SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obyvatelia Karlovej Vsi sa sťažujú na hlučnosť obnovenej električkovej trate (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Karloveská radiála - dokončenie

Ten kto napísal takéto bludy v živote nebol v Karlovej Vsi. Nerealizovalo sa nič do konca, všetko je len rozbabrané (trať, zástavky, prechody pre chodcov, nadchody, podchod, prejazdy cez trať, dopravné značenie, cesty atď.). Načo potom spúšťať ďalšiu etapu? Najprv dokončiť prvé dve, ale úplne ich dokončiť!!!
 

 

Jedna z mála veľkých vecí čo sa urobili v KV pre všetkých. Iná skvelá bolo vyasfaltovanie cesty od Centrum po Segnerku "tichým" asfaltom. Takže ja sa teším, že je to nové už tu, a s hlukom od električiek sa na teraz treba znova zmieriť a zvyknúť si, tak ako to bolo posledných 30 rokov. Ak s tým niečo ide urobiť bude to fajn. A petícia nech je len nástroj a spätná väzba, že sa o to ľudia zaujímajú a nebude z toho hystéria. Užil som si 8mesacne neobvyklé ticho keďže bývam priamo pri trati ale teším sa, že je "zelená" doprava už znova v prevádzke.
 
Hodnoť

 

Čo by som ja dal za hluk z električky! Bývam v Starom meste a každý večer počúvam vykrikovanie ožranov presúvajúcich sa zo staromestských krčiem. Keď sa bývalý starosta snažil urobiť niečo so záverečnou väčšina Bratislavčanov sa razantne postavila proti - s argumentom, že väčšina ľudí v meste sa chce baviť a tých pár čo im pod oknami vadí krik sa majú prispôsobiť alebo sa môžu aj odťahovať. Koniec koncov bývajú v lukratívnej lokalite a za to treba niečo strpieť. No tak touto logikou sa dá odkázať tým 129 nespokojným, že väčšina chce cestovať a oni sa majú prispôsobiť. Však bývajú na lukratívnom mieste - v blízkosti MHD nemusia ďaleko chodiť na zastávku tak za to treba čosi strpieť. Čo už Bratislava je hlučná a egoistická.

To čo som napísal v predchádzajúcom odseku je príklad - v skutočnosti nie som taká sv...a ako druhí. Ale aj tak sú požiadavky podľa mňa nerealistické. Koniec koncov električky v noci nechodia - to majú ľudia pokoj a rozjímať v tichu cez deň môžu ísť niekde do lesa. Za Karlovkou je les blízko.
 

1053124

nič v dobrom, ani v zlom
petícia nežiada nastoliť ticho cez deň, ľudia chcú, aby neboli obťažovaní hlukom nad prípustnú mieru prevádzkou električiek,
prakticky, aby električky neboli zdrojom trvalo sa opakujúceho hluku 19 hodín denne
na rozdiel od prevádzkovateľov a vlastníkov krčiem, prevádzkovateľ verejnej dopravy a vlastník majú možnosť zabezpečiť nápravu, a to bezodkladne dočasným opatrením a neskôr trvalým(i)
pokiaľ by užívanie dráhy (stavby) nebolo možné bez nadmerného hluku, špeciálny stavebný úrad je povinný ukončiť / zrušiť rozhodnutie, ktorým povolil jej predčasné užívanie
 

Pán Dulla,

"nalepím sa" na Váš príspevok, ale reagujem na viac diskutujúcich.

1.)
Tá trať pred rekonštrukciou bola v extrémne dezolátno stave, a preto tam, už skôr roky, než iba mesiace, boli rôzne obmedzenia traťovej rýchlosti. Nuž a pomaly idúca električka aj na rozbitej trati je tichá.
Potom na jednom mieste dve zastávky zlúčili do jednej. takže v mieste zrušenej zastávky, ale aj všade inde, teraz električky idú maximálnou rýchlosťou a sú možno naozaj hlučnejšie.

2.)
Nepoznáme adresy osôb, ktoré petíciu podpísali. Ak to bol iba jeden dom, tak možno preto sa "naučili" na tiché električky, lebo pre rozbitú trať aj pri ich dome sa jazdilo pomaly.
Ak ale "petičiari" sú roztrúsený po celom sídlisku, nuž potom alebo je to o tom, že oprava trate sa nevydarila, alebo je to iba dočasné, lebo trať nie je dokončená.

3.)
Trať nie je hotová, je iba v dočasnom užívaní. Ako ale môže električka po trati, ktorá nie je hotová, premávať maximálnou rýchlosťou? To sa pani viceprimátorka zrazila s koňom? Na stavenisku maximálna traťová rýchlosť? To smrdí iba s problémami typu stret so stavebnými mechanizmami, s robotníkmi, či vyššia hlučnosť, lebo nie sú do trate zabudované hluk tlmiace prvky. A novinové články spomínajú aj iné "pikošky", ako chýbajúce zábradlia, nefungujúce semafory na križovatkách a iné podobné kolízne body.
Vždy som vedel, že Kratochvílová má iba diplom, ale nie špičkové odborné vedomosti. Toto ale je poriadny odborný, aj ľudský suterén, arogancia k oprávneným požiadavkám občanov-voličov, jazdiť po nedokončenej trati maximálnou rýchlosťou a tak ich otravovať aj so zvýšeným hlukom!
Na Magistráte majú poriadny prešľap, napriek Vallovmu nesystémovo zvýšeného platu, trať nedokázali dokončiť už ani v x-tom termíne, hoc pani viceprimátorka sa projektu venuje od roku 2015, ale ten prešľap, s neschopnosťou ustáť svoje sľuby dané voličom, sa nerieši tak, že budem občanov otravovať zvýšeným hlukom!

4.)
Neviem ako je to aktuálne, ale mám také informácie, Vallo a jeho team sa natoľko sústredili iba na kydanie na "chamtivých" majiteľov pozemkov pri meniarni, že zabudli na takú primitívnu vec, akou je mazanie okolkov. Tieto mazače údajne ešte ani dnes nefungujú, a o toľko je potom ten hluk vyšší.

5.)
Diskutér RGu špekuluje, či električky nemajú ploché kolesá a či preto neklepú. Električka s plochými kolesami má odísť do dielne na opravu. Ak sa tak nestane, tak sa električka pokazí ešte viac, k plochým kolesám pribudnú poškodené nápravové ložiská a poškodené prevodovky a trakčné motory, či vo všeobecnosti sa začnú uvoľňovať niektoré skrutkové spoje a pod.

6.)
Rýchlym, okamžitým riešením je zníženie traťovej rýchlosti, potom aj hluk bude menší.

7.)
Trať ani v jednej etape nie je hotová. Teda aféra s meniarňou prišla vhod, inak ten problém sa dal cez noc vybaviť, keby majiteľov pozemkov cez noc čestne vyplatili, a zostáva iba dúfať, že aféra nie je umelo vyfabrikovaná, aby nemuseli ísť s farbou von, nevieme plánovať, odhadovať termíny.

8.)
Vo vysokoškolskom prostredí budúcich dopravných inžinierov sa dopracovali aj k takým kuloárnym informáciám, že tú druhú etapu po máj neotvoria, lebo akože meniareň, a po koniec leta v tichosti dokončia všetky nedokončené veci a trať sa až potom otvorí ako celok od nábrežia až po Dúbravku.
Samozrejme, ak to pre absenciu schopných ľudí na Magistráte, zase nezakape tak, ako zakapali aj tieto dve etapy.
 

 

Takto o.i. vidia aktuálnu situáciu v Karlovej Vsi na stránke imhd.sk:

"Kedy budú môcť električky využívať zmodernizovanú a opravenú trať v Dúbravke zatiaľ stále nie je známe. Problémom podľa mesta naďalej zostáva nevyriešený prístup k meniarni Dolné Krčace.

"Dráha od obratiska po zastávku Záluhy je dokončená a električka by na nej mohla dnes premávať. Jej prevádzke momentálne bráni spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod meniarňou v Dolných Krčacoch. Prístup do meniarne potrebujeme, pretože z nej je napájané trakčné vedenie električky a bez neho nedokážeme prevádzkovať električkovú trať do Dúbravky. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do meniarne dostali v čo možno najkratšom čase," uvádza sa v stanovisku hlavného mesta.

V súčasnosti tiež nie sú známe žiadne konkrétne termíny na dokončenie nedorobkov na prvých dvoch zmodernizovaných častiach Karlovesko-dúbravskej radiály. Momentálne prebiehajú práce na dokončovaní cestnej svetelnej signalizácie, ktorá by podľa vyjadrenia magistrátu mala začať fungovať v priebehu januára. Na zrekonštruovaných neriadených priecestiach už medzitým prišlo k niekoľkým kolíziám medzi električkou a autom. Ďalej sa dokončujú priestory okolo nástupíšť zastávok, pracuje sa v podchode Borská a na schodisku k zastávke Nad lúčkami. Ďalšie práce zrejme čakajú na priaznivejšie počasie. Mesto naďalej očakáva, že celá stavba, vrátane modernizácie úseku Tunel - Molecova, bude kompletne dokončená do polovice septembra 2020.

Doplnené: Hlavné mesto si dňa 15.1.2020 najalo na zastupovanie v spore o meniareň advokátsku kanceláriu TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o., ktorá bude okrem zastupovania na súde poskytovať mestu právne poradensvo v tejto záležitosti. Podľa uzavretej zmluvy v spore o meniareň prebieha súdne konanie na Okresnom súde Bratislava IV a je náznak a vysoká pravdepodobnosť, že meniareň alebo električková trať do Dúbravky sa stane predmetom ďalších súdnych či podobných konaní. Hlavné mesto bude za tieto služby platiť 180 €/h bez DPH + administratívny paušál 2,5 %".


Spomínajú v správe, že obe etapy sú nedorobené, a v tomto dočasnom dopravnom režime už bolo na tej prvej etape aj viac kolízií medzi autami/električkami. Takže v mojom prvom príspevku mnou navrhnutá znížená traťová rýchlosť je opodstatnená nie iba kvôli hluku, ale aj bezpečnosti! Trať je totiž nedorobená, je iba v dočasnom užívaní! A ako imhd.sk správne píše, či naznačuje, na Magistráte šajnu nemajú, kedy bude trať hotová a schopná na plnohodnotnú, bezpečnú a tichú prevádzku.

A ako som už inde viac krát písal, s majiteľmi pozemkov sa vyrovnať evidentne nechceme, asi priveľa nás stálo Vallove minulomesačné nesystémové zvyšovanie platu, tak treba nezmyselne šetriť..
Vallo teda trucuje, ukazuje svaly, pardon, netrucuje, ale šetrí a nezmyselne vráža prachy do náhradnej autobusovej dopravy, či platí právnikom. Pomaly to nás vyjde viac, než čo od nás pýtali majitelia pozemkov pri meniarni.

Či sú obyvatelia Dúbravky rukojemníkmi týchto sporov? To je výborná otázka! Myslí si ale, že ak aj v Dúbravke je tá trať podobne nedorobená, ako v Karlovej Vsi, tak občania sú skôr výhercovia. Im aspoň nateraz na nedorobenej, možno rovnako neodhlučnenej trati, ako v KV, nedunia pod oknami električky, tak majú pokojný spánok a tak nemusia spisovať petície....
 

 

nuž ale daný pozemok už vlastnia špekulanti a mesto im nemôže uhnúť, ak im vyplatí sumu akú si oni žiadajú a nie takú akú určí znalec (ikeď nakoniec náklady na vyriešenie súdneho sporu a náhradnú dopravu budú vyššie), tak potom uvidíme mesto ako rukojemníka o dosť častejšie, lebo ako všetci vieme, takýchto nevyriešených pozemkov je v meste kopec ... pričom nehovorím to že mesto nemalo ešte pred začatím rekonštrukcie/modernizácie vykonať zápis do katastra a vyplatiť pôvodným majiteľom adekvátnu kompenzáciu, malo sa proste riadiť zákonom, to nespravilo a teraz na to dopláca celá jedna mestská časť, lebo sa do toho namontovali špekulanti
 

Ghullith2,

Citát z médii po komunálnych voľbách v decembri 2018:

"Nový bratislavský primátor Matúš Vallo bude zarábať mesačne 5 316 Eur." (Toto potom o rok neskôr, v decembri 2019 zákonne, ale nekorektne mimo mestských pravidiel zvyšovali na sumu niečo nad 6 tisíc Eur.)

Pokračujem v citovaní:
"Mestské zastupiteľstvo zároveň odsúhlasilo aj odmeňovanie poslancov, členov komisií a námestníkov primátora (viceprimátorov). Výška odmeny sa tak v prípade viceprimátorov môže vyšplhať až na 3 721 eur".

Inak mesto mávalo dvoch viceprimátorov, Vallo ich potrebuje troch.


Teda rátajme.
Tretí, "nesystémový" viceprimátor za 4 roky, t.-j. za 48 mesiacov bude inkasovať sumu
48 x 3 721 = 178.608,-€

Ak správne chápem mediálne informácie, tak pred mesiacom Vallovi plat zvýšili o cca 700, €
Teda za zbývajúcich 36 mesiacov ešte zinkasuje nesystémovo cca
36 x 700 = 25.200 Eur naviac.

Teda
178.608,-€ + 25.200,-€ = 203.808,-€ nesystémových výdavkov.

Vallova hlasovacia mašinéria toto odhlasovala okamžite. Kde sa nájdu prachy na takéto nesystémové výdavky na platy papalášov, tam v pohode mohli tým majiteľom pozemkov vyplatiť tých 194 tisíc Eur a už by bol dávno pokoj.

Vallo kydá na majiteľov pozemkov, že vraj chamtivci. A on je čo, keď v súhrne za tri zbývajúce roky o cca 25.200,- Eur zisku si nechal pošpiniť svoje meno a narobiť politické škody svojej rodnej strane PS?

Dávno sa mal a mohol s majiteľmi dojednať, vyplatiť ich a ospravedlniť sa za vyše tridsaťročné krivdy, hoc ich nezavinil a bol by pokoj, Takto sú spory, a električky stoja.
Bol by som aj na to zvedavý, ak by zázrakom tá meniareň zajtra bola voľná, či by sa električky naozaj pozajtra rozbehli...
 

 

Ten hluk je taky neprijemny ze aj so stuplami v usiach to pocujes. Dost neprijemne frekvencie a mas to v celom byte a nemas predtym kam uniknut. Totalne znehodnotene byvanie.
 

 

Hluk prichádza zvonka, alebo v byte rezonujú nejaké konštrukcie a tie vytvárajú ten hluk? Lebo mi napadlo, že po mesiacoch ticha bez električiek, hocijaký nový prejazd bude hlučný. Čiže nový hluk je horší ako pred rekonštrukciou?
 

 

Ide to z vonku. Ja mam priamo spalne smerom do udolia a ked si otvoris okno tak pocujes presne tie iste frekvencie. Je to taky dost neprijemny valivy hluk/otrasy. Najhorsie su tie prechody na zastavkach - tam su zaliate betonove bloky a v tom su kolajnice a najma ked prechadza ta nizkopodlazna elektricka tak tie bloky funguju ako reprak kedze tam nie je ziadny unikovy priestor. Nie som akustik ale kazdy kto ma pochybnosti, kludne si dajte jazdu po trati s tymi novymi elektrickami a je to citit aj priamo v tej elektricke.

Zijem tu skoro cely zivot, takyto hluk som tu nikdy predtym nepocul. Nema to nic s tym, ze tu polroka nic nejazdilo.

+ videjko https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Zaujímavé to video. Ten hlboký zvuk bude asi tým, že celé je to uložené na betónovom podklade a ten duní v rozhraní s podložím. Otázka je, či po položení zeleného koberca sa to zmení. Čo vo videu na konci dupe na kryty úchytov koľajníc podľa mňa nie je zdroj zvuku. Škrípanie a klepanie asi zmizne. Klepanie môže byť aj neokrúhlymi kolesami (po brzdení šmykom?) Pôjdem skúsiť jazdu :)

https://imhd.sk/ba/galeria-med...
 

 

Nuz, nieco museli soudrozi udelat spatne, ja byvam oproti Centralu, elektricky tu chodia po prerobenom podklade spred par rokov a vobec ich nepocut. Dokonca je tu aj zakruta a vobec nepocut to kovove vrzganie
 

 

nedavno som bol v Zurichu. Elektricka sla tak tichucko, ze osobne auta boli hlucnejsie nez dlha elektricka. Ziadne kvilenie v zahrute, ziadne hrkotanie, ziadne ta-dam ta-dam kazdy 25 metrov. Da sa to, su dnes technologie na postavenie uplne tichej trate. Len u nas sa z neznamych dovodov stavia trat ako v 19. storoci, plna nepresnosti, skripajuca a hrkotajuca.
 

 

Su pouzite na kolesa specialne kompozitne materialy.Podobny problem s hlucnostou riesili na lanovkach a vlekoch, tam je na kolesach velmi tvrda guma. No a ku kolajniciam-naozaj nie su zvarane spoje?
 

 

Bol si aj v centre a pri ž.stanici? Lebo tam rozhodne neplatí o električkách to čo tvrdíš.
 

 

Bratislavy ci Zurichu?
ak a), tak ano, ano a plati, plati
ak b), tak ano, nie a plati, neviem
 

 

aj na sidliskach pocut hluk po zaverecnej. Mne to v Starom meste nevadi. vadi mi, ze tam nie su hliadky policie tak viditelne ako v inych europskych mestach. Nie v autach.
 
Hodnoť

 

nuž, nezávidím ani tým v centre s ožranmi, ani tým s hlukom pri el.trati, ale kedze hluk sposobuje aj psychicke problemy, treba riesiť aj jedno aj druhe, ano Stevcik chcel riesiť...treba sa pripomenut p.starostke Aufrichtovej ---rusenie nocneho kludu od 22,00!!
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava