SME
Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravu v Bratislave obmedzia najviac v histórii. Pozrite si prehľad (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ziadny problem, kalinak, fučiatek a fico, ktory byva u manzelky v bonaparte pouzivaju aj tak statne vrtulniky. Takze ked bude treba skocit po koks do rakuska, zasukat si na vychod alebo uniest vietnamca.. nooo problem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prazski

komunisti postavili Metro. Bratislavsky postavili *****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale zato su tu mosty na spadnutie

A tiež nikto nemal odvahu to riesit. Az teraz v lete budú, prešporok je na metro malý. A auta aj tak nemozes odstavit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi to dopadne podobne

ako nemecka analogia zvladneme.to teda Wir schaffen das co pani Merkelova bola odhodlana zvladnut..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo uvažovať len o Bratislave. V rámci BA pod zem a ďalej ako nadzemka, podchytiť blízke okolie Záhorská Bystrica, Senec, Šamorín, Rajka. Metro by sa tam v pohode uživilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemate nato na Slovensku kapacity

Ani mentalne, ani materiálne a musela by byt zhoda napriek politickym spektrom a to slovensku chyba 30 rokov. Od začiatku s pozdravom pekného dna, keby cesi zaradili spiatocku aj tak ich nedobehnete a to vravim o trapnon cesku na cele s babisom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

záhorská bystrica?

veď to je BA IV...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mal som na mysli smer.. moze sa to tahat az na Stupavu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked sa planovalo v 80tych rokoch metro, tak stanica mala byt v Stupave a na druhej strane az v Pezinku....teda take boli mokre sny bolsevikov, ktori to ale nevedeli presadit. tak dostali aspon elektricku do Dubravky. Praha dostala trasu A a B :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viem si predstavit, ze by to mohla byt realita aj teraz. Samozrejme je tam vela "ale". Musi byt dlhodoby a jednotny koncept riesenia dopravy bez ohladu na tom, kdo bude sediet v kresle primatora. No a potom uz sa nesmu tie peniaze rozkradnut. Takze v podstate opat mokry sen? :-))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Krasny sen, spojenie stupavy a pezinka cez centrum. Povedzme cez trnavske myto kde by bol hlavny uzol, a odtial by boli este trasy do petrzalky a podunjaskych.
Nejake zastavky, nie velmi na husto, vacsinu viest po povrchu, pripadne nad zemou, v centre mozno aj pod povrchom.
Skoda ze to zostane na velmi dlho len sen.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale u nas politici rozmyslaju ako prejest peniaze a nabalit sa cez volebne obdobie. Ja suhlasim s tebou, ze uz teraz by sa mal spravit novy uzemny plan a vyclenit trasy metra-rychlodrahy Samorin Stupava Pezinok Senec cez BA. Aj ked ralizacia bude mozna mozno o 30 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zahorska Bystrica je cast Bratislavy a zacina hned pri OBI, resp za futbalovym stadionom Lamaca (Planky)....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ci sa niekde oplati metro nie je az tak o pocte obyvatelov ako o ich hustote. Lebo to v konecnom dosledku rozhoduje o tom, kolko cestujucich (teda zisku - ci uz priamy v podobe cestovneho, alebo nepriamy v podobe ekonomickych dopadov) ti pripadne na kilometer trasy (teda naklad).

Uz v Bratislave je problem s jej riedkym osidlenim na ktore metro proste nestaci. Ak to zacnes tahat na vidiek, cisla budu este horsie. Neviem si predstavit ze by sa uzivilo metro v nejakom normalnom intervale do Stupavy.

Do Senca a Rajky uz zeleznica vedie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dopravu v Bratislave obmedzia najviac v histórii. Naozaj? Toto je pre mňa úplná novinka!

Ja si pamätám podstatne závažnejšie dopravné obmedzenia. Niekedy v rokoch 1972-1973-1974, už si to na deň presne nepamätám, v jednom čase prebiehala generálna oprava Malinovského ulice spojená aj s rozširovaním, a výstavba podchodu na Trnavskom mýte.

Malinovského ulica, (terajšia Šancová) bola uzavretá v úseku Žabotova-Karpatská-Račianske mýto, bol tam absolútny zákaz vjazdu, z ulice odstránili aj podložie, kompletne vymenili všetky inžinierske siete, vybudovali nové základy a na ne išiel nový asfaltový koberec. Zároveň zbúrali všetky domy, ktoré bránili rozširovaniu ulice. V menovanom úseku jedine v smere Žilinská-Karpatská a späť sa dala Malinovského ulica križovať.
Táto akcia sa prekrývala s budovaním podchodu na Trnavskom mýte. Pochopiteľne s úplnou uzávierkou menovaného priestoru. Cez Trnavské mýto premávali akurát električky, pričom sa ich provizórne položené koľaje posúvali z miesta na miesto podľa toho, ako postupovali stavebné práce.

Veľká obchádzková trasa z Pražskej viedla po Štefanovičovej, Mýtnej, Vazovovej, Radlinského, Legionárskej, Šteinerovej (dnes Krížna), Levickej, Metodovej na Trnavskú smerom k Zimnému štadiónu.
V opačnom smere sa z Trnavskej točilo na ulicu Odbojárov, potom na Vajnorskú, Škultétyho, Kukučínovú, Malinovského, Račianske mýto, Mýtnu, Štefanovičovú a na Pražskú.

A takýchto veľkých akcií bolo v meste viac, a mesto to vždy zvládlo. Je to o dobrých dopravných plánovačoch, a od dôsledného vymáhania stanoveného dopravného poriadku.

A vtedajší páni inžinieri nemali k dispozícii výpočtovú techniku, ktorá behom pár hodín dokáže dať odpoveď, že ako bude fungovať konkrétna križovatka po vykonaných zmenách, či ako nejaký súvislý, viackilometrový dopravný ťah. Oni v tichosti si spravili svoju robotu, na riešenie nepotrebovali zaviesť ani bezplatnú MHD, a ani nešírili somariny typu, bude dopravný kolaps. Mali náležité dopravné vzdelanie, k tomu talent a výborne zvládli to aj v súvislostiach....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem za informaciu, spominanu rekonstrukciu som nezazil, ale pri porovnani poctu aut v Bratislave v rokoch 19701-73 a v roku 2019 my to naozaj vychadza na vacsi kolaps tento tyzden :)
Ale pamatam si ked som v r. 1998 zacal studovat v Batislave, a cesta autom z TN na zaciatok Bratislavy trvala 1 hod, a dalsiu 1 hod do Mlynskej doliny, kedze dialnicny usek ' Mierová - Senecká' este len stavali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Malinovského ulica patrila medzi najfrekventovanejšie v Bratislave, veď mesto vtedy malo iba jeden most cez Dunaj. Prístavný a Lafranconi most a ich spájajúci diaľničný úsek teda nebol, bola tu podstatne väčšia priemyselná výroba a prebiehala intenzívna výstavba sídlisk v Dúbravke a v Karlovej Vsi, pričom panelárne, či zdroje štrku boli vo východných lokalitách mesta, teda po Malinovského ulici okrem MHD a IAD bola silná miestna nákladná doprava, plus nákladný diaľkový tranzit, či už vnútroštátny, ale aj medzinárodný.

Ale sú to iba slovné prekáračky, čo bolo väčšie, pre Bratislavu tých čias ale to bol obrovský zásah do dopravy, bol zablokovaný najfrekventovanejší dopravný ťah od Zimného štadiónu až po Pražskú. Plus k tomu nemožná jazda z Vajnorskej na Krížnu, či Miletičová zablokovaná na svojom západnom konci, či z Legionárskej a Ul. Februárového víťazstva, dnes Račianskej sa nedalo ísť ma Malinovského ulicu a pod.

Používaš slovo kolaps. Vieš čo to slovo znamená? To, ak sa niečo nadobro zastaví, skape, prestane fungovať a podobne, ale to sa nestane. Veď sa to chystá mesiace, ak nie roky! Vallo a jeho partia všetko potrebné našli pripravené v kanceláriách magistrátu. Chytali to zamestnanci magistrátu, dopravní odborníci investorov, stavebných firiem a v neposlednom rade policajti z KDI.
Nivy sa predsa mali uzatvoriť už v máji 2018, tak aj dopravné plány uzávierky boli hotové na ten termín. Len Nesrovnal dohodol zmenu plánov a tak kratšiu dobu úplnej uzávierky.

Vallo by mohol mať problém iba vtedy, keby po nástupe do funkcie na magistráte vykonal personálne čistky a zároveň výsledky prác prepustených pracovníkov by nechal skartovať. Ale o ničom takom som nepočul, predsa nie je idiot.

Hovoriť o kolapse je o šírení poplašnej správy.
Možno to robia preto, aby ľudí vydesili a tak ich donútili nechodiť z vidieka autom do mesta.
Alebo si neveria, že to zdedené dokážu uviesť do života, tak už vopred kričia, a ak to napokon naozaj nezvládnu, tak aby mohli pohotovo tvrdiť to, my sme kolaps vopred predpovedali, lebo škaredý Nesrovnal nič nevybavil.
Možno chcú uhrať veci tak, že ak problémy nebudú veľké, tak nám budú mútiť hlavy s tvrdením, že Nesrovnal nám zanechal kolaps, ale my výnimočný, sme kolapsu zabránili, tak nás volte aj inokedy...

Doprava ale bude fungovať, len podľa iného dopravného značenia, iným tempom a po iných trasách a s inými preferenciami, to je všetko. Ale k úspechu treba vyžadovať bezpodmienečné rešpektovanie dopravného značenia. A toho sa boja, aby niečo vyžadovali, radšej dajú nezmyselnú bezplatnú MHD.

Jediným problémom je Kratochvílová, tá na túto úlohu nemá mentálne predpoklady, o čo skôr to pochopí a uvolní dopravné plánovanie niekomu schopnejšiemu, o to lepšie pre mesto...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

k poslednemu odseku

ale ma lebo ona je hlavny velitel myslienky nas nahnat do autobusov, je to osobna skusenost, + plus rovnako druhe auto je nadstandart naco vam je mame MHD, zazili sme to v karlovke s rezidencnym parkovanim , mali sme na uliciach cca 1150 miest, flexibilnych , urobili nam z toho 850........tu netreba ziadny komentar
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak si všimneš, v každom mojom príspevku "útočím" na Kratochvílovú. Nie je to z politických dôvodov, ale na základe mojich osobných skúseností s ňou, a na základe jej dávnejších činov.

Teda priama skúsenosť:

Mesto za primátora Nesrovnala občanom organizovalo verejnú prezentáciu, verejné prejednanie na tému rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi. Kratohvílová tam bola už ako nástupkyňa Ing. Schlossera, vo funkcii HDI Bratislavy.
Hovoril ale iba nejaký Bánovec, ktorý sa na magistrát dostal z firmy, ktorá vtedy aj pre Bratislavu maľovala vodorovné dopravné značenie, a montovala aj zvislé značenie.

Bánovcova taktika bola taká, zubami-nechtami chrániť už hotový projekt, nepripustiť ani najmenšiu chybičku v plánoch, nepripustiť ani najdrobnejšiu zmenu, teda konal ako futbalista-obranca, ktorého hlavným úkolom je odkopnúť loptu hocijakým smerom, čo najďalej od brány. Teda každý dotaz, podnet odkopával čo najďalej preč a robil to pohŕdavým spôsobom. V občanoch videl iba veci neznalých laikov, rovno idiotov, ktorí vďačne zožerú každú neserióznu odpoveď. Proste konal neseriózne.
Bolo to podobné, ako keď sa rodič ostýcha robiť decku sexuálnu výchovu, radšej ho kŕmi kalerábmi o bocianovi. Bánovec si vôbec neuvedomoval, že tam hlavne sedia osoby znalé dopravnej tematiky, vrátane mňa, a v okamihu prídu na to, že koná neseriózne. Ale Kratochvílová iba pasívne sedela a nezjednala nápravu, Bánovca nijako neusmernila, veci neuviedla na pravú mieru.

Zlatým klincom programu bola diskusia, kde som jej dal otázku, že aké plány má na obmedzenie rastu IAD a presun ľudí z IAD do MHD? Povedala, že žiadne! Rozumieš? Žiadne! Mali sme vo funkcii HDI bez plánov a vízií!
Pokračovala tak, že vyčká, ako vo veci rozhodnú mestskí poslanci, a potom splní ich uznesenia. Lenže prácou HDI je hlavne to, robiť dopravné plánovanie, robiť vízie, a poslancom-dopravným laikom, dávať na hlasovanie dobre vypracované a vyargumentované riešenia, prípadne vo dvoch variantoch, aby mali nejaký výber.

Vtedy som pochopil, že táto baba nemá bunky na dopravné plánovanie a vtedy som pochopil aj jej kopance z minulosti. Ona totiž dala súhlas na umiestnenie toho hnusného prívesu na lukratívnej časti nábrežia, v ktorom sa predávajú tie nechutné mrazené jogurty a ona dala amen aj na jazdu zásobovacích nákladných áut po turistami preplnenom nábrežnom chodníku, takto zásobovači za cenu ohrozovania životov chodcov môžu pohodlne zásobovať lode. Existuje minimálne 5 možnosti, ako tie lode zásobovať inak, bez ohrozovania životov chodcov.

Teda ja tu komentujem túto aktuálnu dopravnú problematiku. Roky viem o tom, že vedenie mesta príspevky občanov starostlivo sleduje, a niekedy aj koná podľa nich, aj mne sa to stalo už viac krát. Boli, aj sú osoby vo vedení mesta, v DPB, v OI Lepšia doprava, a imhd.sk, ktoré vedia, že kto som, a príležitostne aj komunikujeme spolu.
Aktuálne ale z hore spomenutých dôvodov nedokážem veci komentovať bez toho, aby som zároveň nebil na poplach, dopravná plánovačka je nekompetentná, rýchlo si nájdime iného!

Ale viceprimátorku neurážam, ale vždy aj vyargumentujem, že prečo jej konanie považujem za zlé a ako to mala robiť. Pričom moje názory na túto výluku minimálne z jedného dôvodu sú chybné, nepoznám informácie z dopravných prieskumov, a iné fakty uložené v počítačoch magistrátu.

Tvrdím ale to, že Vallo mal na uzávierku hotové riešenia, veď pôvodne mala začať v lete. V doprave budú iba zmeny spojené s menším chaosom na začiatku, ale nie kolaps!
A veľkosť chaosu závisí od toho, či Vallo nájde odvahu tvrdo vymáhať dodržiavanie nových pravidiel.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava