SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Fundárek: Pre mnohých by bola lanovka nepoužiteľná

Bratislava v otázke dopravy za vlakom neuteká, ale kríva, pričom keby mesto uvažovalo v dlhodobejšej perspektíve a nevyhodilo by z projektu mosta Apollo pôvodne zamýšľanú električkovú trať, nemuseli by sme teraz podľa predsedu občianskej iniciatívy Lepšia doprava MARTINA FUNDÁREKA riešiť dilemu, či postaviť lanovku, alebo električku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Preferujete v Bratislave radšej lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

„Lanovka prepojí dve lokality developera a určite bude pre dopravu prospešná, pretože zaťaženie ciest bude menšie, ako keby sa lanovka nestavala. Otázne však je, nakoľko bude prospešná. Jej nevýhodou je totiž určitá izolovanosť. Na rozdiel od lanovky by električka vyriešila bezproblémové spojenie aj pre iné mestské časti než sever Petržalky. Priniesla by menšie množstvo prestupov a mala by až štvornásobne vyššiu kapacitu oproti lanovke. Takže moja preferencia je jasná – električka.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lanovka verzus električka. Čo má v Bratislave väčší zmysel a šancu? Čítajte 

Pri vybudovaní lanovky hovorí investor aj o výstavbe záchytného parkoviska v Petržalke v okolí Ekonomickej univerzity. Pomohlo by v tejto lokalite?

„Navrhované vybudovanie veľkého parkovacieho domu v lokalite, kde sa pretínajú výjazdy z dvoch mostov a kde sú už dnes dennodenne zápchy, je z hľadiska dopravy veľmi kontroverzné. Ak chceme presvedčiť ľudí, aby používali hromadnú dopravu, treba vybudovať záchytné parkoviská na okrajoch mesta a odtiaľ ich dovážať koľajovou dopravou. Na to by bolo ideálne prepojiť Šafárikovo námestie a Záhradnícku električkovou traťou cez Košickú a predĺžiť ružinovskú trať do lokality okolo diaľnice, kde by mohlo byť jedno z kľúčových záchytných parkovísk.“

Takže električka by bola efektívnejšia a lanovka by bola zrejme iba atrakciou pre turistov namiesto toho, aby ju využívali ľudia cestou do práce?

SkryťVypnúť reklamu

„Treba si uvedomiť, že väčšina z tých, ktorí dochádzajú do mesta autom, dochádza zo severu a východu, čo vyplýva z excentrickej polohy hlavného mesta. Pre nich by bola lanovka nepoužiteľná.“

Prečítajte si tiež: Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate? Čítajte 

Centrum Bratislavy sa rozširuje smerom k Zimnému prístavu a na petržalskom brehu Dunaja má vzniknúť nová štvrť Nové Lido. Je na to pripravená aj doprava?

„Určite nie. Už dnes sú denne zápchy ráno aj večer na predmostiach na oboch brehoch. Zápchy sú aj na Košickej v smere z mosta. Projekty, pri ktorých developeri hádžu päť- či šesťcifernými počtami obyvateľov a pracujúcich, zhoršia situáciu do extrémnych rozmerov, ak sa nezačne so skutočnou a masívnou podporou hromadnej dopravy.“

Pre väčšinu ľudí, ktorí dochádzajú do mesta autom, by bola lanovka nepoužiteľná.

Martin Fundárek, predseda občianskej iniciatívy Lepšia doprava

S nápadmi, ako vyriešiť dopravu pri zahusťovaní mesta, zatiaľ prišli len súkromné firmy, ktoré plánujú v lokalite stavať. Nechýba iniciatíva mesta?

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto je už roky v hlbokej defenzíve a uteká za vlakom. Ba chce sa mi povedať, že skôr kríva za vlakom. Petržalská električková trať je prvou koľajovou traťou v meste po 25 rokoch. Môžeme len závidieť mestám, ako je Viedeň, kde postavili metro do polí a až potom sa začala výstavba v okolí.“

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú birodiverzitu
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú birodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 961
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 052
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 8 533
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 668
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 387
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 247
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 837
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 804
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 811
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 17 785
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 566
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 863
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 713
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 471
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 825
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 330
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu