SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiči upozorňujú na kolabujúcu dopravu v Bratislave a jej okolí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

Kraj dokaze ukoncit opravu cesty o mesiac skor. Ale mesto opravuje Raciansku o mesiac dlhsie ako slubovalo a este to aj odflakne.
 

?

Čo je na Račianskej odfláknuté?
 

 

Mila Bratislava a vlada... robte tak, aby sa potierali tie obrovske rozdiely medzi regionmi a garantujem vam, ze bratislavske ulice budu volne a bez zapch..pretoze ak v strede slovenska a na vychode slovenska ludia zarobia tolko, ze nebudu musiet pastikarit v bratislave - hlavnom meste Slovenska, ktore je uplne idiotsky situoavane na samom kraji republiky na hraniciach, tak len blazon, tak budete mat v najnenavidenejsom hlavnom meste na svete svaty pokoj a klud, po ktorom tak velmi tuzite
 

 

Ja by som premiestnil hlavne mesto niekam viac do stredu republiky. To, ze je to potrebne, je zrejme najlepsie vidiet tom vyraze “ved na vychode nic nie je”, ktore pozil byvaly premier a takpovediac tym posvatil status quo, ze pokial je vlada v Bratislave, vychod Slovenska pre nu neexistuje.

Bratislava bola budovana, ked este bola len jednym z vyznamnejsich miest na mape sveta, s vyhodnou polohou a potencialom pre jej rast.
Dunaj, blizkost Viedne a podobne faktory ale mali vyznam skor pre priemysel a pre obchod, nie su vsak potrebne pre to, aby v tom meste sidlili uradnici a poslanci.

Podme diskutovat o tom, ako neubrat Bratislave na hodnote, no pritom dostat vladu viac do centra diania, tak, aby politici videli realnejsi obraz Slovenska a nezili v zlatej klietke, ktora im zakryva zrak.
 

 

Banska Bystrica ako hlavne mesto by bola fajn, a to vravim ako Bratislavcan. Podla mna by biznis a vela prace ostalo v Bratislave a zaroven by sa odlahcila od uradov a aj by to mali vsetci blizsie. A je tam aj letisko Sliac pre vladny special.
 

 

Kto to zaplati?
 

 

To, ze je Bratislava prepchata ludmi a autami nie je dosledok toho, ze je hlavne mesto, ale jej polohy a napr. vysokych skol. Doprava po dialnici a aj mimo nej pojde vzdy a ludia prirodzene zostavaju po ukonceni VS v meste, kde studovali, zrejme brigadovali alebo praxovali uz pocas skoly. Kosice na tom nie su o nic lepsie, akurat o polovicu mensie.
 

Zrusit vsetky mesta !

Naspäť do valalov! Lebo aj v BB aj ZA aj TT je to tak,len menej lebo su este mensie.Alebo vybudovat v geometrickom strede Slovenska nove hlavne mesto ako Nijazov Astanu.Tak veru,tam by bolo statnych zakazok pre Našich.
P.S. pri vsetkej ucte k BB- ma menej obyvtelov ako Karlova Ves s Dubravkou a o polovicu menej ako Petrzalka. O historií ani radsej nespominam.
 

 

Bratislava ma aj teraz velmi dobru polohu, obmedzovali ju najma hranice, co uz faktorom az tak nie je. Problem robia vysoke skoly, viazu na seba nejakých 50 000 mimo Bratislavských studentov, co je velka lokalna spotreba. Vysoke skoly vznikaju vo velkych mestach prirodzene (povodne si ich vyzadoval dopyt samotných podnikatelov, resp. ich zakladala inteligencia - tiez situovana v mestach)...tento vyvoj Bratislavy je logicky. Momentalne je to vyrazne najvacsie mesto na Slovensku a bude len rast, v zavislosti od verejnej politiky az do vyse miliona ludi (na akej rozlohe je tiez vo hviezdach).

Uz tu boli politici, ktori snivali o presune hlavného mesta. Do uvahy z geografického hladiska (ak to chceme viac v strede) pripada jedine spojenie Banska Bystrica + Zvolen, co ma svoje priestorove obmedzenia (chranene hornate uzemia navôkol). Presunut sa to da, zvladli to uz ine krajiny (Brazilia, Kazachstan, Petrohrad) ale vzdy si to vyzadovalo obrovske verejne investicie. Dôvodom presunov boli vymysly panovnikov, preludnenie predoslych hlavných miest (niektore staty v afrike) a potom casto prilis velka koncentracia ekonomiky a populácie ako takej - presunom chceli dosiahnut rozvoj centrálnej casti statu, co by bol teoreticky relevantny dovod v pripade Slovenska.

Kolko by to ale stalo? Postavit "gov city", "slovensku narodnu radu", prezidentske sidlo, RTVS, protimonopolny urad, NKU...? A to nie je len o postaveni budov, problémom su aj zamestnanci, ktori potrebuju niekde byvat (cize by to chcelo im vystavat byty). Bez kompletnej dostavby dialnicnej siete (najma bystrica - ruzomberok a zvolen - kosice) by to tiez nemalo zmysel. Bola by vôbec takato investicia vyhodna? Priniesla by potrebny "drive" pre juh stredu a vychod Slovenska?

Ja by som bol za, ale pride mi to ako hrajkanie sa v urcitej ideologickej krabici. Skusme zaviest 100% platene vysoke skolstvo, len tak na zaciatok, ze co to spravi s tymi vysokoskolakmi. Skusme zrusit aspon tretinu roznych nepotrebnych verejnych organizacii. Dokoncime reformu sidelnej struktury (redukcia obci o minimalne 90%, ale na zaciatok by bohate stacilo "upratanie" administrativy Bratislavy a Kosic).

Je k tomu vlastne aj taky vtip: "Vsetci totiz vieme, ze sme vzdialeni uz len jednu verejnu instituciu od utopie." Je tu strasne vela triviálnych veci, ktore je mozne teraz hned na mieste riesit, s minimalnym usilim, setrenim nakladov a v podstate len s benefitmi pre obcanov. Zrovna presun hlavného mesta mi do toho nezapada.
 

 

OK, mily region, ale vy tam u vas najprv prestante volit Smer a Kotlebu.
 

 

Vsetko. Derava bola, lebo pod asfaltom su panely. Nic s tym podlozim nespravili, len na to frcli novy asfalt. A uz teraz to na viacerych miestach riadne trasie. Takze do dvoch rokov su tie diery spat. Vyhodene peniaze.
 

pod asfaltom su kocky...

minimalne v prvej casti od Myta k kukurici... Tiez tam nechali zuzenie na viacerych miestach... podla jedneho sialeneho uzemneho planu sa ma Racianska premiestnit k vinohradom...
 

 

Pisem o tej casti Racianskej, ktoru opravovali.
 

re: opravovali

úsek od Nobelovej po Hečkovu
na základe oho tvrdíte, že podklad na tom úseku cesty tvoria panely?
nie je žiadnym tajomstvom, že tadiaľ viedla výpadovka už dávno a že nebola z panelov
 

 

Pred opravou boli v rovnomernej vzdialenosti skrz celu sirku cesty praskliny.
 

Kjell

a čo pozdĺžna praskliny cca v línii jazdných pruhov? boli?

panely by museli byť mimoriadnych rozmerov - "dlhé" na celú šírku,
cca 7 m v časti s rozdelenou vozovkou a cca 14 m s nerozdelenou,
navyše, "zarezané" podľa smerových oblúkov
 

 

Jasne, ze boli aj pozdlzne. Odhliadnuc od toho ci tam boli panely, alebo iba zle naliaty/zniceny beton. To podlozie bolo znicene, co bolo jasne vidno na povrchu. A nespravili s tym nic! Naliali novy asfalt a hotovo.
 

Kjell

ak by bol v minulosti zle naliaty a zhutnený či medzičasom zničený podkladný betón, tak by neboli v asfalte len praskliny na povrchu, boli by prepadliská, veľké zlomy, ale hlavne nerovnomerné trhliny, určite nie takmer či úplne kolmo na prevládajúci smer jazdy a v pravidelných odstupoch,

klasická vozovka pre veľkú záťaž od intenzívnej dopravy s asfaltovým krytom, nemá pod obrusnou vrstvou priamo podkladný betón, ale aspoň 1 spojovaciu asfaltovú vrstvu, ak by sa mal "riešiť" betónový podklad, musela by sa odstrániť aj stará a položiť nová spojovacia vrstva
tento výrazne negatívny vplyv sa dá úspešne eliminovať vystužovaním obrusnej vrstvy, zároveň sa tak zvyšuje ochrana proti vzniku reflexných trhlín, pozitívne vplýva na redukciu vzniku únavových trhlín, obmedzuje vznik vyjazdených koľají a tiež vznik trhlín v dôsledku nerovnomerného sadania
výsledkom je celkovo vyššia životnosť a úžitkové vlastnosti povrchu vozovky
preto, ak sa má vyčítať vedeniu mesta principiálne "zlyhanie", potom je to práve v tom, že vybralo "lacnú" verziu položenia novej obrusnej vrstvy bez vystuženia
je
 

 

Ja nie som cestar, ale tou cestou chodim uz x rokov kazdy den. To neboli praskliny v sirke 1 cm. To boli seriozne diery skrz celu vozovku - od obrubnika po obrubnik, ktore boli opakovane preliate asfaltom. Tieto diery tam boli v pravidelných rozostupoch. Neviem z coho to vzniklo ale som si isty, ze tuto systemovu chybu neopravili. Oskrabali to na beton v ktorom bolo vidno tie iste pravidelne trhliny, ktore boli na povrchu, zaliali to dvoma vrstvami asfaltu a bolo. Coho dôkazom je aj to, ze ked som to napisal na Nesrovnalovej PR stranke Bratislava Works, ktora je oficiálnou strankou prevádzkovanou magistrátom, tak nielenze neracili ani reagovat, ale rovno ma zablokovali. Nebudem predsa kazit nejakou kritikou Nesrovnalovu kampan.
 
Hodnoť

Nesrovnal sa ponahla.

kampan zacne za chvilu..
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava