SME

Nové Mlynské nivy počítajú viac s autami ako s chodcami

Firma HB Reavis by chcela začať s prestavbou bulváru na Mlynských nivách koncom leta. Lokalitu plánuje úplne uzavrieť na 14 mesiacov.

Takto má vyzerať cesta Mlynské Nivy po rekonštrukcii.Takto má vyzerať cesta Mlynské Nivy po rekonštrukcii. (Zdroj: Vizualizácia - HB Reavis)

Správu sme aktualizovali

BRATISLAVA. Do konca budúceho roku by mala mať jedna z hlavných dopravných tepien v Bratislave novú podobu. O rekonštrukciu cesty na Mlynských nivách sa postará firma HB Reavis, ktorá plánuje do roku 2020 prestavať aj neďalekú autobusovú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S výstavbou nového bulváru za 24 miliónov eur chce HB Reavis začať koncom leta. Stavebník plánuje uzavrieť celú lokalitu na 14 mesiacov. Inak by prestavba Mlynských nív s čiastočnými uzáverami trvala tri roky.

„Momentálne sme v procese získavania všetkých potrebných povolení,“ povedal Jakub Gossányi, riaditeľ rozvoja v HB Reavis Slovakia. Okrem povolenia na práce na kanalizácií má už však HB Reavis odsúhlasený napríklad aj návrh prestavby od Krajského dopravného inšpektorátu, ktorý musí dopravné riešenie pred výstavbou schváliť.

SkryťVypnúť reklamu

Občianske združenie Cyklokoalícia však upozorňuje na to, že návrh vynovenej lokality Mlynských nív uprednostňuje autá na úkor peších a cyklistov.

„V rozvíjajúcom sa širšom centre mesta sa majú pruhy pre autá rozšíriť na väčšiu šírku ako je diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou, pričom mesto presadzuje diskrimináciu chodcov aj cyklistov,“ tvrdí člen výkonnej rady Cyklokoalície Peter Netri.

Výzva za lepšie Mlynské nivy

Hlavné mesto, ktoré plán projektantov z HB Reavis posudzuje, podľa Netriho porušuje strategické dokumenty akými sú územný plán, generel dopravy či akčný plán udržateľného energetického rozvoja. V poslednom z nich sa Bratislava zaviazala, že za desať rokov do roku 2020 zníži podiel individuálnej automobilovej dopravy o 34 percent a zvýši podiel cyklistickej dopravy na osem percent.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Sťahovanie autobusovej stanice odsunuli na koniec leta Čítajte 

Navrhovaná prestavba bulváru Mlynských nív tomu však nenasvedčuje. Cyklokoalícia preto vyzvala primátora Iva Nesrovnala, aby rešpektoval tieto dokumenty a priznal, že ulice nie sú nafukovacie, a že nemôže pri každej výstavbe žiadať pridanie jazdného pruhu na úkor priechodu pre chodcov či stromov.

Výzvu za lepšie Mlynské nivy spolu s cyklonadšencami odoslalo primátorovi už aj ďalších vyše dvetisíc Bratislavčanov.

Mestská radnica pre denník SME uviedla, že dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy posudzovala za účelom vydania Záväzného stanoviska k investičnej činnosti v súlade s platným Územným plánom Bratislavy a ostatnými materiálmi.

„Prestavba tejto križovatky je projektom, na ktorom participujú viacerí investori a v súčasnosti sú plánované prestavby tej istej križovatky v rôznych stupňoch rozpracovanosti,“ uviedla Veronika Šafáriková z oddelenia komunikácie kancelárie primátora Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Konečné dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy vychádza podľa nej z návrhu riešenia celej zóny, a teda ulíc Karadžičova – Dostojevského rad – Pribinova – Košická – Páričkova.

„Kompetenciou mesta je kontrola, či predložený dopravný zámer investora je v súlade ako so záväznými dokumentmi mesta, tak v súlade s legislatívnymi predpismi štátu. Rozhodnutie o projekte udeľuje stavebný úrad príslušnej mestskej časti,“ dodala Šafáriková.

HB Reavis podľa Gossányiho s Cyklokoalíciou spolupracuje už viac ako tri roky a jej požiadavky do projektov priebežne zapracúva. „Inak to nebolo ani v prípade ulice Mlynské nivy, kde boli zapracované takmer všetky. Žiaľ nie je možné realizovať návrhy, ktoré nie sú v súlade s celkovým dopravným riešením mesta, či idú proti chodcom,“ tvrdí Gossányi.

Konečné slovo ako bude dopravná situácia v okolí novej stanice riešená má však mesto, keďže musí spĺňať jeho požiadavky. Stavebník projekt „len“ so zapracovanými pripomienkami vybuduje.

Chodci sa dostanú do centra zdĺhavejšie

Združenie Cyklokoalícia však v návrhu bratislavského magistrátu na prestavbu Mlynských nív poukazuje na viacero kritických úsekov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4ZB9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 495
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 815
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 944
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 368
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 795
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 755
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 067
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 941
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 813
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 830
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 980
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 671
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 772
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 861
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 284
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu