SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Nové Mlynské nivy počítajú viac s autami ako s chodcami

Firma HB Reavis by chcela začať s prestavbou bulváru na Mlynských nivách koncom leta. Lokalitu plánuje úplne uzavrieť na 14 mesiacov.

Takto má vyzerať cesta Mlynské Nivy po rekonštrukcii.Takto má vyzerať cesta Mlynské Nivy po rekonštrukcii. (Zdroj: Vizualizácia - HB Reavis)

Správu sme aktualizovali

BRATISLAVA. Do konca budúceho roku by mala mať jedna z hlavných dopravných tepien v Bratislave novú podobu. O rekonštrukciu cesty na Mlynských nivách sa postará firma HB Reavis, ktorá plánuje do roku 2020 prestavať aj neďalekú autobusovú stanicu.

S výstavbou nového bulváru za 24 miliónov eur chce HB Reavis začať koncom leta. Stavebník plánuje uzavrieť celú lokalitu na 14 mesiacov. Inak by prestavba Mlynských nív s čiastočnými uzáverami trvala tri roky.

„Momentálne sme v procese získavania všetkých potrebných povolení,“ povedal Jakub Gossányi, riaditeľ rozvoja v HB Reavis Slovakia. Okrem povolenia na práce na kanalizácií má už však HB Reavis odsúhlasený napríklad aj návrh prestavby od Krajského dopravného inšpektorátu, ktorý musí dopravné riešenie pred výstavbou schváliť.

SkryťVypnúť reklamu

Občianske združenie Cyklokoalícia však upozorňuje na to, že návrh vynovenej lokality Mlynských nív uprednostňuje autá na úkor peších a cyklistov.

„V rozvíjajúcom sa širšom centre mesta sa majú pruhy pre autá rozšíriť na väčšiu šírku ako je diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou, pričom mesto presadzuje diskrimináciu chodcov aj cyklistov,“ tvrdí člen výkonnej rady Cyklokoalície Peter Netri.

Výzva za lepšie Mlynské nivy

Hlavné mesto, ktoré plán projektantov z HB Reavis posudzuje, podľa Netriho porušuje strategické dokumenty akými sú územný plán, generel dopravy či akčný plán udržateľného energetického rozvoja. V poslednom z nich sa Bratislava zaviazala, že za desať rokov do roku 2020 zníži podiel individuálnej automobilovej dopravy o 34 percent a zvýši podiel cyklistickej dopravy na osem percent.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Sťahovanie autobusovej stanice odsunuli na koniec leta Čítajte 

Navrhovaná prestavba bulváru Mlynských nív tomu však nenasvedčuje. Cyklokoalícia preto vyzvala primátora Iva Nesrovnala, aby rešpektoval tieto dokumenty a priznal, že ulice nie sú nafukovacie, a že nemôže pri každej výstavbe žiadať pridanie jazdného pruhu na úkor priechodu pre chodcov či stromov.

Výzvu za lepšie Mlynské nivy spolu s cyklonadšencami odoslalo primátorovi už aj ďalších vyše dvetisíc Bratislavčanov.

Mestská radnica pre denník SME uviedla, že dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy posudzovala za účelom vydania Záväzného stanoviska k investičnej činnosti v súlade s platným Územným plánom Bratislavy a ostatnými materiálmi.

„Prestavba tejto križovatky je projektom, na ktorom participujú viacerí investori a v súčasnosti sú plánované prestavby tej istej križovatky v rôznych stupňoch rozpracovanosti,“ uviedla Veronika Šafáriková z oddelenia komunikácie kancelárie primátora Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Konečné dopravné riešenie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy vychádza podľa nej z návrhu riešenia celej zóny, a teda ulíc Karadžičova – Dostojevského rad – Pribinova – Košická – Páričkova.

„Kompetenciou mesta je kontrola, či predložený dopravný zámer investora je v súlade ako so záväznými dokumentmi mesta, tak v súlade s legislatívnymi predpismi štátu. Rozhodnutie o projekte udeľuje stavebný úrad príslušnej mestskej časti,“ dodala Šafáriková.

HB Reavis podľa Gossányiho s Cyklokoalíciou spolupracuje už viac ako tri roky a jej požiadavky do projektov priebežne zapracúva. „Inak to nebolo ani v prípade ulice Mlynské nivy, kde boli zapracované takmer všetky. Žiaľ nie je možné realizovať návrhy, ktoré nie sú v súlade s celkovým dopravným riešením mesta, či idú proti chodcom,“ tvrdí Gossányi.

Konečné slovo ako bude dopravná situácia v okolí novej stanice riešená má však mesto, keďže musí spĺňať jeho požiadavky. Stavebník projekt „len“ so zapracovanými pripomienkami vybuduje.

Chodci sa dostanú do centra zdĺhavejšie

Združenie Cyklokoalícia však v návrhu bratislavského magistrátu na prestavbu Mlynských nív poukazuje na viacero kritických úsekov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 688
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 980
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 807
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 353
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 120
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 387
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 785
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 884
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 692
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 19 527
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 527
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 653
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 436
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 036
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 832
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 324
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu