SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vallo predkladá poslancom pozmenený návrh parkovacej politiky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Dlhodobe

sa venujem problematike parkovania alebo aj nie parkovania Tzp osob v Kosiciach, tak s dovolenim iba poznamka k tomuto bodu z mojej strany v tomto navrhu: Kvitujem oslobodenie od uhrady na miestach vyhradenych tymto osobam, aj 90% zlavu na parkovnom pre prepravujuce vozidla tzp, vzdy lepsie ako v Kosiciach...avsak Vazeni skuste pochopit, ze niekedy nie je podstatna ulava na poplatku ale je podstatnejsie mat k dispozicii vyhradene parkovacie miesto v zmysle noriem a vyhlasok.
 

Ľavicový extrémista Vallo a jeho siuta

Ľavicový extrémista Vallo a jeho extrémistická suita zhumpľujú Bratislavu viac ako kohorda zlodejov zo Smeru.
 
Hodnoť

Pripomienky..

Nikde nevím obmedzenie alebo príplatok za nadrozmerné vozidlá. Len na našej ulici sa zrazu zjavili dva vw Transporter a jeden Amarok obe vysoko na 5 metrov.. len podľa dĺžky (je aj v TP) sa delia vozidlá do asi 5 kategórii (pod 3,5m - nad 5,5 m) - je jasné kto asi zaberá väčšiu časť verejného priestoru.. nerozumiem prečo nemôžu platiť viac, keď už
 

nákladné autá a nadrozm. autá=problém

Keby len nákladiaky, už aj obytné prívesy parkujú na chodníkoch a na zeleni pred domami (Devín). Ale veď my na to máme, necháme ničiť obrubníky chodníkov nákladnými autami!

Necháme nadrozmerné firemné vozidlá obsadzovať parkovacie miesta, hoci majú slúžiť obyvateľom zóny, len aby podnikateľ ušetriťl na parkovnom. Čo bráni podnikateľovi prenajať si niekde parkovisko? Prečo majú zaberať chodníky a parkoviská? Vyženňte ich na súkromné parkoviská z chodníkov a zelene!
 
Hodnoť

 

Veľkým omylom je to, že elektromobily majú zľavu 50%. Elektromobily totiž majú rovnaké priestorové nároky ako vozidlá so spaľovacím motorom. Tak prečo tá zľava?
Veď alebo máme dostatok parkovacích miest a dostatočne kapacitné ulice pre všetky autá, potom parkovacia politika je zbytočná. Alebo priestor nemáme, preto parkovacou politikou chceme počty áut znížiť. Lenže potom zákonite musíme znižovať aj počty elektromobilov. Každá zľava pre elektromobily je beztak iba dočasná, veď raz dosiahnú kritický počet a potom bude treba aj ich "prenasledovať" aby nezaberali verejný priestor v neúnosnej miere.

Čo to sú tie zdielané autá?
-Aj taxíky? Ak áno, tak iba v službe, alebo aj pri súkromných jazdách ich majiteľ bude hocikde stáť bezplatne?
-Ak štyria susedia, či kolegovia budeme chodiť jedným zdieľaným autom do práce, tak už to bude zdielané auto s výnimkou z parkovacej politiky? V tomto prípade je tam obrovský priestor na podvody...
-Zdielané auto chápem tak, že prídem k nemu na stanovište, prevezmem si ho, odveziem sa s ním a opäť ho odovzdám na určenom mieste. Podobne, ako tie žlté bicykle. Lenže zmyslom zdielaného auta predsa je to, že prídem s ním do cieľa cesty, a tam ho uvoľním pre potreby iného. Čiže to auto má stále jazdiť s inou a s inou osobou, lebo pri jazde neblokuje verejný priestor, a nie hodiny stáť bez využitia a iba blokovať verejný priestor.
Táto parkovacia politika nabáda ale práve k tomu, aby zdielané autá slúžili jednej osobe. Ukoristím si zdielané auto, a ono bude bezplatne stáť pred mojim pracoviskom dlhé hodiny na výnimku z platenia, lebo ho jednoducho neuvoľním inej osobe, teda po práci si nemusím zháňať iné, či čakať, aby sa nejaké uvoľnilo. Čiže systém zdielaných áut sa rozsype, budú ich pre seba blokovať jednotlivci, lebo bude možné s nimi hocikde bezplatne parkovať a ľubovoľne dlho.
 

 

Myslim že zdielane auta sú dať jasne definovane v kruhoch okolo automobilového priemyslu. Ešte by ale bolo treba riešiť dodávky.
 

 

V Bratislave uplne skutocny system zdielanych aut/carsharing zatial neexisuje.
Ale tusenie, ze ide prinicipialne o system zltych/bielych bicyklov je spravne, teda urcite nepojde o taxikarske auto alebo auto zdielane troma susedmi. Jediny system, ktory v Bratislave podobne funguje, je upcity, ibaze auto konieckoncov treba vratit pred staru trznicu, cize je to zatial skor autopozicovna.

Co sa tyka ceny, tak by si myslim malo dovolil 8h auto "nevratit" do systemu.
Tu cennik jedneho z etablovanych hracov vo Viedni
https://www.car2go.com/AT/de/w...
8 hodin vyjde na drobnych 151 eur.
 

 

V Bratislave a na Slovensku zatiaľ nefunguje takmer nič z toho kde už západná Európa je ďaleko pred nami. Elektrické auta, zdielane auta. Vláda sociálnej demokracie potrebuje mat krajinu robotníkov a roľníkov.
 
Hodnoť

 

1. Nech čítam jak čítam, základnú informáciu či budú autá konečne vykázané z chodníkov som sa stále nedozvedela. Bude konečne človek nad plech? zabezpečíme konečne bezpečnosť deťom, starcom, invalidom a ďalším chodcom?

2. Mohol by nám progresívec vysvetiť prečo majú elektroautá 50% zľavu na parkovnom? Zaberajú menej miesta? Dokonca aj tie elektrobatérie sú predsa z hľadiska likvidácie veľmi náročné, hovoriť že elektroautá sú ekologické chce veľkú dávku slepoty. typický progresívec, bohatým dáva-chudákom berie. Už to je vadné, že elektroautá môžu jazdiť v BUS pruhu (navrhuje MV SR), takže spomalíme MHD kvôli zbohatlíkom. Vážne, typicky "progresívne".

3. S tou parkovacou kartou na 100 hodín som to nejako nepochopila. Ako sa z nej budú odrátavať minúty? Nebolo by to logickejšie cez appky a web?

!!!
Prečo mi celá parkovacia politika zatiaľ pripomína že je robená amatérsky, "na kolene"?! Ak to má mať zmysel, urobte to kvalitne, TRANSPARENTNE, inak vám ľudia neuveria že to myslíte v zásade dobre (urobiť poriadok s autami).

Čo najmenej výnimiek, jednotná databáza vozidiel, jeden mestský prevádzkovateľ, efektívny výber poplatkov, vymožiteľnosť (dostatok mestských policajtov) a pod.
 

 

1. Co s tym ma mesto? To musi zakazat MV SR zakonom.

2 "Už to je vadné, že elektroautá môžu jazdiť v BUS pruhu (navrhuje MV SR), takže spomalíme MHD kvôli zbohatlíkom. Vážne, typicky "progresívne"." - Cize sama priznas, ze to navrhuje MV (Smer), ale aj tak to zvalis na "progresivcov".
(Mimochodom, elektroauta mozno nie su ekologickejsie, ale mestu ide hlavne o to, aby bol v jeho priestore cistejsi vzduch, co e-auta splnaju).

3. Naozaj si myslis, ze si budes odskrtavat minuty z papierovej karty? Ved to praveze ma byt cez appku alebo podobnym sposobom.
 

 

1. Súhlas, viem, len som to podotkla že je to problém.

2. Ako súvisí vzduch s priestorom? Predsa motiváciou prečo sa robí parkovacia politika je regulácia áut na vymedzenom území. Neriešime klímu, už stačí že vláda ide dotovať pracháčov dotáciou v sume tretine hodnoty auta. A čo majú progresívci spoločné so smerom? Obaja sú ľavicoví šialenci, len rozdávajú prachy ľudí.To sa tak ľahko robí (škoda len že nerozdávajú vlastné prachy).

3. O karte píšu v článku a keďže žijeme v krajine nekonečných možností, treba poukázať na problémy. Slovensko je skutočne krajina neobmezených možností (v zlých variantoch). Vždy môže byť horšie ako je dnes na Zlodejsku. Určite treba byť v strehu.
 

 

2. Ano, a zaroven je cielom mesta mat co najcistejsi vzduch a to sa moze dosiahnut cez parkovaciu politiku tak, ze sa oslobodia od poplatku auta, ktore vzduch v meste neznecistuju (inac povedane motivuju ludi mat elektroauta). Podla mna je to uplne logicke a vela velkych miest vo svete ide aj tymto smerom.
Tych lavicovych sialencov som nepochopil, nepaci sa ti, ze MV nieco navrhuje a krituzujes za to Valla (ten uz pomaly podla niektorych jedincov moze aj za to, ze je vonku 35 stupnov).

3. Myslim, ze sme vsetci pochopili, ze karta je v celom navrhu parkovania len nejaky preneseny nazov opravnenia parkovat, ale do tejto diskusie sa mi fakt nechce ist...
 

 

1. Áno, aj nie. V zóne s regulovaným státim (tou bude každá oblasť kde je zavedená parkovacia politika) je možné stáť len na vyznačených parkovacích miestach. Skončí teda právo odpadkovať to hocikde na chodníku ak zostane 1,5 metra. Zároveň možno predpokladať že v určitých lokalitách sa naďalej parkovanie na chodníku povolí dopravnou značkou, ale bude to len tam kde to vyžadujú a umožňujú miestne podmienky.

2. Ide o motiváciu využívať ekologickejšie vozidlá a zvyšovať tým kvalitu ovzdušia v meste. Dnes platí, že ľudia s elektroautami v princípe investujú do lepšieho životného prostredia pre všetkých, tak im to mesto trochu kompenzuje.

3. Bude to možné riešiť aj cez aplikáciu, ale musí existovať aj offline riešenie pre technicky menej zdatných.
 

4652

Ďakujem za odpoveď, aj keď zákaz parkovania na chodníkoch by mal byť plošný a povolený v zónach s parkovacou politkou len na vyznačených miestach. To je správna cesta.

Tie parkovacie karty pre návštevy v offline verzii-to som skutočne zvedavá ako bude MsP kontrolovať minúty. Aby to neskončilo ako zdrap papiera=kontrola žiadna.

Dúfam že magistrát aj MČ začnú postupne s prerábaním chodníkov na chodníky so zálivmi. Vždy ma zaráža polovičná práca-napr. minulý rok za Nesrovnala rekonštruovali celú Pioniersku ulicu, ale že by prerobili chodníky na užšie so zálivmi pre autá, to už by som chcela nadštandardné myslenie od komunálnikov.

Resty na chodníkoch má hlavne magistrát, opačne MČ Staré Mesto urobilo kus poctivej práce za Števčíka a zdá sa že aj terajšia starostka Aufrichtová ide v tejto poctivej práci pokračovať.

Aspoň v centre mesta keby magistrát svoje chodníky zrekonštruovať-priorita Špitálska ulica, je to úplné centrum mesta! (rekonštrukcia Nám. SNP s Kamenným nám. sa vraj chystá, tak to nespomínam). Ale kvalitne obnoviť treba aspoň úplné centrum mesta (ale komplexne-siete, osvetlenie, dlažba, na Špitálsku by sa zmestili na strane oproti OD Tesco aj úzke stromy).
 

Sme 12345,

k elektromobilom toľko.

Vallo na priamy dotaz mi povedal, že 50%-ná zľava pre elektromobily je iba dočasná. Predpokladá sa totiž nárast ich počtov, potom nebude priestor na ich tolerovanie ani v BUS-pruhoch, ani pri parkovaní.
To už síce nepovedal on, ale iný odborník, že aj prípadné zľavnené ceny za nabíjanie batérií, či dokonca bezplatné nabíjanie časom skončia.
To všetko sú iba také, povedal by som, uvádzacie ceny.

Teda teraz Vallo cez "PP" im dá 50%-nú zľavu, potom časom Vallo, alebo jeho následník im krvopotne tú zľavu z parkovacej politiky vezme, bude musieť obrať, inak to nepôjde.

To isté BUS-pruhy. Teraz ich tam pustíme, začnú robiť bordel, potom ich vykážeme...

to neviem, načo je to dobré, dať im to, čo im aj tak vezmeme?

Aktuálne štátna, ani mestská polícia nemajú kapacity, ani chuť na vymáhanie a zákona v oblasti dopravy. A je tam aj kompetenčný problém, mestská polícia môže podstatne menej vecí vymáhať v cestnej doprave, ako štátna...
 

sme12345

v zmysle predpisov, v zóne dočasného parkovania možno odstaviť auto iba na vyznačených miestach
ak HM nepredloží na schválenie PD s miestami (čiastočne) na chodníkoch, tak DI PZ nebude mať dôvod na schválenie (čiastočného) využívania chodníkov na odstavovanie áut

návrh VZN uvádza jediného prevádzkovateľa - HM SR Bratislava
 

Iné MČ nepotrebujú chodníky pre chodcov?

Ďakujem za odpoveď. Takže ak dobre chápem (uvarený mozog z tepla) z častiach mesta, kde nebude realizovaná parkovacia politika sa bude dať naďalej parkovať na chodníkoch.

Mňa by veľmi zaujímalo či by mi mohol primátor zdôvodniť či sú obyvatelia týchto MČ menejcenní že nemajú právo na bezpečné chodníky. Totiž komunálnici MČ sú populisti a nerobia nepopulárne kroky, ľahšie sa to "pretláča" zvrchu.

Už by konečne mohli komunálnici pochopiť že poriadok pravidlá posúvajú toto mesto vpred, aj keď ľudia hundrú. Asi na magistrát napíšem, už mi poslali niekoľko odpovedí, pretože je to pre mňa diskriminačné a nedostatočné riešenie. Chodníky v celom meste (okrem vyznačených miest) majú slúžiť chodcom.
 

sme12345

asi Vás nepoteším
podľa návrhu, aj podľa prezentácií, HM nezačne s analýzou podmienok pre zriadenie zóny bez návrhu m.č.
niektorí snívajú, že celá m.č. bude zónou, napr. KV, resp. budú všetky miestne komunikácie na jej území vo viacerých, napr. Petržalka
ak bude dodržaná zásada, že zónu zriadia iba tam, kde bude dostatok kapacity pre miestnych (rezidentov), tak sa nebude dať všetky úseky miestnych komunikácií na území m.č. zaradiť do zón(y)
Vás sen, aby to bolo na území celého mesta, lebo inak je to diskriminačné, nemá oporu v zákone
zmena miestnych komunikácii do stavu, ktorý by umožnil všetky ich úseky zaradiť do zón by si vyžiadala stámilióny nákladov
nechcem tvrdiť, že by to nikdy nebolo možné, len pochybujem, že v dohľadnej dobe 10 - 15 rokov by to bolo reálne
ak očakávate od parkovacej politiky, že bude riešiť, čo Vás trápi ohľadom využívania chodníkov, tak môžete pokojne sa uložiť k spánku ako Šípová Ruženka a čakať na zázrak ako v rozprávke
podľa prezentácie, aj knihy, predpokladajú sa zóny s kapacitou pre cca 50 tis. áut
a len na miestach, kde je najväčší problém s parkovaním miestnych
o ochrane (práv/záujmov) chodcov nebolo reči
 

 

No jo, asi by som chcela moc, aby sa Bratislava aj celé Slovensko zaradilo medzi vyspelé krajiny kde sú chodníky pre chodcov. Bude zo mňa ospalá Ruženka:), dám na vašu radu.

PS: Alebo naberiem posledné zvyšky nádeje a pôjdem na verejné zhromaždenie v Devíne, kde im svoj názor vytmavím. Za to nič nedám. Už dosť ľudí má plné zuby áut na chodníkoch.
 
Hodnoť

vyššie náklady pri področných platbách

Samozrejme, všetko je o číslach, nákladoch. Uvedomil si Vallov tím že ak ponúkne štvrťročné a polročné platby, zvýšia sa náklady na účtovanie? V normálnych firmách sú področné platby za príplatok (väčšinou 3% prirážka pri polročnej platbe, 6% pri štvrťročnej platbe).

Viem že to nejde z jeho kapsy, ale ide to z mestskej kapsy, ale aj tá má byť efektívna. Ak bude niekto preferovať področnú platbu, mal by mať navýšenie o reálne náklady pre mesto, inak sa na to vyskladáme my všetci a na to skutočne nevidím dôvod.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava