SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri bratislavskom Centre Bottova chcú postaviť dva mrakodrapy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Preco nie ?

Do tejto lokality vyskove dominanty zapasuju v pohode a nemam s tym najmensi problem. Opakom su vsak vyskove budovy Na Sancovej, Racianskej ulici a v ich okoli. To je bohuzial architektonicke faux-pas, ktore sposobili konkretni ludia a mali by sme ich pomenovat.
 

presne tak.......

toto miesto je v pohode na taku vystavbu........ most kosicka aspon moze odviest/priviest dopravu a ide sa rozsirovat aj pristavna takze v pohode..........

inak navrhovatelom stavby je firma ktora chce stavat 35 posch budovy na racianskej...........

Prerokovane to bude s odstupom par dni........ takze dufam, ze im prejde iba bottova........
 

prerokovanie?

kedy bude prerokovanie? zatial som nic nenasiel ... ale zajtra sa pojdem pozriet na argumentaciu oboch stran, rozmerom to bude pri Filialke zatial asi najvacsi projekt takeho charakteru :)
 

boli ste na prerokovani?

mozno ste aj na ten druhy projekt zmenili nazor ...
inac pre spravnost veci - navrhovatelom nie je ta ista firma, len ma tych istych majitelov ...
 

??

na tuto lokalitu sa aj ja tesim, ked bude hotova. Ale aj tak som zvedavy:
A) kto zasa najde nejaky problem v tejto lokalite :)
B) preco je okolie Racianskej (resp. skor Trnavskeho myta a Filialky, ak mam byt presnejsi), chapane ako nevhodne pre vyskove objekty? V blizkosti su uz napr. buodva pri dome techniky alebo budovy BOF na odpocke na Mileticovu. Mne sa celkom paci charakterizovat dolezite miesta nejakym vyraznym prvkom, aspon to kazdy z dialky najde (CBC vidno uz od krizovatky Prievozska/Tomasikova) Samozrejme Sancova je extrem, pretoze tam nie je ani cm volnej plochy okolo tej opachy ...
 

volne plochy

myslim, ze na racko volnych ploch neni moc o doprave uz ani nehovorim staci sa pozriek na tie mostiky na krizovatkach a pri zastavke elektriciek......... a to tam chcu stavat 13-23 posch domy.... myslim ze jedna je budova ipr priamo na racku a dalsie su v ramci mytnej.....

filialka je v pohode len tam by trebalo troska uceleny a rozumny plan celej oblasti aby sa nestalo to co na sancovej ze sa tam postavia nezmysly..........
 

yo yo yo ...

uz viem, ktore myslis. ta budova ipr na rohu mytnej a radlinskej, to este bude zaujimave :) dalsie sa chysta na starohajskej, tusim nejaka administrativa. predpokladam, ze to bude neíekde pod nbs.
 

Je to otazka vizualnych studii celku

Odhliadnuc od dopravnych problemov, na ktore sa nepovazujem za experta ;) mne vadi vizualna stranka veci. Ak by sa vytvoril uzmeny plan na vytvorenie komplexu vyskovych budov v okoli Trnavskeho myta - vedel by som to akceptovat. Ale tyciace sa jednotlivosti su podla mna a mnohych inych neesteticke riesenie. Samozrejme, ze existuju tzv. orientacne dominanty, ale tie, ak maju posobit prirodzene, su vacsinou dostatocne osamotene, architektonicky exkluzivne, a inak vzdy dizajnovane velmi opatrne. To co sa chce spustit na Sancovej, Racku, Trnavskom myte nema ziadnu koheziu, je nekontrolovatelne a architektonicky podpriemerne. Jednoducho sa o rok sa o kilometer dalej najde novy pozemok - a sup ho nova dominanta. Tomuto sa podla mna nehovori koncept, ale barbarstvo.
 
Hodnoť

Prečo len dve?

Územie medzi Košickou a Chalúpkovou (Botovou) znesie plošne oveľa rozsiahlejšiu zástavbu. Zóna medzi Chalúpkovou a Landererovou je územím s veľkým potenciálom. Chce to len rozumný prístup a peniaze.
 

 

neboj tam sa toho chysta viac
 
Hodnoť

dve?

ked som si pozrel rozmer pozemku, tak je to akurat ... ale ako uzemie - suhlasim. Ved len co sa v poslednej dobe v tejto lokalite spomina, je uz asi tak tretina celeho uzemia.
 
Hodnoť

Bolo by dobré

zbúrať aj Kablovku. Tá to tam celé iba špatí.
 

... a Pan ho vyslysal ...

len este nepovedal presne kedy. V SME bola par tyzdnov dozadu nejaka poznamka o autobusovej stanici, len sa mi to nechce hladat. Aj v tomto kontexte to bude cele jedna z najlepsich adries v BA.
 

 

Ne-e. To s autobusovou stanicou suvisi s terajsou stanicou. HB Reavis chce po dokonceni suboru budov vedla VUB na Karadzicovej prestavat Hlavnu autobusovu stanicu tak, ze stanica samotna zostane na rovnakej vyskovej urovni, ale nad celym arealom ma byt zastavba s polyfunkcnymi budovami.
Co sa Kablo tyka, tak je uz predane a stahuje sa (ako napisal Rdim), takze mozeme ocakavat v blizkej dobe buranie a stavanie na tomto mieste. Co som sa ale rozpraval s par kompetentnymi (teda dufam, ze boli dostatocne), tak vraj je nariadenie mesta (neoveroval som), ze v urcitej oblasti sa moze stavat len nejaky dany pocet objektov. Vraj preto sa teraz nestava bussiness centrum vedla Apollo a taktiez Sekyra Group vraj kvoli tomu nemoze zacat prace v BCT - Cvernovka.
 

OK, ale ...

ved prave Kablo/Pirelli ma byt sucastou prerobenej stanice, nie?
Pise o tom aj SME: "Celý objekt stanice by sa mal v budúcnosti stať súčasťou rozsiahleho stavebného komplexu, ležiaceho po oboch stranách ulice Mlynské Nivy. Stáť by mal na viac ako desiatich hektároch pozemkov medzi Košickou, Karadžičovou, Páričkovou a Továrenskou ulicou."
 

 

Aha ... cely komplex asi ano (nehladal som o tom este podrobne info), ja som hovoril o samotnej autobusovej stanici.
 

sevas rufus

to s tym nariadenim,co spominas,to co ma byt prosim ta?
 

kablo - je len otazka casu

Podla mojich informacii sa Kablo (Pirelli) odtial uz stahuje, ak uz aj nie je vystahovane kompletne.
Mna osobne hlavne mrzi ten panoramu-tvoriaci komin z teplarni a vlastne cela teplaren. Neviem, s tym sa asi tak lahko pohnut neda :(
 
Hodnoť

Vyskove budovy v BA

Ja si myslim,ze ked chce niekto v Bratislave stavat mrakodrapy,alebo rozne biznis centra /a to na ktoromkolvek uzemi mesta/ mal by zo zakona zabezpecit v okoli alebo v podzemi budovy dostatocne vela bezplatnych parkovacich miest pre navstevnikov daneho objektu a obyvatelov okolitych ulic.Uvediem zopar prikladov:Vyskova budova s prilahlymi objektmi na Trencianskej ul.Ako ju postavili od toho okamihu sa ani v jej sirsom okoli neda zaparkovat.Stredny deliaci pas zelene na Trencianskej je odvtedy pernamentne zapratany autami.Nemaju kde zaparkovat ani domaci co tam byvaju desatrocia.Takisto nemaju kde dostojne zaparkovat ani navstevnici tychto objektov.Taka ista situacia je aj v okoli biznis centra na Prievozskej /vnutri su tie vysoke zive palmy/,tam sa tiez ani v blizsom a ani sirsom okoli neda zaparkovat.Parkovacie statia su po vacsie vyhradene pre sluzobne vozidla fyriem tam sidliacich.Domorodci co tam byvaju, tak asi pol kilometra od blizkosti domu cez den tazko zaparkuju a auta stoja kdekolvek na trave ak tam este nejaka je,alebo na hline/blate/.
 

 

Súhlasím, že je problém, ak sa zaberajú parkovacie miesta pre ľudí, ktorí už v danej lokalite dlhší čas bývajú a miesta využívajú. V takom príapde je jediným riešením oné miesta nejako vyhradiť, prípadne odkúpiť od mesta a rezervovať, alebo postaviť niekde novú parkovaciu garáž.
.
Avšak zásadne nesúhlasím, že by malo byť povinnosťou investora zabezpečiť bezplatné parkovanie. Uvedmomte si, že individuálna preprava automobilmi je nesmierne náročná na životné prostredie, nielen kvôli exhalátom a hluku, ale aj kvôli vysokému priestorovému zaťaženiu. Je úplne v poriadku, ak motoristi za tieto náklady musia platiť. Naopak nemusia za ne platiť napr. užívateľia MHD, ktorí zaparkovať nepotrebujú, lebo využívajú verejnú dopravu a idú peši. Ak by ste od investora požadovali bezplatné parkovanie, tak potm zaň musia platiť všetci, aj tí, ktorí vôbec autami nechodia, pretože to parkovanie má svoje náklady (nie sú malé!), ktoré potom budú reflektované do cien.
.
Skúsenosti z požadovaním bezplatného parkovania už sú zo zahraničia, konkrétne sa to tak robí v USA, a výsledky sú katastrofálne z urbanistického aj environmentálneho hľadiska.
.
Viac informácií o parkovacej politike v USA, a jej možnej reforme, nájdete tu:
http://www.emagazine.com/view/?2418
http://www.newurbannews.com/ParkingInsideApr05.html
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava