SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bútora: Dve hodiny parkovania môžete minúť na viacerých miestach (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Dozrel cas na to aby sa male okrajove mestske casti oddelili od hlavneho mesta!
 

Opačne

Ak bude BA administratívne zhruba tak veľká ako je v skutočnosti, tak potom sa budú veci robit pre všetkých a poriadne. Takto je v Tom 5000 starostov poslancov a iných úplne zbytočných ľudí, čo nevedia žiť vo väčšom meste a mentálne sú dedinaci.
Presne ako tento tu
 
Hodnoť

 

Pre stat pracujeme do 15.jula a este aj pre mesto budeme musiet pracovat. Dan za rozvoj mesta ( develooerska dan) , to co si myslis , ze kto to plati? Developer? .....a este aj za parkovanie zaplatit skoro 700 euro? Ty Progresivny socialista! Mal si zostat radsej soferom.
 

Nevidím problém v poplatkoch

Dosť veľký problém vidím, ak zopár chlapcov, ktorí dovtedy pracovali v dobrovoľných zelených hliadkach, či robili mimovládne aktivity (teda aspoň podľa kvality materiálu usudzujem) napíše na dve A4 niečo, čo názvu “stratégia” či “parkovacia politika”. Takéto omyly-pokusy tu už boli a je načase, ak sa ma tento stat posunúť ďalej, aby sme sa im vyhli.
Mrzí ma, že autori nemajú detailne naštudovaný parkovací systém v Prahe, Viedni, Budapešti, Warsave a ešte lepšie v mestách s porovnateľnou statickou a dynamickou dopravou.
Pretože IBA potom by svetlo sveta uzrela kvalifikovaná stratégia, ku ktorej sa da aj kvalifikovane vyjadrit a ku ktorej je možné aj vzniesť pripomienky.
Sú síce slabomyselne názory, aby sme my, občania urobili prácu za nami platených a s dôverou zvolených ľudí a navrhli svoju vlastnú stratégiu, ale takto to nefunguje. Ak nemáte čo ponúknuť, obráťte sa na odborníkov. Na technickej univerzite ich máte dosť. Hľadajte možnosti. Aj majetkov právne, aj finančné. Nič zatiaľ na papieri nie je.
Zaujímavé, že zastupiteľstvá mestských časti schvaľujú uznesenia. V podstate nevedia, čo schvaľujú, nevedia, k čomu sa majú vyjadrit. Ale hlasujú. O dvoch listoch A4. To je zodpovednosť, asi ako v teojosobovom občianskom združení. Ibaže toto je samospráva. A verejný záujem.
Nabudúce poprosím preukázať odbornosť a nepredstupovat pred ľudí s pamfletom bez variantných riešení; bez dopadov. Proste bez ničoho. Ešte aj tie poplatky sú len rámcové.
Strašne niečo. A pritom mame toľko odborníkov. Stačí ich osloviť a vytvoriť komisiu. Zadať úlohu. Toto ste urobili? Nie. Stačia asi dve A4
 

 

Peniaze korumpujú. Za peniaze schvália všetko. Veď tie peniaze sa rozdelia fifty - fifty medzi mesto a mestskú čas. Zrazu sa s chudáka stane boháč. Síce to zatiahneme mi ale to ich nezaujíma. Ja sa vôbec nedivím , že to mestské časti schvaľujú. Zodpovednosť je na meste a pni dostanú galakticky vysoký prídel. Jediný , kto sa postavil bolo stare mesto, čo je pochopiteľne. Oni potrebujú špecificky parkovací system. Iný ako napríklad v Petržalke.
 
Hodnoť

Ak sa nepoľaví s emisnou,

Tak na čas bude miest na parkovanie dostatok. Lebo cez emisnú teraz nevie prejsť spusta relatívne nových áut..
Takže so spoplatnením parkovania kľudne môžu počkať.
 
Hodnoť

 

Rád by som vedel ako chcú prakticky tie dve hodiny kontrolovať. Majú dve možnosti. Môžu po celom meste nastavať xxl akýchsi parkovacích automatov (musí ich byť dostatok aby boli primerane dostupné tak max 300 m pešo od parkovacieho miesta nie jeden na päť kilometrov štvorcových) a tam sa bude každý povinne registrovať. No už vidím ako do troch rokov stoja. Alebo majú druhú možnosť realizovať to cez aplikáciu v mobilnom telefóne. Lenže ja ako vodič motorového vozidla mobil mať nemusím, nie je súčasťou povinnej výbavy auta. To je v zákone a ten platí pre všetkých aj pre magistrát hl. m. SR. A právny predpis musí byť v súlade s vyšším právnym predpisom. VZN kom sa nesmie vynucovať akési "súvisiace plnenie", napríklad povinnosť mať pri sebe mobil. A stavme sa, nájde sa nejaký rypák, ktorý dostane pokutu a dá to na súd alebo taký nebude?

P.S. Podľa mňa sú aj bus pruhy na Gagarinke zrelé na súd, právny predpis a tým vodorovné značenie je má byť jasný a zrozumiteľný. To insitné výtvarné dielo na Gagarinke, kde sa staré pruhy miešajú s novými a hlavne v noci a v daždi sa v tom dosť zle orientuje má podľa mňa od jasného a zrozumiteľného predpisu dosť ďaleko.
 

 

Ty ako vodič nemusíš mať pri sebe mobil, rovnako nemusíš mať pri sebe ani peniaze. Ale ani mesto nie je povinné ti umožniť parkovať hocikde. Takže ak nemáš (vybavenie, financie, čokoľvek) na to, aby si mohol v súlade s pravidlami parkovať v strede mesta, tak zaparkuješ proste niekde na okraji, kde spoplatnenie nebude. To určite nie je protiústavné.

Druhá vec je, že riešiť sa určite dá aj alternatíva pre tých bez mobilov, rovnako ako v iných mestách alebo pri platbách za MHD. Kto nechce/nemôže používať mobil, bude si musieť kúpiť na nejaké predplatené parkovacie karty alebo budú parkovacie automaty na uliciach.
 
Hodnoť

 

P.Butora, ak toto citate, skuste mi do ludskej reci prelozit: ak som uplne bezny obcan, byvam v okrajovej stvrti BA a za pracou dochadzam do zony, kde po uplynuti 2 hodin magistrat navrhuje,ze budem za kazdu hodinu platit 1€, t.j denne pri predpokladanom case 8h dokopy 6€? T.j mesacne 22 x 6= 132€,tj rocne 1584€? Nie som ziadny extremny vodic, rad sa odveziem mhd, (bohuzial s 2-3 prestupmi cca 1 hodinu do prace velmi chodit nechcem) vlastnim 3 parkovacie miesta na mojom pozemku. Ak mam niekde chybu vo vypocte prosim opravte ma. Ak sa vsak nemylim a spolu so zenou nam tak rocne rodinny rozpocet zatazite 3k+ velmi rad sa budem podielat na na obraznej defenestracii celeho vedenia mesta.
 

 

Volili ste ich?
 

 

Parkovanie v práci treba riešiť v prvom rade so svojim zamestnávateľom. Ak chce mať zamestnancov, tak by mal sídliť v takých priestoroch, kde sa je alebo možné rozumne dostať verejnou dopravou, alebo je tam možné parkovať, prípadne zabezpečiť vlastnú dopravu zamestnancov (ako napr. Volkswagen).

Nie je úlohou mesta starať sa o to, aby zamestnanci súkromných firiem sídliacich v súkromných budovách mali kde zadarmo parkovať v okolí na verejnom priestranstve.
 

 

Nie, Valla sme urcite nevolili. Ad.1 Uloha mesta je zabezpecit plne integrovanu dopravu, s primestskymi vlakmi, zachytnymi parkoviskami, prepojenim na siet mhd apod. Toto vsetko je dnes v plienkach a nerunguje. Ak na to mesto nema, nech si vezme uver a vybuduje to. Ak bude dobra alternativa k autu ludia sami od seba presadnu do mhd ak si to spocitaju. Zacat vypalovanim vodicov je zly start. V prvom rade sa maju riesit mimobratislavske auta, ktore tu zaberaju x-miest parkovacich bez toho, aby do mestskeho rozpoctu prispievali ich majitelia cez podielove dane. Ad.2. Poplatky za parkovanie maju byt nastavene realne k vyske platov co tu ludia zarabaju, nie likvidacne, a uz vobec nie v case, ked realne porovnatelna alternativa neexistuje.
 
Hodnoť

 

tí ľudia, ktorí (z akýchkoľvek dôvodov) musia chodiť do práce autom a nedajbože budú musieť stáť v regulovanej zóne, sa nedoplatia...
ja celkom nechápem tomu argumentu že - tu máte 2 hodiny zadarmo (teda ani nie zadarmo, zato sa normálne platí) na vyloženie dieťaťa pred škôlku,školu, whatever. ok a potom čo?
ako si to kompetentní akože predstavujú - zoberiem auto, hodím dieťa do škôlky, potom hodím auto domov a pôjdem mhd do roboty?
keď už deň začnem autom, musím ho predsa celý absolvovať autom...takže zvyšok v robote platiť 7 hodín denne?
Ja mám taký pocit, že toto vymýšľajú ľudia, ktorí nemajú deti a nevedia si ani vo sne predstaviť, aký je režim s dieťaťom.
 

 

Kompetentní si to predstavujú veľmi jednoducho. Žiadne auto cez deň nebude, to je cieľ. Pokiaľ máš parkovacie miesto v robote nech sa páči, vylož si dieťa v škôlke, vybav si niečo v meste a dosť. Jasne sa vyjadrili, auto je nadštandard, kto ho chce využívať bude platiť. Pre plebs je tu MHD, alebo bicykel alebo vlastné nohy. Nič viac. Alebo inými slovami tridsať rokov tu mesto kašľalo na infraštruktúru (kde dali peniaze radšej neriešme), dostalo ju do dezolátneho stavu a ten účet dnes ktosi musí zaplatiť. A kto to asi tak bude? Podľa mňa to je spravodlivé, Bratislavčania sa úprimne povedané veľmi o infraštruktúru nezaujímali a tu je účet. Koniec koncov tí, ktorí dnes parkovaciu reguláciu presadzujú na magistrát nevyliezli po rebríku zavretým oknom ale dostali ich tam občania v slobodných voľbách. A parkovaciu politiku mal Vallo aj s tímom v programe on len plní čo sľuboval.
 

zial volici sa nechali oblbnut

a volili Valla ako ovce, ako tupe ovce bez nazoru :-(((( (skratka marketing)
a my ostatni to musime zliznut za nich, je to spinavost, cela Valova parkovacia politika
som maximalne napajedeny :-E
 

 

A podľa teba sú parkovacie domy pri súkromných administratívnych budovách "infraštruktúrou", ktorú má z verejných financií stavať mesto? Lebo presne o tom sa v súvislosti s témou "parkovanie v práci" bavíme.

Ak tú niekto zanedbal výstavbu tejto "infraštruktúry" tak sú to developeri tých budov a tí na to kašlali preto, lebo po tom nebol dopyt. A dopyt po tom nebol preto, lebo všetci spoliehali, že zaparkujú len tak na verejnom niekde v okolí, a keď nebude, tak na chodníku či na trávniku, prípadne len tak navoľno s nezbrzdeným autom či na "blikačkách" pred inými autami.

Chyba mesta je len tá, že tento stav totálnej anarchie tak dlho tolerovalo. Ale to musí raz skončiť a čím skôr tým lepšie. A potom sa začne stavať aj parkovacia infraštruktúra (developermi), hneď ako to začnú firmy požadovať, lebo inak prídu o nájomcov - uvidíš, ako to pofičí ...
 

 

Áno zvyšok v robote budeš platiť. Parkovanie zadarmo nie je ústavné právo.
 

 

no - ja nikde netvrdím, že parkovanie je ústavné právo.
Prosím Vás takýto argument si skúsme odpustiť, každý vie, že to nie je ústavné právo, napriek tomu ho Vy Vallovci používate dosť často, neviem či to je z nejakého manuálu alebo čo.
Ja nikde nehovorím, že má človek v robote parkovať 9 hodín zadarmo, ale chcel by som aspoň nejaké zvýhodnenie pre rodičov dieťaťa do X rokov - napríklad si rodina určí, ktoré auto bude "rodičovské" a to auto zvýhodniť hodinovo alebo cenovo. Pre Boha podpora rodiny nič?
Veď to pochopte, že to tu jednoducho máme tak, že nie každému sa ujde škôlka v mieste trvalého pobytu (viď. teraz v Petržalke), musí chodiť hore dole a MHDčkou to ten človek jednoducho nestihne. Chápete, že to časovo nemá šancu vyjsť? Veď sa trošku zamyslite nad tým konceptom, všade vidíte iba človeka, ktorý chodí autom do roboty, aj keď to má MHDčkou 20 minút bez prestupu. Áno, takého treba vytrepať z auta do MHDčky, ale sú tu rodiny. A nie hneď dookola spomínať ústavné právo parkovania.
Nikto nechce nič zadarmo. Ale takisto nechce 7*1€*20 = 140€ / 7*1,5€*20 = 210€ mesačne.
Ste ako sektári, prisahám vačku...
 

 

Tvrdenie , že parkovanie nie je ústavne právo dosť pokrivkáva. Ono totiž poplatky , ktoré zavádza štát a samosprávne časti musia byť primerané. Nesmú výrazne zasiahnuť človeka. Da sa súhlasiť že 50 - 500 EUR ročne nie je výrazný zásah. Ale 1-2 EUR za hodinu je výrazný zásah. Veď 2 / hodina EU sú ceny parkovného v komerčných parkovacích domoch , kde to odráža výšku investície , ktorú museli na stavbu vynaložiť a pod. A tu to chce niekto za parkovanie bez vyznačenia len tak keď zostane auto stáť hocikde. US to kľudne môže zrušiť. Ono to je totiž v rozpore s dobrými mravmi ktoré sú uvedené v občianskom zákonníku.
 

 

Návrh na nejaké cenové zvýhodnenie pre rodičov detí do X rokov v rámci podpory rodiny úplný nezmysel nie je, skús poslať podnet poslancom, možno sa tej témy niekto zhostí.

Problém, ktorý však treba primárne riešiť, je aby boli miesta v škôlkach v mieste bydliska a nie plátať to parkovacou politikou. Ale to je mimo tému tejto diskusie.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava