SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavskí poslanci jednohlasne schválili parkovaciu politiku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

Konečne sa Bratislava zaradila medzi západoeurópske metropoly s dôrazom na potreby chodcov a cyklistov, tedy najslabších účastníkov cestnej premávky.
 

?

Jedneho dna si kupis auto aj ty a potom zacnes cvirikat presne opacnu pesnicku. Co potom ? Potom budeme opat prerabat a znovu sit celu mestsku politiku na mieru TEBE ?

Inak, predviedol si typicky egoisticky lakomy bezohladny slovensky pristup : vsetko podla mna, robte a nastavujte vsetko tak ako chcem ja. Vsetci sa prisposobte mne. Ja sa nikomu a nicomu prisposobovat nebudem. Pre seba pozadujem ohladuplnost a toleranciu, pre inych nic. Ak niekto nieco potrebuje / ziada, z toho sa len rehocem.
 

 

Mesta sa stavaju pre ludi a nie pre tie vase kraksne!
 

Netrep

Jedno auto na rodinu bolo normálne už za socíku.
 

 

Fúha! A to bolo v ktorom socíku?
 

O Bratislave sa tu hovorí )

.
 

 

Jedno auto - aký problém? Bavíme sa o cene jedného bežného natankovania. Alebo jednej večere pre dvoch v priemernej reštaurácii. O dvoch promile ceny priemerného auta. Sú mestá, kde sa ročné parkovné pohybuje rádovo v tisíckach. Napríklad vo Freiburgu v štvrti Vauban je vlastníctvo auta podmienené kúpou garážovacieho miesta (cca za cenu auta) alebo prenájmom garážového miesta - cca 1800 eur ročne. Nik nie je povinný bývať v tej "car-free" štvrti, ale ľudia sa tam o bývanie bijú... V zurichu stojí miesto pre prvé auto tri stovky, vo Viedni 120 eur ročne... Dve-tri autá sú luxus a lenivosť a v meste taký prístup nemá veľmi čo hľadať - ináč nám tie autá budú nanič, lebo nikam sa s nimi nedostaneme na upchatých cestách. Vítaný je opačný prístup - ak auto potrebujem len občas, požičiam si ho alebo využijem car-sharing. Alebo trebárs aj taxíka, 5 eur za občasnú jazdu nikoho nezruinuje...

Btw, v socíku auto nemal zďaleka každý, bol to pomerne luxusný tovar, vo vzťahu k platom oveľa drahší než autá dnes - nepodarená škodovka stála tridsať priemerných platov, žigulák bol o polovicu drahší a čokoľvek iné (okrem Trabanta, Wartburga a Moskviča, čo boli hrozné črepy) bolo len za "valuty", čiže nič pre bežných smrteľníkov, len pre "našich ľudí" (= vtedy komunistickí funkcionári), pre pár vyvolených s legálnym príjmom zo západu (napr. umelci) a pre (aspoň polo-)podsvetie za "vyvexlované" tuzexové bony...
 

 

tu predsa nejde o rocny poplatok, ale o hodinovu sadzbu ak si v inej mestskej casti
 

 

Tak zváž, či na cesty do práce nepoužívať radšej MHD. kvôli tomu sa tá parkovacia politika robí...
 

 

PS V centre mesta môžeš zaparkovať na parkovisku už dnes - a platíš zhruba rovnako ako predpokladá tá parkovacia politika. To je normálne, tak fungujú všetky veľké mestá, inakšie by skolabovali. Ak si doteraz parkoval zadarmo "na chrapúňa" na chodníku, na trávniku, na priechode pre chodcov či na cykloceste (mám celú fotogalériu takých frajerov), tak sa ti situácia zmení k horšiemu. Pre tých slušných to taká veľká zmena nie je. A niektoré miesta na chodníkoch možno budú zlegalizované, alebo niektoré pravé pruhy na štvorprúdovkách v centre premenia na štandardné parkovanie - úbytok miest nemusí byť úplne dramatický, ale pointa je aj v znížení ponuky, nielen vo finančnej reštrikcii...
 

 

Pointa je prave, ze progresivni socialisti chcu nahrabat co najviac penazi z vypalneho. Nie tieto pekne recicky o menj autacha a premavky, ktoru vacsina zerie aj s navijakom. Premavka sa predsa da obmedzit velmi jednoducho aj bez poplatkov dopravnymi znackami. Cize ide zase len o peniaze pre nenazranych socialistov.
Skus povedat jeden jediny dovod, preco maju rezidenti platit vobec nieco za prve auto. Co konkretne nove dostanu za tie peniaze? Absolutne nic. Tak preco by mali platit?
Pri nerezidentoch sa tito neomarxisti mozu aspon vyhovarat, ze za to budu stavat zachytne parkoviska.
Vyssie pises, ze ludia maju pouzivat verejnu dopravu. A je na to verejna doprava pripravena? V spickach su autobusy, elektricky a trolejbusy preplnene uz teraz.
 

 

Nikto nič nerobí zadarmo, ale čo ja beriem ako bonus, nakoľko som Bratislavčan resp. Petrzalcan, tak zmiznú z parkovísk firemné autá , ktorých je tu nespočetne a hlavne dodávky, ktoré zaberajú aj dve miesta..Vôbec to Tí daní vodiči neriešia, postaví sa a je mu to jedno..
Určite beriem ako bonus aj to , že niekto prenajíma byt 4 chalanom a každý má auto..hneď sa bude lepšie dýchať..
 

 

Ten jediný dôvod je zabratie verejného priestoru. Skús na to miesto dať m3 štrku a uvidíš. Ja za garáž na svojom pozemku s nemalou investíciou mestu platím.
 

pre slušných?

skôr zúfalých. Co majú robiť tí podľa Vás tzv. neslušní, s rôznymi chorobami a handicapmi, ked chcú ísť nap. na hlavnú poštu v centre Ba, zastavia síce na chrapúňa, ale na miestečku na 10 min. kde nikoho neobmedzujú. Samozrejme kamery fungujú a hned sú pri aute vyberači mýta s papučou a pokutou. Co majú robiť návštevníci hotela Arcadia, ktorí si prídu vyzdvihnúť hostí a ked vybehnú na izbu pomôcť im s batožinou, už majú na kolese papuču. Prosím Vás, problém je, že všetky miesta v Ba súce na parkovanie boli už dávno odkúpené, či poprenajímené najrôznejším vydriduchom a mafiám. Skúste si pozrieť, koľko tieto firmy majú príjmy a koľko zisky. Som názoru, že pri verejných budovách a budovách služieb ako sú pošty a nemocnice boli aj bezplatné zony krátkodobého parkovania. Inak sa stane, že zaplatím a miesto nebude.
 

otazka

bol si ty niekedy autom aj inde ako na slovensku?
vo vsetkych vacsich mestach v europe sa plati. a to sakra vela a to ze mozes niekde parkovat len 2 hodiny a potom si kupit novy listok na dve hodiny si tiez pocul?
auto je luxus, parkovanie tiez.
 

 

A to je co za argument? Argumentum ad populum? Ked sa inde nieco deje, tak sa automaticky ma aj tu? Aj ked to moze byt naprosty nezmysel az podraz?
A maju v tych mestach napriklad metro alebo vybudovane velke odstavne parkoviska a inu infrastrukturu, ktoru financuju z tych poplatkov?
Zbavit sa aut v meste nie je problem a doslova zadarmo. Stacia dopravne znacky zakazu vjazdu. Takze na co a za co su tie poplatky konkretne? Specialne tie pre rezidentov za prve auto, ktorym sa ani len nic za to neslubuje. Obycajne vypalne, aby mali progresivni politici co rozhadzat.
 

 

niekde to uz vyskusali a da sa. preco nie v Bratislave? lebo JA mam auto tak MUSIM mat parkovacie miesto? Nie, tak to nefunguje.
A ano - v niektorych mestach su parkovacie domy, ale vo vacsine nie. A potom cvakas. ako som uz napisal - auto je luxus a luxus stoji peniaze.
 

 

To je pravda, ale teda ked uz clovek plati, tak preco moze parkovat iba vo svojej zone? Dokonca ani nie vo svojej mestskej casti? Tie 2h su smiesne.
Cize vlastne od teba mesto zoberie 50eur plus mas manzelkine auto tak das za neho 500eur. A dostanes parkovanie v mini zone(dost velka sanca ze ani pri tvojej poste nezaparkujes, lebo je uz v inej zone(aj ked je 100m od tvojho bydliska) a par hodin v inej casti.
Chcu odstranit CPckarov(ok), firemne auta(casto je to auto na sukromne ucely majitela, tak nechapem dovod preco si nemohol za neho platit 50eur akoby bolo jeho, ale ok), plus spravit zo vsetkych bratislavcanov cpckarov v celom meste okrem mini zon.
A este je krasne ze ja mam napriklad vlastne parkovacie miesto(ktre ma stalo peniaze) v sukromnom dvore oficialne napisane na mna, tak preco mam vobec nieco platit ked nezaberam verejny priestor vo svojej mestkej casti?
Tu kartku by som mal dostat zadarmo, kedze by som ju vyuzival len na parkoanie v inej zone.
Ak sa chceli zbavit CPckarov a firemnych aut, tak mali urobit jednu zonu v celej ba s nejakymi vynimkami(centrum, okolie nejakych uradov atd) a kazdy kto ma kartu by mohol parkovat hocikde v ba. To by bolo podla mna celkom fer(vsak aj tak najviac budem parkovat vo svojej zone, a ze raz za cas sa niekde zdrzim den, alebo 10h by ludom z tej casti bolo fuk(lebo aj oni to mozu urobit v mojej).
 

pouzivaj MHD a nohy

a ked byvas v jednej mestskej casti, naco by si mal chodit do inej na postu?

tam kde ja byvam, nie kazdy ma garaz, takze ak chce parkovat auto na ulici, tak ma kartu, za nejakych 20 euro. druhe auto uz je drahsie, neviem kolko.
a firemne auta - to uz je ina pesnicka.
a akonahle idem autom o par ulic dalej, tak cvakam - lebo tam uz moja karta neplati a neplatim tam ani dane z katastra podobne. tak si to 2x rozmyslim ci tam pojdem autom.
 

 

"a ked byvas v jednej mestskej casti, naco by si mal chodit do inej na postu?"
Lebo budu parkovacie zony
https://www.raca.sk/raca-sa-za...
cize cpckar budes aj vo vlastnej mestkej casti.
Firemne auta su preco ina pesnicka? Kopa ludi ma firemne auto na sukromne ucely a pritom nemaju ziadne sukromne. Pripadne su to zivnostnici.
OK, na jeden byt max tri auta, ale preco by si clovek co byt vlastni nemohol rozhodnut na ake auto pouzije tuto karticku?
Mimochodom ako tak citam preco sa ty vobec do toho staras ked tu ani nebyvas?
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava