SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Trvalá zastávka pod Manderlákom je v nedohľadne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Netusim, kto je pan Fundarek, ale konecne citam rozumny nazor. V Prahe sa po kolajach jazdi uplne bezne, zastavky maju ako ludia a tento Viedensky typ nastastie neadoptovali...
 
Hodnoť

 

Pod manderlakom (pri kebabe) maju trvalu zastavku kofoti a zvacsa parkuju v protismere...
 
Hodnoť

 

Tu ak niečo stavia štát alebo samospráva trvá to 100 rokov. Súkromník dokáže za 3 roky zbúrať AS, postaviť dočasnú, postaviť vežu, vykopať podzemný kruhový objazd a postaviť novú AS.
Mesto nedokáže za 10 rokov položiť 3 km koľajníc na vykúpených pozemkoch.
 
Hodnoť

 

A ešte som zabudol. O zastávke viedenského typu sa tu hovorí ako o nejakej novinke, pritom na Šafku sa do električky nastupovalo z cesty už pred 20 rokmi.
 
Hodnoť

Nepraktický výmysel

"Stranícka úloha" na opätovné zriadenie zastávky oproti Manderláku je výsledkom lobizmu niektorých "električkových fanatikov" vo vzťahu k expertom od "poradcu" JASPERS, ktorí majú "patent na rozum" a riešenie infraštruktúry verejnej dopravy v Bratislave úspešne "usmerňujú" podľa priania developerov a iných záujmových skupín. I keď je v tejto lokalite oproti minulosti "utlmená" automobilová doprava, zriadenie električkovej zastávky na starom mieste nič nevyrieši, len vytvorí nové úzke hrdlo. Pre rýchly prestup medzi jednotlivými smermi by bolo omnoho užitočnejšie doplnenie informačných tabiel na jednotlivé zastávky, kde by sa cestujúci dozvedel odchod alternatívneho spoja aj zo susednej zastávky a tých cca 50 - 100 m kľudne prejde aj s kufrom. Predsa aj na Trnavskom mýte alebo Račianskom mýte nestoja všetky smery dopravy pri spoločnej nástupnej hrane a nikto ho nejde celé prekopať a to je tu omnoho zložitejší prestup a prechod medzi jednotlivými zastávkami (smermi).
Kto trochu pozná situáciu na Kamennom námestí a aj reálne cestuje MHD (resp. pozná aj staré riešenie zastávky pred Manderlákom), ten určite nebude presadzovať tento nezmysel, len preto, že si to prajú resp. odporúčajú nejakí zahraniční experti. Alebo snáď chceme skomplikovať zasa cestu chodcom (hlavne smer Dunajská - Laurinská/Gorkého), lebo zlomok "prestupujúcich" je lenivých prejsť cca 50 m. Veľmi rád by som videl "teoretický" posudok bezpečnosti dopravy po zriadení zastávky v takto komplikovanom uzle (odbočenie električkových koľají na nám SNP, Špitálsku, Jesenského, Štúrovu, priechody pre peších v lokalite, zastávky MHD v bezprostrednej blízkosti križovatiek a pod.). Aj dnešné provizórium so zastávkou "Viedenského typu" je určite bezpečnejšie a má omnoho väčšiu dopravnú priepustnosť ako navrhovaný stav.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava