SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Pripravujú stretnutie o využití Konskej železnice

Pre neúspešnú súťaž na prenájom budovy železnice Nové Mesto pripravuje verejné stretnutie.

Budova Prvej konskej železnice v Bratislave na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice.Budova Prvej konskej železnice v Bratislave na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice. (Zdroj: TASR)

NOVÉ MESTO. Bratislavská mestská časť Nové Mesto pripravuje verejné stretnutie o využití budovy Konskej železnice blízko Trnavského mýta v Bratislave. Pre agentúru SITA to uviedol starosta mestskej časti Bratislava-Nové Mesto Rudolf Kusý.

Stretnutie bude v stredu 21. februára o 17:00 v budove Konskej železnice na Krížnej ulici. Mestská časť v súčasnosti využíva iba časť budovy a aj to len v čase sobášov, zvyšnú časť budovy nevyužívajú.

Do súťaže o prenájom budovy železnice sa neprihlásil žiadny záujemca.

SkryťVypnúť reklamu

„Základnou podmienkou súťaže bola cena. Mestská časť chcela mať z Konskej železnice úžitok, peniaze by sme mohli využiť na rekonštrukciu škôl, škôlok či ciest. Keďže sa nikto neprihlásil, túto cestu opúšťame a budeme diskutovať s ľuďmi o tom, ako tieto priestory nekomerčne využiť,“ spomenul v septembri starosta s tým, že priestory si môže do správy zobrať novomestské stredisko kultúry, môžu tam byť krúžky pre deti i múzeum s galériou.

Súťaž na prenájom pamiatky

Verejnú obchodnú súťaž na prenájom pamiatky, ktorú má Nové Mesto vo svojom erbe, vyhlásili 23. júna minulého roka. Jej priestory boli podľa samosprávy vhodné pre kancelárie, administratívu, prevádzky obchodu i verejnoprospešné účely.

Prečítajte si tiež: Hľadá sa nové využitie pre konskú železnicu Čítajte 

O vyhlásení súťaže na prenájom budovy rozhodli novomestskí miestni poslanci na vlaňajšom júnovom zasadnutí zastupiteľstva. Zastupiteľstvo schválilo nájomné vo výške 53 074 eur ročne. Vyhlásenie súťaže sa vlani v júni nepáčilo poslankyni Zuzane Rattajovej.

SkryťVypnúť reklamu

„To, že sa do súťaže nikto neprihlásil, hovorí o tom, že podmienky zle nastavili. Pre občianske združenia, ktoré by tam mohli priniesť kultúru, boli podmienky drahé a nevedeli by ich zaplatiť,“ uviedla Rattajová s tým, že budova má ostať otvorená pre obyvateľov a je škoda prenajať ju pre komerčný účel.

„Najlepšie by bolo, keby sa o priestory starala metská časť. Bolo by tam komunitné centrum, mohlo by tam byť múzeum železnice alebo Nového Mesta. A združenia by mohli robiť svoje aktivity v rámci komunitného centra,“ poznamenal dnes starosta Kusý.

História budovy

Budovu konskej železnice v Bratislave postavili v rokoch 1836 až 1840. Vzorom pri jej stavbe bola palácová architektúra. Stavba bola následkom viacerých zmien vlastníkov dlhší čas spustnutá a ošarpaná, dokonca ju chceli zbúrať.

SkryťVypnúť reklamu

Konské železnice na Slovensku sa využívali v 19. a na začiatku 20. storočia. Väčšina mala pre nízku výkonnosť koní len miestny charakter.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  4. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  6. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  7. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 481
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 055
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 537
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 944
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 547
  7. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 2 337
  8. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 418
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 864
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 596
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 496
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 398
  6. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 175
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 2 786
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 779
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu