SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

Hlavné mesto musí pri zahusťovaní mesta vyriešiť ako posilniť dopravu, aby neskolabovala. Vidia odborníci riešenie v lanovke alebo električke?

Lanovkku podobnú tej v Londýne chce v Bratislave ponad Dunaj postaviť HB Reavis v rámci prestavby autobusovej stanice.Lanovkku podobnú tej v Londýne chce v Bratislave ponad Dunaj postaviť HB Reavis v rámci prestavby autobusovej stanice. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

Tibor Schlosser, vedúci Katedry dopravných stavieb Stavebnej fakulty STU

Jeden spôsob dopravy nekonkuruje druhému, vybudujme obe a integrujme ich.

Tatiana Kratochvílová, dopravná inžinierka

Lanovka by riešila prepojenie dvoch zón, električka presahuje zastavané zóny. Ideálne riešenie by bola kombinácia, ale akékoľvek riešenie verejnej osobnej dopravy je dobré riešenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ingrid Konrad, hlavná architektka Bratislavy

Električku. Ale nestavajme lanovku a električku proti sebe. Lanovku riešme ako pridanú hodnotu. Životný priestor, na ktorom žijú dnes Bratislavčania, je na zemi, a preto musíme najprv dokončiť električku. Je najekologickejšia a najbezpečnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy

Oba návrhy, ktoré spomínate, vníma hlavné mesto ako ideové zámery. Kým však nie je na stole konkrétny návrh, je predčasné sa k tomu vyjadrovať. Keď takýto návrh príde, mesto ho odborne posúdi a vyhodnotí. Nemáme nič proti proaktívnym návrhom developerov, môžu priniesť aj dobré veci. Pri takto zásadných veciach je však jednoznačne dôležitá koordinácia s odbornými útvarmi mesta a odbornou aj laickou verejnosťou.

Karolína Ducká, hovorkyňa ministerstva dopravy

Rezort dopravy neanalyzoval žiadny z týchto projektov, pretože dnes ide o ideové návrhy bez jasných technických riešení.

Ľubomír Palčák, riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline

Pri zabezpečovaní prepravných potrieb obyvateľstva má väčší význam ako lanová dráha buď nadzemná visutá dráha, alebo klasická koľajová doprava. Tieto druhy verejnej hromadnej dopravy dosahujú niekoľkonásobne vyššiu hodinovú prepravnú kapacitu ako lanové dráhy, sú bezpečnejšie a menej náchylné na náhle zmeny poveternostných podmienok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 620
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 539
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 866
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 958
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 868
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 748
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 562
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 084
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 465
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 356
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 256
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 203
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 139
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 067
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu