SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kolaps nenastal, ľudia viac využívajú MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Vallo, pochvala tebe a tvojim ľuďom!

Objavili Ameriku že preferencia MHD (rýchlejšia MHD) je motiváciou ju viac využívať. Určite dobrý krok zo strany mesta, ešte donútiť KDI zmeniť dočasné BUS pruhy na stále. Vallo, pochvala tebe a tvojim ľuďom!

Ešte poriešte nákup lístkou plat. kartou a zaveďte celomestskú spravodlivú parkovaciou politiku aby autá zmizli z chodníkov. Samozrejme, cez mestskú firmu, nie aby si tu bačovali mestské časti. Jednotné pravidlá v celom meste.

PS: Práve som sa dočítala že sa konečne ide riešiť projektová dokumentácia na Račianske Mýto, no konečne! Tam sú cestujúci denne ohrozovaní na nástupištiach električiek, ale aj tie ostrovčeky pre chodcov sú také malé, že ohrozovaní sú aj chodci na tých ostrovčekoch. Jedno z najnebezpečnejších miest pre chodcov v meste, dúfam že priorita bude najmä bezpečnosť chodcov.
 

Sa rozhodnite

12. mar 2019 o 8:22 (aktualizované 12. mar 2019 o 10:33) TASR, PETER KÁLMÁN Po jarných prázdninách sa v Bratislave tvorili kolóny

13. mar 2019 o 12:36 TASR Kolaps nenastal, ľudia viac využívajú MHD

Ale každopádne nie je to také zlé ako by to bolo, keby sa neustále nemonitoroVALLO a neprarábalo podľa aktuálneho stavu.
 

Možno pomohlo

tých pár liniek zadarmo. Vidím na zastávke, že niektorí ľudia prednotne čakajú na tieto spoje. (Ale možno si to iba namýšľam)
 
Hodnoť

Kolaps nenastal ...

A čo si Fekalín (kefalín) predstavujete pod pojmom "kolaps" ?
 

 

Kolaps je stav, keď niečo nadobro prestane fungovať. V prípade dopravy by sme mohli hovoriť o kolapse, keby v niektorej mestskej lokalite, či v celom meste by sa doprava na hodiny úplne zastavila. Stáli by IAD, aj MHD, nefungovalo by zásobovanie, ani údržba a čistenie mesta, dokonca vozidlá záchranných zborov by sa zasekli v zápchach, či Pellegrini by musel nechať svoje auto v zápche a prísť na Úrad vlády SR peši a podobne.

Nikto so súdnym rozumom ani na okamih nemohol vážne uvažovať o hore popísanom dopravnom kolapse v Bratislave. Riešeniu dopravy počas výluky sa totiž mesiace, ak nie roky v predstihu venovali zamestnanci magistrátu, dopravní inžinieri investora-developera, ale aj zhotoviteľa diaľnice. A samozrejme boli pri tom aj policajti (KDI), zamestnanci Ministerstva dopravy, a mnohí ďalší.
Jeden príklad: V súvislosti so stavebnými prácami na diaľnici od leta minulého roka sa v predstihu posilnila prímestská vlaková doprava zo smerov GA cez TT ako aj od SC, v súhrne o 56 nových vlakových spojov. A ministerstvo aj pri vlakoch RegioJet vypísalo objednávku na kapacitnejšie súpravy. Teda každý si robil svoju prácu a chystal sa na výluku.
Druhý príklad: Mlynské nivy sa pôvodne mali úplne uzatvoriť v máji roku 2018 a to na cca rok a pol. Teda k máju 2018 iste boli hotové aj plány odklonovej dopravy. Úplná uzávierka sa napokon odsunula na tento rok, ale plány výluky museli byť nie iba v počítačoch magistrátu, ale aj inde, napr. u KDI.

Preto je čudné, že Vallo robil paniku, že bude dopravný kolaps, mlčky trpel, že nie iba bulvár, ale aj "seriózne" denníky šíria poplašné správy o budúcom dopravnom kolapse. Neviem, či tie hlúpe reči o kolapse si sám vycucal z prsta, alebo mu to nahovorila dopravná (ne)plánovačka Kratochvílová. Pripomínam, že ona cca do konca roka 2015, či začiatku roka 2016 bola vo funkcii HDI Bratislavy.

Keď nič iné, tak výsledky svojej vizionárskej práce mala nájsť v počítačoch magistrátu, či doma vo svojej mašine. Ale ak po opätovnom návrate na magistrát po sebe nenašla nič, tak sa ani nečudujem. Na jednej verejnej prezentácii mi totiž sama povedala to, že ona nič nebude plánovať, bude len plniť vízie/príkazy mestského zastupiteľstva...

Ja samozrejme nemám k dispozícii tie informácie, ktoré má magistrát, dokonca tade chodím iba raz za čas, ani to nie ráno, ale myslím si, že v rannej špičke už len preto nemohol nastať kolaps na Gagarínovej, lebo pribudol tretí pruh smerom do mesta. V troch pruhoch predsa vždy prejde viac áut, ako vo dvoch.
Pravdou ale je aj to, že Gagarínová miestami sa zužuje na dva pruhy. Lenže tieto zúženia zároveň pôsobia aj ako regulačný ventil, zipsovanie do menšieho počtu pruhov dopravu spomaľuje, teda za časovú jednotku tade, cez úzke hrdlo, zákonite prejde menej áut, ako v minulosti. Prvé zúženie je pod železničným mostom, teda autá sa tam zaseknú, čiže ranná kolóna s istou nadsádzkou nebude končiť v Dunajskej Lužnej, ale v Šamoríne.
A zákonité je aj to, že ak po úzkom hrdle sa Gagarínova znova rozšíri, tak tam cesta je prázdnejšia, tak autá môžu postupovať rýchlejšie. To je môj názor, prečo minimálne na území mesta nenastalo výrazné zhoršenie pre IAD.

Plnšie trolejbusy dvoch bezplatných liniek nemajú žiadnu vypovedaciu hodnotu. Nevieme totiž, že prečo sú plnšie? Sú to bývalí pasažieri z IAD? Alebo je to o tom, že cestujúci prednostne používajú bezplatnú MHD a platené linky, napr. linku 78, alebo aj prímestské autobusy jazdiace po Gagarínovej v režime BID jednoducho ignorujú? Teda tu Vallo neinformuje korektne, lebo neurobil prieskum na všetkých linkách MHD.
 

 

Pridávam sem dva odstavce z článku:
"Smerom von z centra mesta sa na Gagarinovej ulici rýchlosť MHD strojnásobila a počet cestujúcich MHD v tomto úseku narástol o 37 percent. V dvoch trolejbusových linkách 201 a 202 jazdiacich po Gagarinovej stúpol počet cestujúcich v dopravnej špičke medzi 16.00 a 19.00 h z 2569 na 3524 cestujúcich," priblížil Vallo.

Čas jazdy medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa sa podľa Valla skrátil z 31 minút na desať a pol minúty. Smerom do centra mesta v rannej špičke medzi šiestou a deviatou hodinou zostáva rýchlosť MHD približne rovnaká aj napriek nárastu automobilov v tomto úseku.

O čom sú tieto odstavce? Že bezplatnými trolejbusmi cestuje viac ľudí. Lenže druhý odstavec hovorí hovorí aj o nárastu automobilov. Neviem, voči akému údaju narástol počet áut. Ale ak počet áut narástol, tak to znamená čo? Že v bezplatných linkách MHD necestujú pasažieri z IAD, ale osoby, ktoré sa do bezplatnej MHD presunuli z platených liniek.
Druhá možnosť môže byť aj tá, že hlava rodiny rozhodla tak, odteraz nebudem deti autom voziť do školy, nech mesiac a pol idú bezplatnou MHD, a ja autom nateraz pobežím rovno do práce bez zachádzky ku škole...

Teda ja mám podozrenie, že tá debilná bezplatná MHD IAD neznížila, akurát preskupila pôvodných cestujúcich z platených liniek na bezplatné. A nezabúdajme ani na to, že linky 201, 202 mali byť aj zahustené. Neoveroval som to, ale ak je to pravda, tak napr. v trase Hlavná stanica-Trnavské mýto je pravdepodobnejšie, že cestujúcemu skôr príde linka 201, než 61, teda aj takto môže linka 201 získať viac pasažierov.
 

 

Čakal som, či bude v príspevku Kratochvílová a nesklamal si ;-)

Rečí o kolapse boli plné diskusie minimálne na internete. Takže Vallova reakcia je jasne na toto.
 

 

Politikom by mali zakazat diskutovat, ved tento exemplar tu niekolkymi slohovymi pracami zaspamuje kazdu diskusiu, pricom stale hovori to iste, ako pokazeny...
 

 

Ďakujem, že moje obsiahle príspevky čítaš.

Ale jednu rada:
Nerieš moju osobu, ale obsah mojich príspevkov, a ak sú mylné tak ich vyvráť svojimi argumentmi a pomôž tak Kratochvílovej, či Vallovi.

Ďakujem!
 

 

Uz dlhu dobu ich necitam, ale preskakujem, co je dost otravne. Mal by si sa naucit vyjadrovat strucnejsie, inak oberas ludi o cas (diskusny prispevok o dlzke niekolkonasobku clanku naozaj nemozno povazovat za strucny).
 

 

Mohol by som napísať aj jednu vetu typu: Vykopnite Kratochvílovú, lebo na tú funkciu nemá. Lenže taká veta nemá žiadnu hodnotu, ak tvrdím, že je neschopná, tak to musím aj obšírne vyargumentovať.

Inak Piano ma naučilo písať obšírne, lebo bez neho denne som mal k dispozícii iba 3x3600 znakov, tak som napísal svoj názor a zároveň vopred odpovedal aj možným oponentom.
Teraz už mám Piano, teda možno by som mohol byť stručnejší, len už mám ten zvyk, napísať do príspevku maximum. Ale skúsim ti vyhovieť, tak končím.
 

Primátor Vallo

bol zákonným spôsobom zvolený do funkcie. Svoj team z veľkej časti tiež prehnal volebným sitom, a tiež prešli. Mnohých z tých ľudí som osobne poznal z minulosti, najlepšie hádam pani Ing. Katarínu Šimončičovú.
Volil som Valla, a z časti aj jeho team, či už na mestskej, alebo ružinovskej úrovni. Ale som tam nominoval aj iné osoby, ktoré nepatria do Vallovej družiny, ale za svoju činnosť v minulosti si zaslúžia byť komunálnym poslancom aj v budúcnosti. V teame Vallo na letákoch samozrejme som videl aj tvár podľa môjho názoru neschopnej Kratochvílovej, ale ona býva v inom volebnom obvode, teda ako volič nemám ako hlasovať proti nej. Ale ako občan, mám právo ju kontrolovať a brať na zodpovednosť aj takto, cez diskusie.

Máme viac spoločných známych, ktorí ma prosili, že nech jej dám pokoj, nech ju trocha šanujem, hoc na tú funkciu sa nehodí. Lebo údajne je to dobrá a slušná žena, milujúca svoje mesto. Jej dobrotu a slušnosť som ani nikdy nespochybňoval. Ale myslím si to, že pre desaťročia seriózne a komplexne neriešené dopravné problémy sa nachádzame v hodine dvanástej, keď tie problémy treba začať riešiť, inak kolaps naozaj bude. Už nie je čas a priestor odkladať nepopulárne riešenia, treba konať. Teda niet už priestor na tolerovanie neschopnej ženy vo funkcii dopravného plánovania, len preto, lebo je slušná a miluje svoje mesto. Potrebujeme ženu schopnú, (či schopného chlapa), preto bijem na poplach a idem vždy proti viceprimátorke.

Inak niekto, kto nás pozná oboch, a pozná aj pomery na magistráte, aj tu v diskusiách chcel zjednať medzi nami zmier, asi takto:
"Je vysostnym pravom primatora navrhnut spomedzi zvolenych poslancov svojich viceprimatorov a poziadat zastupitelstvo o ich schvalenie do funkcii. Potom je uz len na nom a na nich, ako sa zhostia uloh. Osobne som necakal nikoho ineho zo zoznamu zvolenych poslancov na poste viceprimatora/ky pre dopravu a pre dobro tohto mesta si len mozem priat, aby sa im darilo a to aj ked mam na viacere doteraz prijate postupy niekedy rozpacity, niekedy odlisny nazor. Ze to myslia s tymto mestom dobre, sa popriet neda. Ovsem nestaci len chciet, treba aj vediet a tu zial vidim znacne rezervy."

Nuž je to jeden názor na doterajšiu činnosť teamu Vallo v oblasti dopravy. Ja zas som radikálnejší a vulgárnejší...

K Tvojej diskusnej poznámke na adresu Valla:
Je právoplatným primátorom Bratislavy. Koná výborne, pokiaľ číta aj príspevky občanov/voličov na internetových diskusiách, prípadne berie ohľad aj na tieto príspevky, najmä ak sú vyargumentované a majú hlavu aj pätu.
Ale ak je pravdou to, čo píšeš, že Vallo si prečítal diskusné príspevky občanov a nakoľko tam niekto nekvalifikovaný napísal výraz dopravný kolaps, tak ten výraz prebral a začal sám šíriť paniku, tak je to čudné a vysoko neprofesionálne. A je ešte viac čudné, že mu toto šírenie paniky nevyhovorila Kratochvílová. Keby bola schopná, tak by panika sa vôbec nemala šíriť rovno z primátorskej kancelárie, práve naopak, obaja sa mali výrazne ohradiť proti výrazu dopravný kolaps a médiá mali požiadať, aby nešírili paniku a mali veci uviesť na pravú mieru.

Napokon nie viceprimátorka, ale chlapci z imhd.sk, napokon aj novinári zo SME, z Bratislavských novín a z Kuriéra, či starosta Chren cez Ružinovské echo spoločnými silami a s vynechaním viceprimátorky, dokonca aj Valla, dali veci dokopy a poskytli občanom zrozumiteľné a korektné informácie, že čo bude a ako treba konať v nových dopravných pomeroch.
Mesto tak akurát vytvorilo chaos, podľa článku dokonca ani áut z ciest neubudlo a ľudia sa asi z ostatných liniek MHD presunuli na bezplatné...
 
Hodnoť

Jedna otázka

A čo linky 67, 70, 78, a 87? Má niekto údaje o vyťaženosti uvedených liniek pred a po zavedení bezplatnej prepravy na linkách 75, 201, 202, 212 a X72? Nerýpem, len sa o to naozaj zaujímam.
 

Erik.Z,

uvedom si to, že centrálnou a nosnou témou sa stala zbytočná a nesystémová bezplatná preprava na piatich linkách MHD.
Pracuje sa na masívnom vymývaní našich voličských mozgov, že nie dlhodobá mravenčia práca zamestnancov magistrátu, či m.č. Ružinova, alebo KDI, inžinierov staviteľa obchvatu, či inžinierov developera, či iných nemenovaných vyriešila dopravnú situáciu , ale jedine a výlučne rozhodnutie dvojice Vallo/Kratochvílová, ktorí na prvý šup neomylne odhadli, že ktorých päť liniek má byť bezplatných, aby nebol kolaps.
A ak im za tento výkon a za nesystémovú bezplatnú MHD nebudeme tlieskať, tak označia nás za ľudí platených Putinom.

Asi došlo na moje nedávne slová, ale aj slová iných dopravných expertov, cestujúci sa jednoducho preskupili z platených na bezplatné linky MHD a nakoľko autá neubudli, tak sa preukázala aj pravdivosť dopravného prieskumu z roku 2018, ľudia nie z cenových dôvodov ignorujú MHD.

Tvoje oprávnené otázky ešte doplním o jednu. Teraz po prázdninách bezplatná MHD vo špičkách prepravila viac cestujúcich. V porovnaní s akým obdobím? S marcom 2018, alebo s januárom-februárom 2019? Keď ale je tradičný novoročný útlm dopravy tak veľký, že normy neodporúčajú v týchto mesiacoch robiť dopravné prieskumy.

Takže duo Vallo/Kratochvílová, nekŕmte nás zmanipulovanými PR správami, povedzte nám holú pravdu! Odkiaľ pochádza ten zvýšený počet cestujúcich vo dvoch bezplatných linkách MHD, ak autá, a to sami píšte, neubudli?
 
Hodnoť

 

Kolaps nenastal, auta si nasli svoje obchadzkove trasy. Na Zahradnickej medzi 9:00 a 10:00 jazdia takmer prazdne trolejbusy, pritom cestovne je zadarmo. Zato aut plna ulica. Tak si zase neklamne, no.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava