SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koncom júna začnú rekonštruovať električkovú trať v Karlovej Vsi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ak nemáš čo povedať k veci tak radšej mlč.,, Expert na dopravu" Kratochvílova je tam už aspoň 100r. 14 mesiacov je neprijatelných, to je absolútny luxus pre realizátora.
memar17
< 1 2

 

Kratochvílová robila za Nesrovnala na miestnom Úrade v Karlovke a dlhodobo aj s Čahojovou vraveli, že mesto pripravuje celú rekonštrukciu bez nich, že o ničom nevedia. Vyzývali mesto, aby rokovali alebo predstavili verejnosti plány.

Súťaž bola nastavená a vysúťažná za Nesrovnala.

Vallo mal možnosť to celé zastaviť úplne a zrušiť celú súťaž, čím by prepadli aj peniaze z EÚ, alebo rešpektovať uskutočnenú súťaž, ktorú preveroval aj UVO

Ak nemáš čo povedať...
 

 

Projekt v roku 2015 občanom prezentovala Kratochvílová z titulu funkcie HDI, a bol tam aj Bánovec, ktorý opäť je na Magistráte.

Teda Kratochvílová plány poznať musela, videla ich, ako HDI bola pri plánovaní, aj na verejnej prezentácii. Ona zhruba po prelom rokov 2015/16 pracovala pre Nesrovnala ako HDI!

Nemusí vedieť to, čo sa v zákulisí dialo po jej odchode z funkcie z Nesrovnalom riadeného magistrátu....

Kratochvílová za starostky Rosovej bola hlavným dopravným plánovačom v M.Č. Staré Mesto.
Potom bola HDI Bratislavy za Nesrovnala. Tam sa niečo medzi nimi stalo, tak obratom prestúpila na novo vytvorený flek k Čahojovej.
Odtiaľ sa opäť vrátila na Magistrát do Teamu Vallo.
Ak táto pani má takto dobré konexie, že ani minútu nie je bez práce, tak cez tie svoje kontakty komunálnej politike iste nemá problém hocičo potrebné zistiť, len to nerobila....
 

 

Rekonštrukcia dúbravskej radiály, teda jej "zadná" časť sa robila vo volebnom roku 2014. Bola to iba rekonštrukcia 1:1, teda parametre trate sa nemenili, len sa to celé obnovilo v pôvodnom stave, teda žiadne preferencie, zlučovanie zastávok, menej krížení trate, zvyšovanie rýchlostí, či budovanie zvodidiel, ktoré by bránili tomu, aby autá pri nehodách nevyleteli na trať a ju neblokovali.
Ťažko povedať, či to bolo robené takto pre nedostatok fantázie, či nedostatok financií, ale trať sa nijako nezrýchlila.
Malo to byť hotové tak, aby Ftáčnik mohol preukázať výsledky tesne pred voľbami, napokon premávka sa spustila až po voľbách, a to načierno, bez schválenia úradov.

Druhá etapa rekonštrukcie sa mala rozbehnúť už za Nesrovnala. Bola aj verejná diskusia s občanmi v DK na Molecovej, bol som tam osobne.

Za mesto hovoril pán Bánovec, podľa mojich informácií v tom čase absolvent dopravnej priemyslovky, ani neviem ako mohol tú svoju funkciu zastávať bez diplomu.
O čo menšie vzdanie mal, o to bol odutejší a sebavedomejší, odprezentoval projekt, a v diskusii všetky podnety, námety občanov bez mihnutia oka hádzal do koša, bolo evidentné, že svoj hotový projekt ani v tom najmenšom nechce, nehodlá zmeniť. Z občanov robil volov, nekorektnými argumentmi odbíjal všetky podnety, návrhy, jednal s nami, ako s otravným hmyzom, nie s občanom voličom, ktorý ho živí zo svojich daní a ktorému sa má zodpovedať.

Bola tam aj "dopravná expertka" Kratochvílová, vtedy mala funkciu HDI. Celý čas pasívne sedela a iba sa škerila, konanie Bánovca, jeho pohŕdavé jednanie s občanmi jej vôbec nevadilo, nijako ho nenapomenula, ani neprevzala iniciatívu, ani nevzala Bánovcovi slovo.
Akurát v diskusii na môj priamy dotaz, že ako plánuje regulovať IAD mi drzo povedala, že nemá žiadne plány, bude iba pasívne čakať na rozhodnutia zastupiteľstva, a tie bude plniť.

Napokon sa rekonštrukcia nerozbehla, dôvody tu nebudem rozvádzať...

Kratochvílová aj Bánovec z Nesrovnalom vedeného Magistrátu časom zmizli, okolnosti ich odchodu nepoznám...

Nakoľko Nesrovnal štyri roky nekonal, tak teraz musí konať Vallo, trať je v zlom stave, nedá sa to už odkladať, keby na ministerstve dopravy niekto mal zlú náladu, tak vydá rozkaz a zajtra ráno nemusia električky na trať vyjsť.

Neviem v akej miere sa projekt zmenil, alebo či sa pôjde iba podľa toho, čo už nám raz ukázali už v roku 2015. Ja na prezentácii nebudem, mám iné pracovné povinnosti.

Predpokladám, že v DK Molecova opäť bude Kratochvíľová, ktorá ako najslabšia členka teamu Vallo opäť má funkciu na Magistráte, iste bude rovnako pasívna, ako v roku 2015. A iste bude tam aj Bánovec, viceprimátorka ho evidentne dotiahla späť do funkcie.
Bánovec už dokonca má aj diplom, je magistrom, vyučeným manažérom. Ale po odbornej stránke je iba stále absolventom dopravnej priemyslovky, uľahčil si to totiž, a neštudoval na nejakej univerzite dopravné plánovanie, aby vedel viac a aby tak mohol dať mestu a voličom viac. Asi mu stačil titul, aby mohol mať funkciu...

Prezentácia asi bude iba o tom, ako to bude vyzerať a ako pobeží náhradná autobusová doprava. Občania podobne ako v roku 2015 už nebudú môcť ten projekt nijako zmeniť, vylepšiť...
 

S tym vzdelanim je to take zlozite....

S tym vzdelanim je to take zlozite.... Niekto ma aj vysoku skolu, aj nejaku MBA, ale to nie je patent na rozum. Ale skuseny a hlavne sikovny stredoskolak dokaze urobit viac ako clovek s VS vzdelanim. Ako som cital, rekonstrukcia v Dubravke bola iba CTRL-C -CTRL-V, zial. Vyse roka rekonstuovat par km trate v karlovke, tak to bude poriadna "zaberacka" na nervy vsetkym ludom byvajucim v spomenutej lokalite alebo v blizkom okoli....
 
Hodnoť

 

Náhradnú linku X5 som zažil pred pár dňami, keď električky nechodili ráno asi trištvrte hodiny kvôli autu v električkovom páse.
Úplná beznádej, autobus sa naplnil na prvej zastávke a na ďalších už nikto nemal šancu pristúpiť.
Našťastie mám bicykel.
 

 

To bola mimoriadna situácia, nečakane vzniknutá nehoda. Ak sa niečo plánuje v predstihu, tak výsledok je priaznivejší...
 
Hodnoť

 

preco nezavediete nove trvale linky do mesta? naco su dubravke dve subezne linky 83,84? Aha, kvoli Petrzalke aby mali kapacitu na zvoz do centra. Doprava v DU a DD je v kritickom stave co sa tyka obsluznosti. naco cakate? vsetci budu chodit autami. super.
 

 

Nove trvale linky z dubravky do centra, myslite autobusy? Kade by chodili? Po radiale asi nie, tam chodia elektricky, cize cez Harmincovu a Patronku? Tak to je v sucasnom stave uplne zbytocne, najprv treba vyriesit uzke hrdlo na Harmincovej.
 
Hodnoť

 

som veľmi zvedavý na to zazelenanie trate; v pôvodnom projekte to bolo, potom však prenikli na verejnosť info, že projekt bol "upravený" a namiesto zazelenania trate (alá Ružinov) sa iba vysadia suchomilné trvalky (takže to časom celé uschne a zarastie burinou)

ako je to teda definitívne?

Mimochodom, rekonštrukcia v Dúbravke (2014) je unikátnym príkladom extra premrhanej šance upraviť trať po novom (https://imhd.sk/ba/doc/sk/1235...). Je to takto naplánované aj v Karlovke?
 

 

A aby to nedopadlo takto: https://bratislava.sme.sk/c/75...

Tiež to mala byť super skvelá modernizácia. A dopadlo to ako vždy :(
 

 

 

mne sa na tych vyhradach paci, ze trat mala byt sucastne aj zatravnena aj mala mat zdielane nastupistia s autobusmi. nebolo by lepsie na tej trati spravit aj buspruhy ?
 

 

Zatravnenie trate predsa nijako nebráni tomu, aby sa niektoré zastávky prerobili na zdieľané pre busy aj električky, aby nebolo treba z busu na el. alebo opačne prebiehať cez cestu

koniec koncov taký plán je aj teraz, Molecova má byť upravená: https://bratislava.blob.core.w...

a "zazelenanie" je v plane takisto
 

 

ale ta molecova predsa nebude mat spolocnu zastavku. resp nebude mat spolocne nastupistia. osobne velmi preferujem to co maju v melbourne. zdielane pruhy pre autobusy a elektricky. pre bratislavsku mhd by to bolo velke zlepsenie. zjednodusili by sa prestupy a zaroven by sme mali buspruhy bez velkych zasahov do dopravy. napriklad nabrezie totiz velmi potrebuje vyriesit aj cyklopruhy, a to sa v kombinacii s bus pruhmi spravit neda. ale keby miesto zatravnenia spravime plnohodnotny pruh pre autobusy tak by sme mali pruh pre autobusy, a miesto kde by bol vyhradeny bus pruh vieme pouzit napriklad pre cyklistov, ktori su na naberzi pri dunaji nezelanym druhom.
 

 

myslím, že cez Molecovu chodia električky a busy v špičke tak často, že spoločná zastávka priamo na kolajach by bola problém

a zatrávnenie predsa len nebude, majú tam naozaj nasadiť nejaké trvalky...
 

 

No zbohom, takto má vyzerať Molecova?
Smerom dolu tri pruhy, odbočovací doprava, stredný BUS a ľavý rovno a doľava? Keď bude len jeden odbočovací doprava, tak autá budú ráno stáť až hore na sídlisku. A nehovorím o tých, čo sa pripájajú na Molecovu z Ladislava Sáru, tie sa na Molecovu dostanú až na obed.

Nie že by som preferoval autá, naopak, ale logicky to znamená zhoršenie:
- tri pruhy namiesto dvoch, napriek tomu väčšie zápchy.
 

 

no ktovie, či to je finálna verzia, alebo iba nejaká "propagačná"; na druhej strane, keď sa logicky zamyslíš, tak inak to veľmi ani vymyslieť nejde; ak by bol BUS pravý, tak by jeho dráha kolidovala s autami, ktoré odbočujú vpravo do mesta; ak by bol ľavý, tak by jeho dráha kolidovala s autami, ktoré odbočujú smerom k Shell alebo smerom na Dúbravku (jedine že by sa to nejako inteligentne vyriešilo semaformi)

Ale súhlasím, že to výrazne zhorší možnosti dostať sa z Dlhých Dielov dolu a kolóny budú na dennom poriadku.

Inak pritom, aké množstvo ľudí sa na Molecovej premelie, som zvedavý, aké budú v skutočnosti tie nové nástupištia/výstupištia, či sa tam ľudia vôbec pomestia v čase špičky.

Toto miesto by si reálne zaslúžilo mimoúrovňovú križovatku, s ktorou sa tu kedysi počítalo (koniec 90. rokov), ale ktorá sa "z neznámych dôvodov nevybudovala". Dokonca v 2015 sa mala robiť nejaká štúdia mimoúrovňovej križovatky (https://www.karlovaves.sk/wp-c...). Ale myslím, že po vzniku Shell a Lidlu je to utópia, bohužiaľ.

Ak sa k tomu pridá nejaký problém pri Riviére, tak je to kolaps. Molecova/Riviéra je vstup do mesta pre Devín, Devínsku, Karlovku, Dlhé Diely, Karlovku. V roku 2006 sa tvrdilo, že Botanická je vyťažená na 120 percent :)
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava