SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Bratislave otestujú nový elektrobus, cestujúci sa zvezú zadarmo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Toto je buducnost.
 

 

Elektrina áno...

ALE...

Prečo zase tie české šroty SOR? To vám fakt nestačia všetky tie problémy s autobusmi tejto značky?

Sorry jako...
 

 

Keby komunizmus padol až o pár rokov neskôr, BA mohla mať ekologickú dopravu - metro.

Kapitalizmus však nie je ekologický, veď dokonca USA za "zeleného" Obamu zdvihla ťažbu špinavej karcinogénnej ropy z cca 5 milión na 10 milión barrelov za deň!
 

 

Ako prebieha tazba za Trumpa? Zvysuje sa ci znizuje? A co Rusi zvysili tazbu ci znizili za cara Putina?
 

 

Dobre.Zvyšuje.Zvýšili.
 

 

Ohladne ekologie za komunizmu tak v tom sa komunistom nevyrovna nikto. Zisti si co zanechali v okoli Ziaru nad hronom, Novakoch, Zlatych Moravciach, Bratislave, Kosiciach, Sliaci atd. Nasledky sa odstranuju dodnes, 30 po ich vystrngani! Dychali sme jeden z najspinavsich vzduchov vo svete. Nerespektovali ziadne normy a vypustili tony jedovatych plynov, otravili rieky, lesy a zamorili polnohospodarsku podu.

Predpokladam, ze ty si bol v tej dobe len v otcovych vajiciach, vsak?

To ako niektori rusofilni fasisti oplakavaju ''zlaty socik'' uz fakt hranici s fanatizmom, Ej, ale doprial by som ti zazit na vlastnej kozi. Lenze tito rusofilni fasisti chodia len do ‘’zlej zapadnej, skaredej multi-kulti’’ EU kde aj za cent budu robit.

Do Ruska – ani jeden!
 

 

Testovany autobus bude znacky Solaris, nie SOR. To sice tiez nie je az taka vyhra, ale je to ake take pozitivum.
 

 

Mne to nepis. Ja som od BA velmi daleko na Vychode ;)
Ja chvalim princip elektromotora. Dodavatel je mi jedno.
 

 

Tak urciteeee ...
Fiasko moskevských elektrobusů pokračuje
http://www.cs-dopravak.cz/zpra...
 

Buducnost si predstavujem

asi takto co by sucasne vyriesilo ay problek so zapchami v BA prave s bezplatnym MHD nie len pre elektrobusy ale pre vsetky linky. Ja byvam kusok od BA, ale ked tam idem tak idem vsade autom, lebo za 3.50 co stoji denny listok na MHD si kupim 3l benzinu a ten tam neminiem.
 
Hodnoť

 

21tka .. 3x z autobusky do VW a spat a koniec. A ked budu mrazy -10 a autobus bude kurit, tak mozno 2x. O 2 roky tak 1x. A mozu to potom utopit v Dunaji :) A ak nahodou niekde narazi, tak ten bus bude horiet tyzden. No neviem .. CNGckove busy su imho rozhodne ekologickejsie aj ekonomickejsie a aj lacnejsie.
 

Zlaty moj

mas to nedomyslene, vidis to zle...
Vody v Dunaji tecie dost. Keby DPB rozmyslal, tak uz davno ma postavenu vlastnu elektraren a dobijacie stojany kde tade po meste. Davno ma uz svoje vozove dvory zastresene strechami s fotovoltaikou. Kde je napisane, ze ta ma 1 ks busu doviest na konecnu, v pohode ta moze prazdny nabity kus cakat na Patronke, kde cele osadenstvo cestujucich prestupi a prvy bus ide na stojan na nabijacku.
Plus keby DPB rozmyslal, tak uz davno su v meste postavene bus pruhy nie na pravom okraji vozovky, ale na lavom okraji, a spoje by premavali v protismere v nich, zasadne s dverami na lavej strane.
 

 

Autobusy by mohli prejsť na niektorých miestach na električkový pás, ale to by museli byť na to navrhnuté a postavené. Krásne by predbehli autá stojace v kolóne. Videla som to napr. v Budapešti.
 

respektíve pri elektrobusoch

nepotrebujes električky, kto by už staval troleje, koľajnice. Stačí ti len ten koľajový priestor
 

 

Ty chces pri sucasnom neustalom poklese podielu verejnej dopravy nutit ludi, aby na expresnej linke prestupovali len kvoli tomu, aby sme sa mohli hrat na ekologicku dopravu ?
Tak to posielas do hrobu celu MHD.
 

Wtf?

1. Trend mhd je stupajuci uz niekolko rokov za sebou... 2.aj keby to bolo tak ako napisal tak ta lutujem ze nevies prestupit...3 ked sa jedna o narocnu linku tak bus ma zberac a na zastavkach je 5m fixnej troleje a za 1min co tam je alebo 30s sa nabija... a ver tomu ze sa nabija riadnou silou...
 

 

Nie je problem prestupit. Problem je, ked ma prestupit 100 a viac ludi. Niektori mozu byt imobilni, niektori stari a nevladni (rozumej pomali). Takyto prestup by mohol trvat aj pat a viac minut, co by zatial prisiel dalsi spoj... Nema zmysel preskupovat osadenstvo celeho autobusu. Vies si predstavit ten zhon a bitku o volne miesta pri takom prestupe? Vsetci mladi a drzi by boli v tom druhom autobuse prvi a obsadili by miesta na sedenie (nie, nerobim si iluziu o mladezi dnesnej, tieto veci sa ani za desatrocia nezmenili). A este by bol vodic nervozny, ze co to tak dlho trva. Nie, tento projekt nie je pripraveny pre slovensku naturu.
 

Nedochádza

ti, že sa nejedná o prestup pri každej jazde?
Len v situácii, keď elektronika signalizuje koniec baterky. K tomu GPS, čo viac potrebuje sipečing aby tam poslal zálohové vozidlo?
 

Ako som uviedol dole aj hore

Tak to to nefunguje.
 

Slovensko

Dobre si vystihol ze je to problem nasho obyvatelstva, ale mna to nezaujima ja som iny a nebudem sa nimi brzdit. Plus opet uvediem ze taketo linky sa riesia vymenou na konecnej, alebo stop-pantograf. Takze realne na celom svete to takto funguje len v predstavach ludi co nepoznaju tieto veci alebo na jednom mieste na svete.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava