SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autobusy z Dúbravky budú v najväčšej rannej špičke chodiť častejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Pekny pocin, ale pokial nie su zastavky MHD na Harmincovej presunute mimo jazdnych pruhov, tak plati, viac autobusov = vacsie zapchy = vacsie zdrzanie.
 

V pohode. To dáme ...

Už sme vydržali toľkých amatérov za posledných 30 rokov, že toto nás ozaj nezloží :)
 
Hodnoť

 

Zase o slepaci krok. Dubravka nepotrebuje dve linky, ktore jazdia do Petrzalky po itakmer identickej trase (takmer) . Jeden z nich mozete zrusit a nahradte ho novou linkou do vychodnej casti mesta cez prestupny uzol Trnavske myto. Pohnite rozumom konecne.
 

 

83 a 84 sú podľa čísla dve linky, ale fakticky je to jedna linka s hustým intervalom v spoločnej časti a vetvením na koncoch, kde je menší dopyt.

Prehodením druhej linky na Trnavské mýto by si Dúbravčania nemuseli pomôcť. Dnešná trasa po Štefánikovej a Staromestskej je prakticky bez zdržaní (zápchy na ne vďaka bus pruhom prakticky nevplývajú). Zato na linkách prichádzajúcich od Šancovej to býva výrazne horšie. Presmerovanie jednej linky by určite rozbilo preklad (čo nie je ani teraz ideálne, ale pri rôznych smeroch by to bolo horšie) a zrejme aj zvýšilo nepravidelnosti v premávke presmerovanej linky.
 

 

Nova linka by predsa kopirovala existujucu linku ( 83 resp 84 ) az po Sokolsku a interval tej zostavajucej sa da upravit. Ja riesim to ze Dubravka nema ziadny priamy bus spoj do vychodnej casti mesta, kde su pracovne miesta. Elektricjka je pomala kvoli zlemu trasovaniu. Preto na celej ciare vitazi IAD.
 

 

Nič v zlom, ale nevíťazí IAD, keď sa musia pridávať posilové spoje a celkovo linky 84 a najmä 83 bývajú úplne plné nielen po Sokolskú, ale aj ďalej. To neznamená, že by sa smer Trnavské mýto nemal posilniť, skôr naopak, lebo linka 63 má interval cca 12-15 minút a to nie je bohviečo. Linka 204 to isté a najmä blbé je, že 63 nelogicky stojí na Hroboňovej an ie Sokolskej, čiže cestujúci si musí vybrať, kde vystúpi, či Hroboňova a prestup na 63 alebo Sokolská s prestupom na 204 (resp. kratšia trasa aj 209). Ono by bolol o dosť lepšie nechať zastavovať linku 63 na Sokolskej a nie Hroboňovej. Najmä ak SAD-ka stojí už každá na Hroboňovej ul, takže ju dokáže nahradiť. Takto by vznikol dobrý prestupný uzol Sokolská z 83,84 na 63,204 a aj 209 smerom Trnavské mýto. S ohľadom na expresný charakter linky 21, tak s jej zastavovaním na Sokolskej nepočítam (aj keď ani to by nebolo najhoršie riešenie).
 

 

Kedysi toto vykryla linka č. 34. Bez náhrady bola zrušená, hoci bola veľmi vyťažena.
 

 

Ešte väčší zmysel by to malo, ak by na Sokolskej konečne vznikol priamy prístup na stanicu. Potom by presun zastavovania 63 zo Hroboňovej na Sokolskú zlepšil nielen prestup, ale aj dostupnosť stanice. Akurát na to bude treba nielen súčinnosť železníc, ale aj stavebné úpravy na zväčšenie oboch nástupíšť.
 

 

súhlasím, je to nabližšie k nástupisku vlakov a určite by sa to dalo zo strany ŽSR poriešiť, keby sa chcelo. Pretínajú sa "len" odstavné koľaje pri nízkej rýchlosti. Čo sa týka stavebných úprav zastávky Sokolská, tak smer do centra je v pohode, tam sa zmestí autobusov dostatok (maximálne by sa dala posunúť zastávka a pár mestrov dopredu). Horšie je to so smerom von z mesta, ale aj tam by to šlo ak by sa zastávka predĺžila dopredu, tak tam len vyhodiť parkujúce autá na "tráve" a bez problémov sa tam zmestí dosť busov. Náročnejšia by bola efektná úprava aj s posunutím plota, no toho sa tak skoro nedožijeme. Ale myslím, že magistrát má záujem riešiť aj toto, len zase samé projekty najskôr a verejné obstarávania=výsledok rokyyyyy.
 

 

V smere do mesta nie je problémom priestor pre autobusy, ale pre vyčkávanie cestujúcich. Ak by vznikla zastávka pre stanicu, tak ich tam pribudne rádovo viac.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava