SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľnica začne fungovať v nedeľu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Klinec po hlavicke

Tak na toto som zvedavy aj ja!
 
Hodnoť

 

A to ten pako,ktorý písal tento článok si fakt myslí,že diaľnica končí pri Trenčíne?
 

 

Nie, tam konci obchvat Bratislavy a zacina D1 :)
 
Hodnoť

vcera verer

malovali znacenie. krasna zapcha smerom k inchebe a to znacenie vyzera "zaujmavo"....
 
Hodnoť

re:dialnice

Uvedomujem si, že Bratislava trpí zápchami, uvedomujem si že v tých zápachach trčia aj ľudia, ktorí rozhodujú o použití dani, ale nevidím dôvod, aby veľká časť stavebných kapacít bola sústredená len v Bratislave. Diaľnice na strednom a východnom slovensku stoja, alebo ich stavebné tempo je minimálne. Cez Petržalku to stihli, aj keď nie na 100% pol roka dopredu. Keby sa dalo hlasovať o ekonomických otázkach v referende a malo by to záväzný charakter pre parlament tak už zajtra začínam podpisovú akciu na ponechaní všetkých zaplatených daní v jednotlivých regionoch, lebo Bratislava pritiahne to najvzdelanejšie z ľudského potenciálu, vybuduje infraštruktúru, výrobu a služby a nakoniec bude tvrdiť, že platia 1/2 všetkých daní do štátneho rozpočtu. Ale potom sa ich treba pytať ako a prečo sa im to podarilo, či sa im tam náhodou nerodia geniálne deti a nevychovavajú len zázračných ľudí. Jednoducho treba dôrazne spomaliť podobne ako je tomu dnes na strednom a východnom slovensku rozvoj Bratislavy aspoň na 10 rokov a začať budovať aj ostatné regióny. Nevidím žiadny racionálny dôvod prečo má väčšina obyvateľstva prispievať a budovať hlavne Bratislavu.
 

 

Po prve, nikde inde na Slovensku by asi obcania nedovolili vybudovat dialnicny "obchvat" stredom mesta a po druhe, bolo to postavene tam, kde je frekvencia dopravy najvyssia.
Ked cca 40 km prechod Bratislavou trva dlhsie, nez cca 150 km po klukatej uzkej ceste, nehodnej oznacenia cesta 1.triedy, kde je najakutnejsie s tym cosi urobit? Navyse ked cez tu Bratislavu prejde denne 15 krat viac aut. Myslel so tym len tranzit, pre ktory je mesto len zbytocnym zdrzanim. Na druhej strane mal byt prave podiel tranzitu voci tym, pre ktorych je BA cielovym, alebo vychodiskovym mestom dovodom neviest dialnicu stredom mesta, ako to robi dnesne Genitalne riesenie!!
 

Cez kriticke uzly v Bratislave

ako Patronka, Pristavny most, prechadza denne okolo 60000 aut. To je absolutny slovensky rekord, inde su najkritickejsie miesta asi polovicne zatazene. Uz vcera bolo neskoro. Nie je pravda, ze inde (mimo BA) sa nestavia, vid napr. dialnicu do Ziliny, zahajeny usek okolo Popradu, Pohronie, Oravsky Podzamok, Ozdany, ... Podrobnosti napr. na www.highways.sk
Pokial ide o financovanie, tunel Sitiny sa robi z pozicky Japonskej banky, na vychode sa scasti stavia aj za europrachy (mozne len do chudobnych regionov, nie BA).
 

europrachy

mas pravdu, len poznamka ze aj tento usek je scasti z euprachov - konkretne ISPA, a mierova-senecka tusim tiez.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Lenze Vieden je o poznanie vacsie mesto a teda aj podiel tych, co dialnicou pridu do mesta, alebo z neho vychadzaju, je podstatne vyssi, ako v Bratislave! Teda aj zaujem viest dialnicu mestom je z hladiska funkcnosti dialnice nepomerne vacsi.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Mne sa nezdá

že výstavba dialnic inde na Slovensku stojí. Rýchlym tempom sa stavia pred Žiarom vedľa trate mládeže, začal sa úsek Mengusovce Jánovce a ide im to vcelku dobre. Napr. okolo Prešova a Považskej je ale problém s občanmi a ich "iniciatívami".
 

no Trať mládeže ide

z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice a to nemá s ZH nič spoločné.Štvorprúdovka ZV-Hronská Dúbrava - skoro až po ŽH už funguje.
 

Jumo

ja som zo ZH. pravidelne som to tej ceste chodil. Mozes mi ale vysvetlit kde bolo to rychle tempo? Nikde som si ho nevsimol.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

stavia sa hlavne vdaka eu

okolo PP, zarnovice, spomenuta mierova-senecka a tento usek v BA, zarnovica, ozdany, figa a aj do ZA - planovane predcerpanie z rokov 2007-13.

za statne sa sa robi len podzamok, tormala, pres.-sec v KE. inac sa vdaka motokrosovym draham a prehane plytvacnym projektom typu dajme most aj tam kde netreba. je to velmi malo

riaditel nds hovoril o 3 "ciernych ovciach" sverepec, vrtizer-hp a vazec mengusovce. aj keby sa vystavba nezasekla v 1998 takym tempom by pokracovat nemohli, rovina v sirokom udoli vahu uz koncila...kde boli pevne ceny?, kde boli transparentne tendre?, kde bolo nezasahovanie nenazranych firiem a zaujmovych skupin do financovania a vystavby??????
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

usetrit by sa usetrilo urcite, akurat casto uz povodna cena bola vysoka. dnes sa sice povie ze ladce - sverepec staly "iba" 4 mld.,ale v cenach z 1997 to bol tiez prilis velky peniaz. skor mohol zrusit zmluvu (najst si dovod sa da) urobit slusny tender, sice bolo by frflania ale stalo by to zato.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

re:aquila

Niektoré "fakty" by som skôr nazval tvoj uhol pohľadu.
Ak sa v Bratislave nič nestavalo do roku 2002 tak potom to čo tam je novovybudované sa stihlo za 3 1/2 roka tak tomu sa hovorí nemožné ihneď a zázraky do troch dní. Len zbežné prevezenie sa po Bratislave tvoj "fakt" vyvracia. Jednoducho to nie je možné za tak krátku dobu postaviť.
.
Ak sa poslanec, ktorý v skutočnosti nie je za nič reálne zodpovedný a presťahuje sa z východu, alebo stredu do Bratislavy a trčí každý deň v zápchach a doma mu rodina hromží, že nech s tým niečo aj robí, tak ako asi bude hlasovať, keď sa vôbec nemusí zodpovedať svojim voličom v regióne.
.
Je fakt zaujimavé koľko príkladov si uviedol ako pár jednotlivcov dokáže zablokovať projekty rozhodujúce pre celé regióny. To snáď majú zmluvu aj s Herym Potrom a v Bratislave ich asi preventívne zatvárajú. Viem, že v Žiari sa stretli všetci starostovia a primátori a vyjadrili podporu a požadovali daľšiu výstavbu, ale keď je na koho sa vyhovoriť tak ako sa hovorí: "Dobrá výhovorka stojí groš"
.
Vždy je problém v ľudoch, ale ak občan, ktorému budúca diaľnica ide cez záhradku, kde od už 20 rokov oddychuje, ošetruje stromčeky a teší sa z úrody protestuje celkom ho chápem no nemôže a určite na to nemá ani silu dokázať zastaviť výstavbu cesty, to musí chcieť niekto kto hľadá aj najmenší dôvod aby ju nestaval a o tom som písal vo svojom príspevku. Keby poslanci v Bratislave nemali zaujem budovať mesto a infraštruktúru tak podobných petiačarov a na hlavu padnutých ochrancov by našli na tisíce, ale rozdiel je v tom že ony chcú budovať a na to treba zdroje či finančné alebo organizačné a výrobné a keď tieto zdroje a firmy budú pri Žiari, Poprade alebo Košiciach tak nemôžu byť v Bratislave.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava