SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Fundárek: Pre mnohých by bola lanovka nepoužiteľná

Bratislava v otázke dopravy za vlakom neuteká, ale kríva, pričom keby mesto uvažovalo v dlhodobejšej perspektíve a nevyhodilo by z projektu mosta Apollo pôvodne zamýšľanú električkovú trať, nemuseli by sme teraz podľa predsedu občianskej iniciatívy Lepšia doprava MARTINA FUNDÁREKA riešiť dilemu, či postaviť lanovku, alebo električku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Preferujete v Bratislave radšej lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

„Lanovka prepojí dve lokality developera a určite bude pre dopravu prospešná, pretože zaťaženie ciest bude menšie, ako keby sa lanovka nestavala. Otázne však je, nakoľko bude prospešná. Jej nevýhodou je totiž určitá izolovanosť. Na rozdiel od lanovky by električka vyriešila bezproblémové spojenie aj pre iné mestské časti než sever Petržalky. Priniesla by menšie množstvo prestupov a mala by až štvornásobne vyššiu kapacitu oproti lanovke. Takže moja preferencia je jasná – električka.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lanovka verzus električka. Čo má v Bratislave väčší zmysel a šancu? Čítajte 

Pri vybudovaní lanovky hovorí investor aj o výstavbe záchytného parkoviska v Petržalke v okolí Ekonomickej univerzity. Pomohlo by v tejto lokalite?

„Navrhované vybudovanie veľkého parkovacieho domu v lokalite, kde sa pretínajú výjazdy z dvoch mostov a kde sú už dnes dennodenne zápchy, je z hľadiska dopravy veľmi kontroverzné. Ak chceme presvedčiť ľudí, aby používali hromadnú dopravu, treba vybudovať záchytné parkoviská na okrajoch mesta a odtiaľ ich dovážať koľajovou dopravou. Na to by bolo ideálne prepojiť Šafárikovo námestie a Záhradnícku električkovou traťou cez Košickú a predĺžiť ružinovskú trať do lokality okolo diaľnice, kde by mohlo byť jedno z kľúčových záchytných parkovísk.“

Takže električka by bola efektívnejšia a lanovka by bola zrejme iba atrakciou pre turistov namiesto toho, aby ju využívali ľudia cestou do práce?

SkryťVypnúť reklamu

„Treba si uvedomiť, že väčšina z tých, ktorí dochádzajú do mesta autom, dochádza zo severu a východu, čo vyplýva z excentrickej polohy hlavného mesta. Pre nich by bola lanovka nepoužiteľná.“

Prečítajte si tiež: Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate? Čítajte 

Centrum Bratislavy sa rozširuje smerom k Zimnému prístavu a na petržalskom brehu Dunaja má vzniknúť nová štvrť Nové Lido. Je na to pripravená aj doprava?

„Určite nie. Už dnes sú denne zápchy ráno aj večer na predmostiach na oboch brehoch. Zápchy sú aj na Košickej v smere z mosta. Projekty, pri ktorých developeri hádžu päť- či šesťcifernými počtami obyvateľov a pracujúcich, zhoršia situáciu do extrémnych rozmerov, ak sa nezačne so skutočnou a masívnou podporou hromadnej dopravy.“

Pre väčšinu ľudí, ktorí dochádzajú do mesta autom, by bola lanovka nepoužiteľná.

Martin Fundárek, predseda občianskej iniciatívy Lepšia doprava

S nápadmi, ako vyriešiť dopravu pri zahusťovaní mesta, zatiaľ prišli len súkromné firmy, ktoré plánujú v lokalite stavať. Nechýba iniciatíva mesta?

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto je už roky v hlbokej defenzíve a uteká za vlakom. Ba chce sa mi povedať, že skôr kríva za vlakom. Petržalská električková trať je prvou koľajovou traťou v meste po 25 rokoch. Môžeme len závidieť mestám, ako je Viedeň, kde postavili metro do polí a až potom sa začala výstavba v okolí.“

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4W49 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4W49 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 628
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 372
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 863
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 499
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 988
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 363
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 032
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 643
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 564
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 313
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu