Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Námestie SNP a Kamenné námestie sa dajú oživiť aj bez miliónov. Ako na to? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Len žiadne stĺpiky

Stĺpiky popri električkovej trati sú, s prepáčením, odporné a nežiadúce. Je to výroba zbytočnej fyzickej aj optickej bariéry v mieste, kde ju vôbec netreba. Navyše "oživenie" Kamenného a SNP vôbec nerieši dopravnú obsluhu. Už neviem koľký krát to sem dávam:

https://drive.google.com/file/...

Návrh dopravného riešenia Kamenného nám. vrátane zastávok električiek a návrhu potiahnutiu trolejbusov obojsmerne po Dunajskej bližšie k centru mesta vynechaním blokovej zachádzky cez Cintorínsku a Rajskú a bez navýšenia kilometrov pre DPB.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

merkelego

V modernej multikulti europskej metropole su stlpiky oddelujuce priestory pristupne bielym dodavkam od pesich zon a chodnikov nevyhnutnost.
A elektrickova trat je dostatocne siroka, aby cez nu presla dodavka a zahrala si kolky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.

úsilie o privedenie t-busov do samého centra je pochopiteľné, aj úsilie mať na oboch stranách nám. SNP cyklotrasu je pochopiteľné, ale (bez snahy obhajovať súčasný stav, iba ako faktické poznámky)
a) s ohľadom na celkový prístup a túžbu mať príjmy za parkovania len málo pravdepodobné, lebo by vyžadovalo obetovať stovky parkovacích miest,
b) pre viacero budov by znamenalo asi stratu spôsobilosti riadneho užívania v súlade s kolaudačnými rozhodnutiami / užívacími povoleniami,
c) zmena organizácie dopravy je súčasťou pôsobnosti v rámci preneseného výkonu štátnej správy, čo dáva dosť silnú pozíciu vlastníkom / správcom budov, hlavne ministerstvu, na obhájenie záujmu zachovať parkovacie miesta na povrchu a mimoriadne silnú pozíciu PZ SR, ktorého súhlas je zákonnou podmienkou pre vykonanie (takej) zmeny organizácie dopravy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vl. Dulla

Pán Dulla, mesto nemusí pristupovať ako obetný baránok pri rokovaní s vlastníkmi, mesto má právo vybudovať pešiu zónu v meste. Vlastníci nehnuteľností si predsa môžu zakúpiť parkovacie miesto inde, poblíž. S vašim prístupom by dnes neexistovala pešia zóna nikde. Nič v zlom, ale toto je spiatočnícky prístup.

Na Nám. SNP treba jednoznačne vybudovať pešiu zónu, pošta aj MK SR si môžu prenajať parkovanie v Uršulinskej garáži, nik im nebráni.

PS: PZ SR nie je boh, môže sa pohybovať iba v medziach zákona, to len niektoré samosprávne úrady využívajú všetky právomoci čo majú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sme12345

opäť s úplnou ľahkosťou obviňujete z niečoho, tento raz z údajného môjho prístupu, čo sa nezakladá na pravde
ak ste nečítali, prehliadli text v zátvorke, tak zopakujem

bez snahy obhajovať súčasný stav, iba ako faktické poznámky

nemusia sa páčiť fakty, ani to, že mesto nemá viac práv ako vlastníci / správcovia domov, ani to, že rozhodnutia na úseku v pôsobnosti štátnej správy v konečnom dôsledku nezávisia len od vôle mesta a jeho obyvateľov, ale či je rozumné ignorovať ich či zatvárať si pred nimi oči, nech si odpovie každý sám

neviem presne, čo máte na mysli "pohybovať sa v medziach zákona", keď píšete o PZ
ak sa nemýlim, aj nesúhlas s návrhom organizácie zmeny dopravy je v medziach, ktoré zákon upravuje pre PZ
ak viete o takej úprave, ktorá ukladá povinnosť PZ súhlasiť s návrhom na zmenu organizácie dopravy, lebo mesto / mestská časť si želá, zverejnite, určite sa mnohí potešia, lebo doteraz už viaceré dobré návrhy sa nerealizovali pre jeho absenciu / odmietnutie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Dulla, vy vlastne hovoríte že súčasný stav je zabetónovaný a nemenný. To snáď nemyslíte vážne. S vašimi argumentami by na svete pešie zóny zrejme neexistovali. Mesto má právo zmeniť územný plán a vybudovať si pešiu zónu aj na úkor áut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

treskplesk

nič také "nehovorím"
mýlite sa, keď faktické poznámky, ktoré píšem ako upozornenie na možné správanie sa niektorých, ktorých sa navrhované zmeny týkajú priamo alebo ktorým je zverené právo (ne)súhlasiť, vydávate za moje argumenty, ktoré by mali vyjadrovať osobný postoj proti zmenám formou zriaďovania peších zón a cyklistických cestičiek / trás

o práve zmeniť územný plán niet pochýb a ani sa o tom nepísalo,
môžete vysvetliť ako sa v územnom pláne rieši a zaručuje budovanie pešej zóny / peších zón?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Dokopy by sa tak v celej lokalite podľa Bindicsa zrušilo 9,5 percenta miest na parkovanie."

A ked to zoberieme za celu Bratislavu, tak to nebude ani len 1%. Lokalni rezidenti, institucie a prevadzky nech sa aj poseru, ved si mozu nosit tovar na furiku z vrchnej casti SNP, maju to dole kopcom.

Inac je ten navrh priserne odflaknuty, staci sa pozriet na cyklocesty.

Ale som zvedavy, co na to povie magistrat, kedze by prave on prisiel o cca 30 parkovacich miest :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

magistrat ma cele poschodie v

garazi Centrum a moze si tam prenajat viac... parkovanie na SNP by fakt nemuselo byt...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

CELÝ NÁVRH ZLE!

Postupovať treba zhora dolu.

NAJPRV treba vyriešiť Staromestsku ulicu. Dopravu, aj prepojenie pre peších medzi Zochovou a Kapucínskou elegantnejším spôsobom. Aj prechod z Hradu do centra. Tým sa presmerujú chodci aj časť dopravy.
Až potom sa ukáže, ako bude potrebné riešiť Kapucínsku, SNP a Kamenné námestie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mestá v Európe doteraz nemajú zvládnuté lavičky. Lavičky, ktoré majú slúžiť chodcom na posedenie a oddych, dlhodobo vo všetkých veľkých mestách okupujú bezdomovci. Tak ich odmontuju v lepšom prípade. Miestami ich vymenia za jednotlivé sedenia s barierami. Vizuálne nič moc.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bezdomovcov je na SNP už aj teraz viacej ako dosť. Kým prejdem cez námestie, bežne stretám 3-4 žobrajúcich. V lete im bude treba viacej lavičiek...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Ak chce mesto rekonštruovať tak významný priestor akým je Nám. SNP, láskavo nech urobí transparetnú medzinárodnú architektonickú súťaž.

2. Nejaké združenie si zmyslí urobiť návrh a už sa toho novinári "chytajú"? Na základe čoho? Ja si tam nakreslím tiež nejaké bláboly a bude to brané ako fakt? Novinári, samätajte sa a začnte robiť svoju prácu kvalitne.

3. Stručné zhodnotenie návrhu: celé zlé. Málo zelene, stĺpiky preč, námestie treba vrátiť chodcom, autá musia z námestia preč alebo pod zem (nesúhlasím ani s hornou časťou pre autá).

Revitalizácia námestia snáď už bude v rukách ďalšieho zastupiteľstva, vláda manekýna o chvíľu končí. Tento priestor si zaslúži kvalitné a nie odfláknuté riešenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja to vidím inak

v podstate so všetkým čo píšeš súhlasím až na jednu zásadnú vec. Tento priestor sa výraznejšie nehýbal už roky rokúce a je to vidno. Sám píšeš, že to počká na ďalší magistrát, treba ďalšiu súťaž, peniaze a asi vieš o akom časovom období a o akých peniazoch sa bavíme. To zas treba čakať ďalších 5 rokov, kým sa tam niečo zmení? Táto iniciatíva nebráni neskoršej komplexnej revitalizácii, len chce urobiť lacno a efektívne rýchly posun k lepšiemu. Systém treba to spraviť od podlahy, treba peniaze, treba čas vedie u nás často k dezolátnemu stavu miest,námestí a budov a pritom sa dá za pár korún urobiť veľa. Mne je tá iniciatíva sympatická a robí dobrú vec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čakanie na súťaž?

A ty doma berieš prvý návrh? Nie, mne nie je táto iniciatíva sympatická už len preto že nemá protiponuku, ono naozaj platí viac hláv, viac rozumu. Ak do tohto námestia vraziť peniaze, tak poriadne.

Môžu Schusterovi košičania vyčítať všeličo, aj zadĺženie, každý mu ale uznáva že centrum mesta prebudoval kvalitne. A to chcem aj tu. Ty doma robíš polovičaté riešenia?! lebo to presne nie je to čo chceš, citujem: "len chce urobiť lacno a efektívne rýchly posun k lepšiemu".

2x vyhodené prachy, sú 2x vyhodené prachy. Urobme to raz a naozaj poriadne, reprezentatívne. Nám. SNP je úplné centrum mesta, má to byť kvalitná pešia zóna kde budú priorita chodci a MHD, zeleň, kvalitná urbanistika a nie parkoviská.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To nie su 2d vyhodene peniaze,

ale investovanie 5% kym sa najde definitivne kvalitne riesenie a peniaze nan.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sutaz by mala byt samozrejmostou

inak to vyzera, kto prvy pride
tak nech nieco spravi, uvidime
inak -mpmentalne obzvlast
krici snad stovka sedosedych
plechovych kvetinacov, s prapodivnou
burinou,co stihol
nakupit srovnany s jeho sedlakmi
z magistratu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ze stlpiky....a nechcete tam dat rovno tie bielo-cervene kovove bariery co tak "kraslia" snad pol bratislavy ? tie su fakt vyzivne....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie, evidentne nechcu.

Dalsia otazka?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsade

asfalt, dlazba, beton... Ziadny travnik ani nic zelene na zemi... ci vlastne aj magoriat s architektmi sa drzi petrzalskej hlasky - “take nechceme, o to sa treba starat”?
A dorazili to stlpikmi popri trati. Minimalne tu mohli zatravnit a uz by bola jasne oddelena od pochodznej plochy...
A co tak namiesto stlpikov tam ..bnut rovno cely plot ako je napr. cez petrzalsku cyklocestu pri cisticke?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava