Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Skúška Vrakunčanov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

" Ktorú alternatívu by ste si tak na cestovanie vybrali vy, pán primátor? "

Zbytočná otázka.
Jeho (IN) to netrápi, keďže nebýva v podunajských biskupiciach resp vo vrakuni....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj táto výluka dokazuje to, že Bratislava jednoznačne a výlučne preferuje tak akurát individuálnu automobilovú dopravu. Je to tak jednak zo strany primátora a ním vedeného magistrátu, ale svoju vinu má aj polícia, menovite DI, ktorý ani náhodou neumožní kdekoľvek a akokoľvek obmedziť IAD.

V iných európskych mestách nikdy nebol problém tak zorganizovať uzávierku, aby trolejbusová doprava zostala na fungujúcej strane cesty obojsmerne zachovaná. Ak by sme aj pripustili to, že o polovicu zúžená vozovka spôsobí zápchy, v ktorej by viazla trolejbusová doprava, tak sa mala a dala odkloniť rozumnejšie na iné ulice, aj za cenu vytvorenia ich preferencie na úkor IAD.

Otcovia mesta vypotili a objednali nasledujúce hlúposti:

Nosnú linku 202 nezmyselne odklonili na Miletičovú, s konečnou na Jelačičovej. Teda cestujúci najneskôr na križovatke Miletičova-Prievozská musia opustiť trolejbus linky 202 a prestúpiť na náhradný autobus linky X72. Lenže tento autobus bude mať redšie intervaly, než mali pôvodne trolejbusy linky 202 a hlavne nebudú kĺbové, teda veľkokapacitné, ale iba sólo vozidlá, teda prepravná kapacita klesne a bude sa čakať pri prestupoch, ak zle vyjdú náväznosti, tak až 10 minút. A už ten samotný prestup je o šikane cestujúcich. A náhradná autobusová linka X72, v podstatnej časti svojej trase paralelná s linkami 202, 208 a 212, dokonca s nedostatočnou kapacitou, zas je o bohapustom plytvaní.

Na linku 205 zasa budú nasadzované trolejbusy s pomocným dieselovým pohonom, tieto ale sú menej kapacitné, ako klasické sólo trolejbusy.

Rád by som od kompetentných vedel, že načo sa do nových trolejbusov montovali počítače cestujúcich, ak ich údaje sa nevyužívajú a náhradná doprava nemá správne nadimenzovanú kapacitu?
A ak by niekto tvrdil to, že podľa počítačov táto kapacita postačuje, tak načo tam doteraz bola predimenzovaná prepravná kapacita.

Aké malo byť riešenie? Ak už nemali na to gule a vrodenú inteligenciu, aby trolejbusová doprava bola v dotknutom úseku zachovaná, tak sa núkalo nasledujúce riešenie:

Linka 202,
cez Svätoplukovú a Záhradnícku na Hodžovo námestie, (prípadne na Šulekovu). Zastávka na Hodžovom námestí totiž rovnako dobre obslúži celé centrum, ako Rajská. A z oblasti Špitálskej, či trebárs Heydukovej je to rovnako ďaleko na zastávku Kollárovo námestie, či na Americké námestie, ako bolo na Rajskú. Takto by sa cestujúci bez prestupu dostali do užšieho centra.

Linka 205
sa mohla dočasne zrušiť, miesto nej by z centra na Trnávku mohla pokračovať linka 207. Ak by na konečnej Rádiová bol priestorový problém, že ako tam vtesnať dve kĺbové linky (207 a 204) tak niektoré spoje by sa mohli otáčať vo vozovni Trnávka.

Linka 208 by mohla byť obsluhovaná s vozidlami vybavenými s dieselagregátom, jazdiť mohla v trase Šulekova-Hodžovo námestie-Ulica 29. augusta-Ružová dolina. Možno by tá Ružová dolina ani nebola potrebná, linka by mohla mať konečnú priamo v areáli dočasnej autobusovej stanice.

A pri troške snahy by mohla byť autobusová linka 88 upravená tak, aby tranzitovala cez areál dočasnej AS a potom pokračovala na dočasnú konečnú Rádiova. Predpokladám totiž, že je iba otázkou času, kedy oprava vozovky znemožní používať jej terajšiu konečnú pri budove VUB.

Tak, či tak, vedenie mesta (oni objednávajú výkony MHD) sa opäť vyfarbilo, a opäť dokázali to, že MHD ich zaujíma iba vtedy, keď pri tendroch je priestor na nejaké manipulácie.

Zaráža ma aj to, že niet ani zmienky o tom, že ako sa predíde tomu, aby vozidlá MHD neviazli v zápchach z dôvodu čiastočnej uzávierky Mlynských nív, ale ani na obchádzkovej trase na Záhradníckej.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava