SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Električková trať v zóne Chalupkova povedie popred nové SND (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

Som zvedavý na výkresy vrátane detailov Šafárikovho nám. a pod. Zaujíma ma riešenie cyklodopravy, počet a usporiadanie jazdných pruhov pre cestnú dopravu, polohy zastávok, priechodov, polomery oblúkov, geometria výhybiek a iné detaily.
 

ano prechody

pre mravcov kanalizacie pre odtok ich mocu heliporty a ich poloha pre kobylky, ale aj teplota kolajnic. Toto ked tu nebude tak ani elektricka nebude moja tuzba.
 

Vallo

je J&T konik - to bolo jasne hned od zaciatku. Rovnako ako hlavna architektka. Len pekne reci, obal, ale podstata vo forme skutkov nepusti.
 

Vallo je nový Nesrovnal

Týmto Vallo ukázal a potvrdil presne kde končí jeho záujem.
Tam kde začínajú peniaze developerov.
Ono stal sa otcom a už si nie je istý .
Holt za pokus to stalo.
Predsa len na basu hrať je niečo iné ako umenie v SND. V kluboch elektrický nevadia. Ale to Vallo a jeho tím nikdy nepochopia.
 

Duro N

je priam studnica múdrosti...
 

 

Si si urobil dobre?
Ty studnica, ale nie vedomostí.
 

jednoducho

To jeho zdovodnenie a presvedcenie kriva na obidve nohy.
v inych mestach je to na inom priestore. Viac miestas, vacsi odstup... a hlavne nerusi sa pesia zona!!!
Pesie zony v mestach vznikaju, nie zanikaju!!!
Pravdou je vsak, ze elektricka v tych kralikarnach ma svoje opodstatnenie... bolo by potrebne, no neviem ci technicky mozne, viest kolaje euroveou a nasledne okolo alians dvojitou sikanou poza ND...
 

 

kampaň mu platil Haščák takže Ja a Ty asi nie
 

 

tak to nie je pravda
 

 

ako chceš, presviedčať ťa nebudem
 

RE

Vazne si myslite, ze tie projekty sem ktosi nahra aby si nejaky diskuter mohol kopnut do nich?
Vam nikto ziadne vykresy davat nebude. Nema preco.
 

Bol som v robote,

tak som sa 29. októbra nemohol zúčastniť na prezentácii a položiť svoje otázky a pripomienky. Tak ich kladiem aspoň tu a takto:

1.)
Prvotne je to projekt z dielne J&T, Mestu chce akože darovať električkovú trať za 18 miliónov, na minulej prezentácii v Ružinove spomínali 21 miliónov.
Nuž, my občania vtedy v Ružinove, sme nedostali odpoveď na to, že J&T aký protiúčet predloží mestu za tento dar. Starosta Pekár vtedy na túto tému mlčal, ticho bol aj Nesrovnal. Teraz už máme Valla, v Ružinove zas Chrena. Povedali niekde niekomu, že čo nás tento dar bude stáť?

V Ružinove minulý rok predvolebná kampaň bola aj o tom, že komunálni poslanci nám vo veľkom vyzdvihovali ten fakt, že ich zásluhou sa zastavila výstavba tejto trati a tak vyvlastnenie rôznych ružinovských pozemkov, vrátane trhoviska na Miletičovej v prospech developerských projektov J&T.

J&T je aj o ukradnutí PKO od mesta, či o manipulovaných tendroch v DPB pre vozidlá SOR z produkcie J&T. Tak teraz akú diabolskú zmluvu predložia mestu, ako revanš za trať v hodnote 18-21 miliónov? O koľko miliard pripravia mesto? Či ako inak zohavia mesto?

Páni Vallo, ako aj Chren, čakám na odpovede!

2.)
Košická ulica. Na prezentácii za čias Pekára som vyvolal rozumne nevyriešenú polemiku o trasovaní na Košickej.
Ak trať povedie v stredovom páse, tak nezvratne padnú tam vysadené stromy, ktoré sú bytostne dôležité, aby počas letných horúčav na menovanej ulici bola znesiteľná klíma.
Myslím si, že ak Košická dostane električku, tak nie je dôvod do tej lokality chodiť autami, teda som zástancom toho, aby električka dostala koridor na terajšej vozovke, tak by sa v stredovom páse mohli zachovať tak dôležité stromy. Pre potreby áut tam bývajúcich rezidentov stačí ten zvyšný jeden jazdný pruh.

3.)
Miletičová. Bude sa obetovať časť trhoviska Miletičova, aby sa nemusela obmedzovať IAD. Ale načo tam tá pôvodná, veľká IAD, ak tam k terajšej dobrej MHD pribudne aj električka?

4.)
Križovatka Miletičova-Záhradnícka. Tam za obeť padne parčík aj so stromami.
Teda ekologická električka zmasakruje stromy a ostatnú zeleň v celej trase Košická-Miletičova-Záhradnícka, bude tam betónová púšť, či drobné stromy v kvetináčoch.

5.)
Uzol Šafárikovo námestie.
K stávajúcim tratiam tam môžu pribudnúť odbočky z mosta, ako aj zo Štúrovej ulice smerom k Pribinovej. Plus aj nábrežná električka z Karlovej Vsi môže v budúcnosti pokračovať priamo, na Pribinovú. Ako tieto prípadné nové električkové smery zaťažia križovatku?

Miesto metra do Petržalky máme tam nosnú električku. Koľko bude zdržiavaná zo Štúrovej do Petržalky, ak pred ňou bude stáť a čakať na voľný ľavý signál linka zo Štúrovej na Pribinpvú?
Bude tam spleť výhybiek, koľajových križovatiek, po ktorých sa budú električky posúvať cca rýchlosťou 10 km/ hod. Si vyrátajte, ako dlho bude blokovať táto pomaly idúca 32,5 metrová električka križovatku, než môže dostať zelenú nejaký iný smer dopravy. A to plánujeme aj dlhšie električky, než sú tie súčasné!

6.)
V odborné znalosti dopravných inžinierov na výplatnej listine developerov verím. Ale oni slúžia J&T, nie mestu. Mesto má dopravnú inžinierku Kratochvílovú. Tá ale so svojimi schopnosťami protistrane nesiaha ani po členky. Dúfam, že v mene mesta nie táto katastrofa v sukni bude tento projekt riešiť!

7.)
Mesto nám pekne "demokraticky" opäť podsúva vopred rozhodnutý projekt. Lenže inde vo svete mesto najprv občanom prezentuje viac projektov, aby si sami vybrali. Či krok za krokom projektujú spolu s občanmi. Tu občania ani len to nemôžu povedať, či chcú pred SND električku, alebo nie! O stromoch na Košickej detto...
 
Hodnoť

 

Nezdalo sa, že sklamanie z pána primátora príde tak rýchlo.
J&T zalobovalo a malo väčší úspech u Matúša Vala než mala v minulosti u ministra Maďariča.
................
Je to skutočné barbarstvo preťať električkou no námestíčko, ktoré neviem akým zázrakom napriek "modernej" architektúre je prívetivé.
...............
Cesta menšieho odporu.
No veď širokej verejnosti je asi SND ukradnuté.
Nekultúrnosť "architekta" je zarážajúca
...............
Toto ja pravá tvár PS??? Či len zneužitie pre koryto.
...............
Trávnik pri parkovisku SND budú spásať ovce?
 

 

Skutočne? Trasa na Pribinovej najlepšie obslúži dané územie, privedie MHD tam, kde nie je a čo má byť najbližšie k pešej zóne, divadlu a nábrežiu ak nie električka? Autá v garážach? Lebo ak tam električka nebude, najlepšie dostupné toto „prívetivé“ námestie bude naďalej autom
 

Dávam plus

Mne sa páči aj nové pomenovanie námestia pri Starej tržnici. Nežná revolúcia bola zlom v našej histórii a vlastné námestie si zaslúži. Okrem toho je jasne viditeľné, že ide o samostatné námestie, ktoré nepatrí k Námestiu SNP.
Valla som nevolil a doteraz ani nechválil. Týmto si získal u mňa prvý dobrý bod. Konal s citom pre genius loci.
 

 

To je hlupost. Najlepsie obsluzi koho? Korzujucich v eurovea? Ak by malo ist o byvajucich v tych nechutnych veziakoch, tak najlepsie by boli obsluzeni z Landererovej. Tam by boli obsluzeni aj ludia z druhej strany. Ale to uz nie je J&T, že?
 

 

Z druhej strany sú vežiaky Penty a Vallo je predsa "poskok Penty". Tak by mal predsa presadzovať trať po Landererovej, nie? Väčšina cestujúcich do zóny sú návštevníci (zaznelo niekde v prezentácii), pre tých je zaujímavejším cieľom nábrežie prípadne obchody a služby na ňom, než bytové domy s mnohými investičnými a teda často prázdnymi bytmi.
Inak dva veľké bytové domy JaT sú aj na Landererovej ;)
 

nevieš čítať?

každý, vrátane mňa píše, že Vallo je poskok J&T. Tvoje úvahy vychádzajú z chybnej premisy.
 

 

Že je Vallo poskok Penty sa tvrdilo po jeho zvolení za primátora - pretože jeho ateliér robil pre Pentu (napr. projekt Bory Home II). Na to som narážal.

A ak by električka viedla po Landererovej a Košickej, obslužila by projekty JaT (Panorama City, Klinerka), Penty (Sky Park) a HB Reavis (Stanica Nivy, Twin City východná časť). Ak by mesto zvolilo toto trasovanie, znamenalo by to tiež, že by bolo poskokom týchto developerov?

Aké trasovanie by muselo mesto zvoliť, aby nebolo brané ako poskok J&T? V zásade asi nestavať električku vôbec, lebo všetky možné trasovania sú blízko ich projektov :)

A tiež ma zaujal argument, že električka po Pribinovej zvyšuje hodnotu projektov J&T, keďže im zlepšuje dostupnosť. Pri divadle a nábreží už tento projekt neplatí?
 

Landererova

By obsluzila viac ludi. Do eurovey by to bolo stale 250m a takisto do skyparku a zvysnych veziakov. Teraz je to rovno v eurovei a skypark uz nema elektricku v pesej dostupnosti.
Mna by zaujimala analyza a zdovodnenie preco sa vybrala tato alternativa.
Argument o elektricke pri snd je nezmysel. Pri starom snd tiez isla elektricka...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava