SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hrozí Bratislave dopravný kolaps? Pýtali sme sa kompetentných (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kolaps? ale kdeze! secko je v poradecku sudruhovia! uvidite v piatok! :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akoze kolaps? Dvakrat denne, rano a poobede, co tadialto nechodia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázky pre Kratochvílovú:

1.) Bezplatná doprava.
V prieskume o kvalite MHD bola 20%-ná skupina, ktorá používa MHD 2-3 krát týždenne, či ešte menej, iba pár krát za viac mesiacov. Z týchto 20% iba 7%, slovom sedem percent osôb sa vyjadrilo tak, že je to aj z cenových dôvodov.
Ak z 20% zisťujeme 7 percent, tak nám vyjde tak malé číslo, že je evidentné, že pre Bratislavčanov cena MHD je triviálnym problémom, čo napokon dokazuje aj tá skutočnosť, že svojho času sme zo Zahradníka neurobili župana napriek tomu, že nám všetkým sľuboval bezplatnú MHD. A ani Nesrovnal nepochodil, keď pred voľba pre isté skupiny začal sľubovať bezplatnú MHD, nepomohlo mu ani to, že po mojom ostrom komentáre tu na SME, čo si o tom myslím, zúfalo začal hovoriť o zľave 100%.
Teda prečo ste si tak istá, že tento váš idiotský nápad o bezplatnej preprave na piatich spojoch MHD bude hromadne priťahovať nových cestujúcich?

Podotázky na tému bezplatnej prepravy:
Svojho času RegioJet pomerne úspešne začal prevádzkovať komerčnú vlakovú linku na trase BA-ZA-KE. Len čo Fico zaviedol bezplatnú dopravu pre penzistov a študentov, RegioJet zaznamenal tak veľký úbytok cestujúcich, že linku musel zrušiť.
Uvedomujete si to, že aj tu môže byť to isté? Platené linky sa vyprázdnia, napr. linka 78, a tie bezplatné budú zahltené?
Zo Žitného ostrova prichádza aj kopa linkových autobusov, zahrnutých do BID, ktoré po rôznych trasách (Gagarínova, či Slovnaft) smerujú do širšieho centra, do dočasného areálu AS. Práve preto, že sú v režime BID, mohli poslúžiť aj Bratislavčanom na cesty do širšieho centra. Bezplatnou dopravou na paralelných linkách MHD ste sa úspešne postarala o to, aby cestujúci na trasách na území mesta si ani náhodou nesadli do týchto platených spojov! Ste si toho vedomá, akú hlúposť ste urobila?
Na úkor koho a čoho nahradíte pre DPB výpadky príjmov z predaja lístkov, ktorý v roku beztak mal 2017 stratu málo nad 2 milióny?
Ako vás vôbec napadlo dávať bezplatnú MHD v meste, ktoré je zadĺžené a aktuálne nemá ani riadny rozpočet?
Nájdete, či váš tútor Vallo, nájde politickú odvahu koncom marca na to, aby tú nesystémovú bezplatnú MHD naozaj aj zrušil? Alebo budete zbabelí a bezplatnú prepravu pre istotu ponecháte naveky?
Aspoň sa modlíte pre to, aby veľa ľudí malo električenky s dlhou platnosťou, presahujúcou obdobie bezplatnej MHD, alebo z dôvodov prestupov z platených na bezplatné linky si električenku platili aj ďalej?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázky pre Kratochvílovú:

2.) Prímestské autobusy:
18.1.2019 ste tu na SME tvrdila to, že rokujete so Slovak Lines o zahustení spojov. Lenže SL dostáva objednávky od župy. SL iste je ochotná zahustiť spoje aj pre mesto, ale ak mesto objedná od SL prímestské spoje, tak ich aj musí dotovať. Z čoho by to bolo dotované? Veď mesto je zadĺžené a bez rozpočtu.
Tvrdila ste, že chcete viac prímestských spojov, lenže zároveň ste MHD úspešne odklonila od areálu AS!

3.) Odklonená MHD:
Linky MHD ste od AS odklonila, mala ste to robiť skôr takto, aby sa ušanoval pokoj na Páričkovej:

Linku 210 ste cez Záhradnícku, Svätoplukovú, Košickú a Chalúpkovu mohli hnať rovno do areálu dočasnej AS. Späť po Landererovej a Karadžičovej na Hlavnú stanicu. Takto by cestujúci s batožinou, s deťmi, telesne postihnuté, či starci, mali priame prepojenie Hlavná stanica-AS.

Linky 21/25 by sa zas mohli točiť na Olejkárskej pred OC Eurovea a tak by nahradili linku 210 k Twin City.

Linka 205 sa mohla dočasne úplne zrušiť, lebo v tejto trase nateraz stratila opodstatnenie, AS neobsluhuje, a obchádza aj Twin City. Miesto nej by na Trnávku jazdila linka 207, pre priestorové problémy na konečnej Rádiová, by sa podľa potreby točila vo vozovni. Alebo by sa upravil grafikon tak, aby tam nebol zhluk vozidiel liniek 204 a 207. Takto by sa vyriešil aj problém, že na linku 205 DPB už od jesene 2018 nemá dostatok trolejbusov s duálnym pohonom, aj dňa 11.2.2019 tam jazdil klasický autobus.
A vidím aj priestorový problém v križovatke Páričková-Svätopluková, vozidlá linky 205 pri zhluku autobusov rôznych liniek tam v križovatke budú mať aj priestorový problém pri odbočovaní.

Linka 208 sa mala dočasne previesť do autobusov a jazdila by ako kyvadlová, v trase areál AS-Landererova-Karadžičova-Rajská a späť po Dunajskej-ako jediná jednosmerne po Páričkovej na Svätoplukovú a z Košickej cez Chalupkovú do areálu AS.
Ak by DPB dokázal vygazdovať viac vozidiel, tak môže byť jednosmerný okruh po meste, v maximalistickej verzii z Dunajskej na Kamenné námestie, potom Nám. SNP, Župné námestie, Kollárovo námestie, a po ul. 29. augusta a p´Páričkovú späť do AS. Takto bude priamy návoz do areálu AS.

Linka 50 je moc komplikovaná, mala ísť rovno po Košickej na most Apollo, obsluha AS z rohu Košická/Mlynské nivy. Prímestský cestujúci totiž potrebuje rýchly návoz na AS, nie komplikované obchádzky, vyhliadkové jazdy po Páričkovej.
Späť opäť v rýchlej trase Landererova-Košická, obsluha AS z Košickej, hoc aj z novej, dočasnej zastávky bližšie k AS, ktorú by používala aj linka 70, či 68.

Linka x72 sa dá bez náhrady zrušiť, v plnej miere ju hradia linky 202 a 212 jazdiace z centra. Linka x72 totiž stratila aj tú poslednú funkciu, obsluhu AS, či Twin City.

Linka 88 z Karadžičovej mohla odbočiť na Dunajskú, s konečnou na Rajskej. Miesto liniek 202/x72) a 205 spojila by centrum s Twin City, aj s AS.

A pani Kratochvílová netárajte, nie som hlupák, linky 210, aj 208 môžu jazdiť do areálu AS, je to len o dohode a ochote nájsť pľac, kde by prebiehal nástup/výstup cestujúcich. Odpoveď nedá sa neprijímam, lebo sa to dá. Ak sa niečo nedá, tak rozkázať prírode, napr. aby aj v noci bolo svetlo.

Dogmaticky držíte pri živote linku 205, aj x72 na Rajskej, hoc obe stratili opodstatnenie a bez problémov ich nahradia linky 202, 207, 212 z blízkeho Kollárovho námestia.
Rajská nie je výhradným zdrojom cestujúcich menovaných liniek, niet tam žiadne letisko, či gigantická fabrika. Zdrojom je celé historické centrum, a ľuďom je preto jedno, či idú na MHD na Rajskú, či Župné/Kollárovo námestie.
Viem, kocky ste už hodila, ale retuš je vždy možný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázky pre Kratochvílovú:

Posledná vec:

V televízii, ale aj inde som zachytil také odkazy z vašej strany, že terajšie zmeny, teda sťažený prístup IAD nebudú mať trvalý charakter, po ukončení uzávierok, všetko vrátite do pôvodného stavu, príliv IAD do mesta bude opäť bez obmedzení.

Tak teda láskavo povedzte, čo chcete. trvalo znížiť IAD v meste, alebo po výlukách opäť nechať mesto udusiť autami. Ak áno, tak načo tento cirkus s bus-pruhmi, bezplatnou MHD, policajným dozorom, ale aj načo akákoľvek parkovacia politika?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rozumne návrhy. Ale na Rajskej je nemocnica takze asi by tam malo niečo chodiť. Všeobecne je trapas neprepojenejšími letiska AS HS tak aby ľudia nemuseli veľa pochodovať s kuframi.
No a mimo tému. Ak náhodou bude nemocníca aj Lamači. Akú to má logiku aj v súvislosti s MHD?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa môjho návrhu na Rajskej zostávajú dve linky, 88 a 208, pričom tá 208 by tam privážala ľudí priamo z areálu AS. Plus na susednej Špitálskej premávajú električky. Teda policajná nemocnica dopravnú obsluhu má. Dokonca cezpoľný, chorý policajt môže z vlaku vystúpiť na Vinohradoch a prísť električkou č. 3 ku Dvom levom a kúsok prebehnúť peši...

Kratochvílová na to išla tak, že najprv bez občanov rozhodla, a ukázala iba hotové projekty, a bude hrať to, že sa nedajú meniť, lebo sú vytlačené informačné letáky, beží aj zaplatená reklamná kampaň.
Lenže odklonené linky v takej miere obchádzajú AS, že linky 205 a x72 stratili svoje opodstatnenie a AS, či Twin City z centra nebudú mať adekvátne spojenie pomocou MHD. Je to iba zlý žart, keď viceprimátorka odporúča obsluhu AS zo zastávky z Páričkovej. To na AS bude hnať ľudí cez stavenisko, kde trasa pre peších sa bude pravidelne premiestňovať, podľa toho, ako budú práce pokračovať a ľudia sa naviac budú motať medzi stavebnými mechanizmami. Zo zastávok na Rajskú odklonenej linky 88 by boli pešie trasy na AS rovnako dlhé, ale mimo staveniska! A ja som odporúčal dve linky priamo do areálu AS.

Moje návrhy sú iba slohovými prácami, kocky Kratochvílová hodila už dávno a nás postavila pred hotovú vec.
Ja si uvedomujem aj to, že nie každý môj návrh sa dá realizovať, lebo z hľadiska riešenia uzávierky nevidím do podrobností, napr. aké budú možnosti odbočovania na križovatkách v okolí uzávierok.
Je tu aj iný "problém". Ja vo svojich komentároch pravidelne spochybňujem schopnosti Kratochvílovej robiť dopravného plánovača, som za to, aby to nerobila ona. Teda zákonite bojí sa toho, že keby čo i len v jednom bode išla podľa môjho, či návrhov iných občanov, tak by akurát dokazovala svoju neschopnosť....
A morálne podrží ju aj Vallo, veď Kratochvílová bola tá osoba, ktorá na prvom zastupiteľstve navrhla zvýšiť primátorský plat a takáto službička sa cení. Je pravdou to, že Nesrovnal mal malý plat, lebo za svoje činy bol pod trestom, mal znížený svoj pôvodný plat.
Ale stále platí to, že táto pracovitá hruštička otvorila otázku primátorského platu, to sa nezabúda, a takto sa tam úspešne zabetónovala, ako (neschopná) plánovačka dopravy. Nuž čo hovoríš? Po týchto slovách zmení Kratochvílova čokoľvek podľa môjho? Určite nie, aj keby som bol rovno génius a akokoľvek výrazne by som pomohol občanom a doprave.

Či bude kolaps? Nie, ak policajný dozor vyčistí bus-pruhy, plus bude v meste prísna kontrola parkovania a státia, či boj proti neoprávneným jazdám na chodníkoch, či v peších zónach. A jedine táto policajná nekompromisná kontrola dostane ľudí z IAD do MHD.

Bezplatná MHD iba úspešne oberie beztak notoricky podfinancovaný DPB o prachy. A vývoj bude taký, že odkloní cestujúcich z platených liniek na tie bezplatné. Tento vývoj samozrejme neprebehne cez noc, ľudia majú zvyčajne 3 mesiace platné električenky, ktoré možno preklenú mesiac a pol trvajúcu bezplatnú MHD, teda škody z preťaženia bezplatných liniek nebudú veľké.

Je tu ale iná otázka. Kto sa hlási k Vallovi, resp. ku ktorej strane sa hlási Vallo? No predsa k údajne modernej strane, schopnej riešiť problémy ne iba Bratislavy, ale aj celého Slovenska, menovite k strane Progresívne Slovensko. Táto strana ale bezplatnou MHD dokázala iba to, že nemá riešenia, a je socialistická, podobne ako Ficov Smer. Majú rovnakú mentálnu výbavu ako Smer, len zatiaľ bez väzieb na mafiu. Príde časom aj to, keď budú vo vládnej moci? Ľuďom dali hry v podobe bezplatnej MHD, a tak nemusia nič riešiť ohľadom dopravy. Je kolaps! No a čo? Je to bezplatné, tak vďačne držte huby!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Do politiky by som nenachádzal ale nič zadarmo neexistuje a je fakt že doprava v niektorých busoch je skôr zbytočný marketing. Ti čo jazdia beusom majú električenky a tí čo jazdia autami majú euro na lístok. Auta treba vytláčať tak jak v Paríži, Londýne, Viedni apod. Nikdy ich nevytlacime ale môžme eliminovať.
Môj názor: zákaz vjazdu do Bratislavy so starými dizlami, zákaz parkovať mímo vyhradených miest, rezidenčné parkovanie, absolútna preferencia MHD a BID. V celom meste vytvoriť stojiská pre zdieľané autá no a vytvorenie cyklotrás. Je veľa nevyužívaných chodníkov na oboch stranách ciest. Čo tak niektoré využiť na vytvorenie cyklochodníkov? Čo tak pospájať mestské časti cyklochodníkov popri cestách jak u susedov? ( CR HU). Je trapas keď takzvané mestské časti ako ZB DNV Jar Rus Cun kde je ešte priestor nevieme poprepájané. Netreba vymýšľať vymyslené. A možno by bolo načase zmeniť štatút hlavného mesta a znížiť počet MČ. Aj firmy sa snažia mat čo najjednoduchšiu štruktúru. A funguje to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jaaaj, ale tak si vlada svojich ...volicov neudrzi, zakaz parkovat, mhd a pod, to by sa museli preporodit a to teda nie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bola vôbec niekedy bratislava bez kolapsu? mne sa tak vidí, že ani nie, samotná doprava je na katastrofálnej úrovni každý deň
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bude kolap to je jasne, ved len ked bola nedavno uzatvorena mala bocna cesticka / na piesku / skrz opravu zel.priecestia...ktora vizera apropo otrasne... doprava za natiahla na dvojhodinove zapchi. Do MHD nech si ide ten co rano nerozvaza deti do skoly -skolky..a nema pracovnu dobu. Trapkovia aj s ich MHD... Ako sa mohlo dopustit ze sa oba projekty riesia naraz. Podla mna bude kolaps a bude sa to musiet za horuca riesit inac ludia rozoberu radnicu aj primatora a poslancov.....katastrofa. Odrezu jednu mestsku cast od zivota na viac ako rok.Ale podme riesit pozemky v petrzalke pod elektrickovou tratou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

@b.pityo

Tie návrhy sú totálne nezmysly. O Rajskej hovoriť ako bezvýznamnom bode. Ach jaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechcel som reagovať na tvoj príspevok, lebo neobsahuje nič podstatné a dôležité, iba jeden nevyargumentovaný názor. Ale prší tak nemôžem ísť do mestských lesov rozhýbať si svoj, v zime zatuhnuté kosti, tak mám čas na písanie.

Zastávka na Rajskej je iba jediná zastávka z množstva iných v meste. Ako každá iná, má svoju stálu klientelu, ktorej jej blízkosť k bydlisku, či k pracovisku vyhovuje.
Rajská je frekventovaná a významná z iných dôvodov. Nakoľko okrem električiek ostatná MHD nemá prístup do historického centra, a dokonca je vytláčaná aj z okolia historického centra, tak každý, kto sa v tejto zóne pohybuje, musí ísť na Rajskú, aby odtiaľ sa dostal do východných, či juhovýchodných lokalít mesta.
Čiže nie Rajská, či niečo v jej pár stometrovom okruhu je zdrojom a cieľom tej obrovskej masy cestujúcich, ktorá sa na zastávke za deň otočí, ale celé historické centrum, a časť širšieho centra.
A toto organizátori dopravy mesta nechápu a celkom zbytočne a panicky sa držia tohto tarifného bodu ako nejakého posvätného miesta, ak linky 202/205 odkloníme, bude kolaps a hnev mesta nás vo voľbách vypudí zo stoličiek.

Už pri letnom odklone trolejbusov z Mlynských nív som napísal, že odklonom nosnej linky 202 na Miletičovú, do slepej konečnej pri OC Centrál robia nezmyselný krok. Ja som navrhoval trasu z Prievozskej, po Svätoplukovej, Záhradníckej s konečnou na Župnom námestí, či až na Šulekovej.
Dokonca z OI Lepšie doprava polemizovali so mnou, že trepem hlúposti, Záhradnícka nepotrebuje na obsluhu kapacitu linky 202. Ja som argumentoval, že linka 202 má tade iba obchádzkovú trasu, teda tú ulicu neobsluhuje prvotne, iba tade tranzituje. Ale nie, ja som hlupák.
Nuž a od konca prázdnin roku 2018 kam premáva linka 202? Na Župné námestie. Tak kto je hlupák?

Linka 202 osobám v centre aktuálne ponúka tri zastávky na nástup/výstup. Župné námestie, Kollárovo námestie na krok od Rajskej, a zastávku na Mickiewiczovej. Teda tri zastávky v centre miesto jednej!
Je to samozrejme o tom, mám to bližšie na novú trasu, či rovnako ďaleko, ale obchádzkova trasa je dlhšia, ale na druhej strane potom už iba cestujem a nestrácam čas na prestup na/z linky x72.
A osobám trebárs z Hlavného námestia a pod. je to lautr jedno, či pôjdu na linku 202 na Rajskú, či na Župné námestie.
"Samozrejme" poškodíme predavačku z Tesca, lebo miesto Rajskej musí šliapať na blízke Kollárovo námestie. A zdanlivo poškodíme osoby zo zóny z okolia Dunajskej, či Grösslingovej, Klemensovej a pod. Naozaj? Na Dostojevského rade majú priamu linku 78 do Vrakune, 70 do Biskupíc, či linku 50 s možnosťou prestupu na linku 202, či 212. Tak koho sme poškodili? Iba nepatrne museli zmeniť svoje zvyky.

Teda pri súčasnom stave výluky, odklonená linka 202 a linky 78, 70, a z časti aj 50 problém cesty z centra na východ, juhovýchod vyriešia. Linka x72 je zbytočná, lebo stratila aj poslednú funkciu, obsluhu AS a Twin City.

A ak si čítal pozorne, tak na Rajskú som navrhol potiahnuť linku 88, obslúži AS, aj Twin City, a navrhoval som spojenie z Rajskej rovno do areálu AS linkou 208. Tak mi láskavo povedz, kde je chyba?

Našepkám ti! Pri inom článku mi ten istý pán z OI Lepšia doprava odpísal, že linkou 208 sa hrubo mýlim. Prečo? Lebo aktuálne premáva v intervale 30 minút a to na kyvadlovú dopravu Rajská-areál AS kapacitne nestačí! Existuje hádam nejaký zákon, či smernica mesta, alebo DPB, že linka 208 v mnou navrhovanej trase nemôže mať hustejšie intervaly?

Takže táto zatuchnutosť bráni robiť dobré riešenia. A k tomu sa pridáva to, že sa občanov včas nepýtajú, a teraz už je po funuse, kocky sú hodené...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chcel by som sa opýtať, ako mienia kompetentí riešiť to, že sa budú osadzovať nové dopravné značenia na Gagarinovej ulici (nielen?) a to také, ktoré sú v rozpore s vyhláškou

MV SR, ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Konkrétne sa mi jedná o značku (ktorú prezentoval p.Vallo na svojom FB profile) C23a - Obmedzenie v jazdných pruhoch, konkrétne značenie, ktoré ukončuje toto obmedzenie.

Prezentovaná značka ukončujúca obmedzenie neexistuje (preškrtnuté obmedzenie v jazdnom pruhu), takto sa ukončuje napr. "BUS PRUH" a nie obmedzenie.

Posielam link na tú značku, aby bolo zrejmé o čom hovorím - https://*****/2E4UreS

Vyhláška hovorí presne o spôsobe ukončenia tohto obmedzenia:

Čl. 4

(23) Značky Obmedzenie v jazdných pruhoch (č. C 23a a č. C 23b) vyznačujú obmedzenie platné v príslušnom jazdnom
pruhu v smere jazdy s použitím symbolu značky z príslušnej skupiny zákazových alebo príkazových značiek. Vyjadrenie
počtu a usporiadania jazdných pruhov na značke č. C 23a a č. C 23b zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na
ceste. Zákaz alebo obmedzenie, ktoré sa týka odbočujúcej cesty, možno vyznačiť obmedzením v príslušnom jazdnom
pruhu pre zaraďovanie pred križovatkou. V prípade, že obmedzenie v jazdnom pruhu pokračuje aj za križovatkou, je
potrebné príslušnú značku zopakovať. Značky č. C 23a a č. C 23b sa umiestňujú vmieste, kde sa obmedzenie v jazdnom
pruhu začína. Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky a ak nie je skôr skončený inak, platnosť
obmedzenia v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných
pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už
NEOBSAHUJE symbol zákazovej alebo príkazovej značky.

Riešili tieto dopravné značky vôbec s inšpektorátom? Naozaj chcete osadzovať neexistujúce značky?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mlynské Nivy majú byť hotové do štrnástich mesiacov, rondel pod prístavným mostom je rozplánovaný na dva roky, postupne sa však bude situácia zlepšovať, tvrdí Kratochvílová.

o 14 mesiacoch investor hovoril na zaciatku. medzitym su nivy ciastocne uzavrete viac ako pol roka.
preco zrazu tato pani znova hovori o 14 mesiacoch?
za toho pol roka nic neurobili?
alebo je to naozaj tak, ze reavis si koordinuje vystavbu na ukor obyvatelov so suhlasom uradnikov tak, ako je to pre nich optimalne?
bude velmi zaujimave sledovat, ako budu prace postupovat a ci nahodou nebudu uzavrete mlynske nivy sluzit par mesiacov ako komfortna obsluha vystavby. a dokoncia sa vtedy, ked bude hotova stavba veze a shoppingu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to je tak stará a obohraná pesnička, že si myslím, že už nik neverí, že by sa doprava mohla niekedy v bratislave zlepšiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja verím

Ale musia KONEČNE spustil parkovaciu politiku,resp.spoplatnene parkovanie.Verim tomu,že potom sa to zlepší.Nie je iné východisko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme, ze mohla, staci nakuknut inde a nevymyslat vymyslene...len to chce menej rychleho populizmu a presvedcit ludi, ze nemaju byt sebestredne osipane, ze ked chceme lepsie zajtrajsky, musime s tym dnes nieco urobit...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prosim ta, posnazim sa slusne, ale v skutocnosti to vo mne vre, ked citam tie tvoje zelenocervene lavicacke nezmyselne kydy. milerad by som presadol do mhd, ale povedz, do akej? do tej zasmudlanej, s vynechavajucimi spojmi, chodiacou si ako sa jej zachce? do tej pretazenej, co uz teraz nestiha? do tej, do ktorej DPB nema dost vodicov? do tej, co jej to trva 3 - 4 krat dlhsie ako autom? ved sa trosku spamataj, ludia vyuzivaju auto nie preto, ze su pohodlni, ale ze im cas cennejsi. ludia do mhd prestupia, ked tu ale bude! takze namiesto mudrovania sudruhu, chytit lopatu a budovat! napriklad elektrickove kolaje v petrzalke. alebo hocico.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prave preto, ze mhd vyuzivam dost casto, vidim, aka je. Vozne sa najdu aj horsie ale v zasade vyhovuju. Ano, je ich malo, vynechavaju, keby sa peniaze namdopravu tak ako na zdravotnictvo , skolstvo a i. nerozkradli, mali by sme podstatne lepsiu mhd. To iste plati pre soferov, pojdes za tie peniaze robit vodica do prepchateho, nekulturneho mesta so,skapinajucimi vozidlami a hulvatskymi pasaziermi? Meskanie? Iste, ked sa autobus alebo trolejbus nedokaze na uzsej ceste prepchat vo svojom pruhu, lebo sa mu ta napchaju auta, v kazdom jeden clovek a kolony do dialav, zajdi si obcas napr. na Kramare, ktore sa stali vypadovkou a stoji sa cez cely kopec, niekedy tri trolejbusy neprejdu cez davy aut, potom su cestovne poriadky samozrejme v haji...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava