Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Voltemar: Bratislava potrebuje metro, musí ale zmeniť koncept dopravy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Dufam..

...ze sa vidime na pivnom behu 2018 :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme absolútne súhlasím, aby boli miestny v BA preverovaní keďže tam platia dane, ale v takom prípade nech tí bratislavčania zafinancujú tenisove, futbalové a hokejové centrum do každého krajského mesta (aj s prilepeným súkromným hotelom) , a samozrejme aj rovnaké dopravné napojenie Košíc, Prešova, Bystrice ako má Bratislava. A samozrejme ministerstvá a tie mraky štátnych úradníkov platených z daní všetkých občanov SR rozvrhnut do všetkých krajských miest rovnako. Aby pán cyklista pochopil, kto na koho dopláca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...preferovaní....preklep. Predikatívne písanie ma svoje čaro :).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo si myslíš, že my sme tu

v Bratislave chceli národné hokejové a iné centrá aj ministerstvá? Že si ich tu nejakým zvláštnym spôsobom užívame? Alebo z nich niečo máme?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mas z nich zlaty moj

stvorprudove cesty so samostatnymi odbocovacimi pruhmi, mas z nich hustu siet liniek mhd, mas z nich mnozstvo velkych a na skok sa nachadzajucich supermarketov... Ako mozes nieco take napisat, bez rozmyslu. Keby z BA odislo so svojou pracou 100 000 tisic denne metropolitne dochadzajucich, keby svoju pracu zobrali so sebou vsetci cezpolni z BA prec, ostalo by z BA asi 250 000 mesto, prave mozno velke ako KE. Myslis si, ze by potom bola nutnost mat takuto infrastrukturu? KE maju len 31 zakladnych skol, 37 post, len 3 Kauflandy, 5 Lidlov, 1 Hornbach, ci OBi...
A mnohe hlavne huste mestke tahy nemaju 8 pruhov v jednom smere a nie su mimourovnove ako napriklad Bajkalska x Prievozska, a dialnicny obchvat nie je spojnicou mestkych ulic, ako to ma BA, ale je skutocne len dialnicou iducou mestom..... pozri si prazdnu BA cez vikend a sviatky. Pre koho by bola potom BA tak velko postavena? Naco? Pre mesto velkosti? Akonahle by vsetci cezpolni z BA odisli, domievas sa, ze by sa v BA prevadzkovala mhd s tak hustym intervalom? Ved by PO a ZA stupli s obyvatelmi nad 100 000 a tebe v BA by musela stacit hustota MHD na urovni NR mozno. Tak si nabuduce 2x premysli, ci stale budes tvrdit, ze z dani 4 500 000 Slovakov nezijucich v BA nemas nic. Nemaj ruzove okuliare, ze mesto vybudovali dane zvysnych 500 000 ludi do piatich milionov! Nezabudaj, ze navratom cezpolnych domov by sa zvacsili nad pocet obyvatelov potomsieho stavu BA prave KE a PO. Zavedenie prednosti rezidentov na narok kusa verejnej ulice vznika v BA precedens, ktori by v twj chvili mal platit aj v tej najmensej obci. Ze potom by prave SPZtky BA, BL nemali mat pravo parkovat v inych mestach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetko čo popisujete nie sú výhody , ale nevyhnutnosť , aby sa tu dalo žiť a aj tak to zďaleka nestačí .Nekonečné zápchy každý pracovný deň sú toho živým príkladom a k tomu neuveriteľný bonus v podobe najväčších nákladov na život na Slovensku , pričom trocha vyššie platy oproti zvyšku Slovenska to zďaleka nepokrývajú . Stačí si porovnať aké sú ceny nehnuteľnosti .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsetko, co popisujem

su vyhody aj nevyhnutnost. Nejde o logicke OR ale o logicke AND. Otazka bola o tom, ci su v BA vyhody z toho, ze. v BA je situovane hlavne mesto. A zial su!. Nevyhody su zial tiez. BA doplaca na to, ze od rozdelenia CSFR Slovaci buduju svoj stat len v BA a robia tak cim vacsie regionalne rozdiely. A ako sa naznacilo, nevyhody zacnu prerastat vyhody. Uz zacali. Neznamena to vsak, ze moze si niekto dovolit tvrdit, ze ako obyvatel Bratislavy nema z narodnych stavieb vo svojom zivote nic!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nerobia sa vacsie rozdiely. rozdiely sa vracajú do normálu ako vždy boli. to, že bilak preferoval východ neznamená že v trhovej spoločnosti to tak má ostat. čo boli košice pred železiarnami? ničím. a čím bola bratislava pred slovenskom? hlavným mestom uhorska, nehovoriac o centre velkej moravy a samovej ríše, o ktorýcn na východe nebolo ani chyrovat. takže VŽDY to bolo centrum hospodárskeho života.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pupok sveta

> hlavným mestom uhorska, centrum velkej moravy a samovej ríše

ehm, tak toto si trosku prehnal. Bratislava bola na kratky cas pocas tureckeho ohrozenia Viedne korunovacnym mestom. Centrom "velkej" Moravy nebola nikdy, centrum Samovej rise je nezname.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kratky čas, čiže len nejakých tristo rokov, pravda. a významným centrom moravy na rozdiel od košíc takisto bola. ... okrem toho Carnantum ako hlavné mesto Keltov. mám pokračovat? košice sa ani do stupaje nemôžu z hladiska historie a významu bratislave postavit.
a samova ríša? hm. hraničné mesto Vogatisburg. je len náhoda, že práve v tom čase sa Bratislava volala Wratisslaburg?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie korunovacie beriem, nevedel som ze to bolo az 300 rokov.
Carnantum je od Bratislavy na vtedajsie pomery pomerne daleko a este k tomu za velkou riekou.
Z tejto starovekej a stredovekej minulosti sa ale nikto nenaje. Dnes je to ale hlavne mesto tak o com sa tu toci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Carnuntum bolo v BA

to je prave taky historicky chytak, lebo povodne este Keltske Canuntum bolo prave v okoli dnesneho BA hradu, comu zodpoveda aj nazov nieco ako mesto na kameni, z kamena. Neskor sa prestahovalo do dnesnej polohy a stalo sa rimske mesto. Aspon tak to bolo prezentovane na vystave na Hrade minuly rok o Keltoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne ako píše kolega dolu. ide o rimske carnantum, ale v bratislave bolo keltské carnantum. ja netvdím, že z tejto minulosti sa niekto naje. ved nakoniec kde bol vtedy new york a nemá s tým problém. ide o to, že reč išla o nejakom zaostávaní východu. to bol len argument, že tu bolo vždy živšie a vždy tadialto išiel havný prúd, preto to zaostávanie je proste prirodzené, vyplývajúce z polohy. problém je že vychodniari ako keby to nevedeli prežit, že sú "dvojka". To má takto vystrájat aj Krakov, Plovdiv alebo Dráždany? Som dvojka a čo? Ved to nie je urážka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trocha vyssie platy a najvacsie naklady na zivot...

Neurazte sa, ale ak to co tvrdite je pravda, nebolo by potom lepsie odstahovat sa z Bratislavy prec, kde je pomer zivotnych nakladov a platu priaznivejsi?
Alebo to je tak, ze to zdaleka nie je tak zle ako pisete, o com by svedcilo aj mnozstvo "cezpolnych", ktorym sa "najvacsie naklady na zivot s len o trocha vyssimi platmi oproti zvysku Slovenska" predsalen akosi oplatia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1) Nekonečné zápchy sú v každom väčšom meste, nechápem prečo si myslíš, že sú len v BA. Navyše v BA nejazdí hlavný tranzit 15 metrov popod okná dvoch sídlisk tak ako je to napr. v PO. 2) Tie trocha vyššie platy myslíš zrejme ako žart. 3) To čo je hlavným bonusom v BA je dostupnsť pracovných miest, zapríčinených napr. aj prítomnosťou všetkých štátnych úradov a masy úradníkov v nich platených z daní ľudí z východu a stredu Slovenska. 4) Ký v BA sa stavia predražený obchvat slúžiaci výhradne bratislavčanom, a BA je dianične napojená na všetky smery, tak v košickom kraji sa za posledných 20 rokov nepostavil ani kilometer diaľnice !!! No coment.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A naco by boli Kosicanom dialnice?

Ved na vychode nic nie je:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Obchvat sa stavia predovšetkým pre tranzit, ktorý dopravu v meste akurát tak zahusťuje. Vonkajší okruh pomôže mestu vo veľkej miere len nepriamo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne pomôžu tie peniaze a pracovné miesta ktoré v BA vzniknú kvôli zbytočným vonkajším okruhom . Východniarom ostáva dochádzať do BA po okreskách X-tej triedy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už konečne pochopte, že obchvat je pre tranzit, teda prejazd pre tých, ktorí nemajú cieľ v BA (čiže pre cezpoľných). Pracovné miesta v BA s obchvatom majú spoločné asi toľko, ako Danko s gramatikou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak prepáč :)

Ak niekto napíše, že kvaĺitu života ovplyvňujú odbočovacie pruhy, s takým sa ozaj ťazko diskutuje.
Ale pobavil som sa :D
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava