SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Most Apollo vodiči nevyužívajú naplno (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

vsetko

je to o navykoch, ludia su taki skostnateni ze ani za ten svet nechcu skusit novu trasu. Ak je nahodou zapcha na pristavnom, tak tam vsetci cakaju ako take ovce, pricom ak by presli cez apollo, tak su v meste za par minut a do ruzinova sa dostanu za dalsich pat. Taktiez nie je pravda, ze apollo zlieza v mesacnej krajine, lebo je to rychly tah az na koniec petrzalky.
 

mesacna krajina

to bolo myslene pre chodcov...a je to pravda. dostat sa z petrzalky peso na apollo je celkom sranda...
 

Tak to vyzerá

že Bratislava veľmi súrne potrebovala nový most za 4 miliardy, po ktorom namiesto 26 000 prejde denne asi 1000 áut.
Čo takto postaviť aj záložné letisko a železničnú stanicu?
 

 

Treba vedieť čítať ... :-)) ... namiesto 26 000 aut za 24 hodín tadial prešlo 12 000 áut za 11 hodín v špičke.
 

uff...sorry

Som myslel, že od 9. do 20. septembra a to od 9. do 20. hodiny...
Aj tak to ale vychádza len jedna tretina z premávky na konkurenčnom moste.
Podľa mediálnej kampane som predpokladal, že domáci sa už mosta nevedia dočkať, že z oboch strán sú hotové príjazdy, že jeho oneskorené uvedenie by bolo takmer katastrofou... a zrazu slúži len tak rekreačne.
 

 

Naozaj je to tak, oneskorene uvedenie mosta Apollo by bolo katastrofou. Predtym ak sa stala lubovolna nehoda na hociktorom moste v BA (stacilo ked bol zablokovany jeden pruh), cele mesto stalo. Doslova. Bez prehanania. Isiel som do prace dve hodiny, normalne mi to trva patnast minut, a stalo sa to priemerne raz za dva tyzdne. Teraz to uz vdaka mostu Apollo nehrozi.

Okrem toho most Apollo sa bude naplno vyuzivat ked sa postavi zona Pribinova. Tie vypocty ze denne tadial prejde 26000 aut su somarina, ale ked bude zona Pribinova uz to moze byt pravda. Potom ale budeme potrebovat ESTE jeden most, pretoze zasa budeme v stave ked nie su ziadne rezervy a kazda aj najmensia nehoda na lubovolnom moste sposobi dopravny kolaps.
 

tak tak

dobre vravis, teraz ma BA rezervu ak by pristavny vypadol. nebude takto katastrofalne ako to byvalo.
.
ohladne vyuzitia, a toho cisla skoro 13 tisic vozidiel v spicke si treba uvedomit jeden fakt, meralo sa to iba _dva_ tyzdne od otvorenie.
.
dovolim si tvrdit, ze teraz bude vyuzitie minimalne o 20-30% vyssie.
.
siesty (dialnicny) most je uz naplanovany. bude sucastou velkeho vonkajsieho okruhu. VVO bude vlastne dialnica D4 => zacinat bude od rakuskych hranic a bude to popod slovnaft a napoji sa na D1 (je niekolko variantov, ze kde sa napoji)
.
odporucam napriklad pozriet sem:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1789
 
Hodnoť

 

Nuz, ja som za zasmial pri vyroku, ze uz nehrozi dopravny kolaps pri uzatvoreni pristavneho mosta .... Dotycna pani asi este nikdy autom cez blavu nesla .....
Ak totiz padne pristavny most, tak ani 10 prudovy most apollo nic nevyriesi, lebo SA NAN NEBUDE DAT DOSTAT. Si predstavte ako sa tie desattisice aut tlacia z obchvatu po pristavnej smerom na Apollo a je Vam vsetko jasne .....
Problem pri poslednom velkom kolapse pristavneho mosta (kamion s masiskom) bol totiz nie ze neexistuje dalsi most, ale ze sa ludia museli na tie mosty trepat stredom mesta ....
 
Hodnoť

realita

dobre rano,
prepacte, ale vobec to nie je o navykoch. nova cesta - trasa sa projektuje a postavi z dovodu jej potreby a preukazanej atraktivity. skuste sa zamysliet aku atraktivitu ponuka most za 4 mld. korun. na jednej strane mate zdvojenu svetelne riadenu krizovatku. jedna je len z toho dovodu, ze mesto nedokazol vykupit pozemky. prva krizovatka mala byt velka okruzna. dalsie prepojenie na kosicku je katastrofa. vyustenie do krizovatky tvaru "" na mileticovej hovori uz o neschopnosti projektantov a "vladcov" mesta. chyba prepojenie na stvorpruhovu ruzinovsku, ale "vladcovia" mesta vobec nehovoia o krizovatkach jegeho a mileticova-zahradnicka. na petrzalskej strane sa stretnete s absolutnym unikatom na svete. z diela, ktore stalo 4 mld. korun nie je mozne odbocovat vpravo. v sucasnosti je tam zakaz odbocovania vozidiel vpravo - to neuvidite nikde na svete. vo viedni a budapesti je casty jav zakaz odbocovania vlavo, ale vpravo? kde su nasi "vladcovia" mesta, nemali by odstupit za preukazanie neschopnosti? kto spracoval studiu prognozy dopravy?
uz v den otvorenia pre chodcov sme sa cudovali, ako je mozne vykonat tak "zbastardene" dielo z hladiska bezpecnej cestnej premavky. tri prepletacie useky su velmi nebezpecne - vsetky su na petrzalskej strane. jeden je zruseny pevnou zatarasou. vyskusajte v case dopravnej spicky prepletaci usek od sustekovej na dolnozemsku smerom na pristavny most, alebo si pozrite dlzku zaradovacieho pruhu na most apolla. samotny most za to nemoze, len upozornujem, ze mal byt skor orientovany na chybajucu komunikaciu "b" v petrzalke, ktora dodnes chyba a sposobuje problemy. ale to je uz iny problem.
 

 

to co si napisal treba este podlozit aj faktom, ktory dokazuje absolutne neprakticke napojenia (ktore mozno casom naberu aj ine dimenzie - hlavne na krizovatke kosicka- mileticova- ktora by mala byt viac urovnova - trhovisko bude na nejakych pilieroch a pod nim bude siet krizovatiek) ze ani magistrat nevie presmerovat vacsinu autobusovych liniek z inych mostov na Apollo. Ved to maju v kompetenci a tak mozu dokazat, aky je Apollo super vyhodny most.
 

moj nazor

Suhlasim s tym, ze most zatial vedie odnikial nikam ale ak sa pozrieme na to, aka vystavba sa planuje na oboch brehoch Dunaja v okoli mosta, o chvilu uz bude most viest od NIEKADIAL NIEKAM, vlastne tu vyrastie kus novej Bratislavy.
Takisto by som bol optimisticky co sa tyka dopravnych stavieb na oboch brehoch. Verim, ze sa rozsiri Pristavna ulica, ze sa z mosta dostanem dvojprudovou cestou az na Mileticovu a z nej zase do Ruzinova bez problemov. A takisto verim, ze sa vyriesi odbocovanie z a na Bosakovu ulicu.
Myslim, si ze postavat most a potom riesit problemy je lepsie riesenie ako nepostavit nic
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

?

A inak ti zdravie sluzi? Ty si to predstavujes ako "hurvinek valku". Ono treba najprv tie pozemky skupit, vypracovat projekty, ziskat povolenia atd, atd ...
PKO - pozemky vlastni J&T, stavat, resp. burat PKO sa ma v Marci
Zona pribinova - pozemky vlastni Ballymore, burat sa ma zacat taktiez niekedy v Marci
Presscentrum - budovu aj pozemky okolo vlastni J&T. Presscentrum sa uz prestavuje a na mieste TASR by mali vyrast dalsie dve veze.
Jedine co nie je este 100% iste je cast medzi starym mostom a mostom Apolo, ale som si takmer isty, ze aj tam sa bude stavat.

Ako si tak znova citam ten tvoj prispevok, tak sa musim len smiat.
 

RE

Tak dlho som pisal reakciu na tvoj prispevok, az ma system odhlasil, ale nevadi, dUfUs to vystihol v par vetach aj za mna.

Pridam len tolko: Su projekty ktore su pre media zaujimavejsie ako ine projekty, lebo sa z toho da vytazit viac bulvaru. Ak sa chces k niecomu vyjadrovat, musis si zistit omnoho viac faktov nez je v mediach...

P.S.: Ta vystavba na Petrzalskom nabrezi zasahuje od stareho Mosta (presnejsie uz od Sadu Janka Krala) az po Pristavny Most!
 
Hodnoť

Zial mas pravdu

V tomto mini-meste proste nie je rozumovy potencial na to, aby sa nieco urobilo poriadne a logicky. Vzdy ide iba o osobne zaujmy a preto je najlepsie, ked sa stavia vela, draho a zbytocne. Tak mi pripada aj novy usek dialnice cez Einsteinovu. Nech idem kamkolvek do Petrzalky, nemozem ho vyuzit. A asi niesom sam, lebo 90% aut z Pristavneho mosta odbocuje uz na konci mosta. Tiez som este nevidel dialnicu cez mesto bez vyjazdov. Zato Pristavny most musim absolvovat vzdy. Uz sa tesim na tie zapchy na Pristavnom, ked otvoria tunel pod ZOO. No a perlou je kruhova krizovatka pod Pristavnym na Bratislavskej strane. Vcera tiez odvazali nejake auta odtahovacky. Princip hlavna-stopka-hlavna-trojuholnik funguje spolahlivo.
 

sorry, nesúhlasím

bývam spolu s mojou mamou v Petržalke a moja mama denne cestuje do Bratislavy za prácou. A ona mi povedala: "most apollo je dobrá vec - rovnako, ako nová záplata na zbytku cárov starého kabáta. Každý most cez Dunaj pomôže. Rovnakjo ako každá ulica alebo ulička. Ale treba stavať podľa priorít. A tam sme my bratislavčania a petržalčania niekde zaspali. Most Apollo alebo most košická - ako je už vžité - mierne odľahčuje dopravu cez prístavný most. Skutočne mierne a cena odľahčenia je kolízna križovatka pri Ekonomickej univerzite v Petržalke, kde sa križujú autá idúce zo šustekovej na prístavný most s autami čo idú z Dolnozemskej na most Apollo. Rovnako je mimoriadne exponovaná a nehodová časť križovania zjazdov z oboch mostov v Petržalke. Konečne tam niekto spravil aj keď provizórne, ale predsa nejaké riešenie. To je situácia ak nie je nehodfa na Prístavnom moste. Ak je nehoda na Prístavnom moste je most Apollo neprejazdný - lebo sa na neho nik nedostane. Nechápem, prečo namiesto mosta Apollo sa nespravil nejaký obchvat Bratislavy pre tranzitnú dopravu, alebo neskvalitnil prejazd prieťahom medzinárodných štátnych ciest cez mesto. Bolo by to rozhodne lacnejšie a rozhodne by to odľahčilo dopravnú situáciu v Bratislave. Výstavba mosta košická mi totiž pripadá, ako keby v sídlisku, vnútri blokových priestorov postavili vnútornú dvojpruhovú komunikáciu. :-)".
Toľo mi povedala moja mama a ona je podľa mňa najmúdrejšia na svete
 

dobra vec

Hej most je dobra vec, ale nie je jedno, ako je vyuzity. Pokial nesplna aspon zakladne parametre, pre ktore bol navrhnuty a postaveny, je to zbytocny luxus.

Vzhladom na zle napojenie a vyustenie na existujuce resp. novo postavene prilahle komunikacie je jeho vytazenost nizka. Samotna maximalna prejazdnost t.j. pocet vozidiel za den je taktiez nizka a v pripade vacsej kolizie na pristavnom moste mame v BA dopravny kolaps podobny tomu, ktory bol pri havarii kamionu s masom.
 

 

Mozno by bolo stacilo ovela lacnejsie riesenie a to namalovanie troch pruhov na Pristavny most a stanovenie primeranej rychlosti, napr. 80. Pozrite si Sud.Ost Tangente vo Viedni - najfrekventovanejsiu dialnicu v EU. Aj tak mi nie je jasne, ako rychlo sa ma vlastne po moste jazdit, ked je to dialnica, vraj 130 a ked je na dialnici tabula obce, tak 80, ale ta tam uz nie je. Neviem si predstavit ako mam v 130 pustat pred seba tie davy z Bajkalskej.
 

 

Maľovať pruhy chceli mnohí, dokonca aj niektorí statici prehlasovali že to nie je problém ale nakoniec nikto sa pod to nechcel podpísať a zobrať si to na zodpovednoť :-) Ak si teda statik a podpíšeš správu že most vyhovuje tak namaľuj tie tri pruhy. Ale ja by som na ten 3 pruhový most už nikdy v živote nevstúpil :-)
 

Tabule s označením začiatku obce

už skutočne nenájdeš pri Prístavnom moste. Ak ideš po diaľnici od Trnavy, mal by si ich spozorovať už pred výjazdom Zlaté piesky. A ak ideš po diaľnici od Kútov, takúto tabuľu uvidíš medzi výjazdom Lamač a križovatkou pri Tescu v Lamači. Ostatné tabule označujúce začiatok obce na iných cestách smerujúcich do Bratislavy nebudem vymenúvať. Značky označujúce začiatok diaľnice sú na obidvoch vjazdoch na Prístavný most a t.ď.
Na Prístavnom moste je aktuálne povolená maximálna rýchlosť 80 km/h. :-)
130 km/h tam nebolo povolených nikdy. Jedno obdobie tam bolo povolených "iba" 60 km/h (počas rekonštrukcií aj 40 km/h.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava