SME

Sťahovanie autobusovej stanice odsunuli na koniec leta

Dokončenie dočasnej autobusovej stanice mešká a brzdí sťahovanie zo súčasných priestorov. Rok 2020 ako termín dokončenie novej stanice by to nemalo ohroziť.

Autobusová stanica sa do dočasných priestorov na Bottovej ulici má sťahovať až koncom leta.Autobusová stanica sa do dočasných priestorov na Bottovej ulici má sťahovať až koncom leta. (Zdroj: vizualizácia HB REAVIS)

BRATISLAVA. Spoločnosť HB Reavis začne pre komplikácie s výstavbou novej autobusovej stanice na Mlynských nivách neskôr. Doteraz sa totiž nepodarilo postaviť vonkajšiu časť dočasnej autobusovej stanice na Bottovej ulici a mala by plnohodnotne nahradiť súčasnú stanicu. Developer však sľubuje, že zdržanie neovplyvní termín dokončenie novej autobusovej stanice naplánovaný na rok 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to rozsiahla stavba, s ktorou súvisia komplikované povoľovacie procesy, ktoré sú nepredvídateľné. Zastihli nás komplikácie v povolovacom procese,“ ozrejmil Jakub Gossányi, riaditeľ developmentu v HB Reavis Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

Najnovší termín, do ktorého chce developer presťahovať autobusovú stanicu do bývalého Centra Bottova, je koniec leta. Pôvodne to malo byť už v apríli.

Developer so stavebnými prácami na vonkajšom areáli stanice začal, no po tom, ako ho staromestský stavebný úrad požiadal o vysvetlenie, práce prerušil. Úrad stavebné povolenie síce vydal ešte v máji, ale nenadobudlo právoplatnosť.

„Pridelené povolenie vnímame ako právoplatné, aj napriek tomu došlo k prerušeniu prác, aby mohli prebehnúť právne analýzy v úzkej spolupráci so stavebným úradom. Využívame dostupné právne nástroje na to, aby sme potvrdili, že práce prebehli v súlade s vydaným stavebným povolením,“ povedala Martina Jamrichová, hovorkyňa HB Reavis.

Dočasná stanica

Sťahovanie do dočasnej stanice bude cez víkend, keď je na stanici menšia prevádzka.

SkryťVypnúť reklamu

Developer sľubuje, že dočasná stanica bude mať vyšší štandard kvalitnej autobusovej stanice krajského mesta. Plánuje do nej investovať medzi 4,5 až 5 miliónov eur.

„Plnohodnotne nahradí funkciu súčasnej autobusovej stanice. Bude tam adekvátny počet nástupísk a výstupísk a kvalitnejšie služby, ako sú dnes na existujúcej stanici,“ ozrejmil Gossányi.

HB Reavis už má platné povolenie na výstavbu novej autobusovej stanice za 345 miliónov eur. Jej súčasťou bude medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum a tržnica. Všetko v troch nadzemných a dvoch podzemných podlažiach.

Na streche budú mestské záhrady, bežecká dráha a vybavenie na aktívny oddych a šport. Projekt uvažuje s 2 150 parkovacími miestami.

Súčasťou areálu bude aj 125-metrová administratívna budova. Vyrastie na rohu Mlynských nív a Svätoplukovej ulice. Jej výstavba sa začala už v máji.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukcia ulice Mlynské nivy

Developer chystá kompletnú obnovu a prestavbu ulice Mlynské nivy v blízkosti stanice na moderný bulvár za 24 miliónov eur. Ide o jeden z najfrekventovanejších ťahov mestom.

Investor sľubuje, že ulicu zmodernizuje, kým postaví novú stanicu, teda do roku 2020. Zatiaľ však nezískal všetky stavebné povolenia. Takisto nie je rozhodnuté, či opravy budú postupné s odhadovaným trvaním 36 mesiacov, alebo či ulicu uzavrú kompletne, ale na kratší čas.

„Bude to magistrát, kto bude mať posledné slovo,“ uviedol Gossányi. O rozhodnutie môžu požiadať magistrát, až keď získajú všetky povolenia.

Developer preferuje kompletnú uzáveru na 14 mesiacov vzhľadom na komplikovanú infraštruktúru pod vozovkou. Okrem rôznych káblov tam je aj parovod a kanalizačný tunel.

„Sme pripravení na oba varianty,“ povedal Gossányi.

Významná investícia

V marci HB Reavis požiadal štát o udelenie štatútu významnej investície pre balík projektov za približne miliardu eur v oblasti Mlynských nív vrátane novej autobusovej stanice a na petržalskej strane na časti územia Nového Lida. Jeho súčasťou je tiež projekt lanovky ponad Dunaj za približne 50 miliónov eur.

Významná investícia je podľa zákona stavba za najmenej 100 miliónov eur alebo taká, ktorá vytvorí najmenej 300 nových pracovných miest. Ďalšou podmienkou je verejný záujem.

Doteraz bolo udelených približne 25 osvedčení o významnej investícii, v rámci ktorých investori žiadali aj daňové úľavy a rôzne podpory.

HB Reavis žiada len o osvedčenie, od ktorého si sľubuje zrýchlenie povoľovacích procesov.

„Ak tento štatút nezískame, okrem lanovky postavíme všetky naplánované projekty. Akurát to bude trvať výrazne dlhšie, určite viac ako 15 rokov,“ povedal Gossányi.

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu žiadosť o udelenie významnej investície posudzuje. Oslovil všetky zainteresované subjekty vrátane magistrátu a dotknutých mestských častí. Úrad nekonkretizoval, ktoré stanoviská mu ešte chýbajú.

„Naďalej platia vyhlásenia podpredsedu vlády Petra Pellegriniho, že po splnení všetkých podmienok je prípadné kladné stanovisko podmienené súhlasom hlavného mesta s touto investíciou,“ uviedol Úrad podpredsedu vlády vo svojom vyjadrení. V máji Pellegrini uviedol, že k žiadosti developera sa štát vyjadrí do konca júna.

Lanová dráha

Ešte v máji rokoval primátor Ivo Nesrovnal so zástupcami spoločnosti HB Reavis o projekte lanovej dráhy.

„Primátor Ivo Nesrovnal oceňuje záujem investora podieľať sa na rozvoji Bratislavy. S investorom komunikujeme, uskutočnilo sa niekoľko informatívnych stretnutí, na ktorých investor oboznámil hlavné mesto so svojimi zámermi,“ povedala Zuzana Onufer, hovorkyňa magistrátu.

Hlavné mesto bude projekt posudzovať z hľadiska týchto parametrov: aby zapadol do koncepcie rozvoja mesta, aby bol obohatením nosného dopravného systému mesta a aby fungoval v prospech Bratislavčanov, dodala Onufer.

Lanovku však chápe spoločnosť HB Reavis ako doplnkové dopravné riešenie a nebráni sa výstavbe električkovej trate.

„Električku vítame a podporíme iniciatívu kohokoľvek iného,“ dodal Gossányi. Podľa neho súkromnému investorovi neprináleží riešiť v hlavnom meste nosný dopravný systém.Lanovú dráhu považuje za jediné schodné riešenie, ktorá odľahčí dopravu v zóne Nivy a v širšom okolí.

„My chceme, aby po dokončení celá štvrť fungovala a aby sme sa za svoje projekty v budúcnosti nehanbili,“ povedal Gossányi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 355
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 028
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 771
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 566
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 069
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 471
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 402
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu