Akékoľvek obmedzenia v dobe platnosti licencie medzinárodnej linky do Rajky DPB neplánuje," uviedol pre TASR dopravný podnik. Na ňu má licenciu do 1. októbra 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 355
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 797
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 324
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 131
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 999
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 020
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 72 734
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 248
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 685
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 452
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 567
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 923
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 835
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu