SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava chce z Propelera opäť spraviť ikonické miesto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

asi dobrý počin

ale bude potrebné to dotiahnuť. Ja by som to urobil komplet socík vintage, socík kreslá nábytok, kávový servis, obrazy, dokonca aj čašníčky by som vystajloval na socík, aby tam fakt bol jasný dôvod ísť a niečo vidieť, lebo inak tie priestory zas atraktívne nie sú, ale ak by to bolo malé socík múzeum, prečo nie. Aj zahraniční turisti by si to radi kukli.
 

socík vintage

Socík vintage zahraničným turistom robiť nemusia, vidia ho všade. Tú lacnosť, priemernosť, šedivosť. Si pozri tie asfaltové chodníky, nudné budovy, žiadne atrakcie, lacný mobilár....to je čistý socík vintag. Takže nie, nech to urobia kvalitne a nie po "socíkovsky", toho mám plné zuby, tej polovičatej úrovne.
 

neviem či sme sa pochopili

čítam, že väčšina príspevkov je nabrúsená. To, že sa opraví propeler kaviareň neznamená, že na ostatné veci sa môžu vykašľať alebo, že mne nezáleží na oprave a úprave ďalších vecí. Socík vintage som určite nemyslel ako šlendriánstvo, ale práve ako do detailu dotiahnutú myšlienku. Socíkovský obývačkový mobiliár je krásny (samozrejme treba predýchať). Mám doma pripravené na renováciu kreslá a konrerenčný stolík. Sú štýlové, elegantné a dobre sa na nich sedí aj stolík je pekný, z poctivého dreva, funkčný dizajn bez gýča. Neznášam socíkovskú buranskú architektúru, ale musím uznať, že tie obývačky mali väčšinou vkus, štýl a super materiál. Taký mobiliár v kaviarni by písal. A čašníčka s trvalou tiež. Socík mám v zuboch, ale zas nemám tmu pred očami.
 

 

Mne cely socik lezie krkom. Smutne, ze teraz ludia z toho chcu robit nieco akoze "cool" alebo "retro". Aj to je smutne, ze nemame byt na co hrdy, tak si idealizujeme taketo ledva priemerne veci ako boli za sociku. Lebo vtedy bolo vsetko priemerne, bez nejakej originality, minimalny vyber. Prva republika alebo odbobie R-U, to je nieco ine, tam by sme sa mali upierat a nie na nejake 40 rocne obdobie vlady luzy, kde sa stavali panelaky, jazdilo na hnilych skodovkach a v obchode stali neochotne tety predavacky. Ludom asi chyba fadnost a sedost toho obdobia alebo si idealizuju obdobie svojej mladosti niekde z 70-tych a 80-tych rokov.
 
Hodnoť

uz su opravene ulice

urobene bezbarierove chodniky, opravene skolky, vynovene parky ked mestska cast mina desiatky tisic eur do prevadzky kaviarne??? asi ich mame v meste malo....pri vyhodnocovani nebude dolezite ci dosiahla zisk. tak co bude rozhodovat? oblecenie barmana alebo prednosti casnicky?
 
Hodnoť

 

Zrejme hore bez.
 
Hodnoť

...,

ikonické miesto, ikonické okolie, ikonické mesto.
Dlažba na Rázusovom nábreží je dlhodobo poškodená, priľahlý parčík (pomník bulharských partizánov) má schátralý/zanedbaný mestský mobiliár, Matušíkov múrik zo spišského travertínu je značne poškodený (dunajské nábrž.„en bloc“), graffiti hyzdia celé okolie, pontóny/lode/nábrežie sú ohrozené/znečistené/zahatané naplaveným drevom/odpadom + všadeprítomný reklamný smog.
Naozaj ikonické ?!
 
Hodnoť

ikonické miestá

Ikonické miesto-"milujem" tieto prehnané výrazy čo nemajú s realitou nič spoločné. Stačilo by priestory Propoleru a jeho blízkeho okolia výrazne skultúrnili.

Ikonické miesta by mali byť najmä centrá s historickým významom, lenže, ako to už býva blá-blá-blá, skutek utek.

Už rok a pol je ohradený hrad Devín po páde skál, nedávno som písala na magistrát dokedy bude takýto stav pokračovať. Ide o významnú kultúrnu pamiatku s výraznou návštevnosťou.

Uplynul rok a pol, na hrade Devín sa skalisko neopravilo, len monitorovalo. Pre porovnanie, z Nitrianskeho hradu, kde spadli skaly pred štvrť rokom, už začínajú opravovať bralo. Bolo to včera v správach. Takže to ide, len treba makať a nielen poberať platy komunálnici.
 

Sme 12345,

máš pravdu, ja som skôr narodený, v roku 1956, a v detstve som bol každodenným návštevníkom nábrežia, otec nás tam vhodil denne "venčiť". Stanica propelera slúžila tomu, na čo bola určená, na predaj lístkov na propeler, či na iné miestne lodné linky, a akýsi prístrešok pre záujemcov na prekročenie rieky propelerom. A tuším z boku tam bol aj nejaký bufetový predaj sladkostí, malinovky, či piva, čapovaných do papierových pohárov.

Vtedajšie štátne podniky desiatky rokov fungovali v tom, čo komunisti súkromným spoločnostiam vzali a zoštátnili po roku 1948, interiér, funkcia objektov bola neraz bez zmien aj desiatky rokov.

Samozrejme neviem, že čo sa v tej budove okrem predaja lístkov na propeler dialo v časoch dávnych, ale predpokladám, že nie to, čo teraz tam chce zriadiť starostka Aufrichtová, dokonca už vopred známej a určenej osobe. Po tom, čo vieme, že starostka schválila čiernu stavbu herečke Pauhofovej, by bolo dobré vedieť to, že prečo ten nateraz nemenovaný prevádzkar má tam podnikať, čo keď iný má lepší nápad a za svoje, nie za mestské?

Ja osobne v stanici propelera nič ikonického som nikdy nevidel, bola to čakáreň a predajňa lístkov na miestne lode, občas aj s bufetovým predajom sladkostí, budova fungovala sezónne, pri absencii mostov a iných atrakcií v meste, sa propelerom hrnuli davy na druhý breh Dunaja do lunaparku, či na rôzne ľudové veselice, najviac 1. a 9. mája, či oslavy SNP a pod. Ale keď pršalo, či bola hmla, alebo vysoká voda, tak propeler zákazníkov nemal, a v zime bola zimná odstávka lodnej dopravy...

Táto časť nábrežia medzi Starým mostom a Mostom SNP by sa malo riešiť komplexne. A v týchto plánoch by sa mal brať ohľad aj na to, že práve na oboch stranách stanice propelera je zábradlie, z ktorého je dobrý výhľad na Dunaj. Toto zábradlie má o to väčšiu hodnotu, že inde sa nábrežný múr v súvislosti s protipovodňovou ochranou zvýšil, ale chodník nie, tak chodci sú od Dunaja izolovaní, nemajú naň výhľad. Tak treba sa postarať o to, aby toto zábradlie vždy zostalo voľné pre široké masy chodcov a turistov. Pri zábradlí by preto nemali byť žiadne prekážky, či už stoly bufetu umiestneného v budove propelera, ani ten ohavný farebný príves určený na sezónny predaj predražených mrazených jogurtov, ktorému cca v roku 2014 tam hlúpo a nekompetentne dovolila zaparkovať dnešná viceprimátorka Kratochvílová.

Taktiež na nábrežnom chodníku, ak sa už to medzičasom nestalo, treba zrušiť aj ďalší ohavný čin viceprimátorky, ňou vymyslenú a dovolenú nákladnú automobilovú dopravu určenú na zásobovanie výletných lodí.
Tu viceprimátorke odkazujem, že práve som sa vrátil z Passau, situácia rovnaká ako v roku 1996, preto som môjmu synovi, ktorý študuje ekonomiku a organizáciu dopravy, tam stále mohol ukázať zásobovaciu loď, ako zo strany Dunaja zbrojí palivo do výletných lodí. Teda ak môj syn náhodou v budúcnosti by po vás zdedil funkciu, tak zásobovanie lodí vyrieši inteligentnejšie, ako vy.

A treba doriešiť otázku, ktorá sa otvorila už za primátora Ftáčnika, menovite, či dovolíme zrušiť trávnik v susedstve "ikonickej" budovy propelera iba preto, lebo dopravná situácia si vyžaduje rozšírenie frekventovanej cesty...
My občania spolu s aktivistami sme sa postavili proti tomuto plánu, ale bolo to v roku 2014, je tam nateraz nijako nevyriešená patová situácia, ale developerské akcie, ako megalomanský River Park I., plus jeho etapa II, Zuckermandel a Vydrica sem pritiahnú nové autá, tak bude silný tlak na zrušenie toho trávniku, a potom sa stanica budovy propelera pod otrasmi cestnej dopravy možno aj rozpadne a zosype do Dunaja.,.
 

 

Opäť musím s tebou súhlasiť, tiež nesúhlasím s rozšírením cesty na dvojprúdovky pri propeleri ätlak od developerov bude určite veľký), ale treba blokovať aj snahu o vybudovanie ďalšej odbočky pre autá v priestore pripravovaného projektu Vydrica. Nech sa pekne otáčajú až pri hoteli Danube. Všetky tieto odbočky len zvyšujú šancu na nehody, ktoré potom blokujú električky. Prioritou by mala byť čo najväčia bezkolíznosť električkovej koľaji, keďže je to nosný systém MHD.

Na nábreží je tiež nevhodné to parkovisko v trávniku (oproti SNG), to si tam vylobovali výletné lode. Vlôbec nechápem prečo to mesto toleruje, keď neďaleko sú dostupné pakroviská (Hvezdoslavovo nám, priamo pri rieke osobný prístav aj garáž Opera).

Nerobím si nádeje že by Vallo nabral odvahu parkovisko zrušiť, nábrežie si ale zaslúži kompexnú kvalitnú rekonštrukciu a vylúčiť odtiaľ ako tranzitné, tak parkujúce autá.
 

 

To parkovisko v trávniku si vylobovali majitelia botelu Gracia.

A fantasticky sa vynímajú aj tie záchodové búdy osadené na oboch koncoch trávnika, ideš od Mostu SNP, na začiatku je plastová, či aká WC búda. Potom je socha, a pri budove propeleru opäť WC búda. Keby aspoň fungovali. Normou je &j to, že neustále signalizujú poruchu, fungujú iba výnimočne...

Bezdomovci, a možno nie iba oni, sa zas postarali o to, že v parčíku pri soche Bulharských partizánov býva podobný zápach moči, ako na Hlavnej stanici pri nástupišti MHD.

Voľakedy v 1960.-ich rokoch na konci toho parčíku zo strany Múzea bola akási ľudová letná krčma, vonku mala skladacie stoly a stoličky a toalety bezplatne prístupné širokej verejnosti. Po vybudovaní budovy osobného prístavu sa verejné toalety presunuli do nej, ale aktuálne neviem, či sú verejne prístupné, či vôbec fungujú, a tá predvojnová krčma sa zrušila.

Možno je to iba nostalgia z detstva, ale mám dojem, že ten celý nábrežný priestor bol v minulosti v lepšom stave ako teraz...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava