Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cestujete cez Mlynské nivy? Trolejbusy tadiaľ od mája jazdiť nebudú, pozrite si mapy s ich obchádzkami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak

Vitajte v Bratislave.
Dufam, ze to bude aspon dobre označené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konecne nam tu Nesrovnal vylepsil

cistotu vzduchu,dufajme cistejsie ako s tym nemoznym ,prepytujem elektrickym pohonom.Aj to stavenisko vyzera,ako dobry zdroj cisteho vzduchu,bez smogu.Nie su este nejake stromove stare struktury,ktore by nas slobodnodemokratickotajny mestanosta nevyrubal?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Viac info tu

https://imhd.sk/ba/doc/sk/1742...

Trasa linky 202 na Jelačičovu je FAIL. Mali ju dať aspoň cez Kollárko s otáčaním na Hodžovom (stopa tam je).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a kedze sa opravuje aj

podchod na centralnom, tak ludia z Jelacicovej pojdu na elektricky cez Kriznu.. budeze to radosti..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ocenil by som aj info pre vodicov, ako velmi zle to tam bude. (Aj ked v inom periodiku pisali, ze pre osobnu prepravu to nezavru, aj ked chceli, lebo im to nepovolilo mesto.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrusilo sa len trolejove vedenie

a BDP nedokaze kompletny stav nahradit autobusmi. preto aj 205 ostava, budu jazdit "obojzivelne" trolejbusy. ale jedna sa o stavbu a bude tam byvat chaos
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velmi. Osobne som toho nazoru ze radsej sa to malo zavriet na kratsi cas uplne nez toto. Ta komunikacia aj tak vacsinu dna bude nepouzitelna a bude to nehorazne upchavat prilahle krizovatky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba si uvedomiť to, že v meste za organizáciu cestnej dopravy a v rámci nej aj MHD hlavne zodpovedajú primátorom Nesrovnalom vedený magistrát, a samozrejme hovoria do toho aj komunálny poslanci.
Mesto je objednávateľom dopravných výkonov, DPB zas má v rámci reálnych materiálnych a finančných možností objednávke vyhovieť.

Najväčšou brzdou v organizovaní dopravy je polícia, menovite príslušné oddelenie DI. Podľa môjho názory by platiť malo to, že mesto si určí svoju dopravnú politiku, teda napr. či bude preferovať IAD, alebo MHD a podľa toho sa budú zavádzať dopravné riešenia v uliciach.
DI by malo tak akurát skúmať to, či napr. dopravné značenie spĺňa zákony, normy a pod., a polícia by mala tak akurát spolu s mestskou políciou vynucovať dodržiavanie dopravnými značkami vyznačený režim dopravy.
Lenže DI veľmi často zasahuje do mestom navrhnutého riešenia tak, že nariadi dať prednosť IAD, údajne aby neboli zápchy. Pritom zahraničné príklady jasne dokazujú to, že zmenšiť počty áut v mestách sa dá iba s veľkou dávkou reštrikcie IAD, lebo nežiaduci rast IAD iba tak dokážeme zastaviť, ak pre IAD nevyhradíme nový priestor a aj ten pôvodný zmenšíme napr. tak, že jeden pruh pre IAD zrušíme v prospech Bus-pruhu.
Lenže DI takéto snahy vždy zablokuje. Prečo? Lebo aj policajti a ich manželky sú majiteľmi áut. A morálne zaostalý policajt, ktorý zaparkuje auto v zákaze, či na chodníku, a potom ho označí nálepkou Policajných odborov, prípadne tam nechá aj policajnú čapicu, aby v zákaze stojace auto nebolo odtiahnuté, asi ťažko bude spolupracovať na preferencii MHD na úkor IAD.

V správach o uzávierke jednoznačne postrádam informácie o tom, že v dotknutej lokalite aké reštrikcie, či obmedzenia sa zavedú proti IAD, a aké výhody dostane MHD, napr. v podobe nových bus-pruhov, aby celé okolie napokon nebolo iba o jednej veľkej nekontrolovanej zápche, kde beznádejne uviaznu MHD aj IAD. Nevidel som ani len jednu bezduchú prosbu smerom k motoristom, nechajte autá radšej doma, ani radu, kade povedie nejaký odklon tých áut, ktoré zúžené Mlynské nivy nedokážu "spracovať".

Chyby v oblasti MHD:
-Koridor Prievozská, Svätoplukova, Záhradnícka mal jednoznačne dostať políciou nekopromisne chránený/kontrolovaný bus pruh a tadeto by mali premávať trolejbusové linky 202 po Hodžovo námestie, potom 212, a napokon 207, ktorá by mala novú funkciu, v trase Centrum-Trnávka by suplovala dočasne úplne zrušenú linku 205. Načo bude teraz tá linka 205 v navrhovanej trase? Akurát bude v úzkom hrdle stáť v zápchach.
-Náhradný autobus zbytočnej linky X72 je o oknom vyhodených peniazoch, naviac dvojica sólo liniek X72 a 205 ani zďaleka nenahradí terajšiu kapacitu 202 a 205.
-Je otázkou času, keď konečná liniek 21 a 88 a zastávka linky 210 pri budove VÚB sa pre stavebné práce stane nepoužiteľná a ak by aj zostali tam, tak odtiaľ bude nebezpečný prístup pre peších do areálu AS. Teda už sa malo zaistiť to, aby linka 21 mala konečnú priamo v areály AS. A linka 88 zas mohla tranzitovať cez areál AS na Dunajskú a konečnú na Rajskú, tak by vôbec nebolo treba linku X72, ani 205.
-Linka 208 mala byť zrušená, alebo mala premávať v trase Šulekova-Kollárovo nám.-Ul. 29. augusta-areál AS.
Toto hore všetko sa dalo urobiť pri trocha fantázie a odvahy.

Aktuálne cestujúcim Vrakune z liniek 201 a 202, odporúčam skôr cestovanie na zastávku Saleziáni v križovatke Záhradnícka-Miletičova a tam prestup na električky smer centrum. (alebo linka 75/električka v Ružinove). Možno to bude rýchlejšie, než prestup a jazda málo kapacitného autobusu linky X72, ktorý bude stáť v zápche pri stavenisku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Restrikcie proti IAD? Akoze individulnej automobilovej doprave?
Kokos tito urbanisticko MHDckovi cyklofasisti...
Tato IAD dava tomuro statu na daniach tolko, ze bez nej by boli v prdeli.
Nastastie su tito ekoteroristi na slovensku par rokov dozadu, kde sa staci pozriet, ako bus pruhov ubuda a cyklisti maju dokonca na Prahe1 zakaz vjazdu.
Zdravy rozum tam vyhral, aj ked to trvalo.
A pride to aj ju nam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čeněk, v každom európskom meste

dospeli do situácie, keď rast IAD dosiahol neúnosné rozmery, ulice sa upchali a parkujúce autá zaberali stále väčší kus verejného priestoru. Všade bolo treba riešiť to, že ako ďalej? Vyhovieť vo všetkom potrebám IAD, teda verejnú zeleň, parky, detské ihriská, chodníky zmeniť na parkovacie plochy, alebo zbúrať celé mestské časti, aby sa mohli ulice rozširovať.
Napokon všade sa pristúpilo k obmedzovaniu IAD v prospech MHD, cyklodoprave a pešej chôdze.

Obmedzovanie sa robí s bičom, aj s cukrom.
Bič je o tom, že cesty sa bezbreho nerozširujú, nebudujú sa nové parkoviská na úkor verejného priestoru, úzkymi hrdlami sa sťažuje a spomaľuje IAD, parkovanie je spoplatnené, nekorektné parkovanie je dôsledne postihované, zavádzajú sa "parkovacie politiky", za vstup autom do niektorých mestských častí sa platí mýto a iné.
Moja dcéra sa chystá študovať v Dánsku. Opýtal som sa kolegu, ktorý už tam dcéru má, že ako tam niektoré veci fungujú. Prvá vec, ktorú mi povedal, bola tá, že aby som nikdy neurobil tú chybu, ktorú spravil on. menovite, aby som v živote nešiel za dcérou autom, radšej letecky, alebo vlakom. Lebo tam údajne na prvom mieste je cyklodoprava, potom pešia chôdza a MHD, potom je obrovská pauza a potom nasledujú autá.

Cukrom v obmedzovaní IAD je dobrá verejná osobná doprava, lenže cukor zaberá iba vtedy, ak sa ordinuje spolu s bičom. Nikto totiž nevystúpi z auta iba preto, lebo miestny DP kúpil nové električky. Najprv treba to, aby sa napr. dôsledne potieralo nekorektné parkovanie na chodníkoch. Ak motorista za týždeň 5x zaparkuje na chodníku pred svojim pracoviskom a auto mu 5x odtiahnu, tak presadne na MHD. V MHD vytvorí dopyt, ktorý DP zaregistruje a môže upraviť prepravnú kapacitu. A MHD bude jazdiť rýchlejšie, lebo ulice budú prázdnejšie vďaka autám, ktoré ráno nevyrazia z domu, lebo ich majitelia následkom prísnej kontrole parkovania sa vzdali dopravy do práce autom.

Výroba áut v SR využíva rôzne výpomoci štátu cez daňové úľavy a iné bonusy. A iste nezanikne iba preto, lebo mestá budú regulovať počty áut a ich jazdy v uliciach. A treba vedieť aj to, že ani elektromobilita nevyrieši dopravné problémy miest, lebo elektromobil má rovnaké nároky na verejný priestor, ako klasické autá.
Na to, že si nič inteligentného nenapísal, dúfam, že som ti odpovedal jasne a rozumne, dúfam že písanému textu dokážeš porozumieť.

Piano ma obmedzuje, tak ešte sem prilepím pár poznámok k uzávierke:

Pôvodne investor, či médiá avizovali trojročnú úplnú uzávierku. Už je to iba 18 mesiacov, a údajne nikdy nebude uzavretá celá ulica, maximálne tak polovičná šírka vozovky. Tento článok dokonca tvrdí, že po november neuzatvoria ani jeden pruh, len ich zúžia. Tak teda kde je pravda? Za tejto situácie potom trolejbusy mohli, či museli "padnúť" iba preto, lebo asi bude zlikvidovaný chodník aj s trakčnými stožiarmi, lebo ak sa do zúženého pruhu zmestí autobus, tak sa tam presa zmestí aj trolejbus.

Ak dopravné návyky cestujúcich sa nezmenia, tak spoločná kapacita sólo autobusu X72 a sólo trolejbusu 205 nenahradí doterajšiu kapacitu kĺbovej linky 202, plus sólo 205. Platí to o to viac, lebo podľa imhd.sk sólo linka X72 bude mať väčšie intervaly, ako mala kĺbová linka 202. Teda linku X72 si mohli odpustiť, a linka 202 mala ísť do centra inou trasou.

Znížená kapacita linky X72 je o špekulácii, že cestujúci predčasne vypudený z linky 202 prestúpia na to, čo prv dorazí na zastávku. Teda menovite na linky 208, 212, 50, 70, či pri Saleziánoch na električku, a je tam ešte kombinácia liniek 67, 75, 87+električka, alebo viac využijú 78, či použijú vlak RegioJet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A kde sa teda máme ísť pozrieť, ako ubúdajú BUS pruhy? Napríklad od Prahy? https://pid.cz/o-systemu/prefe...
A žiaden zákaz vjazdu cyklistov na Prahe 1 neexistuje... zakázaný je vjazd do niektorých peších zón.

Mne z toho vyplýva, že pár rokov dozadu si tu akurát ty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

snivaj dalej cenek
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne! Co sa ma co clovek za 20 minut odviezt do prace MHD, ked ho mozeme dotlacit k 40 minutovemu poskakovaniu v aute v zapche!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nesrovnal to nesrovnal

najjednoduchšie riešenie by bolo natiahnuť troleje po Páričkovej a viesť tade hromadnu dopravu obojsmerne s vylúčenim IAD
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ta x72 je co preboha

z hranicnej? Cestovanie pre fetky na zobranie do mesta? Paneboze... toto musel vymysliet riadny mentalny atlet
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava