SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava mení niektoré navrhované poplatky za parkovanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Vallo už cuká, pritom čas letí.

Už cuká. Samozrejme nemám nič proti "vychytaniu múch", primátor a jeho ľudia by si mali hlavne uvedomiť že čas beží a ak zavedie parkovaciu politku niekde v priebehu roka 2021, bude to pomaly pred ďalšími komunálnymi voľbami a donútiť komunálnikov (povedzme si pravdu populistických a chamtivých) prijať parkovaciu politku bude ešte náročnejšie.

Aj iné veľké západné metropoly prijímajú pakrovaciu politku s tým, že ju priebežne upravujú. Ale hlavne s ňou začali a my stagnujeme dlhodobo v bode 0.

Ako základ príjmite zákaz parkovania na chodníkoch, "zabijete" 2 muchy jednou ranou: Vznikne trhový dopyt po oficiálnych parkoviskách (podnikateľom sa oplatí budovať parkoviská) a ľudia pochopia že si musia zabezpečiť pakrovanie sami. Bez tohto kroku sa nepohneme (aj keď chápem že na začiatok bude časť miest nakreslených na chodníkoch-čo ma vôbec neteší).

Sme ale jediná krajina v EÚ kde tolerujú takúto nenormálnosť a nemorálnosť-obsadzovanie chodníkov autami na úkor bezpečnosti chodcov.

Zároveň nech mesto stanoví prechodné obdobie dokedy bude tento stav tolerovať, max 3 roky, dovtedy nech MČ postupne prerobia chodníky nech sú tam zálivy pre autá. Peniaze z park. politiky sa totiž nemajú len prežrať, ale využiť aj na prebudovanie chodníkov.
 

 

Aky trhovy dopyt. Samotny magistrat zakazuje vyrabat vonkajsie parkoviska, nie developeri. Ti by radi stavali parkoviska, nemysli si.
 

Developeri

radi stavajú všetko, na čom trhnú peniaze. A keď na niečom trhú, nie je problém hodiť nejaký ten zlomok svojim poskokom v samosprávnych orgánoch, aby biznys bežal ďalej. Preto radové ovce dostanú daň z parkovania bez akejkoľvek protihodnoty a developri ďaľšie zisky. A žiadne sťažnosti, veď toto je tá pravá liberálna demokracia. Každému sa dostane slobody v miere zodpovedajúcej výške jeho majetku.
 

 

to je to prave progresivne! cim vac prachov, tym vac slobody! preto vsetci miliardari na zapade podporuju prave lavicacku cvargu.
 

;)

mozes prosim toto svoje tvrdenie, ktore mne osobne pripada ako naprosta blbost, nejako dolozit vecnymi argumentami? najma teda tu cast o developeroch, ktori by radi stavali parkoviska.

inak samozrejme, ak existuje nejaky tlak na presvanie parkovisk z asfaltovych ploch do podzemia, alebo do parkovacich domov, tak je to pochopitelne a logicke, najma v mestach. odporucam studie o prehrievani miest, nejake merania boli minuly rok u aj v BA, a rovnako porozmyslaj nad tym, ci sa cenny priestor v mestach neda vyuzit nejako prospesnejsie, ako vyasfaltovanim a osadenim automatu na parkovanie.
 

magistrat nezakazuje

ale- ak sa jedna o parkovacie domy, tak okamzite vznikaju peticie obcanov proti nim, a aj budu vznikat, kym sa bude dat parkovat vsade okolo a zadarmo. Naopak - ludia by prijali dalsie a dalsie parkovania aj na ukor cohokolvek, len aby mohli parkovat vsade a zadarmo. Bez parkovacej politiky (nehovorim ze tato je genialna) sa nepohneme dalej.
 

 

no neviem. v nemecku som vo vela miestach videl parkovacie miesta vyznacene na chodnikoch, aj v rakusku v mestach. v zasade to vacsinou kopirovalo 1,5-2m pre chodcov. takmer v kazdej krajine je moznost vyznacovat meista aj na chodnikoch. chod sa pozriet na sicliska v bratislave ako take miesta vyzeraju, vacsinou tam je menej ako 1,5 metra chodnika, ale to uz nevadi, lebo je to vyznacene.
chodec ktory nevie prejst po 1,5 metrovom chodniku je ale pomerne zvlastny, zrejme to ale bude ten isty chodec ktoremu sa na prechode nechce cakat na zelenu.
 

 

Chodník s vyznačeným parkovacím miestom v tej časti už v podatate prestáva byť chodníkom a stáva sa parkoviskom. Na dostatočne širokých chodnikoch nech parkovacie miesta vyznačené kľudne sú, ale parkovanie na chodnikoch bez takto vyznačených parkovacích miest je nezmysel a to aj v prípade, že parkukúce vozidlo nechá 1,5 metra pre chodcov. Jazda po chodniku za účelom zaparkovania na chodníku je už čisto barbarstvo. Človek parkujúci na chodniku je ten istý človek, ktorý je lenivý sa prejsť pešo alebo využiť MHD.
 

 

Človek parkujúci na chodníku je spravidla najmä človek, ktorý už jednoducho nemá kde inde zaparkovať.
 

 

Parkovanie na chodníku, či prístupovú cestu k takému parkovaciemu boxu na chodníku, ktorý nie je prístupný priamo z cesty, majú zásadne vyznačovať úrady, prípadne aj po konzultácii s obyvateľmi ulice.
Nie je totiž chodník, ako chodník. Na jednom prejde jeden človek za hodinu, inde za ten čas prejdú veľké davy chodcov, či zástupy mamičiek s kočíkmi, lebo je tam niekde detská poradňa, detský lekár.
Zásadne nie arogantný a sebecký, potom hnilý, pohodlný, lenivý majiteľ auta má bez znalostí súvislosti rozhodnúť o tom, že ja zaparkujem na chodníku, a vynechám zákonných 1,5 metra. Úrad má povedať, že na danú frekvenciu chodcov, čo môže byť aj nárazová, napr, pre príchod vlaku, električky, ale aj ukončenie futbalového zápasu, filmového predstavenia a pod. naozaj aj stačí 1,5 metrový koridor. Teda mesto má právo, ako aj možnosť požadovať a samozrejme vyznačovať na chodníku chodcom koridor širší ako 1,5 metra....
 

napríklad

ideš s kočíkom a vedľa Teba cupitá ďalšie dieťa.
 

Feďo

pýtam sa len pre istotu, aby nevznikli nedorozumenia
kočík + dieťa sa nezmestia do šírky 1,5 m?
 

ja mám skúsenosti

že sme sa nezmestili, keď som šla s vnúčatami dole Kramármi. Je pravda, že nikdy tam nebol priestor 1,5 m. Niekedy ani 0,5 metra.
 

Na to, či je alebo nie je dosť

miesta človeku dosť upraví názory, keď sa musí trepať po chodníku s kočíkom pre dvojičky. Zároveň tým získa aj istú mieru empatie s vozíčkarmi.

Šírka bežného kočíka pre dvojičky je do 90 cm, my sme mali 79 cm. To je zhodou okolnosti šírka invalidného vozíka pre chudších ľudí. Aby prešli cez 80cm dvere.

* S dverami nebol problém, poväčšine.
* Aj schody sme dali, niekto vždy pomôže.
* MHD bez problémov. Treba občas vyhodiť mládež z miesta pre kočíky, ostrá lišta v prednej časti kočíka je výhodou. Mládež sa poučí, my sa zabavíme.

Jediný vážny a obtiažne riešiteľný problém sú práve parkujúce autá. Raz som sa trepal v centre, tuším po Cukrovej ulici a prešiel som cca 100 metrov za múrom áut, kým som nenarazil na auto nejakého pakoňa, čo sa nacpal k múru na cca 50 cm. Musel som ísť pekne späť a hľadať inú cestu. A také sa stalo nie raz.

Pár razy som nechal v podobnej situácii odkaz za stieračom príslušnému tvorovi, s tým že kľuče od bytu mám ostré a lak na jeho aute vyzerá byť ach-taký-mäkkučký, že nabudúce možno neodolám.
 

Ach ty jedna "pakrovacia politka",

poviem ti niečo k tomu zákazu parkovania na chodníkoch.
Ak, tak niečo podobné treba robiť úplne naopak a postupne. Čiže - ak sa niekde podarí vybudovať parkovisko, tak potom možno v nejakom blízkom okolí zakázať parkovať na chodníku(koch), s upozornením, aby tí, čo tam zvyknú parkovať sa mohli presunúť. Urobiť najprv celoplošný zákaz a až potom sa starať o to, čo s autami, tak to potom Bratislava zažije prvú defenestráciu v dejinách. A hádaj, koho vyhodia z toho okna radnice.
 

 

nepreháňaj -:)))
 

Defoe

Áno, sme jediná krajina v EU s parkovaním na chodníkoch.
https://dennikn.sk/blog/168815...

Tento populizmus spôsobil že ľudia nechávajú prázdne platené parkoviská, veď môžu zaparkovať zadarmo na chodníkoch. Je to úplna absurdita a hlavne NEMORÁLNOSŤ odhrozovať takto chodcov. je podľa teba normálne že matka s dieťaťom alebo invalid musí obchádzať autá zaparkované na chodníkoch?
http://www.feik.sk/wp-content/...
https://www.odkazprestarostu.s...
https://blog.sme.sk/blog/6114/...
https://t.aimg.sk/magaziny/HpM...
https://blog.sme.sk/blog/6114/...

Ak sa zakáže parkovanie na chodníkoch, oplatí sa súkromným podnikateľom budovať parkoviská a parkovacie domy ako je tomu všade na svete (neviem prečo by to nemalo platiť u nás). Tiež si myslím že by prospelo vyhlásenie nejakého programu na partnerstvo pri budovaní park. domov (spoluvlastník mesto/súkromník=nižšie poplatky za pakrovanie v takýchto park. domoch, ak mesto predá za symbolický peniaz pozemok na park.dom pre verejnosť).

Bratislavské pasce:
Keď sa na chodníkoch parkuje a mamička tlačí kočík po ceste:
https://bratislava.dnes24.sk/b...
Kočíkom po rozbitých cestách, chýbajúcich chodníkoch a vysokých obrubníkoch:
https://bratislava.dnes24.sk/b...
Akým situáciám musíme čeliť na Račianskom mýte?
https://bratislava.dnes24.sk/b...
Vodiči si neuvedomujú, že parkovaním na priechodoch ohrozujú chodcov:
https://bratislava.dnes24.sk/b...
A mohla by som veľmi dlho pokračovať.

S parkovaním áut treba urobiť poriadok, včera bolo neskoro. Menej populizmu a viac odvahy robiť riešenie, ktoré aj toto mesto posunú vpred medzi civilizované krajiny.
 

Este raz smel12345

pre menej chapaveho...chdnik s vyznacenym parkovacim miestom, prestava byt chodnikom a uz je to parkovisko.Nemaz zaco...
 

sme12345

čo myslíte, je Slovinsko v EÚ?
podľa súpisu členských štátov EÚ, je
majú úpravu o možnosti parkovať na chodníku
od našej úpravy sa líši tým, že treba nechať voľný pás v šírke 1,6 m
 

 

Pán Dulla, n o tak až 2 krajiny z 28-čky EÚ, ktorá má populistický a diskriminačný zákon o parkovaí a ohrozovaní chodcov. Budeme to brať ako normu?

Nie je úlohou politkov prinášať riešenia ktoré posunú krajinu vpred? ľudia majú problém so všetkým (pamätáte sa aký bordel bol pred pár rokmi keď sa veľkokapatiný odpad vynášal pred bytovky a domy a OLO to raz za dva táždne tuším zvážalo? Stačilo to zmeniť a ľudia si zvykli. Detto separácia odpadu a rôzne iné pravidlá).


!!!!
Ak sa má Slovensko posunúť vpred, musí prijímať pravidlá ktoré pomôžu zlepšiť krajinu a životy občanov. Jasné že ľudia hundrú, veď doteraz parkovali hocikde a zadarmo.

Ale politik, ak lezie do funkcie, má mať odvahu prijímať aj nepopulárne ale potrebné opatrenia. Iba tak sa posunie SK vpred. Menej populizmu a viac potrebných reforiem.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava