SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi napreduje (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

milujem tieto fotky kde jeden robi a traja nanho kukaju. potom sa netreba cudovat ze to trva viac ako rok. ale #zvladnemeto #matusvallonemaradbratislavu
 

 

Keby to bolo video a 5 min. sa tam budu pozerat tak ti dam za pravdu. Ale aby si z fotky urcil ze sa tam
malo robi musis byt velmi jednoduchy. Na tejto rekonstrukcii sa pracuje 2 a pol MESIACA. Odkial si zobral viac ako rok?
 

 

kedy sa to ma ukoncit? a si si isty ze ten termin vallo dodrzi. alebo to dopadne ako s nivami. kolko % prace uz urobili na tej rekonstrukcii?
#matusvallonemaradbratislavu
teraz zistuju na nivach ze inde treba namalovat na zeleno a inak namaluje pruhy na ceste?! na to potrebuje developer rok navyse? neskutocny klamar ten vallo, mal by vstupit do smeru, tam by zapadol.
 

 

Prosim ta pekne, ista je len SMRT.
Do konca septembra ma byt hotova Karlova Ves a elektricky budu jazdit po koniec karlovky. Koncom roka maju jazdit az do Dubravky. V dalsom roku sa ma zrekonstruovat trat od tunela po karlovku.
 

ste si isty

ze Karlova Ves bude hotova do konca septembra?.....zatial Vallove videa mozu sice kandidovat na oscara, ale s realitou a s terminami je to uplne mimo realitu....ako poznam protekcnych hipsterov z magistratu, tak to ledva stihnu do konca roka....len neviem aky dovod si rychlo vymyslia ako zdovodnit omeskanie....urcite budu zasadat specialne poradne skupiny cyklokoalicie a pivarov z trznice aku najst vyhovorku...predpokladam, ze narazia na 3000 rokov stary kusok kamena z osidlenia keltov...
 

 

Nemat v laske Valla je vasim dobrym pravom, ale mohlo by sa to zakladat na padnych argumentoch - a hlavne treba nakladat ferovo aj s hodnotenim toho co tu bolo.
Na porovnanie, za Ftacnika v Dubravke sa v tomto case este stale opierala cez den o lopatu jedna partia robotnikov - ostatne stroje a ludi asi dodavatel poslal na ine zakazky a z mesta to nikomu nevadilo, az kym sa v septembri nezbadali, kedy maju deadline.
Nesrovnal nebol schopny za 4 roky zorganizovat ziadnu opravu radialy, s Karlovkou magistrat za neho "vajatal" posledne 2-3 roky. Ako dopadla oprava na Spitalskej, to si asi vsetci dobre pamatame.
V Karlovke zatial panuje konstante pracovne tempo, bol tu clanok o zdrzani kvoli IS ktore neboli zakreslene v trase. Netvrdim, ze je to na urovni metropoly ako napr Tokyo, kde si taku vyluku dovolit nemozu, ale vzhladom na situaciu v Bratislave ide asi o kompromis nakladov (nocne sichty) a mozneho tempa prac. Uvidime v septembri.
Tie reci o hipsteroch a podobne, to ale patri do spodnej policky diskutera a ukazuje skor nato, ze mate apriori "rapel" na Valla.
 

 

Btw, s Nivami je to tiez celkom utocne prekrutene :)
Deadline pre vseobecneho uzivatela komunikacie (hlavne teda IAD) sa neposuva, jedine tam nebude od jesene dovtedy jazdit mhd (inak povedane, do uzivania ju dostanu vsetci naraz).
Zato tie zmeny su viac nez chalyhodne, ked clovek zoberie v potaz tu dialnicu, ktora tam mala podla planov z dielne HB Reavis a IvaN vzniknut - ono je to stale dost zle, ale urcite posun k lepsiemu.
 
Hodnoť

co nam povedal tento clanok?

Aspon veta, ze vsetko ide/nejde podla planu a elektricky zacnu premavat x.y.zzzz, obmedzenia skoncia cccccc. ale to uz by som chcel asi velmi vela od novinara...
 

re: podľa plánu

by úsek v KV aj s obratiskom mal byť dokončený 27. septembra
ak súčasný stav je "podľa plánu", potom niekto zapracoval do neho aj malý zázrak :-)
za 6 týždňov by potrebovali vybudovať cca 60 - 65 % nových súčastí
 
Hodnoť

 

tam sa malo makat nonstop a bez prestavky. a nieze pol streky stoji a sem-tam sa v zemi bager hrabe. potom sa aj elektircky x6 vykolaju a musime chodit do prace autom.
 
Hodnoť

a zase tam davaju uzke kolaje ????

A zase len uzky rozchod ? Zase nikto nema gule mysliet viac ako jedno volebne obdobie dopredu ? Strasne z touto nasou uzkoprsostou....
 

Je to symbol,

uzky rozchod nas charakterizuje.
Zavedenie efektivneho riesenia nie je nas styl.
Polovicka diskuterov to tu este podpori, ze ake je super mat uzky rozchod a siroke pasy.
 

 

Co je zle na uzkom rozchode, hlavne pri kolajach s casto vcelku malym polomerom zakrut v meste?
1435mm elektricky nepotrebuju, v konecnom dosledku to len negativne ovplyvnuje odpor v zakrutach.
 

Pri sirokom

Rozchode je elektricka tichsia, rychlejsia a mozes zapojit väscie supravy. Polomer otacania by mal byt taky isty. Bratislava jednym z poslednych miest co jazdia na uzkom rozchode... myslim ze este Liberec. Ale to som si neni isty.
 

Este

Doplnim ak sa spravia silnesie kolajnice moze vyuzit trat napr. S-Bahn
 

a ja som si myslel

ze tie vlaky nechodia kvoli napajacej sustave, napatiu a el. prúdu, vozovniam a pod. a pritom staci len vymenit kolajnice. ako ste to rychlo vyriesili. a fakt nie som odbornik, ale na akom rozchode jazdia elektricky v takych dierach ako napr. zurich, bazilej, zahreb? a mozte mi napr. zistit aky rozchod ma elektricka v lisabone?
 

 

Este doplnim ze S-Bahn vlaky cez mesto by bol aj z mojho pohladu zaujimavy koncept, no v pripade Bratislavy by to malo asi najviac a jedine zmysel iba ako "uzavretie" zeleznicneho prstenca okolo mesta, teda usek zst petrzalka - hlavna stanica.
Cize v pripade stavby by malo zmysel menit rozchod jedine na dotknutych usekoch.
V celom tom "koncepte" je problem, ze vyska nastupist je absolutne odlisna, dlzka suprav tazko kompatibilna a komplikovana z pohladu zabezpecovacej (signalnej) techniky a pozadovaneho odberu prudu pre dane segmenty.
Vsetko to by sa dalo vyriesit (este aj odlisny rozhod technologiou zmeny rozchodu aku pouziva Talgo), no bolo by to malo hudby za vela penazi. Zatial.
 

 

Odporucam sa ist posadit na prednasku o kolajovej doprave, alebo vela citat a potom pisat. Ja som to absolvoval v Zurichu a vedomosti su skvele.
Ci je vozidlo hlucne, nerozhoduje rozchod, ale jeho konstrukcia (hlavne podvozku). V zasade plati, ze polomery zakrut su raz dane - akurat odpor v zakrutach je pri uzsom rozhode nizsi. Sirsi rozchod je lepsi pre stabilnejsi chod osi napravy a teda vyssie rychlosti, to je ale aj vecou nastavenia tvrdosti pruzenia v podvozku. Ale rychlostny rekord na 1435mm je 587 km pri prenose sily medzi kolesom a kolajou (pricom limitacia nie je nestabilny beh osi, ale odber prudu) - 1000 mm teda utiahne bezproblemov aj 70 km/h, kebyze sa u nas taka trat postavi..
Jednoducho povedane - 1000 mm rozchod je pre mesto vlastne ideal. Rovnako ako napajacia sustava s jednosmernym prudom a nie striedavym s priemyselnou frekvenciou.
Sam som mal pred par rokmi podobny pohlad - rozchod treba zmenit na 1435 mm aby boli vozidla vacsie, stabilnejsie a lacnejsie, ale tato domienka je uplne v kazdom bode scestna.
Stabilita a chod je vyssie, velkost v zmysle sirky urcuje svetly profil trate ktory nema s rozchodom nic spolocne (a teda taktiez dlzka (segmentu) vozidla - cim kratsi, tym sirsi moze byt) a cena je irelevantna, kedze kazdy vyrobca, ktory je schopny dodavat na trh EU, s tym nema problem.

Inak zopar doplneni k tomu, co pisal kolega vyssia - uzsi nez standardny rozchod najdes napriklad aj v Linzi (900mm), Innsbrucku, Zurichu, Baseli (po 1000 mm) a mnoho mnoho dalsich (rovno sem pridam toto, da sa to s radostou preklikal https://de.m.wikipedia.org/wik... )
A nakoniec - cela japonska siet zeleznic okrem Shinkansenu je kvoli kopcovitosti terenu a teda pozadovanych uzkych zakrut postavena v tzv. Kapskom rozchode 1067 mm - to je aj jeden z dovodov vzniku konceptu vlastnych trati pre ten rychlovlak.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava