Slováci v okolí Rajky chcú viac vlakov do Petržalky

Slováci v prihraničných obciach majú záujem o rozšírenie vlakov do Bratislavy v takom rozsahu, ako je medzi Viedňou a Bratislavou.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA/RAJKA. Slováci v prihraničných obciach majú záujem o rozšírenie vlakovej dopravy medzi Bratislavou a Rajkou v takom rozsahu, ako je medzi Viedňou a Bratislavou. Vyplýva to z ankety medzi obyvateľmi prihraničných obcí.

Podľa Renáty Tóthovej z obce Bezenye veľa Slovákov chodí do Bratislavy, Petržalky a Rusoviec nielen na nákupy, ale aj do škôl, k lekárom, alebo cestujú za kultúrou a športom.

"Keby bol časový harmonogram vlakového spojenia bohatší, vyťaženosť spojenia by sa výrazne zvýšila," uviedla Tóthová.

Prečítajte si tiež: Od decembra spojí Petržalku s Rajkou vlak

Viac vlakov by privítal aj Ivan Lukáč z Rajky.

"S rodinou túto možnosť pravidelne využívame. Ale bolo by ešte lepšie, keby vlak premával častejšie ako raz za tri hodiny, tak ako vlak z Bratislavy do Viedne, teda každú hodinu v oboch smeroch," povedal Lukáč.

Podľa neho by to do vlaku pritiahlo ešte viac obyvateľov prihraničných obcí neďaleko Bratislavy nielen preto, aby sa vyhli dopravným zápcham.

Zatiaľ je priskoro na rozširovanie spojov

Podľa ministerstva dopravy je zatiaľ na rozširovanie vlakovej dopravy medzi Rajkou a Petržalkou priskoro.

"Rezort dopravy sleduje vývoj frekvencie na linke, ktorá má od prvých dní jej spustenia veľmi dobré využitie. Stále však nie je vyčerpaná kapacita súprav, a preto nie je dôvod na pridávanie vlakov," uvádza sa v stanovisku odboru komunikácie ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež: Vlakové spojenie sa osvedčilo

Cezhraničné železničné spojenie z Bratislavy do susednej maďarskej Rajky je v prevádzke od 10. decembra 2017.

Železničné spojenie obnovil rezort dopravy takmer po desaťročí s cieľom lepšieho prepojenia regiónov a posilnenia prímestskej dopravy v hlavnom meste.

Vlaky jazdia v dopravnej špičke, aby pokryli najväčšiu intenzitu a predpokladaný záujem o tento druh dopravy. V súčasnosti je ich kapacita v priemere vyťažená takmer na tri štvrtiny. Najsilnejšie dni sú pondelky a piatky v smere do Bratislavy, vtedy býva priemerná kapacita výrazne prekročená.

Prvých desať vlakov v oboch smeroch premáva cez Rusovce, kde má vlak aj zastávku. Podľa starostu Dušana Antoša je po mesiaci predčasné hovoriť o tom, aký prínos má nové vlakové spojenie medzi Rajkou a Petržalkou pre obec.

"To, či sa v Rusovciach výraznejšie obmedzí premávka po cestnej komunikácii, budeme vedieť zhodnotiť najskôr o rok," povedal pre TASR Antoš.

Súčasť integrovanej dopravy

Vlakové spojenie medzi Rajkou a Petržalkou je súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, takže cestujúci na území Slovenska ho môžu využívať aj v rámci prestupu na linky MHD.

Prečítajte si tiež: Cestujúci linky 801 spisujú petíciu

Vlakové výkony na slovenskej strane sú poskytované na základe Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, prihraničnú dopravu na maďarskej strane zabezpečuje maďarsko-rakúska spoločnosť GySEV.

Dohoda oboch strán umožňuje na tejto trati využiť aj relačné zľavy pre medzištátnu dopravu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 220
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 899
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 538
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 486
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 994
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 514
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 067
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 202
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 967
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 951