SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Investor projektu Eurovea II čaká od mesta na povolenie električkovej trate (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A k takemu dolezitemu bodu ako autobusova stanica to bude len najakych slabych 300 metrov peso, ze? Dufam, ze mesto ma trosku viac rozumu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavný vchod stanice

bude z rohu Svätoplukovej a Mlynských nív. Podľa dokumentácie k EIA má z tej strany viesť dokonca jediný prístup na nástupištia (kto príde od VÚB, musel by sa predierať cez nákupné centrum až k Svätoplukovej, kto od bývalej priebežnej zastávky na Mlynských nivách zasa proti prúdu prichádzajúcich cestujúcich cez výstupištia. Zástupca investora mi síce tvrdil, že to už zmenili, ale žiadny dokument k tomu som nevidel.
Z tohto hľadiska je vedenie električky cez Košickú výborným riešením. Bolo by ešte fajn, aby sa postavil podchod od zastávky električky až do autobusovej stanice, aby sa ľudia nezdržiavali na priechodoch pre chodcov. Zliezť pod zem budú musieť tak či tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin Fundárek

prístup podchodom popod Košickú - dvor - Svätoplukovu je ideál, ale
a) je to veľmi dlhý úsek, vybudovanie samostatného "tunela" bez odstavenia premávky by vyžadovalo razenie ako pri metre, rozšírenie priestorov v podzemí až pod Košickú by si vyžiadalo veľmi veľké náklady
b) mimoúrovňové riešenie prístupu by vyžadovalo výťahy so zálohou, pohyblivé schody nestačia, inak by ľudia s obmedzením pohybu boli vystavení riziku, že nebudú môcť využívať efektívne tento prístup,
c) skúsenosti s oveľa kratšími podchodmi pre bezpečný pohyb chodcov k a od zástavok sú negatívne

k zastávkam na Košickej
ak 2 pásy dráhy zaberú min. 7 m, ďalších min 6 m zaberú konštrukcie vstupu / výstupu, ako ďaleko od križovatky s Ml. nivami by mohli byť, aby sa zachovala súčasná priepustnosť, ktorú možno vnímať ako minimálnu, ak sa nemá zahlcovať dopravný prúd v úseku od križovatky Košická - Landererova - Prístavná - most Apollo s dôsledkami na úseky pred ňou?

ak by riešenie trate v línii Košickej malo mať "gule" a parametre 21. st. s výhľadom na 50 rokov, tak v úseku Dulovo nám. - Chalúpkova pod zem, s oblúkom k vstup / výstup AS
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Dulla,

na to, čo tu rozumne navrhujete, k tomu nikdy nepríde. Teda aspoň určite nie z rozpočtu, či z účtu J&T, aby oni na svoje náklady kopali električkový tunel. Pre nich biznis je o tom, dáme mestu lacnú trať za 30 miliónov, a ty mesto, daj nám nejakú protihodnotu rádovo v miliardách...

Vtedy som bol na tej prezentácii, teda viem o tom, že budú veľké diskusie, hádky o tom, či má byť táto električka dodatočne trasovaná v pešej zóne, v priestore medzi SND a objektom Eurovea.

Budú diskusie o Košickej ulici, či vyrúbať stromy v stredovom páse, a dať tam trať, alebo zrušiť jeden pruh v každom smere, teraz určený pre autá a tam dať trať a tak zachrániť stromy, či už tie terajšie, a ak by boli choré, tak postupne tam vysadiť nové.

Budú diskusie o tom, čo a ako obetovať pre električku na Miletičovej a jej križovaní so Záhradníckou. Iba zeleň v križovatke, alebo aj trhovisko, či aj iné? Bola to aj téma volebných kortešačiek, čo nám tam chce J&T ukradnúť, a ako tomu zabrániť.

Hádky a diskusie nebudú jedine vtedy, ak to Vallo vybaví za našim chrbtom a nás postaví pred hotovú vec.

Iné.
12.12.2018 som bol na prednáške pána Schlossera. Vystupoval tam, ako občan, nezávislá osoba, vysokoškolský učiteľ, teda nie osoba na výplatnej listine magistrátu, veď tam vtedy nebol zamestnaný a asi nie je ani teraz.
Otvoril aj otázku križovatky na Šafárikovom námestí. Spomenul pri tom to, že isté osoby snívajú svoje nereálne sny, a on položil iba jednu otázku:
Ako tam, pred Euroveu, dostaneme električku zo Štúrovej bez toho, aby pri čakaní na zelenú neblokovala smer na Petržalku, a naopak. A že istí plánovači a politici nie a nie si uvedomiť, či ešte lepšie presne vypočítať to, že takáto odbočujúca, aktuálne 32,5 metrová električka by ako dlho blokovala križovatku, než ju za Umelkou opustí? A to plánujeme aj vozidlá dlhšie. A bez tejto odbočky sa predsa nedá realizovať električkový okruh Štúrova-Eurovea-Košická-Miletičova-Krížna-Štúrova, pričom podľa prednášky o trati J&T, aj tento okruh je výhodou tohto projektu....

A my pri riešení takýchto otázok aktuálne nemáme ani len schopného plánovača na magistráte. Nespomínajte mi Kratochvílovú, tá na to mentálne nemá....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

b.pityo

J&T nech zložia 30 mil. a Hm nech pridá 100 - 120 mil a bude dosť na dobré riešenie aj rezervou
podľa mňa, diskusie už nebudú nič platné, ak teraz mesto vyberie trasu a stav. úrad vydá rozhodnutie o umiestnení stavby / súboru stavieb vrátane dráhy aj na základe záväzného stanoviska špeciálneho stavebného úradu

veľmi som chcel počuť tú prednášku, ale chabé zdravie mi nedovolilo ísť
niektorí z verejne činných ľudí jednoducho nehľadia na dôsledky a obete, ak si chcú postaviť vysnívaný pomník
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

b.pityo

Kedy sa J&T zaviazalo, ze aj napriek tomu, ze nedostane statut vyznamnej investicie da na trat 30 milionov? Ja som zaregistroval len informaciu, ze aktualne zatial obstarava dokumentaciu a to by nemalo stat ani desatinu z 30M.

Preco ste presvedceni, ze budu chciet protihodnotu v miliardach? Ja som ochotny uverit, ze v silnej konkurencii buducich shoppingov v oblasti, investicia do elektricky vedenej popri Eurovea 2 v primeranom rozsahu moze byt kompenzovana vyssou komercnou atraktivitou Eurovea2 v porovnani s okolitymi shoppingami.

Diskusie budu, v tom mate pravdu. A na Kosickej bude potrebne si vybrat: bud stromoradie, alebo elektrickova trat v stredovom pase komunikacie. Aj jedno aj druhe ma svoju hodnotu, obe sucasne sa vylucuju.

Safko: Ak si kolajove prepojenie Sturova - Pribinova predstavime v trase byvalej kolaje do byvalej vozovne, tak na to priepustnost Safka zaiste doplati. Uvazoval ale niekto o rieseni prepojenia s mensim poctom koliznych bodov v tomto uzle tak, aby jeho dopady na priepustnost boli co najmensie? Nad tym treba niekolko dni sediet, vsestranne preverovat viacere alternativy a az potom robit zavery. Totiz Safko je jeden rozlahly dopravny uzol skladajuci sa z dvoch krizovatiek. Nie je preto podmienkou, ze napriklad elektricka z Petrzalky smerujuca do Sturovej moze do krizovatky vstupit az potom, ked pred nou elektricka zo Sturovej dosiahne celou svojou dlzkou Pribinovu ul. Takze si myslim, ze pri hlbsej uvahe o co najjednoduchejsej koliznej scheme celeho uzla a spravnom zaradeni novych elektrickovych signalnych skupin do systemu riadenia, blokovanie celeho uzla elektrickami na novom kolajovom prepojeni nemusi byt takym strasiakom. Napokon, verim, ze uvidime v avizovanej dokumentacii trate.

p. Kratochvilova je namestnicka primatora, co je politicka funkcia viazana na zvoleneho poslanca MsZ. Nie je dopravnou planovackou zaradenou v strukture magistratu. Respektujem Vase vyhrady voci nej, ale poznate ineho poslanca/poslankynu s lepsimi predpokladmi na vykon danej funkcie? Lebo namestnika pre dopravu by primator mal mat. Mat kvalitneho dopravneho planovaca (co je vykonna funkcia) je ulohou riaditela magistratu. Dodavam len, ze spajanie politickej funkcie s vykonnu nepovazujem za spravne.

Zdielam nazor p. Fundarka, ze elektricka na Kosickej je vybornym riesenim. Preto povazujem sa uzitocne hladat optimalne riesenia detailov navrhovanej elektrickovej trate namiesto hladania hoci aj neoverenych dovodov preco je ten projekt vopred odsudeny ako zly.

S uctou Vam prajem pekny den
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Investor nám v prvom rade nech povie, čo za to chce od nás? Lebo fungovanie J&T doteraz vždy bolo o tom, ako sa často nezákonným, minimálne neetickým spôsobom obohatiť na úkor mesta a jeho občanov. A nakoľko zo psa slanina nebude, tak veľmi silne pochybujem o tom, že iba tak nám dajú darom trať za 30 miliónov, lebo Vallo má pekné oči...

Teda čo za to chcú?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

b.pityo

už to nie je o vybudovaní trate
je to o jej polohe - rozhodnutie o umiestnení,
je to o tom koridore - vynechaní pásu pre budúcu trať
"Do budúcna pri realizácii električkovej trate nebude nutné rozkopať celú Pribinovu nanovo a znova zrealizovať ťažké stavebné úpravy. Koridor bude pripravený, aby sme električku dokázali zrealizovať bez zásadnejších stavebných úprav komunikácie,"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak

... na rozdiel od Landererovej, alebo Mlynskych niv
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Dulla,

ešte za starostu Pekára bolo verejné prejednávanie s občanmi. Bola to tá, asi zákonom predpisovaná "povinná jazda" investorov, bez toho nemôžu budovať. Povedia si svoje, vypočujú námietky, ktoré potom beztak hodia do koša, a robia si veci po svojom. Zákon naplnili, lebo s občanmi to prejednali, že na pripomienky nebrali ohľad, to "zákonu" nevadí.

Na tom pojednávaní ani tam prítomný manažér, možno rovno spolumajiteľ J&T, (zabudol som jeho meno,) ani medzi divákmi prítomný Pekár neodpovedali na môj dotaz: Čo za tú trať bude od nás požadovať investor, aké sú garancie, že ten dar nebude danajský?

Mám Vám pán Dulla rozumieť tak, že už vieme, aký bonus za tú trať budú pýtať od nás? A mesto im ho aj dobrovoľne vydá? U nás v Ružinove témou predvolebnej kampane bola aj táto akcia, pár kandidátov v kampani investora obviňovala z toho, že chce a bude mať zákonom zaručené právo vyvlastňovať rôzne lukratívne pozemky.
Teda teraz neriešim všeobecnú životaschopnosť projektu, či niektoré detaily, ale to, že J&T nie je tá spoločnosť, ktorá by mestu iba tak darom dala hoc aj cent, radšej aj ten jeden cent od mesta skôr ukradne. Teda ak on nám chce darovať 30 miliónov, aký teda bude protiúčet? Miliardový?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dopravny uzol zlepsi kvalitu stavby

Investicia do verejnej dopravy a infrastruktury vyznamne zvysi pocet buducich "spokojnych zakaznikov", atraktivitu lokality a ciastocne odlahci tlak na budovanie parkovania pre navsetnikov. Kazdy rozumny investor chce byt co najblizsie k dopravnym uzlom (cize k ludom).. preto aj Immocap investoval do Trnavskeho myta a Istropolisu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

b.pityo

zákon nepredpisuje pre súkromné investície "povinnú jazdu" v podobe verejnej prezentácie
podujatie (aj) v Ružinove bolo v čase, keď chceli získať štatút významnej investície, s čím by boli spojené veľké výhody, ten nezískali
o "bonuse" vieme toľko, že všetky ťažkosti s usporiadaním (vlastníckych) vzťahov k pozemkom, na ktorých by mala byť umiestnená nová trať, bude asi musieť pretrpieť HM a investor bude mať roky pokoj na svoj hlavný zámer a vynechá koridor pre novú trať,
investor určite nechce darovať 30 mil.,
podľa mňa je to ponuka v duchu známeho odkazu predkov: čas sú peniaze
čím skôr sa rozhodne o umiestnení novej trate, tým skôr a za menšie náklady bude môcť budovať to najpodstatnejšie
ak by tým ušetril čo len 2 % predpokladaných nákladov výstavby, ušetrí násobne viac ako 30 mil. a zároveň by skôr mohol dosahovať nemalé tržby, čo by zase mohlo mať pozitívny vplyv na redukciu finančných nákladov na úverovanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chcu byť iba významnou investíciou

Na mestskom zastupiteľstve sa táto trať prejednávala ako súčasť dealu, že sa EUROVEA II stave významnou investíciou, teda bude oslobodená od poplatku za rozvoj a zrejme by tam boli aj nejaké daňové úľavy. Kľúčové je, že viac ako 40 rokov bol od starého mosta po filiálku na Trnavskom mýte vynechnyý pás na dvojkolaj, len prvý porevolučný primátori toto územie rozkulačili a dnes tam stoja tiež developerské projekty. Ďalej sa nikto nezamyslel, ako to bude s električkovou zástavkou a traťou na námestí pred budovou nového národného divadla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

filoz

to je minulosť, po masívnych protestoch stiahli svoju žiadosť, vyjadrili sa, že ju nezopakujú

v úseku medzi Starým mostom, vtedy most ČA, a filiálkou nebol vynechaný pás na 2-koľaj
viedla tadiaľ 1. koľajka a tomu zodpovedali priecestia spolu so závorami, dokiaľ ešte stáli
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo J a T nepostaví trať do Petržalky?

Prečo súkromná firma J a T nepostaví radšej električkovú trať do Petržalky na Janíkov Dvor, keď na to má peniaze? Prečo budú túto trať musieť zaplatiť nemeckí daňoví poplatníci, daňovníci? Veď slovenská červená buržoázia na to evidentne má peniaze, keď ich chce len tak vyhodiť na nepotrebnú električkovú trať zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu ulicu, Košickú ulicu, Miletičovu ulicu na sídlisko Ružinov. Veď táto trasa existuje ide zo Šafárikovho námestia cez Špitálsku ulicu, Krížnu ulicu, Trnavské mýto, Miletičovu ulicu na sídlisko Ružinov. Inak trvá táto trasa zo Šafárikovho námestia na konečnú na konci sídliska Ružinov na Exnárovu ulicu 20 minút. Načo duplikát tejto trasy? Slovenská červená buržoázia (deti a prisluhovači komunistov a eštebákov), ktorá je od roku 1998 pri moci (SDĽ, SOP, SDSS, SDKÚ, ANO, S, S-SD...) vyhadzuje peniaze oknom na nepotrebnosti, duplikátne trate, keď chýbajúcu električkovú trať na Janíkov Dvor budú musieť zaplatiť zo svojich daní občania Spolkovej republiky Nemecko?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi preto, že trať po Špitálskej sa lokalite Nív, kde prebieha masívna výstavba, vyhýba.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava