SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do Karlovej Vsi pôjdu staré autobusy, kúpené v spornom tendri (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

ked to povie šéf odborov

tak to bude určite pravda. Funkcia šéfa odborov spočíva v parazitovaní a kecaní dlho a o ničom.
Každopádne nie je ťažké preveriť obstarávaciu cenu a porovnať s nákladmi na opravu. A nie sa pýtať nejakého odborára
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jedná sa o to, že ak mám 21 dlhodobo odstavených novších autobusov, tak opravím tie a nebudem kupovať nejaké staré, naviac v našich mestských podmienkach dokonca typovo atypické.

A tender bol jednoznačne manipulovaný v prospech vopred vyhliadnutých autobusov! Malo sa to kupovať inak, zákon to umožňuje. Akurát čo si Vallo hlúpo narobil politické škody, verejnosť ešte totiž nezabudla na veľké tendrové podvody a iné nekorektné konania Zahradníka a Belfiho.

Vozidlá MAN pochádzajú z mesta Klagenfurt v Rakúsku. Je to menšie mesto, tam bol priestor na to, aby sa autobusy šanovali a udržovali v dobrom stave. Kuloár DPB hovorí o tom, že sú naozaj v dobrom stave, v podstatne lepšom, ako naše novšie vozidlá SOR.

Solarisy slúžili celý život v Berlíne. Tomu zodpovedá aj ich technický stav, sú poriadne opotrebované, podľa kuloáru nesú dokonca znaky totálne zodratých autobusov. Aj ich prevoz z Berlína k nám bol problémový, jeden mal problémy pri jazde do kopcov, buď motor, alebo prevodovka je vylágrovaná. Iný sa zas zúfalo prehrieval, celú cestu sa vykuroval, lebo zapnuté kúrenie slúži ako núdzový chladič vody.
Ja samozrejme nemám možnosť overiť si pravdivosť týchto informácií, získaných pri pive so zamestnancami DPB, ale niečo pravdy na tom iste bude...

Na prezentácii o električkovej výluke som sa opýtal dočasného šéfa DPB, pána Dekáneka, prečo neopravili tie naše, ale radšej kúpili staré vozidlá. Pozná ma, teda vie, že nie som laik. Napriek tomu mi dal túto odpoveď:
Chceli sme opraviť tie naše, ale výrobca motorov nám dodal samé zlé motory, ktoré boli nepoužiteľné. Mne chce nahovoriť to, že všetky vozidlá DPB sú dlhodobo odstavené pre poruchy motorov? 21 vozidiel? To je predsa úplná hlúposť! Každý odstavený autobus má iný problém.
A mne chce nahovoriť to, že svetový, nadnárodný producent motorov nám dodá 21 šmejdových, nepoužiteľných motorov? Keby kupovali lacné kópie vyrábané v Bangladéši, aj tie by nejaký čas fungovali...

Takto sa s voličom nejedná!!!!

A uzavrel tému tak, že budeme príjemne prekvapení, tie okolo 15 ročné vozidlá sú v lepšom stave, ako naše podstatne novšie! To si ale pýta ďalšie vysvetlenie, prečo sa korektne nestaráme o techniku nakúpenú z verejných zdrojov, prečo ju necháme predčasne zničiť??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kým neviem čísla tak ťažko porovnávať. Ale primátor by sa zaujímať mal a mal by ich poskytnúť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podobné autobusy vonku v bazároch majú cenu v pásme 15-28 tisíc Eur. Ak ich DPB kúpilo priamo od DP, ktoré ich vyraďovalo, tak môžu byť lacnejšie, lebo odpadáva marža pre bazár, a je tam aj zľava za súčasný nákup viac kusov.

Cena týchto autobusov kúpených DPB sa nedá zistiť, lebo na stránke DPB sa tie inak povinne dostupné dokumenty aktuálne nedajú nájsť. Informácie nateraz údajne zmizli iba dočasne, lebo sa práve modernizuje web DPB.

A je tu otázka, že čo v tom DPB robili, či robia, keď ku dňu 12.6.2019 mali 21 kusov dlhodobo odstavených autobusov. Za tie prachy sa v prvom rade majú opraviť tie novšie pokazené, nie kupovať na čas výluky električiek inde už vyradené autobusy. Lebo napokon predsa aj tak budeme musieť tie pokazené opraviť.

Takto je to plytvanie, za peniaze, ktoré mám, som neopravil tie pokazené, ale som kúpil od iných DP už u nich vyradené vozidlá. A teraz budem musieť beztak našetriť sumu na opravu tých mojich pokazených. To je turecké hospodárenie....

Alebo v DPB prejdeme na prax, že kúpime nové vozidlá, ale keď sa pokazia, alebo ich postihne opraviteľné násilné poškodenie, tak ich miesto opravy odstavíme k plotu a z financií určených na opravu vozidiel kúpime cca 15 ročné, inde práve vyraďované vozidlá? To potom nekupujme nové vozidlá vôbec, ale iba snorme v bazároch a kupujme 15 ročné polovraky, ktoré u nás ešte pár mesiacov vydržia.

Hovorím, tie z Klagenfurtu sú nateraz jednoznačne dobré, ale pre niečo u nich doma už napriek tomu došlo k ich obmene. Tie z Berlína sú viac diskutabilné, o nich som v kuloáre počul to, čo som opísal v mojom prvom príspevku, ale som ich nevidel, tak samozrejme neviem, že kde je objektívna pravda.

Problémy sú aj u trolejbusoch. Evidujem výpadky kĺbových trolejbusov, na linke 204 stále častejšie badám ich výpadky a celodenné hradenie so sólo-trolejbusmi.

Už od minulého roku evidujem aj stále väčšie výpadky trolejbusov s duálnym pohonom nafta-elektrika. Na linke 205, aj 210 ich stále častejšie aj na celý deň hradia autobusy. Tak čo sa v tom DPB deje. Dočasný riaditeľ Dekánek mlčí, prečo voličov seriózne neinformuje? Veď ešte stále by to mohol zvaliť na Nesrovnala a jeho ľudí...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa mňa sa možno pripravuje predaj týchto autobusov ďalej na východ. Bol som na Ukrajine a jazdí tam veľa električiek, trolejbusov a autobusov pôvodom z našich miest.
Ktosi to zreštauruje a predá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bol som na tej prezentacii a jeho odpoved takto neznela. Takze teraz neviem, ci je mozne Vam verit v inych veciach alebo nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako teda znela, pre tych, co tam neboli?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je, b.pityo toho prekrúca viac, hoci asi nejde o zámer, ale len nepochopenie z jeho strany.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Povedal, že dostali nové motory, ale boli zlé, a preto sa do autobusov nedali namontovať. Ak to povedal inak, tak ma oprav, ja som počul to, čo som počul. Ja som položil otázku, mne odpovedal. A nenapísal si, čo teda povedal? Takže tvoj príspevok má nulovú hodnotu...

Tá odpoveď je totálne hlúpa, vyhýbavá. Na začiatku každej dlhodobej odstávky je iný problém, či už násilné poškodenie, alebo zanedbaný malý technický problém, ktorý prerastie do veľkého.

Dekánek, ako aj Vallo a celý jeho team je iba dočasným správcom verejných zdrojov, mestského majetku. Nemá ma odbiť s hlúposťou. Ja som volič, ja som pánom. Podľa toho má so mnou komunikovať, skladať mi účty, konzultovať so mnou možné riešenia.

Ďurkovský bol taký, aký bol, ale keď bola verejná prezentácia, či diskusia, tak jeho ľudia povedali, Menovite pán Zachar, sme tu pre vás, budeme tu tak dlho, pokiaľ budú otázky. A človek dostal slovo aj opakovane. Domov sme išli až po 22:00, pričom po oficiálnej časti sme ešte dlho neformálne debatovali pred Primaciálnym palácom.

Teraz v Karlovej Vsi podmienky boli nastavené tak, každý dostane slovo iba raz a iba na minútu. Neskôr už to bolo o tom, že iba jedna otázka na voliča.

Vallo, či Dekánek, sú iba dočasnými správcami DPB, ak je v ňom problém, a problém v ňom je, tak ho nám majú predostrieť, prejednať ho snami, spolu s nami majú hľadať riešenie, máme byť partnermi, nie hlupákmi, ktorým obmedzia slovo na jednu minútu, či na jednu otázku, tú odbijú, a ja im ani oponovať nemôžem.

Čoho sa boja? Už tých prvých 100 dní síce prešlo, ale DPB je jeden veľký moloch, ten sa nedá zo dňa na deň presmerovať na inú koľaj, na iný smer. Človek im to uzná, chce im pomôcť, ale oni ho za minútu odbijú...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cenu DPB zverejnil:
DPB, a.s. nakúpil autobusy vo výške 100.000,- eur bez DPH - táto kompletná cena za 11 autobusov nepredstavuje ani jednu tretinu z ceny jedného nového autobusu. Autobusy značky MAN boli zakúpené za 3 % ceny nového autobusu (33 - krát lacnejšie ako stojí nový autobus) a Solarisy boli zakúpené za 2 % ceny nového autobusu (50 - krát lacnejšie ako stojí nový autobus). Technický stav všetkých týchto vozidiel bol preverený pracovníkmi DPB, a.s. ešte pred nákupom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to nie je zlá cena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lenže sme vycálovali 100 000,-€ za staré, ojazdené vozidlá v čase, keď máme doma 21 kusov dlhodobo odstavených. Tých 100 tisíc mali investovať do ich opravy...

Cena by nebola zlá vtedy, keby v DPB nemali dlhodobo odstavených 21 autobusov. Keby im všetko jazdilo, okrem nejakých násilne poškodených, a ešte by sme nejaké z dôvodov výluky potrebovali, tak prosím, nech kúpia aj jazdenky.

A záverom k údajnej cene:

Opäť som otvoril ich stránku. Dnes 26.6.2019 o 13:49 v rubrike dokumenty je stále táto veta, ktorú som sem prekopíroval doslovne:

"Z dôvodu migrácie novej webstránky DPB, chýba časť zmlúv a dokumentov na webe. DPB to uverejní v čo najkratšom čase. Za pochopenie ďakujeme".

Takže neviem odkiaľ berie diskutér draik tú cenu, na ich webe sa to neviem dostať. Neviem tam nájsť žiadnu zmluvu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ma nenapadlo, ja som hľadal obvyklým spôsobom , teda o podniku, potom dokumenty a následne zmluvy.
Rubrika "správa" ma nenapadla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno už sme si o tom písali. Ja neviem aké autobusy sú v garážach a čo na nich treba opravovať. A ani rozsah oprav. Ja len konštatujem že 100k€ je nič.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak poviem, že stotisíc, tak to nie je moc. Ak ale tie eurá prevediem na Sk, tak sú to tri milióny! Vieš čo všetko sa dá opraviť za tri milióny korún?

Ja som Valla volil. Dekáneka poznám. Ako volič ale mám právo ho kontrolovať. A v rámci tej kontroly mám právo sa ho opýtať, prečo za 100.000,-Eur, či 3.000.000,- bývalých Sk neopravil tie dlhodobo odstavené?
Napokon oficiálna kúpna zmluva sa nedá nájsť, ten link je iba PR článok, nie zmluva.

V DPB aktuálne evidujú 182 kĺbových autobusov SOR, a 41 Mercedesov, teda spolu 223 kusov takých, ktoré sú nízkopodlažné, a z nich časť je klimatizovaná. Dnes z nich nebolo vypravených 35 kusov!
To je 15,69 percent. To je veľmi zlé hospodárenie! Tých 100 tisíc Eur mali použiť na to, aby sa tento stav zlepšil.

Ak do toho namontujem aj výbehový typ Karosa, potom by bol dnešný celkový výsledok 14,59% nevypravených kĺbových autobusov DPB. Ak takto vyzerá každý deň, tak to znamená, že denne nevypravíme 14-15% kĺbových autobusov a riešime to nie opravou tých pokazených, ale kúpou 11 ks starých.

Tie problémy v DPB sú vleklé, z veľkej časti zdedené. Mohli a mali s nami o tom smelo a otvorene hovoriť, hádam ako voliči si takéto otvorené jednanie zaslúžime. Ale dáš im otázku, im sa zdá nepríjemná, tak sa zomknú a odpovedajú nám nepravdivo, podobne, ako keď rodič miesto sexuálnej výchovy deťom tvrdí to, že deti nosia bociany. Ako takto má byť dôvera medzi voličom a komunálnym politikom, či úradníkom?

Takto im zákonite prestávaš veriť. Lebo takáto vec v DPB už bola! Menovite Belfi takto začal svoju činnosť na čele DPB. Vtedy pri dokonca 25%-nom prebytku autobusov, so spriaznenou firmou dojednal prenájom autobusov v hodnote 150 tisíc Eur. Boli to tie trojnápravové, 15 metrové. Mali údajne hradiť 7 pokazených, vtedy dlhodobo odstavených Solarisov.
Zmluva bola postavená nejako tak, že končí vtedy, keď sa tých 150 tisíc vyčerpá na prenájom. Čo sa takto vyriešilo? DPB mal 25%-ný prebytok, tá stála, súkromník jazdil, a Solarisy sa opravili neskôr.

Ja Dekánka poznám, a myslím si, že je čestný, ale platí to, dôveruj a preveruj!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len mala poznámka. Neviem čo sú to 3 milióny SKK.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak si starší, tak si koruny zažil. A ak cenu v eurách si prepočítaš na SKK, tak často dodnes máš lepšiu predstavu o tom, že akú hodnotu má nejaká vec, či služba.

Takže stále je tu otázka, ak mám 100 tisíc Eur, v prepočte 3 miliónov SKK, tak z nich prečo neopravím dlhodobo odstavené autobusy, ale kupujem jazdenky?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepočítavanie je hlúposť. Prepac. 100k€ je 100 k€. Bavíme sa o jednom veľkom Mercedese a k tomu ešte nejaká Octavia.
Videl si čísla, koľko by stala oprava tých autobusov?
Ja nespochybňujem že to nemohlo byt lacnejšie. Ale kým nevidím čísla tak sa zbytočne budem rozčuľovať. Ja hovorím že 100k€ je nič za toľko autobusov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Šanuj tú chuderu reportérku. Článok už zmizol z titulky, preto už nikto našu polemiku nečíta, a ona sa stále musí k článku vracať, lebo mi dvaja idioti tu diskutujeme, a ona musí ustriehnuť, aby sme tam nenapísali niečo neetické, čo musí zmazať, aby nebola bez prémií....

Skončíme to takto:
-Nákup bol dobrý. Ale nákup 12-15 ročných jazdeniek sa nerobí cez tender. Jazdenku musíš vidieť a ju odskúšať, aby to nebola mačka vo vreci.
Dekánek, či niekto iný ich aj videl, ale potom ich nekúpil priamo, hoc by to mohol a mal tak robiť. Urobil manipulovaný tender. A takto úspešne píli konár pod Vallom, lebo takto v budúcnosti pri akomkoľvek tendri na nákup nových vozidiel opozícia bude môcť Valla napádať, že opäť manipuluje, tak ako pri nákupe jazdeniek.
Nemajú sa nás voličov báť, mali to za tú cenu kúpiť inou metódou, nie tendrom.

-Nie sú s nami ani otvorení, nehovoria o zdedených problémov v DPB, hoc ja denne vidím a evidujem výpadky vozidiel. To tak sa boja toho, že bývalý vajnorský starosta Mrva opäť napíše zúrivý blog? Ale veď ja som tam vždy a skočím do Mrvu, ak ide proti Vallovi. Môžeš si to overiť, vždy mu zatvorím hubu, umlčal som aj Líškovú a nedávno ešte jednu blogerku.

-A žiaľ páchajú sa škody, ak neopravujem dlhodobo odstavené vozidlá, ale kupujem miesto nich staré jazdenky. Lebo ak opravy odložím, tak tie, na neskôr odložené opravy sa predražia. Prečo?
Lebo nič sa tak rýchlo nedevastuje, ako pre poruchu, či nehodu, k plotu odstavené, nezakonzervované vozidlo. Tam bude treba vymeniť, opraviť aj také veci, ktoré pri odstavovaní ešte boli nepoškodené, dobré a funkčné.
Potom tam iste je aj kanibalizmus, keď z toho odstaveného vozidla sa vyberajú rôzne súčiastky, veľké, aj malé dielce, aby nimi udržali v prevádzke ostatné vozidlá rovnakého typu.
Každý deň odkladu opravy znamenajú nové a nové škody na včas neopravených vozidlách. To je realita, vidím to aj v praxi môjho zamestnávateľa, štátnej ZSSK, ako rýchlo sa devastuje vozidlo, ktoré sa promptne neopraví.

Teda trvám na tom, že oprava má pred nákupom jazdeniek vysoko opodstatnenú prednosť. A ak sa to neudialo, tak si prosím korektnú informáciu, nie habaďúru, že prečo sa nedá opravovať.

A s diskusiou končím, možno to inokedy znova otvorím pri inom článku na titulke...

A autorke Hilbertovej sa ospravedlňujem, že s diskusiou takto skúšam jej trpezlivosť a oberám ju o vzácny čas...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava