SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do Karlovej Vsi pôjdu staré autobusy, kúpené v spornom tendri (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Šanuj tú chuderu reportérku. Článok už zmizol z titulky, preto už nikto našu polemiku nečíta, a ona sa stále musí k článku vracať, lebo mi dvaja idioti tu diskutujeme, a ona musí ustriehnuť, aby sme tam nenapísali niečo neetické, čo musí zmazať, aby nebola bez prémií.... Skončíme to takto: -Nákup bol dobrý. Ale nákup 12-15 ročných jazdeniek sa nerobí cez tender. Jazdenku musíš vidieť a ju odskúšať, aby to nebola mačka vo vreci. Dekánek, či niekto iný ich aj videl, ale potom ich nekúpil priamo, hoc by to mohol a mal tak robiť. Urobil manipulovaný tender. A takto úspešne píli konár pod Vallom, lebo takto v budúcnosti pri akomkoľvek tendri na nákup nových vozidiel opozícia bude môcť Valla napádať, že opäť manipuluje, tak ako pri nákupe jazdeniek. Nemajú sa nás voličov báť, mali to za tú cenu kúpiť inou metódou, nie tendrom. -Nie sú s nami ani otvorení, nehovoria o zdedených problémov v DPB, hoc ja denne vidím a evidujem výpadky vozidiel. To tak sa boja toho, že bývalý vajnorský starosta Mrva opäť napíše zúrivý blog? Ale veď ja som tam vždy a skočím do Mrvu, ak ide proti Vallovi. Môžeš si to overiť, vždy mu zatvorím hubu, umlčal som aj Líškovú a nedávno ešte jednu blogerku. -A žiaľ páchajú sa škody, ak neopravujem dlhodobo odstavené vozidlá, ale kupujem miesto nich staré jazdenky. Lebo ak opravy odložím, tak tie, na neskôr odložené opravy sa predražia. Prečo? Lebo nič sa tak rýchlo nedevastuje, ako pre poruchu, či nehodu, k plotu odstavené, nezakonzervované vozidlo. Tam bude treba vymeniť, opraviť aj také veci, ktoré pri odstavovaní ešte boli nepoškodené, dobré a funkčné. Potom tam iste je aj kanibalizmus, keď z toho odstaveného vozidla sa vyberajú rôzne súčiastky, veľké, aj malé dielce, aby nimi udržali v prevádzke ostatné vozidlá rovnakého typu. Každý deň odkladu opravy znamenajú nové a nové škody na včas neopravených vozidlách. To je realita, vidím to aj v praxi môjho zamestnávateľa, štátnej ZSSK, ako rýchlo sa devastuje vozidlo, ktoré sa promptne neopraví. Teda trvám na tom, že oprava má pred nákupom jazdeniek vysoko opodstatnenú prednosť. A ak sa to neudialo, tak si prosím korektnú informáciu, nie habaďúru, že prečo sa nedá opravovať. A s diskusiou končím, možno to inokedy znova otvorím pri inom článku na titulke... A autorke Hilbertovej sa ospravedlňujem, že s diskusiou takto skúšam jej trpezlivosť a oberám ju o vzácny čas...
b.pityo
<< < 1 2 3 > >>

 

Ďakujem za vysvetlenie. Ja žiaľ mám to šťastie, že nepracujem v štátnej firme (resp mestskej), ale robím pre zahraničného majiteľa. Procesy a systém je nastavený jednoznačne a som odbremenený od jalových diskusií so štátnym úradníkom, kde sa väčšinou nehľadá riešenie, ale len problém. A navyše sú tam politické vplyvy.
Preto som aj opatrný pri posudzovaní a komentovaní článkov, kde nie sú všetky informácie.
Pani novinárka mala možno vyžiadať čo presne treba opraviť na odstavených vozidlách a aká by bola hodnota takej opravy. Otázne je či to mesto musí poskytnúť. Asi áno. Veď sú to naše dane.
Pakný deň a ešte raz vďaka za slušnú výmenu názorov
 
Hodnoť

preco su v BA autobusy rýchlo zničené?

Kvalita ciest v BA je katastrofálna, to žiaden bus dlho nevydrží. Spôsob jazdy niektorých šoférov je katastrofálny. Autobusy jazdia preťažené. Servis sa tiež fláka, nerobí sa poriadne. V sumáre sa to prejaví vo veľmi rýchlom opotrebení. Pre potreby BA, by bolo najlepšie kupovať ojazdené autobusy z overených miest v Rakúsku, Nemecku alebo Taliansku, kde sa o nich starali a kde majú poriadne cesty. A hlavne nekupovať SORy jako šmejdy.
 
Hodnoť

 

vcerajsi zazitok:

1) vozidlo X5 na konci Karlovky vodic zahlasil KONECNA vystupovat. vraj dalej nejde, X5 jazdi iba Karlovku. Do Dubravky ide nasledujuci autobus, paradoxne tiez X5 - hulakal na cely bus vsetci okamzite von. a to ako ma clovek vediet, ze jedna X5 jazdi iba Karlovku a druha az do Dubravky ?

2) klima v buse nefunguje

3) bus sa nevedel rozbehnut na zastavke do kopca v Dubravke. plny ludi, turoval a nic. proste to nedal. kvalitka.

4) vypoteny ludia nadavali na sofera, ktory za to nemoze, ale kto napisal staznost na dpmb ? ja ano. piste aj vy.
 

 

K bodu 1: Tak že to je na tom autobuse napísané.

Neviem čo má byť predmetom sťažnosti - že autobus išiel naozaj tam kam mal a ako bol označený?
 

 

a preco su obe oznacene X5 ?
 

 

Pretože to je jedna linka s totožnou trasou, akurát su na nej skrátené spoje. Keby to boli dve linky, musia ľudia na tom súbežnom úseku lúštiť dva rôzne cestovné poriadky a podobne.

Vedenie spojov len v časti trasy je úplne normálna záležitosť a existuje na kope liniek, nie len v Bratislave.
 

 

Vyborny napad. Velmi to ludom pomaha oznacit bus rovnakym cislom, aj ked chodi rozne trasy. Viac takych napadov by to chcelo. To musel vymysliet nejakyn] hlboko nedoceney genius.
 

 

Ake rozne trasy? Vsetky spoje idu po rovnake trase, akurat cast je skratena. Ziadna odboxka tam nie je. Ak aj je niekto negramotny natolko ze nevie precitat co je tam napisane, uplne najhorsie co sa mu moze stat je ze na Borskej prestupi na nasledujuci spoj, takze namiesto Molecovej bude cakat na Borskej.

Cloveka co to "vymyslel" by si musel hladat velmi dlho, kedze sa to pouziva po celom svete uz minimalne tak storocie.
 

 

predmetom staznosti je spravanie vodica a vyrevovanie na cestujucich a nespravne oznacenie busu
 

 

Ja som zatiaľ každú X5 po Karlovku videl označenú správne cielom "Karlova Ves, Borská". Bol tento spoj označený nejak inak?

Samozrejme ak sa vodič správal problematicky, tak to riešiť treba.
 

 

Len by ma zaujimalo, ci toto oznacenie ostane aj ked sa vratia elektricky. Osobne by sa mi pacilo mat vswtky oznacene ako 9 a napisat vpredu skutocny ciel, idealne s hviezdickou a malymi pismenkami niekde vzadu.
 

 

na linke 80 už hodne rokov chodia autobusy buď na Kopčiansku alebo k Matadorke, či až k petržalskému cintorínu, teda s časťou trasy rôznou. Nepočul som doteraz sťažnosti, že by to ľudí plietlo, Zdá sa, že dúbravčania musia byť onakvejšie inteligentní, keď toto nevedia zvládnuť.
Inak, napríklad v Berlíne majú električky dve rôzne konečné (s časťou rôznej trasy) aj na oboch koncoch linky, o skrátených úsekoch ani nehovoriac.
 

baker1,

Ľudí to pletie, len sa nesťažujú, môžeš mi veriť.

Podobný stav je aj u linky 209, je to jedna linka, ktorá sa na Kramároch vetví do tvaru "Y". Jedna vetva je onkológia, druhá srdciari.

Príde človek s vlakom z Čadce, v živote iba raz bol v Bratislave, v roku 1963, keď ich triedna učiteľka zobrala do Bratislavy na Slavín a do ZOO. Teraz sem v strese pricestoval, lebo mu manželku v noci vrtuľníkom dopravili k srdciarom.
Vystúpi z vlaku, opýta sa niekoho, ako sa dostanem na Kramáre k srdciarom? Trolejbusom linky 209, povedia mu. Nastúpi na linku 209 a dostane sa na onkológiu...
Ja keď na ňu bežím od zadu, tak tiež neviem, že kam ide. A ty to nevieš tiež, naskočíš a potom zbadáš, že si zbytočne riskoval, keď si prebiehal tesne pred autom cez cestu...
O tomto je informačný systém ala DPB, je zmätočný! Linkové označenie nemá slúžiť iba potrebám fandov MHD, ktorí sa o ničom nevedia baviť, iba o MHD a aj zo sna z rukáva sypú linky a ich trasovanie. Linková schéma má byť jasná hlavne pre širokú laickú verejnosť.

Ja som na tej prezentácii o výluke navrhoval Dekánkovi to, aby tie vozidlá linky 4, ktoré končia na žst. BNM označil linkou 14, či 4K, K=skrátená. Pýtal som si to v rámci lepšej orientácie ľudí, nie každý dobieha k vozidlu tak, aby videl smerovú tabulu s názvom konečnej, ktorá vzadu ani nebýva. Jednoznačne odmietol.

Prečo odmietol?
Lebo moderné električky Škoda majú linkové označenie aj vzadu. Ale na linke 4 sa môže objaviť aj typ T3! A sľúbil to, že názov konečnej, či trasy sa bude ohlasovať aj mimo vozidla. (Pekné zajtrajšky.)
A potom povedal to isté, čo tu píšeš ty, že takto funguje linka 80, má viac konečných a nikomu to nevadí, že číslo spoja je vždy rovnaké. Nie si teda náhodou Dekánek, či jeho sekundant, keď tiež linku 80 vyťahuješ?

Prečo to ale Dekánek naozaj odmietol? Lebo už boli vytlačené všetky informačné letáky, fólie, ktoré sa asi vlepia do vozidiel, zastávkové cestovné poriadky a podobne, a bežala aj kampaň v médiách o novom linkovom usporiadaní električiek.
Mohol a mal nám úprimne povedať túto pravdu slovami, máte pravdu pán volič, budeme to v budúcnosti podľa Vášho praktizovať, ale teraz už nemôžeme, lebo máme všetky materiály za nemalé prachy vytlačené, museli by sme ich vyhodiť a tlačiť nové. Keby takto normálne a ľudsky hovoril, bol by to kvalitnejší vzťah volič-úradník, či volič-komunálny politik.
Miesto toho hovorí v tom zmysle, že okrem mňa to nevadí nikomu... Ale už sme dvaja, ja a diskutér "puck".

Inak v Budapešti existuje legendárna električková linka s trasou Budín, Pešť, Budín. Časť spojov premáva s linkovým označením 4, druhá časť jazdí ako linka 6. Prečo? Lebo na jednom konci sa linka vetví do tvaru "Y". Tie konečné sú v podstate v pešej dostupnosti, ale tam slúžia občanovi voličovi, nie pre pár zaslepených fandov dopravy, pre ktorých je každý idiot, kto nedokáže zo sna vymenovať všetky zastávky nejakej linky.

Taktiež tam majú autobusové linky 30 a 30A, 90% trasy rovnaká, zbytok do "Y". a takýchto značení je u nich viac....

U nás slúžiť občanom aj lepšou orientácio? Nedá sa, nech riešia rébusy...

My skôr robíme to, že zrušíme označenie o trase linky, v prospech politickej informácie " bezplatná doprava", ako to bolo pri zahajovaní výlukovej premávke na Gagarínovej...
 

 

konecne niekto, kto rozmysla.
 

 

Mojtyboh, ciel mas napisany obrovskymi svietiacimi pismenami hned za cislom linky. To je ake rozkosne, ked tu inym do primitivov a opic nadava clovek neschopny precitat si, do ktoreho autobusu lezie.
A ako napisal pan podo mnou, podobne to pri skratenych spojoch funguje vsade vo svete. Takze do takeho Rakuska alebo Nemecka ani nelez, bo zabludis a umries od hladu niekde na otocke uprostred lesa.
 

 

ja som si vzdy myslel, ze podla cisla linky viem ciel. a nie ze si budem hladat ci tato X5ka chodi tam alebo onam....
 
Hodnoť

 

Kto vie ci nema dpmb exkluzivnu zmulu na dodavku nahradnych dielov a preto autobusy neopravilo..
 
Hodnoť

 

Takze namiesto polorozpadnutych, vacsinou vysokopodlaznych a vyhradne neklimatizovanych raroh budu mat sice tiez rarohy, ale nizke, klimatizovane a podstatne menej poruchove nez takmer vsetko, co DPB prevadzkuje teraz. Vratane vrakov z libchavskej maringotkarne. No to je fakt katastrofa.
 

 

hm, teoreticky. v praxi klima nefunguje a autobus sa nevedel rozbehnut do kopca.
 

 

Akurat ze na X5ke si sa zapadnou ojazdeninou viezt nemohol ani teoreticky, pretoze tam vypravene nie su.
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava