Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bulvár na Mlynských nivách budú stavať rok a pol. Začnú v máji a cestu napokon celú neuzavrú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taketo ulice mali byt vsade ale tak v tomto state sa vsetko rozkrada. Ako by vyzerala Bratislava bez developerov? ako velka Sered.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na streche stanice pribudne mestský park plný zelene, bežecké dráhy či kaviarne. HB Reavis plánuje stanicu Nivy prepojiť s petržalským brehom aj lanovkou.

a kongresove centrum, urnovy haj, startovacia rampa pre raketoplany, zoologicka zahrada a filmove studia nic?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:))

ale fontana urcite bude...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"nájsť čo najideálnejšie riešenie"....
Ale no...
1.) idealny je najlepsi mozny, uz sa dalej nestupnuje. V tomto pripade by to znamenalo, ze to postavia cez noc zo soboty na nedelu.
2.) ked uz, tak hladali optimalne riesenie, ktore je najlepsie mozne pri danych obmedzeniach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A tá električková trať do Vrakune už sa neplánuje? Hmmm
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Električku majú v hube len keď sa tliacha v ničneriešacích medových motúzov pre plebs - hneď ako príde ku konkrétnym plánom, tak električka vypadáva ako prvá - nejak sa novodobým súdruhom s drahými hodinkami roztrasú kolená /alebo peňaženka od šťastia/ pri rokovaní so sedliakmi čo nám tu prišli ukázať ako si oni predstavujú Bratislavu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To bude bulvár

viac v štýle Nového Času alebo Jedného dna, než ako Champs Elysées!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jeden aby sa zryhal a zblul z tych renderov. vsetko vyblyskane a vysvietene ako las vegas ale v reali to budu zapchy, gadzovina prebiehajuca cez cestu ako sa jej zachce, tupe pipky v suv-ckach jazdiace bez smeroviek, kebaby, bezdomovci a kopa mladych, ambicioznych junior finance back office floor managerov zapchavajucich cesty v dosledku jazdy z "kuska zelene len 10 minut od centra bratislavy" dakde z luznej, zalesia alebo stupavy lebo ist mhd alebo vlakom je pre ich vihodnarsko-oravsko-kysucky status nieco ponizujuce...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"lebo ist mhd alebo vlakom je pre ich vihodnarsko-oravsko-kysucky status nieco ponizujuce..."
genialne vystihnute :) - z Bratislavy sa nam stava vidlaren
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ani nehovor. Vcera som sedel v centre mesta, pri vedlajsom stole dvaja draho vyobliekani vychodniari (pocul som podla jasneho prizvuku ako sa medzi sebou bavia). A jeden z nich hovoril druhemu: "Vies, odkedy som zacal zarabat fakt velke prachy, uz som zlenivel"....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekné, IAD v dotknutom úseku samozrejme bez obmedzenia, iba užšie jazdné pruhy.

Naproti tomu nosnú a vždy plnú trolejbusovú linku 202 skrátia a odklonia niekam pánu bohu za chrbát na Jelačičovú. Už aj tak ťažko skúšaných cestujúcich tejto nosnej linky, ktorí sú denno denne konfrontovaní so skutočnosťou, že pre absenciu buspruhov denne premárnia svoj čas čakaním v zápchach, vystavia novej skúške, prestupu na náhradnú autobusovú dopravu, menovite linky X72.

Pritom by stačilo to, aby bola v terajšej trase zrušená linka 208 a tak 202 premávala po jej trase cez Záhradnícku na Šulekovú. Ak niekto má dojem, že tam sa kĺbové vozidlá bez problémov neotočia, tak je možné linku 202 otáčať pred prezidentským palácom. Takto by aspoň bola zachovaná priama preprava cestujúcich do centra, bez nutnosti prestupovať. Lenže asi niekto nemohol rozdýchať to, že pred palácom by čakajúce vozidlá linky 202 trocha obmedzili preferovanú a bytostne dôležitú IAD.

Práve linka 208 mohla fungovať s trolejbusmi vybavenými s dieselagregátom, s konečnou na Rajskej, ktorá by zabezpečovala dopravu z centra na AS, a ktorá by sa mohla operatívne tak upravovať počas celej stavebnej akcie, ako sa budú uzávierky operatívne meniť.

Linka 205? Miesto Rajskej mohla končiť alebo na Šulekovej, vtedy linka 202 s konečnou jednoznačne pred prezidentským palácom, alebo v úseku Zimný štadión-širšie centrum mohla byť dočasne zrušená a v úseku Zimný štadión-Trnávka nahradená s linkou 207. Bol by síce priestorový problém na konečnej Rádiová, to sa ale dá riešiť grafikonom, aby nebol na Rádiovej zhluk vozidiel linky 207, alebo by sa linka 207 otáčala vo vozovni na Trnávke.
Linka 205 totiž prioritne slúži na prepravu cestujúcich z Trnávky do centra, a obyvateľom Trnávky je úplne jedno, že kde ich v centre vysadí.

V spojení s výlukou na Mlynských nivách by sa mohlo a malo riešiť aj úzke hrdlo na Záhradníckej, ktoré spôsobuje dosť veľké zápchy, menovite by bolo treba zrušiť ľavé odbočenie smerom z mesta zo Záhradníckej na smer Karadžičova a Legionárska. To by sem odklonené, ale aj trvalo tu premávajúce trolejbusy zrýchlilo, samozrejme na úkor silne preferovanej IAD. Ale kto by u nás siahol na IAD?

Inak som pred časom bol v Zlíne a použil aj medzimestskú trolejbusovú linku Otrokovice-Zlín a späť. Cesta spájajúce tieto dve mestá miestami je podobne široká, viacpruhová, ako sú u nás Mlynské nivy. Zhodou náhôd sa tam práve v čase mojej návštevy konala oprava tejto cesty a smer zo Zlína do Otrokovíc bol uzavretý. Doprava z tohto smeru bola presmerovaná do časti vozovky na smer Zlín.
Čuduj sa svetu, v Zlíne dokázali presunúť aj trolejovú stopu do protismeru, teda medzimestská trolejbusová doprava neutrpela žiadne škody, žiadne odklony, presmerovania, či akékoľvek obmedzenia. Je záhadou, prečo to nešlo u nás? Hádam šetríme náklady investora? Ale tradičný postoj DI, ktorý kde sa len dá, všade preferuje IAD v neprospech MHD?
Inak ten presun trolejovej stopy bol primitívne jednoduchý. Tam je trolej tiež tak riešená, ako u nás, teda na krajoch cesty/ulice sú trakčné stožiare, medzi nimi sú natiahnuté laná a na laná upevnené trolejové vedenie. Stačí tieto úchyty trolejovej stopy uvoľniť a trolej z priestoru nad staveniskom presunúť nad tú časť vozovky, kam je doprava dočasne presunutá, po ukončení akcie sa zas koná presun troleja späť do pôvodnej polohy. Lenže na to treba kompetentných, ktorým sa chce myslieť, sú ochotní presadiť veci u investora a samozrejme ani DI nesmie klásť MHD polená pod nohy, či pod kolesá....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zvyčajne s Vami súhlasím,

ale tentoraz si myslím, že väčšina Vašich návrhov nie je dobrá. Viesť 202 (spolu s 212) cez Svätoplukovu na Hodžovo by znamenalo výrazné predimenzovanie, pretože jej riadnu trasu vyťažujú cestujúci do inej oblasti centra. Tak, ako sú navrhnuté výlukové trasy, bude prestup na NAD na hrane, čo je výrazné zlepšenie oproti zvyčajnej organizácii výluk v DPB ("... zastávka je v pešej dostupnosti ..." (rozumej 400 m).
Na Šulekovej sa kĺbák otočí, za čias 208 do Prievozu bola polovica linky v pracovných dňoch obsadená kĺbákmi.
Linka 205 na Šulekovu je rozumné riešenie, zachovala by sa aká-taká obsluha relácie Hodžovo námestie - Mlynské nivy (hoci neviem, či by kapacitne postačovala), mohla by sa zrušiť 208 (počas výluky bude prakticky úplne nahradená 212-kou) a aj počet vozov s dieselagregátom by postačoval aspoň na celodenné poradia (210 4 celodenky + 1 špička, 205 by bola 7 celodeniek a 1 ranná špička, na 11 celodeniek by sa z 15 vozidiel malo naškrabať vždy a na špičky sa dá v prípade potreby vypraviť autobus).
Veľká časť tohto cirkusu by sa nemusela konať, keby DPB nakúpil parciálne trolejbusy, tie už dnes vcelku spoľahlivo zvládajú celodenné služby, mohli by jazdiť na 202. Lenže namiesto toho sa nakupujú pseudoekologické elektrobusy, ktoré vyjazdia len špičkové poradia, lebo dojazd majú asi polovičný, než sú celodenné výkony.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Fundárek,

ja bývam na Trnávke od roku 1972, a táto lokalita aj vtedy, aj odvtedy, vždy mala nejaké trolejbusové spojenie s centrom. Za tie roky sa vystriedalo nespočetné množstvo trvalých, aj výlukových variácií na trasovanie trolejbusov od nás do centra, ani nemá význam ich menovať. Mne, môjmu okoliu, a asi aj väčšine tu žijúcich vždy bolo jedno, kam nás ten trolejbus doviezol, centrum totiž nie je až také veľké a je v podstate úplne jedno, či napr. od Starej tržnice pôjdem peši na zastávku Rajská, či k prezidentskému palácu a pod. A predpokladám, že tak isto uvažujú aj cestujúci z linky 202.
Je pravda, že daná linka je vždy plná už na Rajskej, ale nie preto, lebo Rajská je východiskovým bodom ich cesty, ale preto, lebo tam je konečná, a tak sa tam zliezajú cestujúci z celého centra. Ak sa presunie konečná k prezidentskému palácu, tak možno viac ako 50 percentám cestujúcim to bude úplne jedno, samozrejme predavačka z Tesca bude v nevýhode, ale výhodu získa predavačka pracujúca na Poštovej.
Preto ja som toho názoru, že odklon linky 202 je rozumnejšie a lacnejšie riešenie, ako náhradný autobus.

Nakoľko kocky sú hodené, tak sa bavíme iba akademicky, ako starí známy, ale ja by som na Záhradníckej ponechal linky 212, 202 a aj 207, ktorá by zachádzala na Trnávku namiesto dočasne zrušenej linky 205, aj za cenu, že by sa asi musela otáčať vo vozovni Trnávka, lebo konečná Rádiová by mohla byť tesná pre dve kĺbové linky.
Váš argument, že na Záhradníckej by bol prebytok kapacity, je problematický, lebo 202 je iba dočasný výlukový tranzit. Jediným problémom je úzke hrdlo pred križovatkou Záhradnícka-Karadžičova, spôsobuje ho ľavé odbočenie zo Záhradníckej na Karadžičovú, ale to už sa malo dávno riešiť zrušením odbočenia.

Linka 208 by mohla premávať zo Šulekovej, potom ul. 29. augusta cez Mlynské nivy na svoju terajšiu konečnú, a tu by mohli byť tie "obojživelné vozidlá".

Ak by bolo priveľa kriku zo strany objednávateľa výkonov MHD, teda mesta, že z Rajskej musí jazdiť bezpodmienečne linka MHD na AS, tak by boli dve možnosti. Linka 208 s konečnou Rajská, alebo by som hľadal možnosti, ako by mohla linka 88 tranzitovať priamo cez areál AS a potom by išla na Rajskú, kde by mala konečnú. Ja o takej možnosti viem, len neviem, čo zmení v terajšom dopravnom značení výluka. Len potom by linka 88 musela by mať kĺbové vozidlá, nie 15 metrové Solarisy.

Náhradný autobus linky X72 akurát zvýši potrebu autobusov a potrebu vodičov, a ak budúci rok sa náhodou naozaj začne opravovať električková trať do KV, tak bude väčší nedostatok autobusov.

Viete, ja som na jeseň osobne hovoril s Broňom o tejto výluke, len vtedy sa nevedelo nič o uzávierke, tak som to nijako konkrétne nevedel komentovať, ani som nepodával podnet, akurát som mu vyhovoril jednu vec, dočasne spojiť linky 205 a 210 do jednej, neviem koho to bol nápad, a ako vážny bol, ale Broňo to stopol. Potom som zas riešil iné veci u nás na železnici a toto som pustil z očí.

Záverom k tomu, či sa zmestia nové kĺbové vozidlá na konečnú Šulekova? Trolejbusmi cestujem denne, ich konečnú na Rádiovej mám pred domom. Teda viem to, že oproti typu Škoda 15Tr, tieto nové sú dlhšie a majú iné rázvory. A sú také miesta v trolejbusovej sieti, kde staré 15Tr. prešli bez problémov, napr. odbočenie z Rožňavskej na Trnávku, a tie nové pre svoje iné rozmery majú problémy.
Tu na Šulekovej by nový, dlhší typ mohol trčať do križovatky...

Tak názory na výluku sme si vymenili, tak dobrú noc!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, koľko cestujúcich kam smeruje z Rajskej a nemám čas sa tam ráno postaviť a počítať. Môžete mať pravdu, ale ja sa domnievam, že ľudia z oblasti okolo Prezidentského paláca používajú linku 208 a prestúpia a gro cestujúcich linky 202 tvoria ľudia smerujúci do oblasti medzi Dostojevského radom a Špitálskou.
Pod predimenzovaním som nemal na mysli, že by bola prekročená kapacita komunikácií či križovatiek (to by som použil iné slovo), ale že ponúkaná prepravná kapacita by bola výrazne vyššia, než treba.
Na linku 88 sú nasadzované kĺbové vozidlá, Solaris som tam už nevidel, ani nepamätám.
Na linke 208 jazdili aj vozidlá 31 Tr. Síce nejaký čas trvalo, kým sa tam dostali (lebo kvôli dezolátnemu stavu obratiska pri cintoríne a priľahlej komunikácie hrozilo, že by sa tam nízkopodlažáky zlikvidovali), ale ku koncu premávky 208 v starej trase (jún 2016) už jazdili na všetkých poradiach linky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ideme do jalovej diskusie, ktorú by sme príležitostne mali vo dvojici pokračovať pri pive, prípadne po odchode do penzie vstúpim k Vám do OI, a tam cez diskusie sa v budúcnosti dostaneme k rozumným návrhom...

Zo Špitálskej je to podobne ďaleko na zastávky Kollárovo námestie, či Americké námestie, ako na Rajskú.
Na Dostojevského rade zas jazdí linka 78 priamo na Dolné hony, plus sú tam linky 50 a najmä 70, ktorá tiež zaistí prestup na jednej hrane na odklonenú linku 202.
Preto považujem linku X72 za plytvanie.

Ak už na linku 88 nie sú vypravované 15 metrové vozidlá, ale iba kĺbové, tak je to dobré, lebo všeobecne platí to, že kĺbové vozidlá majú cca o dva metre menší polomer otáčania, než 15 metrové, teda cestou z mosta Apollo, potom tranzitom priamo cez areál dočasnej AS by sa jednoducho dostali na Rajskú, kde by sa mohli otáčať, to isté aj naopak. Ja mám trasu vyhliadnutú, len neviem, že aké bude dopravné značenie po uzávierke, a či nejaký výkop súvisiaci s prestavbou ulice Mlynské nivy takúto trasu neznemožní.

Viete, ja už na jeseň som videl nejaké diskusie, že ako reagovať s trasovaním MHD pri tejto akcii, a nepáčia sa mi strnulé riešenia odborníkov, ani diskutérov laikov, ktoré dogmaticky majú snahu všetko ponechať po starom, nech to stojí hocičo. Je to prestavba cesty, zmeny sú dočasné, ľudia to iste akceptujú aj bez plytvania prachov na linku X72.

Ja som pod vašim výrazom "predimenzovaná", chápal to, že prepravná kapacita, ak by na Záhradníckej jazdili 3 linky, teda 212, 202 a 207 dočasne spojená s 205, tak by prepravná kapacita MHD v oblasti Záhradníckej by bola vyššia, než to okolie potrebuje. Lenže to je o dočasných odklonoch, o dočasnom tranzite v trase širšie centrum-Prievoz, Dolné hony.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ta električková doprava by možno presvedčia aj tu pohodlnejšiu...skupinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vizualizácie na Zlodejsku, špeciálne v Bratislave treba brať s veľkou rezervou. Miesto stromov posadia maximálne kríky (z ktorých väčšina do roka uhynie) a miesto sluľbných a bezpečných chodníkov nás čakajú betónové chodníky obsadené autami.

Už teraz HB Reavis nedodržal vizualizáciu v článku, lebo pred budovami oproti AS nie sú vysadené žiadne stromy. Mesto by malo byžadovať dodržiavanie projektov aj vrátane prezentovanej zelene.

"Milujem" vizualizácie developerov, len tak náhodne: Pred Euroveou I vysadené kvety, pred Zuckermandelom zatrávnené koľaje električiek atď. Keď to developeri do návrhov dávajú, nech to aj zrealizujú, zisky majú dostatočné.

PS: A hlavná autobusová stanica bez pripojenia električiek, tak to je naozaj možné len v tejto bezprávnej gubernii. V každej normálnej krajine by na ne musel developer prispieť, alebo ich dokonca vybudoval (najmä pri veľkosti tohto projektu). Keď nemáme metro, treba poskytnúť cestujúcim aspoň koľajovú dopravu, inak budú stále využívať autá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: v každej normálnej krajine ...

nejaké príklady projektov s povinnými príspevkami developerov na koľajovú dopravu, či jej vybudovaním, povedzme za posledných 10 - 15 rokov, napr. v ČR, Rakúsku, NSR, Francúzsku, Španielsku?

súkromné investície do výstavby sú zaťažené povinnosťou platiť miestny poplatok - príspevok za rozvoj podľa plochy nadzemných podlaží, tam, kde vzniká na základe stavebného rozvoja potreba vybudovať sociálnu, dopravnú a technickú infraštruktúru, slúži ako jeden zo zdrojov financovania
prečo by mali ešte priamo financovať budovanie koľajovej dopravy, ktorú navyše mesto nijako neprirpavilo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo tak niečo z Prahy?
http://praha.e15.cz/praha/mili...

Zvyšok si vygoogli sám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re? niečo z Prahy

je na báze dobrovoľnosti - dohody založiť spoločný podnik

v príspevku o 13:18 je "...by na ne musel developer prispieť alebo ich dokonca vybudoval (najmä pri veľkosti tohto projektu)"
preto píšem o príkladoch s povinným príspevkom alebo vybudovaním
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava