Nové Mlynské nivy počítajú viac s autami ako s chodcami

Firma HB Reavis by chcela začať s prestavbou bulváru na Mlynských nivách koncom leta. Lokalitu plánuje úplne uzavrieť na 14 mesiacov.

Takto má vyzerať cesta Mlynské Nivy po rekonštrukcii.(Zdroj: Vizualizácia - HB Reavis)

Správu sme aktualizovali

BRATISLAVA. Do konca budúceho roku by mala mať jedna z hlavných dopravných tepien v Bratislave novú podobu. O rekonštrukciu cesty na Mlynských nivách sa postará firma HB Reavis, ktorá plánuje do roku 2020 prestavať aj neďalekú autobusovú stanicu.

S výstavbou nového bulváru za 24 miliónov eur chce HB Reavis začať koncom leta. Stavebník plánuje uzavrieť celú lokalitu na 14 mesiacov. Inak by prestavba Mlynských nív s čiastočnými uzáverami trvala tri roky.

„Momentálne sme v procese získavania všetkých potrebných povolení,“ povedal Jakub Gossányi, riaditeľ rozvoja v HB Reavis Slovakia. Okrem povolenia na práce na kanalizácií má už však HB Reavis odsúhlasený napríklad aj návrh prestavby od Krajského dopravného inšpektorátu, ktorý musí dopravné riešenie pred výstavbou schváliť.

Občianske združenie Cyklokoalícia však upozorňuje na to, že návrh vynovenej lokality Mlynských nív uprednostňuje autá na úkor peších a cyklistov.

„V rozvíjajúcom sa širšom centre mesta sa majú pruhy pre autá rozšíriť na väčšiu šírku ako je diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou, pričom mesto presadzuje diskrimináciu chodcov aj cyklistov,“ tvrdí člen výkonnej rady Cyklokoalície Peter Netri.

Výzva za lepšie Mlynské nivy

Hlavné mesto, ktoré plán projektantov z HB Reavis posudzuje, podľa Netriho porušuje strategické dokumenty akými sú územný plán, generel dopravy či akčný plán udržateľného energetického rozvoja. V poslednom z nich sa Bratislava zaviazala, že za desať rokov do roku 2020 zníži podiel individuálnej automobilovej dopravy o 34 percent a zvýši podiel cyklistickej dopravy na osem percent.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Sťahovanie autobusovej stanice odsunuli na koniec leta

Navrhovaná prestavba bulváru Mlynských nív tomu však nenasvedčuje. Cyklokoalícia preto vyzvala primátora Iva Nesrovnala, aby rešpektoval tieto dokumenty a priznal, že ulice nie sú nafukovacie, a že nemôže pri každej výstavbe žiadať pridanie jazdného pruhu na úkor priechodu pre chodcov či stromov.

Výzvu za lepšie Mlynské nivy spolu s cyklonadšencami odoslalo primátorovi už aj ďalších vyše dvetisíc Bratislavčanov.

Mestská radnica pre denník SME uviedla, že dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy posudzovala za účelom vydania Záväzného stanoviska k investičnej činnosti v súlade s platným Územným plánom Bratislavy a ostatnými materiálmi.

„Prestavba tejto križovatky je projektom, na ktorom participujú viacerí investori a v súčasnosti sú plánované prestavby tej istej križovatky v rôznych stupňoch rozpracovanosti,“ uviedla Veronika Šafáriková z oddelenia komunikácie kancelárie primátora Bratislavy.

Konečné dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy vychádza podľa nej z návrhu riešenia celej zóny, a teda ulíc Karadžičova – Dostojevského rad – Pribinova – Košická – Páričkova.

„Kompetenciou mesta je kontrola, či predložený dopravný zámer investora je v súlade ako so záväznými dokumentmi mesta, tak v súlade s legislatívnymi predpismi štátu. Rozhodnutie o projekte udeľuje stavebný úrad príslušnej mestskej časti,“ dodala Šafáriková.

HB Reavis podľa Gossányiho s Cyklokoalíciou spolupracuje už viac ako tri roky a jej požiadavky do projektov priebežne zapracúva. „Inak to nebolo ani v prípade ulice Mlynské nivy, kde boli zapracované takmer všetky. Žiaľ nie je možné realizovať návrhy, ktoré nie sú v súlade s celkovým dopravným riešením mesta, či idú proti chodcom,“ tvrdí Gossányi.

Konečné slovo ako bude dopravná situácia v okolí novej stanice riešená má však mesto, keďže musí spĺňať jeho požiadavky. Stavebník projekt „len“ so zapracovanými pripomienkami vybuduje.

Chodci sa dostanú do centra zdĺhavejšie

Združenie Cyklokoalícia však v návrhu bratislavského magistrátu na prestavbu Mlynských nív poukazuje na viacero kritických úsekov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZB9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZB9 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408