SME

Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

Hlavné mesto musí pri zahusťovaní mesta vyriešiť ako posilniť dopravu, aby neskolabovala. Vidia odborníci riešenie v lanovke alebo električke?

Lanovkku podobnú tej v Londýne chce v Bratislave ponad Dunaj postaviť HB Reavis v rámci prestavby autobusovej stanice.Lanovkku podobnú tej v Londýne chce v Bratislave ponad Dunaj postaviť HB Reavis v rámci prestavby autobusovej stanice. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

Tibor Schlosser, vedúci Katedry dopravných stavieb Stavebnej fakulty STU

Jeden spôsob dopravy nekonkuruje druhému, vybudujme obe a integrujme ich.

Tatiana Kratochvílová, dopravná inžinierka

Lanovka by riešila prepojenie dvoch zón, električka presahuje zastavané zóny. Ideálne riešenie by bola kombinácia, ale akékoľvek riešenie verejnej osobnej dopravy je dobré riešenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ingrid Konrad, hlavná architektka Bratislavy

Električku. Ale nestavajme lanovku a električku proti sebe. Lanovku riešme ako pridanú hodnotu. Životný priestor, na ktorom žijú dnes Bratislavčania, je na zemi, a preto musíme najprv dokončiť električku. Je najekologickejšia a najbezpečnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy

Oba návrhy, ktoré spomínate, vníma hlavné mesto ako ideové zámery. Kým však nie je na stole konkrétny návrh, je predčasné sa k tomu vyjadrovať. Keď takýto návrh príde, mesto ho odborne posúdi a vyhodnotí. Nemáme nič proti proaktívnym návrhom developerov, môžu priniesť aj dobré veci. Pri takto zásadných veciach je však jednoznačne dôležitá koordinácia s odbornými útvarmi mesta a odbornou aj laickou verejnosťou.

Karolína Ducká, hovorkyňa ministerstva dopravy

Rezort dopravy neanalyzoval žiadny z týchto projektov, pretože dnes ide o ideové návrhy bez jasných technických riešení.

Ľubomír Palčák, riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline

Pri zabezpečovaní prepravných potrieb obyvateľstva má väčší význam ako lanová dráha buď nadzemná visutá dráha, alebo klasická koľajová doprava. Tieto druhy verejnej hromadnej dopravy dosahujú niekoľkonásobne vyššiu hodinovú prepravnú kapacitu ako lanové dráhy, sú bezpečnejšie a menej náchylné na náhle zmeny poveternostných podmienok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 803
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 460
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 460
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 330
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 280
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu