SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vallo predstaví základy parkovacej politiky pre Bratislavu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mňa by zaujímalo, kde všade bude platiť rezidenčná karta. Či len na jednej ulici, alebo len pred vchodom, alebo v celej mestskej časti?
Ďalšia vec je či naozaj budem musieť mimo svojej rezidentskej zóny platiť hodinové parkovné aj napríklad v utorok doobeda na konci Petržalky?
Tretia vec čo ma fakt zaujíma, čo bude so všetkými tými autami, ktoré stoja každý večer na chodníkoch, v zákrutách, v dvoch radoch bez ručnej..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vydrzme do stvrtku

na niektore otazky dostaneme odpovede. Mozno :). Mna zaujima aku urobia definiciu slova rezident.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Každý Bratislavcan by mal byť rezident

všade. Inak to celé nedáva zmysel.
Proste princíp rezidenta nie je o ulici či mestskej časti. Ale o tom, že Bratislavcan v svojom meste zaparkuje, lebo tam platí miestne dane, lacnejšie ako návštevník. Ale nesmie byť nijako inak zvýhodnený. To čo sa deje v starom meste niekoľko rokov je proti akejkoľvek logike. Prázdne parkovacie miesta a nie je kde zaparkovať.
Zase sa vymýšľa vymyslené. Okopírovať Prahu a je to za pár dní urobené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj s mhd

Ale najprv by som okopiroval prazsku mhd. Predsa len, postavit metro trva trosku dlhsie, ako namalovanie par ciar a osadenie znaciek. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislavcan tam dane neplati, to len stat si rozdeluje peniaze. Dane nas vsetkych bez rozdielu. A zmysel parkovat len vo vlastnej mestskej casti ma, bude o dost menej aut zrazu. Uvidime, ci Vallo bude za populistu, ktory pojde len proti cepeckarom, alebo ide naozaj vyriesit dopravnu sotuaciu v meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bezný obyvatel mesta spí v jednej štvrti cestuje cez niekoľko chodí do práce do inej na kultúru na nákupy a tak do ďalšej.
MEsto je také maličké, že ho rozdelovať nemá zmysel.
Je logickejšie ak sa v rámci dňa autá proste presúvajú a nie ako teraz všetky staromestke ktoré obsadzujú dve miesta naraz ak parkujú mimo starého mesta.
Rozdiel medzi rezidentom a nerezidentom by mal byť len v cene a možno v možnosti maximálneho času na zabratie miesta. Teda rezident môže 24/7 a nerezident povedzme max 3 hodiny na SNP, inde to vlastne ani nemá zmysel. Bratislava je naozaj maličká a podľa mňa parkovanie nie je taký vážny problém. Skôr prejazdnosť.
A samozrejme neexistencia bezpečných cykltrás.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mal by fungovat zonovy system, teda parkovat budes moct v urcitom okruhu od svojho domu. Snad tam budu nejake presahy, teda ak byvas na kraji zony, tak budes moct pouzivat aj vedlajsiu. Dalej by si mal mat zlavu na parkovanie v inych castiach mesta (myslim ze 50 percent oproti CP) - aspon tak to bolo v uplne povodnom navrhu.

Parkovanie na chodnikoch uplne nezmizne, ale v zone s regulovanym statim nebude povolene "by default". Dalej sa vsak bude moct povolovat znackami na miestach, kde to neprekaza.

No a k tomu ze co s tymi autami - o tom to cele je, aby ludia vlacili menej aut do mesta, obzvlast ak su nerezidenti. Najma ludia co v nedelu odstavia auto pod bytovkou a v piatok na nom odidu na vychod si dva krat rozmyslia ci ho naozaj potrebuju v tom meste mat, ked ich to stoji desiatky eur kazdy tyzden.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A kedy predstavi

koncepciu riesenia MHD nejakym vysokokapacitnym systemom ? Nieco ako S-Bahn alebo metro alebo kombinacia oboch ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zákaz bezplatného parkovanie osôb bez

prihláseniu k trvalému pobytu v Bratislave súčasnezto zmenou ŠPZ auta na bratislavskú musí byť jdnoznačne základon opatrení magistrátu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pripadne

by aj stat mohol ruku k dielu prilozit a umoznit legislativou nieco ako "miesto obvykleho pobytu". Nechce sa mi menit 300 papierov, preukazov, poistiek a registracii len preto, aby som poukazal dane mestu kde travim 80% casu. Mna parkovacia politika ne*ere, lebo mam garaz, ale i tak by som prispel hlavnemu mestu. Len ta byrokracia ma odradza.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne nieco taketo navrhovali aj s mihalom v parlamente ale samozrejme to nepreslo lebo tato vlada ma BA na haku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je co za logiku

takze travite tu 80% casu a nechcete poukazovat dane tomuto mestu? tak si potom nenarokujte minimalne 80% sluzieb, ktore su z tych dani financovane, dobre?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

On napisal:

Nechce sa mi menit 300 papierov, preukazov, poistiek a registracii len preto, aby som poukazal dane mestu kde travim 80% casu

... a ma pravdu, aby si menil vsetky doklady a registracie koli tomu ze niekde byvam, lepsie je jednoducho nahlasit danovemu uradu 1 vec a zvysok neriesit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak sa ospravedlnujem

ze som zle precital. Ano - je to hovadina, aby clovek absolvoval byrokraticku torturu kvoli tomuto. A v principe by som zrusil institut trvaleho pobytu, je to totalitny prezitok, ktory v dnesnej dobe nema opodstatnenie. V principe - malo by byt na zodpovednosti kazdeho obcana, aby si nahlasil, bez potreby menit iks papierov a mat zoznam institucii, kam treba ohlasovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jo, ten trvlay pobyt + SPZ podla kraju .. nema co robit v 21 storoci. Ani v pase nie je trvaly pobyt :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobre

ludia sa prihlasia na trvaly pobyt u schrankovych firiem. A co potom? Ubudne tych aut? Alebo pojde viac penazi do BA, zvysi sa rozdiel medzi regionmi, a viac ludi sa bude stahovat do BA?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nic sa realne

nezmeni, iba zato budu ludia platit....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale stale sa nic nezmeni. ci si fakt myslite ze sa z tych penazi zacnu stavat velke podzemne garaze? ci nebodaj metro?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na Slovensku

urcite nie :))) riesia stale iba nasledky, nie pricinu... ale skoda hovorit, ked nevedia ani za 20 rokov prestavat hlavnu vlakovu stanicu, dialnice su katastrofa a tunely su skor financne ako dopravne....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Potom bude mat mesto vacsie prijmy, moze financovat lepsiu MHD, dalej tym redukovat pocet aut, atd.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava