SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Architekti nesúhlasia s negatívnym dopadom električky pri SND (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Kde boli spomínaní herci pri odvolávani Vajdičku,akosi som nezaregistrooval.Herci nech hrajú a fakt je hrajú dobre a dopravné stavby nech nechajú na to určeným odborníkom.Emocie na dosky k tomu určené.Okolo starého SND a reduty jazdí električka 100 rokov.
 

 

Herci sú slobodnými občanmi SR a preto na základe slobody slova majú právo vyjadrovať svoj názor k veciam verejným, vrátane k tejto električkovej trati.

Občania mesta, vrátane hercov, mali mať možnosť vyjadriť sa k tomuto zámeru v predstihu. Vallo ale nezatiahol občanov do participálneho dialógu, že ako riešiť električkovú trať v tejto lokalite. Vallo miesto plodného dialógu išiel cestou mocensko-diktátorskou, prevzal projekt trate od J&T, prehlásil ju za jedinú možnú alternatívu, a pomocou manipulatívnej prezentácie ju pretláča hrubou silou. Opiera sa pritom na svoju hlasovaciu mašinériu, pardon, na Team Vallo.

Vallo je občanmi právoplatne zvoleným primátorom, ale je iba dočasným správcom mesta na štyri roky, je iba sluha, nie feudálny vládca. Keby mal v sebe štipku slušnosti, tak najprv zvolá občanov so slovami, počujte, je tu šanca postaviť električkovú trať. Akceptujete jej trasu pred budovou SND, alebo ju máme trasovať poza divadlo, čo ale možno bude o kapánek drahšie.

A ak by občania povedali, daj to radšej za divadlo, tak občanov poslúchne, lebo oni svojim súhlasom trate za divadlom mu fakticky dali súhlas aj na väčšie náklady, prípadne pomalšiu stavbu.

Vallo ale pracuje metódou, najprv v zákulisí rozhodneme, potom v zákulisí vypracujeme hotový projekt, potom na samom konci ho ukážeme občanom pomocou manipulatívnej prezentácie.
Nakoľko ale už na projekte plánovači odpracovali stovky hodín, tak už ten projekt má nejakú hodnotu, teda za žiadnu cenu nepripustia žiadnu zmenu v projekte a vôbec nie to, že my, občania to chceme za divadlom a nie pred ním. Projekt pretlačia násilím, klamstvami, bez ochoty zmeniť čo i len nepodstatnú drobnosť.

Všimnite si, že každá Vallom organizovaná prezentácia je o násilnom pretlačovaní hotových, v zákulisí už podrobne vypracovaných, preto nezmeniteľných projektov. Je hotovou stratou času na tie prezentácie chodiť, môžeš tak akurát tlieskať Vallovi za jeho genialitu a navrhnúť mu ešte vyšší plat. A ak sa ti na projekte niečo nepáči, tak si môžeš tak akurát trhnúť nohou, tvoj názor má miesto akurát v koši, ešte skôr v nejakej latríne.

Vallo opierajúc sa o svoju hlasovaciu mašinériu si trúfa považovať voličov za nuly, má tak silnú hlasovaciu mašinériu, že sa nebojí hnevu voličov, a pri "zveľaďovaní" mesta nepotrebuje občanov ako spojencov, ide si po svojom, aj proti názoru občanov.

Občanov potrebuje na jednu jedinú vec, aby sa mu cez vyššie dane zložili na vyšší plat...
 

Presne s týmto súhlasím

Vallo je určite najlepší primátor o tom ...
Ale zároveň kopec zlých rozhodnutí, ktoré sú proste nad jeho (a jeho tím) mentálnu úroveň.
Proste tá električka je pochybná. Počul som celú argumentácii a nebol tam žiaden argument prečo pred SND ano s prečo za SND nie. Skôr si to protirečí. Chcú električku ako nosný systém smer juhovýchod, ale zároveň chcú aby kluckovala okolo Eurovea. Celé zle. Doprava vallovi proste nejde. Myslím že mal byť starosta starého mesta. Nedokáže myslieť ani v rozsahu 1km nie to 15. Proste taký malomestiak (ako my všetci) A tak som mu veril.
 

 

električka nebude okolo Eurovey kľučkovať, pôjde rovno. Kľučkovala by práve pri tom variante, keby z Pribinovej obchádzala SND a poza budovu sa na Pribinovu opäť vrátila.
 

 

jasne musi sa vratit spat aby obsluzila obchodne centrum ale zaroven ma to byt hlavny sytem smer JV.
Nemusi kluckovat - proste EV staci jedna zastavka na safku ale to by sa Je..ovi a T..tkovi nepacilo a nepustili by peniaze.
 

 

s čím 100% súhlasím s projektom je to, že napojenie sa trate na Košickú je podstatne lepšie z Pribinovej, než Landererovej. Tiež si myslím, že električkami bude viac ľudí cestovať do Eurovey, než do domov okolo Landererovej (sám bývam na Landererovej). A Eurovea bude čoskoro končiť až pri Košickej, čo je od Šafka dosť ďaleko na peší presun. A ako si správne napísal, na tejto trase je už roky pripravený priestor pre električku smerom na JV.
 

 

Pozri sa,
Sú dve možnosti.
1.)"Rovný" variant pred divadlom. Takto treba postaviť 1,22 km trate s jazdnou dobou 3 minúty 26 sekúnd.
2.)Variant "slučka" vedená za divadlom z Vallovej októbrovej prezentácie. Tuná električka príde na Pribinovú, obslúži "starú" Euroveu, potom po Olejkárskej zozadu obíde divadlo a v pokračovaní Čulenovej vráti sa späť na Pribinovú, aby obslúžila aj "novú" Euroveu. Tu treba postaviť 1,52 km trate, čo je údajne o 290 metrov viacej a trať sa nedotkne Landererovej, môže viesť popri nej v priestore, kde teraz rastie tráva.
Jazdná doba predstavuje 6:17, čo ale nemusí byť pravda, aby 290 metrov urobilo urobilo tak veľký rozdiel, jedine vtedy, ak by bola zastávka aj za divadlom na Landererovej za účelom prestupu na autobusy, alebo na obsluhu objektov na Landererovej.

Pri "slučke" iba vtedy treba dať na tom kúsku trať na Landererovú, ak už mesto predalo ten kus trávniku vedľa cesty niekomu inému.

Manipulatívna je prezentácia o.i. aj v tom, že tvrdí to, že ak električka obíde SND zozadu, tak v nej behom behom 24 hodinovej prevádzky ubudne cca 5 tisíc cestujúcich. Nech pán Vallo, ak on bol autorom prezentácie, alebo Kratochvílová, ak mu ona podsúvala informácie, vysvetli, prečo by pri "slučke" malo ubudnúť 5000 cestujúcich, ak na Pribinovej aj takto zostanú všetky zastávky, a jedna môže pribudnúť na Landererovej?!

Tu je link na októbrovú prezentáciu, ale až po odoslaní príspevku a konečnom zobrazení príspevku bude jasné, či bude fungovať:

https://issuu.com/bratislava.c...

Ak by nefungoval, tak prezentácia sa dá nájsť a otvoriť na imhd.sk v rubrike "Neprehliadnite" pri v článku s dátumom 29.10.2019.

Niekto môže namietať, že ale električka bude v oblúkoch pískať. Treba trať aj vozidlá poctivo udržovať, a najmä mazanie okolkov.
K pískaniu aj to, že trať na Košickej najprv pôjde na kraji vozovky, až za Prievozskou dvojitým oblúkom (esíčkom) prejde do stredového pásu, aby tam zlikvidovala stromy, či znemožnila zasadiť nové. Tak sa pýtam, na Košickej, pri škole a pri obytných domoch v tom dvojitom oblúku pískať môže?

Nedá mi, aby som ešte raz "nekopol" do prezentácie a tak do Valla a viceprimátorky, či iného autora prezentácie.

V prezentácii je obrázok električky aj z Budapešti, ako pozitívny príklad, že ako výborne zapadá do pešej zóny.
Nuž pán Vallo, či jeho preslávny Team sa ani neunúvali odcestovať do Budapešti a tam sa osobne presvedčiť o situácii a porobiť si vlastné fotky.
Tú fotku v prezentácii vydoloval z internetu, tu je link na stránku a článok, "Vallova" fotka je v treťom riadku:

http://hampage.hu/kozlekedes/e...

Na tej fotke je električka v pešej zóne. Lenže tam pôvodne mali prístup aj autá, tie ale vylúčili, zostala iba električka. Tá električka premáva okolo Parlamentu, a vchádza do ostrého oblúku. Prečo? Aby nekrižovala park a námestie pred Parlamentom, a nemotala sa medzi chodcami. Má štyri ostré oblúky, a námestie obchádza po obvode.
Tak to je ten Vallov pozitívny príklad z Budapešti, ako dať aj u nás električku na pľac pred SND. Takto nám vymýva mozog aj so svojim Teamom, preto treba si na nich dávať pozor! Manipulujú! Ja som v tejto veci pri SND neutrálny, mne vadí hlavne tá manipulácia, miesto slušného dialógu, a ignorácia protinázoru.

Ešte tu je link na ich námestie s autami:

https://www.legifoto.com/magya...

Link na novú podobu námestia:

https://www.legifoto.com/magya...
 

 

Ak si si istý že občania by boli proti? To akože spraviť referendum?
 

 

Sú rôzne možnosti hlasovania, zisťovania postojov, názorov občanov. Môžeme sa naučiť od Švajčiarov, ako robiť komunálne referendá, či urobiť elektronický prieskum verejnej mienky a pod. Sú rôzne metódy, ale metóda typu, je po voľbách, zvykajte si, je tá najprimitívnejšia....
 

 

viete ze ani referenda nie su liek na vsetko. a uz vobec nie na to kadial ma ist MHD, pretoze priestor pred SND nernarusi ani kvalitu zivota obyvatelov, ani neznici prirdu, ani kulturnu pamiatku. tak amko su niektori za, tak su proti.
pozrite na referendum v GB a Katalansku. Comu pomohlo?
Nie, politik nemoze po volbach vestko. Ale ani nemoze zvolavat, kvoli kazdeemu rozhodnutiu referendum.To je alibizmus.
 

 

My máme jednu spoločnú vec. Asi obaja sme volili Valla.

Lenže ja som ho volil iba preto, lebo sa mi javil ako najrozumnejší a v jeho Teame som videl aj slušných ľudí ktorých poznám dávnejšie, napr. pani Katku Š.
Teda nevolil som stranícky,to nikdy nerobím, ja pri voľbách hľadám toho, kto by mohol mať najlepší liek na aktuálne problémy.
A ako volič si samozrejme nárokujem na kontrolu zvoleného kandidáta a nárokujem si aj na slušný dialóg s občanmi, vrátane mňa. A ak kandidát sklame, tak mu v pohode vykrútim krk.
A Vallo ma sklamal, aj nekorektným zvyšovaním svojho platu, aj spôsobom, ako vo veci pľacu pred SND manipuluje občanov. Tak sa moja podpora k jeho osobe vytratila, mohol som byť neutrálny, aj som bol, ale podvádza, tak idem proti nemu.
A podľa toho komentujem...

Ty zas asi si volil stranícky, alebo jednoducho máš holubičiu dušu, a pred autoritami padáš na kolená, ich názory považuješ za zákon.
Na tento postoj samozrejme máš právo...
 

 

Nuž autority si ctím. Ale to je asi tak všetko. Mne bol sympatický program Valla a hlavne zriadenie MIB, ktorý sa môže stať dôležitým nástrojom pri rozvoji a zveľaďovaní Bratislavy.
Mňa napríklad absolútne nezaujíma či si dal zvýšiť plat.Mnoho je veľa sporných vecí, ale aj vzhľadom na moju prácu a skúsenosti (uplne mimo politiky alebo naviazanosti na politikov) nemám momentálne nič proti jeho rozhodnutiam.
Čo mne chýba je dlhodobá stratégia rozvoja mesta (na 50 rokov) vrátane zmeny štatútu Hlavného mesta SR - zrušenie kraja a 17 MČ.
 
Hodnoť

 

Dlhšie sledujem že ste na Vala naštvaný.To čo vy narhujete že pri každom projekte zvolá občanov a kam zvolá,aby sa mohla vyjadriť relevantná časť občanov Bratislavy?Potom treba zrušiť zastupitelskú demokraciu a prjejsť na systém referenda..Zatial platí to prvé .Tak to funguje počnúc vládou až po obecné zastupitelsvá.Nie je možné aby v pol milionovom meste bol projekt s ktorým budeme všetci spokojný.Niekto musí rozhodnúť a ako štatutár je to primátor.
 

 

Ja som Valla volil a pri útokoch na neho som sa ho celý rok aj zastával. Sklamal ma ale teraz, keď si u svojich nesystémovo objednal a nechal odhlasovať o 50% vyšší plat. Následkom toho som otočil, lebo odvtedy Valla nepovažujem za človeka schopného, ale schopného všetkého a taký logicky potrebuje zo strany občanov podstatne vyššiu kontrolu.

Pri tejto problematike električky som k projektu trasovania pred SND pôvodne bol neutrálny, viac ma v týchto časoch klimatickej krízy trápi osud stromov na Košickej, Bol som na prvotnej prezentácii, keď ešte tento projekt ako svoj, prezentovala spoločnosť J&T. Hneď prvý (a potom ešte mnohí iní) diskutujúci hovoril(i) o tom, že pľac pred divadlom si nedáme! Ja, v tejto veci neutrálny, odvtedy viem, že budú problémy. A ako vidíme, aj sú. Problematika trhá na dva tábory aj architektov.

Vallo toto podcenil, dovolil si ten luxus, že išiel na to taktikou, mám moc, mám od J&T zadovážený projekt, mám k nemu aj nekorektnú prezentáciu, a mám to hlavné, hlasovaciu mašinériu Team Vallo, tak bude po mojom. Takže veci rieši mocensky, diktátorsky a teraz akurát žne výsledky svojej nekorektnej práci.

Neurobil si z občanov spojencov, robme veci spolu sami pre seba, ale to je jeho politický problém a jeho materskej strany PS. Našim problémom sú jeho metódy a teraz tu aktuálne osud námestia pred divadlom.

A kto ten priestor, kde sa pôvodne s električkou nerátalo, "bezbolestne" prerobí aj pre potreby električky? Bude to dopravný plánovač-technokrat, bude to sám Vallo, alebo bude to nejaký šuflikant z Ateliéru Plusminusarchitects, alebo ohľadom na to, že sa rieši priestor pre SND, tak urobíme korektnú súťaž s medzinárodnou účasťou. Súťaž iste nebude, Vallo jasne povedal, nemáme čas! Či nechce mať čas? Lenže práca chvatná málo platná!

Akékoľvek zisťovanie názoru verejnosti, nejaké to hlasovanie, či dokonca referendum, to je iba otázka pár týždňov, dalo sa to zvládnuť v predstihu a až potom mal stovky hodín plánovať podľa toho, na čo dostal zmocnenie od občanov. To je participácia občanov na živote mesta a nie to, že im formálne predhodí 50 tisíc, nate, rozhodnite o ich osude sami. Mimochodom v v Brne občania v rámci participácie rozhodujú o osude 35 miliónov Kč!

Lenže tu nehráme o o to, či má nejaká flexibilná autobusová linka viesť po ulici x, alebo y, a ak sa pomýlime, tak linku cez noc zmeníme. Tu, ak sa zmýlime, tak plody omylu tam v podobe trate budú strašiť desaťročia!

Teraz tu v článku dostali slovo zástancovia Vallovho projektu, a aké sú ich argumenty? Veď aj v cudzine v pohode spolužije električka s divadlami.
No a čo? Možno už to ľutujú, alebo na to pred 150-imi rokmi, keď trať budovali, museli ísť tak. My si tu doma riešme iba svoje!

Električka okrem iného môže na Pribinovej obslúžiť prednú časť objektu Eurovea, potom obídením po Olejkárskej cez Landererovú a pokračovanie Čuleňovej sa opäť vrátiť k zadnej časti objektu Eurovea. Nemá sa hľadieť iba na prachy, ak ide o pre mnohých Slovákov citlivý priestor pred SND! Sám Vallo povedal, že je viacej možností, tak netreba trvať na najlacnejšom a pre Valla najpohodlnejšom variante!

Ja som Maďar, "teda je mi to jedno", ale pripomínam to, že toto nové SND je to pravé národné divadlo Slovákov, lebo to tzv. historické SND budovali za Monarchie vtedy tu žijúce národy sebe a nie pre Slovákov ako "Národné". Tak aj podľa toho treba rozhodovať.

A k cudzine. Tam je vo zvyku, že sa prezentujú koncepty, potom je dialóg s občanmi, a následne sa robí konečný projekt.

Aj dobrý projekt je ešte lepší, ak ho robíme spolu, než ak nám ho niekto iba mocensky nanúti...
 

 

Čo si pamätám väčšinou sa hádame ale teraz máte 100% pravdu
 

 

Hádali, či skôr mali sme rôzne názory iba raz...
 

 

ale dlho :)
mi to nejako utkvelo v pamati
 
Hodnoť

 

JA tu neobhajujem Vala.ale to nie je Valov projekt,V relácii Pod lampou sa jasne vyjadril že bol tiež za inú trasu,ale argumenty pre tú trasu zvíťazili.Ako chcete aby sme také a podobné projekty robili spolu?Aké mocenské rozhodnutia,zatial máme zastupitelskú demokraciu.Potom aj vláda na čele s predsedom podľa vás rozhoduje mocensky,No samozrejme,ako inak aby nevznikla anarchia.Danko je mierne napísane exot,ale v jednom mal pravdu na koci dňa niekto musí rozhodnúť.
 

 

Nikde som nepísal to, že máme projektantov za ručičky. Písal som to, že pred projektovaním sa má opýtať na názor občanov, a ak občania väčšinovo povedia, že radšej si priplatia na trocha drahšiu trať, ale nech zostane pľac pred SND nedotknutý, tak to má akceptovať.

Zvolám občanov, oboznámim ich s problematikou, občania väčšinovo nejako rozhodnú, a podľa ich hlasu sa vypracuje občanom vyhovujúci projekt. Lenže on sa nikoho na nič neopýtal, len predstavil projekt z dielne J&T ako projekt mesta, a ako projekt jedine možný. Takto je to mocenské rozhodnutie bez participácie občanov.

K vláde, k parlamentu. Aj tam existuje predsa možnosť pripomienkovať chystané zákony. Ak máš nejaký nápad, tak môžeš chystaný zákon aj ty pripomienkovať.

Niekto mi radil to, ak sa mi tento projekt nepáči, tak ho mám napadnúť, keď sa bude schvaľovať stavebné povolenie, či pri skúmaní EIA. Vtedy? Ak by som to robiť vedel, a aj to urobil, tak na roky pochovám výstavbu hocijakého variantu električkovej trate. A v prípade úspechu vyjde nazmar celá práca projektantov.
Nie je potom lepšie najprv zvolať občanov, ukázať im varianty, vypočuť si ich názory, podnety, dať im hlasovať a až potom chystať projekt a stavbu? Takýto postup je určite legitímnejší, než tieto aktuálne mocenské maniere.

Iný pohľad.
O čom bol povojnový japonský ekonomický zázrak? Istý inžinier Suzuki si uvedomil to, že aj radoví robotníci si vo fabrike všímajú situáciu okolo seba, a tak sú nositeľmi veľmi cenných informácií a nápadov. A ak sa ich niekto na tieto poznatky správne opýta, tak to veľmi pomáha firme vyrábať efektívnejšie, bezpečnejšie a pod.

Podobne aj Vallo mal a mohol na japonský spôsob z občanov vytiahnuť ich cenné názory, a až potom plánovať. Projekt by, či už za, alebo pred SND, takto bol viac pre ľudí, bol by to aj ich projekt, lebo ich vypočuli a chystali to spolu s mestom....

Prkotina na záver o metódach Teamu Vallo:

Bol som na prezentácii o rekonštrukcii električkovej trati v Karlovej Vsi. Prezentovali tam aj schému výlukovej električkovej dopravy. Ako vieme, linka 4 raz ide na pôvodnú konečnú Zlaté Piesky, raz k žst. BNM. Tak som navrhol, aby spoje k BNM mali linkové označenie 14, tak sa zlepší orientácia cestujúcich.

Nakoľko prezentácia sa konala na poslednú chvíľu, tak som vedel, že ten návrh zákonite zamietnu. Nemohli inak konať, veď informácie o novom linkovom vedení už boli medializované, boli vytlačené aj informačné letáky, aj fólie, ktoré sa lepia do električiek. Keby mi vyhoveli, to všetko by museli zahodiť a začať odznovu. Tak iba som ich testoval.

Odpovedal mi dočasný riaditeľ Dekánek, a napriek tomu, že ma pozná, vie, že sa do dopravy vyznám, neodpovedal mi čestne, otvorene, že pán občan, nápad máte dobrý, ale už prišiel neskoro, lebo médiá, letáky a fólie...

Neodpovedal mi ako občanovi, ale ako senilnému idiotovi čakajúcemu už iba na smrť na nejakej geriatrii. Povedal to, že môjmu podnetu nevyhovejú preto, lebo v meste je viacej takých liniek, ktoré pod jedným číslom premávajú na rôzne variantné konečné, napr. linka 80.
A že majú pozitívne spätné ohlasy od občanov na to, že tá linka na každú konečnú ide pod číslom 80 a nie trebárs ako 80, 80A, 80B a pod. No chcel by som tie pozitívne ohlasy vidieť. Leda, že by si ich Dekánek sám vyrobil...

Opýtal som sa aj na to, či niekto podnety aj zapisuje, lebo Ftáčnik si to vždy zapisoval dokonca sám. Vallo povedal, že áno, má tam zapisovateľa.

Teraz sa opäť sa menia trasy električiek. A opäť linka 4 premáva na obe konečné, ani náhodou nie 14-ka k BNM. Tak takto si zapisujú naše podnety a takto nás počúvajú...
 

jeden z 500 000

Máš právo na svoj názor ako jeden z pol milióna obyvateľov Bratislavy.
Tak už si popísal dosť a neotravuj ostatných ...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava