SME

Fundárek: Pre mnohých by bola lanovka nepoužiteľná

Bratislava v otázke dopravy za vlakom neuteká, ale kríva, pričom keby mesto uvažovalo v dlhodobejšej perspektíve a nevyhodilo by z projektu mosta Apollo pôvodne zamýšľanú električkovú trať, nemuseli by sme teraz podľa predsedu občianskej iniciatívy Lepšia doprava MARTINA FUNDÁREKA riešiť dilemu, či postaviť lanovku, alebo električku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Preferujete v Bratislave radšej lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

„Lanovka prepojí dve lokality developera a určite bude pre dopravu prospešná, pretože zaťaženie ciest bude menšie, ako keby sa lanovka nestavala. Otázne však je, nakoľko bude prospešná. Jej nevýhodou je totiž určitá izolovanosť. Na rozdiel od lanovky by električka vyriešila bezproblémové spojenie aj pre iné mestské časti než sever Petržalky. Priniesla by menšie množstvo prestupov a mala by až štvornásobne vyššiu kapacitu oproti lanovke. Takže moja preferencia je jasná – električka.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lanovka verzus električka. Čo má v Bratislave väčší zmysel a šancu? Čítajte 

Pri vybudovaní lanovky hovorí investor aj o výstavbe záchytného parkoviska v Petržalke v okolí Ekonomickej univerzity. Pomohlo by v tejto lokalite?

„Navrhované vybudovanie veľkého parkovacieho domu v lokalite, kde sa pretínajú výjazdy z dvoch mostov a kde sú už dnes dennodenne zápchy, je z hľadiska dopravy veľmi kontroverzné. Ak chceme presvedčiť ľudí, aby používali hromadnú dopravu, treba vybudovať záchytné parkoviská na okrajoch mesta a odtiaľ ich dovážať koľajovou dopravou. Na to by bolo ideálne prepojiť Šafárikovo námestie a Záhradnícku električkovou traťou cez Košickú a predĺžiť ružinovskú trať do lokality okolo diaľnice, kde by mohlo byť jedno z kľúčových záchytných parkovísk.“

Takže električka by bola efektívnejšia a lanovka by bola zrejme iba atrakciou pre turistov namiesto toho, aby ju využívali ľudia cestou do práce?

SkryťVypnúť reklamu

„Treba si uvedomiť, že väčšina z tých, ktorí dochádzajú do mesta autom, dochádza zo severu a východu, čo vyplýva z excentrickej polohy hlavného mesta. Pre nich by bola lanovka nepoužiteľná.“

Prečítajte si tiež: Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate? Čítajte 

Centrum Bratislavy sa rozširuje smerom k Zimnému prístavu a na petržalskom brehu Dunaja má vzniknúť nová štvrť Nové Lido. Je na to pripravená aj doprava?

„Určite nie. Už dnes sú denne zápchy ráno aj večer na predmostiach na oboch brehoch. Zápchy sú aj na Košickej v smere z mosta. Projekty, pri ktorých developeri hádžu päť- či šesťcifernými počtami obyvateľov a pracujúcich, zhoršia situáciu do extrémnych rozmerov, ak sa nezačne so skutočnou a masívnou podporou hromadnej dopravy.“

Pre väčšinu ľudí, ktorí dochádzajú do mesta autom, by bola lanovka nepoužiteľná.

Martin Fundárek, predseda občianskej iniciatívy Lepšia doprava

S nápadmi, ako vyriešiť dopravu pri zahusťovaní mesta, zatiaľ prišli len súkromné firmy, ktoré plánujú v lokalite stavať. Nechýba iniciatíva mesta?

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto je už roky v hlbokej defenzíve a uteká za vlakom. Ba chce sa mi povedať, že skôr kríva za vlakom. Petržalská električková trať je prvou koľajovou traťou v meste po 25 rokoch. Môžeme len závidieť mestám, ako je Viedeň, kde postavili metro do polí a až potom sa začala výstavba v okolí.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4W49 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 963
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 17 725
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 971
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 494
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 440
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 955
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu