Ja by som povedal ze tie vallove uzasne bus pruhy tu premavku paradoxne spomaluju aj pre MHD. Na tie nezmyselne oranzove 3-pruhy ktore sa zrazu vynoria nema sancu bezny vodic ktory tade ide prvy krat bezpecne zareagovat.
Hej často je problém v tom, že autá ktoré sa pripájajú z vedľajších ciest sa kvôli zápche nedokážu zaradiť a blokujú následne aj MHD.
Alebo úplne bežné je, že v BUS pruhu je na blikačky odstavená dodávka dajakého kuriéra a autobus sa musí pchať do normálneho pruhu, ale ten je upchatý. Toto je takmer každodenná realita napríklad na Prievozskej.
Taktiež v tom zákaze pre osobné autá by mali jazdiť aj dodávky a náklaďáky, ale veľká časť z nich sa tlačí v pruhu pre osobné autá, pretože sa v tých značkách nevyznajú.
Celkovo mi pripadá, že Vallo prikazuje, zakazuje a buzeruje, ale vďaka jeho zásahom sa doprava skôr zhoršuje ako zlepšuje.
Hlavne to trpí problémom čierneho pasažiera - určitá časť borcov ich bez okolkov využíva ako svoje vlastné privátne pruhy (a tým demotivouje aj ostatných rešpektovať to). Potrebovalo by to ak tak systematický dohľad a sankcie v takej výške resp. forme, aby to odrádzalo aj zbohatlíkov (ev. aj cez obj. zodpovednosť), inak je to len fraška na obmedzovanie „poslušných“.
ale toto co sa tu opisuje v suvislosti s bus pruhmi len minimalne suvisi so samotnymi buspruhmi...ved ked to niekto nerespektuje tak ako to moze byt chyba bus pruhu??
na niektorych miestach su aj kamery s objektivnou zodpovednostou a bude sa to len rozsirovat...uprimne sa tesim ked coskoro daju buspruh aj na nabrezie dunaja, uz teraz tam v spicke autobusy MHD meskaju minimalne 7 minut --- vsetko je riesitelne pri lepsom zlozeni narodnej rady, staci len par zakonov, napr. zaviest objektivnu zodpovednost aj cez kamery vo vozidlach MHD, povinnost dat prednost v jazde vozidlu MHD nie len ked vychadza zo zastavky ale aj ked sa preraduje do vedlajsieho pruhu a hotovka...
SVK pribuda tyzden co tyzden neskutocne mnozstvo aut. Vo vsetkych vaccsich mestach su neskutocne zapchy. Rano som pocuval dopravne spravodajstvo a v Presove - Sabinovska bolo meskanie 45 minut detto je v KE - Sidl. Tahanovce resp. Presovska. Proste je katasrofa jazdit v meste autom uz pocas celeho dna, proste neviem kde to skonci, za poslednych 5-7 rokov je to hrozne zvysenie a ked sa pozriem tak skoro v kazdom aute sedi jeden sem tam max. 2 cestujuci.
a aj vyriešilo. Vo veľkých amerických mestách federálna vláda dala balík peňazí na zbuldozérovanie centier miest a výstavbu diaľnic cez mestá. Ak by miesto Hviezdoslavovho námestia a tých búd medzi Gorkého a Jesenského bol 8 pruh a odstránila sa jedna strana zástavby na Dunajskej až po Mlynské Nivy, vyriešilo by to veľa problémov. Okrem dostatočného diagonálneho prieťahu centrom by sa znížila hustota zástavby a tým aj motivácia cestovať do centra mesta. A takto by sa dalo pokračovať.
Ono v hocijakom meste, kde je nejaka vacsia cestna infrastruktura v centre mesta, ako je most SNP v BA, stary most v TN a podobne, tomu predchadzalo odstranovanie starsej zastavby (obvykle obyvanej chudobnejsou castou spolocnosti). Robilo sa to vsade aj v Europe, aj v oboch Amerikach, aj v Azii, viac-menej len s vynimkou miest postavenych na zelenej luke. V tomto smere je most SNP uplne decentne naprojektovany standard svojej doby v centre mesta.
ze ty sa rozumies nie len stavarine,architekture,ale aj porodnictvu,kvantovej fyzike atd - zburat historicke centrum moze navrhnut iba pako,uz si dokonca predbehol aj komunistov..uzas
Pozri moju reakciu vyssie. Toto nema s komunizmom nic spolocne, pretoze sa to robilo vsade, aj v krajinach tretieho sveta, aj v krajinach, ktore poslali ludi na mesiac, aj v demokraciach, aj v dikaturach. Jedinymi miestami,ktorych sa buranie historickych centier prilis nedotklo, boli mesta a sidliska postavene na zelenej luke v poslednych desatrociach (Petrzalka, Nova Dubnica, Brasilia, do urcitej miery Nowa Huta v PL).
Nevravim, ze to boli dobre rozhodnutia, ale narast automobilizmu v povojnovej ere, ked auto bolo a este aj je statusovou zalezitostou,, pretavene do politickych tlakov v prospech automobilizmu, si vyziadali velke demolacne prace. Dnes sa to prejavuje v pomerne stedrych normach na parkovanie, ked sa sice nedomoluje, ale bud sa leje asfalt pri novych bytovkach alebo sa im pridavaju podlazia na podzemne garaze.
Nuž, keď majú developeri takých poradcov ako Ty, ja jasné, že sa Bratislava mení na presklený železobetónový grc. Napísať, že v historických centrách stoja resp. stali vetché domčeky chudoby, môže napísať iba primitív, ktorý o dejinách vie veľké koulové. Ešteže vo Viedni, Prahe, Varšave, Budapešti a v iných stredoeurópskych metropolách to ani za boľsevika neriadili takí vymetenci a oni si historické centrá našťastie uchovali. Aký je rozdiel medzi inteligentom a primitivom? Kým ten prvý dokáže počúvať argumenty oponentov a uznať si, keď povie somarinu, primitív sa bude biť za choré výplody svojho mozgu do roztrhania tela a tváriť sa, že všetci sú idioti, len on je lietadlo. Hádajte, do ktorej kategórie ste sa Vašim prístupom zaradili. Takze stačilo by odpáliť zvyšok historického centra BA a bolo by po kolónach. Chlapci vám musí J...ť, vám musí fakt J...ť.
Ked sa mhd neprepcha cez tie zapchy sposobene jednoosobovymi autami isteze nemoze sluzit ako treba, ale ved nech je v mestach tych aut stale viac, co na tom, postojime, nic sa nedeje, telefonovat sa da aj z auta...
akolko osob ma byt v tomaute? kazdy ma pracovisko inde, kazdy ma inu pracovnu dobu, kazdemu deti koncia inak ano treba obmedzit - znechutit vjazd aut do mesta. rezidencne parkovanie, zakaz parkovat mi o vyhradenych miest, zakaz vjazdu starym dymiacim crepom, viac bus pruhov a prisne pokutovanie za jazdu v nich (tri krat a dost) a zacat stavat zeleznicne trate tak aby mohli vkaly jazdiz kazdych 20 minut. a postavit filialku aj s podzemnym variantom prepojenia na petrzalku myslim si, ze hlavne mesto si zasluzi viac pozornosti statu. ale to je tazko, ked Ersek teraz ide podpisovat dialnice na juhu. zajtra tu bude minister zo severu, tak zas dialnice cez sever. ziadna koncepcia
velku a komplikovanu krizovatku, ktora bola bez semaforov a bola preplnena z kazdej strany. Dopravaci boli na chodniku s odstavenym autom a v pohode sa on opierali, a pritom sa posmievali ako sa vodici trapia v zapche. Zjavne cakali kedy dojde k tuknutiu a potom sa zapcha este zvacsi, ale co oni s tym, maju cas v sluzbe su 8 hod. po nich maju padla. Takze oni aj ked tam su, tak to vyzera akoby tam ani neboli........zabilo by ich keby mali stat v strede krizovatky a kyvat rukami, dostali by min. krcove zili na nohach....
2/3
Alebo úplne bežné je, že v BUS pruhu je na blikačky odstavená dodávka dajakého kuriéra a autobus sa musí pchať do normálneho pruhu, ale ten je upchatý. Toto je takmer každodenná realita napríklad na Prievozskej.
Taktiež v tom zákaze pre osobné autá by mali jazdiť aj dodávky a náklaďáky, ale veľká časť z nich sa tlačí v pruhu pre osobné autá, pretože sa v tých značkách nevyznajú.
Celkovo mi pripadá, že Vallo prikazuje, zakazuje a buzeruje, ale vďaka jeho zásahom sa doprava skôr zhoršuje ako zlepšuje.
na niektorych miestach su aj kamery s objektivnou zodpovednostou a bude sa to len rozsirovat...uprimne sa tesim ked coskoro daju buspruh aj na nabrezie dunaja, uz teraz tam v spicke autobusy MHD meskaju minimalne 7 minut
---
vsetko je riesitelne pri lepsom zlozeni narodnej rady, staci len par zakonov, napr. zaviest objektivnu zodpovednost aj cez kamery vo vozidlach MHD, povinnost dat prednost v jazde vozidlu MHD nie len ked vychadza zo zastavky ale aj ked sa preraduje do vedlajsieho pruhu a hotovka...