SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výstavba električkovej trate v Petržalke ráta s úrovňovými križovatkami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

preco mam pochybnosti?
 

Pretože

žiadny termín Vallo nikdy nedodržal.
 

 

Konkretne?
 

 

konkretne napriklad oprava cesty na most pri auparku. staci? ci treba menovat doblba?
 

 

No skus. Ci viac nedas? A co s tym Auparkom pokaslal Vallo?
 

 

pustenie MHD na Mlynské Nivy od septembra preložil o rok
 

 

neuveritelne diletanatsvo takto sa developerovi klanat.... za toto mal developer zadarmo ioravit cesty v celom centre. ako refundaciu za starosti obcanov.
 

 

on im lezie od zaciatku do zadku a potom nevidi realitu.zatial nic nevyriesil iba pise kraviny na socialne siete. ale skus ho kritizovat hned ta zablokuje. ale ludia uz zacinaju zistovat ze je to hipster ktory ak nieco zacne hned to aj pokasle.
 

 

Lepšie by bolo keby to bolo nanič spravené, stavali sa tam kolízie medzi cyklistami, autami a MHD ..ako to dohodol nezrovnal... Ústupky a zmeny, ktoré sa v projekte udiali sú veľmi dobré a každý ľudský život stojí za pol rok.
Pracujem v Twin city, jazdím z tade do devínskej a do Petržalky a aj do mesta a komplikácie som si nevšimol. Jazdím MHD a na bicykli a nemám problém...
Poznám ľudí kt bývajú v okolí a nemajú tiež problém. Aký máš problém ty?
 

 

ktory z tych odidencov na magistrate si? Muselo to velmi boliet ked si prisiel o kseft..
 

Pre našich Progresívcov

je Vallo typický predstaviteľ
 
Hodnoť

 

krizovatky mali byt mimourovnove vy prasivi babraci. vsetkych by vas bolo treba pozatvarat a dat dozivotny zakaz na vykon verejnych funkcii. prasce.
 

absolutny suhlas

a ešte k tomu všetky vznbiknute skody zosobniť a nahradiť
 

V jednom veľkom príspevku

ucelene a hlavne šialene stručne reagujem na viac diskusných príspevkov.

1.)
Ak nám štát nedá peniaze na metro, tak si postavíme rýchloelektričku. Tato nejako reagoval primátor Ďurkovský, keď mu Dzurindova vláda oznámila, že na dokončenie komunistami rozostavané metro prachy nebudú.
A električku začal projektovať. Vo veľkom bežali diskusie o tom, že či budovať túto rýchloelektričku v estakádnom variante, alebo v tunelovom, či v ich kombinácii. Bol by to ale vždy s ostatnou cestnou dopravou bezkolízny variant.

Potom prišla železničná lobby s nápadom železničného tunela pod Dunajom, a ten ponúkli aj mestu, aby cez tunel premávala aj MHD na báze vlakov. Bol to projekt TEN T-17.
Ďurkovský na ten projekt skočil tak vehementne, že projekt rýchloelektričky hodil do koša.
A odmietol aj ponuku nejakej rakúskej iniciatívy na opätovné obnovenie-oživenie trate "Viedenskej električky" až do Bratislavy. Povedal, že Bratislava až toľko železničných pripojení nepotrebuje. (zdroj, časopis Trend z tých časov.)

2.)
Ftáčnik teda zdedil vlakový projekt TEN T-17, ktorý ale EU čoskoro vyhodnotila ako megalomanský, ktorý nehodlá financovať. Ale dostal od EU možnosť vybudovať nový Starý most a rozbehnúť výstavbu električky do Petržalky, tak pragmaticky oprášil Ďurkovského rozrobený plán rýchloelektričky, ktorého prvá etapa cez Dunaj, až po Farského ulicu bola po projekčnej stránke hotová, či až na detaily skoro hotová. Napokon električka v prvej etape beztak využíva tú estakádu, ktorá ešte bola postavená pre plánované metro.
Neviem ako z dôvodov finančných, ale Ftáčnik minimálne na nátlak pani Ing. architektky Ingrid Konrad sa odklonil od Ďurkovského projektu rýchloelektričky v prospech električky "mestotvornej", ako ju nazvala pani Konrad. Ona vysnívala taký projekt, kde si to električka pekne pomaly a komótne šinie cez zatrávnenú plochu verejných parkov a ostatnej verejnej zelene, ide opatrne, trpezlivo a pomaly medzi v parku sa hrajúcimi deťmi, ktoré vodič pozná po mene, a ak nejaký psík náhodou kaká na koľaji, tak zastaví a trpezlivo vyčká, až si svoju potrebu vykoná...

Konrad, ako napokon každý architekt, vrátane Valla, sa totiž panicky boja rýchlych električiek, rýchlej koľajovej dopravy. Dôvodom je to, že tá rýchla potrebuje alebo estakády, alebo ak trať vedie v úrovni terénu, tak nejaké ploty, protihlukové steny, zvodidlá, či iné mechanické zábrany, aby ľudia nebehali krížom-krážom cez trať, nuž a takéto riešenia nie sú pekné.

Namietal som, že Petržalka časom porastie až po Rusovce, teda električka musí byť rýchla. Ftáčnik povedal, a Budaj a Pätoprstá po diskusii osobne mne pritakali, že nepripustia ďalší rast Petržalky. Ftáčnik dokonca úplne odmietol čokoľvek také zakomponovať do projektu, čo by mohla byť chápaná ako predpríprava zvýšenia dovolenej rýchlosti trate, či zvýšenia jej kapacity. Vraj naši potomkovia v budúcnosti majú začať od základov, ak chcú parametre trate zmeniť.

3.)
Projekt zdedil Nesrovnal, električkovej doprave vyhlásil vojnu, v prospech vlakovej MHD. Výsledky vidíme, všetko na štyri roky zmrazil.

4.)
A teraz celý ten zdedený električkový guláš má na stole Vallo. Aby to prejednal s občanmi, a všetko zásadne zmenil, na to čas nemá, a hlavne nemá na to ľudí, špičkových odborníkov s dobrými referenciami v oblasti dlhodobého, či v oblasti operatívneho dopravného plánovania.
Akurát viceprimátorka je právoplatnou dopravnou inžinierkou, ale jej mentálna výbava žiaľ stačí tak akurát na vykonávanie rozkazov, či na asistovanie velikánom v oblasti dopravného plánovania. Ale dopraváka-velikána zatiaľ Vallo na magistráte nezamestnal.
 

Nakoniec by bolo predsa najlepšie metro

Ďurkovský mal päsťami zmlátiť ministra financií v Dzurindovej vláde, keď nechcel dovoliť takú dôležitú vec. Teraz trpíme a vymýšľame kadejaké náhrady.
 

 

Po druhej svetovej vojne politici usúdili to, že za predvojnový kolaps a rozpad ČSR môže aj to, že Nemci a Maďari nie sú lojálny k Československu, ale ťahajú k svojej "materskej" národnej vlasti. Na základe týchto skúseností ČSR chceli vyčistiť minimálne od neslovanských národností.
Preto Nemcov vysťahovali do Nemecka/Rakúska a v prípade Maďarov realizovali tzv. výmenu obyvateľstva, Slovákov z Maďarska sťahovali do ČSR, a Maďarov zas v podobných počtoch z ČSR do Maďarska. Istá časť Maďarov bola násilne vysťahovaná aj do Sudet, do obcí a domov vyhnaných Nemcov. Tento ošiaľ o kolektívnej vine národností časom ale skončil, či skončiť musel aj na zásah víťazných mocnosti.

Vládnúca moc ale stále mala obavy z občanov maďarskej národnosti, preto vypotila iný plán. Bratislavu umelo chceli napumpovať na miliónové veľkomesto. V okolí Bratislavy preto mali vyrásť štyri veľké sídliská, každé po 200 tisíc obyvateľov. Mali tam zo Slovenska presunúť občanov slovenskej národnosti, a oni svojimi počtami mali nevysťahovaných Maďarov nenásilne a expresne asimilovať medzi seba. Nikoho z pánov netrápilo to, že po takomto masívnom presune Slovákov do Bratislavy ako dopadne zbytok Slovenska.

Nové sídliská mali byť v Petržalke, potom medzi Bernolákovom a Sencom, ďalej v oblasti Modry a napokon pri Stupave. Nuž a 800 tisíc nových obyvateľov v Bratislave a v blízkom okolí, to znamená obrovský dopyt po verejnej osobnej doprave, najmä v časoch, keď IAD ešte u nás bola v plienkach. Dopyt po doprave sa mal riešiť metrom, či rýchlodráhou, jej sieť mala obsahovať 103 kilometrov tratí.

Lenže menila sa politická atmosféra a hlavne vstúpil do platnosti zákon o ochrane poľnohospodárskej pôdy. Ten definitívne pochoval plány štyroch megasídlisk, plány o miliónovej Bratislavy. Lenže ak niet megasídlisk, tak netreba ani sieť mestských vlakov v súhrnnej dĺžke 103 kilometrov.
Realizovalo sa iba sídlisko Petržalka a podľa vtedajších výpočtov a v vtedajšej situácii jedine v obsluhe tohto sídliska by sa rentovalo metro. Tak sa začalo projektovať a budovať. Čoskoro ale prišla nežná revolúcia a v nových politicko-ekonomických pomeroch už všetko bolo inak.

Telegraficky a zjednodušene:

-Mečiar pochoval projekt už rozostavaného metra. Oficiálne dôvody boli ekonomické a megalománia. Ale iste to zrušil s radosťou, my sme nenávideli jeho, on zas nás.

-Nasledoval projekt ľahkého metra VAL. Podpis zmluvy mal byť slávnostný a pred médiami. Za mesto to mal podpísať predstaviteľ mestskej spoločnosti METRO. Údajne už bol v bráne Primaciálneho paláca, keď mu zazvonil mobil, povedal iba "rozumiem", otočil sa a odišiel. Nikto nevie, kto a prečo ho otočil? Je to prísnejšie strážené tajomstvo, než Putinov ruský jadrový program!

-Tak Ďurkovský oprášil projekt rozostavaného metra. Dzurinda ale odmietol v tom finančne pomáhať. Pritom v Bratislave mal silnú voličskú základňu.
Tak Ďurkovský začal s rýchloelektričkou, ale železničná lobby ho rýchlo zlanárila v prospech tunelového projektu pod Dunajom, menovite na projekt TEN T-17.

-TEN T-17 zdedil Ftáčnik, stopla ho EU, že nereálny, megalomanský. Ale EU mu bola ochotná prefinancovať nový Starý most a električku do Petržalky. Pragmaticky to zobral.

-Rozostavanú električku zdedil Nesrovnal, ktorý v nej videl iba nechcené, neblahé dedičstvo po Ftáčnikovi. Teda projekt skôr bojkotoval a stále kul nereálne plány vlakovej MHD.

Nuž a teraz je primátorom Vallo. Jediná rozumná vec, ktorú má a môže urobiť, ja zaistiť zdarné ukončenie druhej etapy električkového projektu...

Alebo už máme vlastnými silami nasporené prachy na 4x zamietnuté metro?
 

vieme

Údajne už bol v bráne Primaciálneho paláca, keď mu zazvonil mobil, povedal iba "rozumiem", otočil sa a odišiel. Nikto nevie, kto a prečo ho otočil? Je to prísnejšie strážené tajomstvo, než Putinov ruský jadrový program! - ale ved je to verejne tajomstvo uz roky, v zmluve mali byt za Metro Bratislava a.s. dva podpisy, aby bola platna. Nachystana bola cele slavnsostne podpisovanie. Tesne pred tym sa riad. a predseda predstavenstva dozvedel, ze druha osoba za Metro to nepodpise. Dovody mozeme len uhadnut Tak poslali kamery domov. A Fr.velvyslanca to stalo flek...



Čítajte viac: https://bratislava.sme.sk#ixzz...
 

 

takto...
fakty: od Bosakovej je to po koniec Petrzalky (zastaveneho sidlisla) asi 3,5km vzdusnou ciarou, trasa elektricky je skoro priama...
zastavky maju byt ako husto? ak viac ako 700-800m tak cestujuci strati viac na pesom dochadzani ako na neuveritelne rychlosti tej elektricky... na tych troch kilometroch... priemerny Petrzalcan teda pojde elektrickou cez petrzalku nieco cez 1,5km (ten na Bosakovej nic, ten pri Panonskej aj vyse 3km)... z toho VACSINU CASU stravi aj tak statim na zastavke, a brzdenim a zrychlovanim zo zastavky... rychlost rychloeelektricky pri medzizastavkovej vzdialenosti 7-8 stoviek metrov si aku predstavujeme vlastne??? Petrzalka ma dost obyvatelov, a dost husto aby tu trat plne vyuzilva pri husto umiestnenych zastavkach...
elektricky sa nemozu predbiehat ako je zname, teda budovat 4 kolaje kde moze byt expresna a lokalna linka (ano, su take systemy) sa nikto nechysta aktualne... takze snivat o nejakom rozvoji za Petrzalkou sa moze... ten kto ju bude rozvijat moze dobudovat ten dalsi par kolaji pre expersnu elektricku... Petrzalka sama o sebe jeden par kolaji dobre a takmer plno vyuzije...
 
Hodnoť

 

Dopravu to, samozrejme, zahusti a zahustit nutne musi, ak tadial prejde viac ako 0 elektriciek a to este beriem do uvahy cervenu pre auta len ked pride elektricka. Ako moze niekto napisat taku blbost, ze pridanim dalsieho prvku/ucastnika sa doprava nezahusti?
 

Tak to, čo prezentuje

odborníčka na dopravu, pani nám. Ing. Kratochvílová, je neodbornosť, diletantsvo a zavádzanie občanov. Samozrejme, že to dopravu spomalí a zahustí. Asi by bolo lepšie, keby ostala ako slušná pani v OĽaNe, ale asi aj Igorko mal toho alibizmu plné zúbky. Rád by som vedel, o koľko finančných prostriedkov prišlo mesto za zaujatie verejného priestranstva predĺžené o rok. O aké vylepšenia sa jedná? Je zmenená aj projektová dokumentácia so stavebným povolením? A čo na to polícia "Pomáhať a chrániť" ?Teraz všetci občania vidia, čo sú odborníci Vallo team. Plagiátori, ktorí poopisovali názory odborníkov do "Plán Bratislava", ktorý je len zdrapom popísaného papiera na ohlúpnutie občanov v predvolebnej kampani.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava