SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Parkovacia politika naďalej ostáva len na papieri, Nesrovnal stiahol návrh dodatku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Tak toto je hanba. Ja nerozumiem, čo je na tom ťažké to spracovať a prijať.
Čomu, ale nerozumiem, načo je parkovacia politika rozdelená do 17 MČ. Jedna pre jedno mesto a dovi dopo.
Prvé auto spoplatniť symbolicky druhé a firemné viac. Vyznačiť zóny, kde sa môže parkovať, a hlavne zakazať parkovanie po chodníkoch bez vyznačených parkovacích miest. Postupne každý rok znižovať počty parkovacích miest na chodníkoch a cestách a stavať parkovacie domy. Autá dostanú nálepky a
MP pochôdzkari, možu priebežne kontrolovať parkovanie. Ostatné meista s hodinovou sadzbou a pár miest parkovacími hodinami pre nejaké vybavovačky do 1hod.
 

 

To našich komunálnikov nezaujíma. teraz konajú čisto vypočítavo, chcú sa dostať do funkcie (komunálne voľby sú v 11/2018).

Úplne s tebou súhlasím, prečo má byť až 17 pakrovacích pravidiel je predsa jasné, chcú si nacpať kapsy, povim to naroviny pokradnúť. Vlastnú parkovaciu firmu, vlastné poplatky, vlastné zisky, nič viac. A toto tu volíme:-(, neschopné komunálne straky.
 

 

Suhlasim, otazka skor znie, potrebuje 500tisicove mesto vobec 17 MČ, z ktorych kazda taha vlastnu politicko-komunalnu masineriu?
Inak, preco by druhe/firemne auto malo byt spoplatnene viac? Za predpokladu, ze ich rozmery su +- totozne, teda zaberaju prave jedno parkovacie miesto. Co je vlastne cielom parkovacej politiky? Vyzbierat peniaze a reinvestovat ich do riesenia parkovania? Represiami znizit pocet aut v meste? Pokefovat burzoazne rodiny, ktore maju nielen rodinny kombik, ale aj mensie auto pre manzelku a pre ostatnych zachovat status quo? Vyhnat motorizovanych CPckarov z mesta? Asi sa nerozumiem do politiky, ale od zaciatku sa tu pretriasa len kolko kto vyzbiera, ale co sa tym vyriesi, som nepostrehol...
 

 

Prečo obmedzenie počtu áut? No preto, že "starú šunku" si už kúpiť za 500 €, dnes nie je výnimkou keď majú v rodine auto všetci, 4-5 osôb. Jedno zvýhodnené auto v rodine je základ pre prípad núdze, choroby, ďalekých návštev a pod, prečo ale torovať neobmedzený počet aut Bratislavčanov. Kam ich dáme? Na úkor čoho? Detských ihrísk, zelene?

Represie voči nárastu áut v meste nie sú žiadna novinka, vo svete to už zavdzajú, len my sme 100 rokov za opicami:
https://www.prepriemysel.sk/13...

Jedno je isté, autá treba začať v meste redukovať, inej cesty niet. Mesto nie je nafukovacie.
 

 

Takze jedno auto v rodine by malo parkovat vyrazne lacnejsie pre pripad dalekych navstev a choroby, hoci zabera rovnako vela miesta pri parkovani a v pripade cesty tvori rovnako zapchu, ako kazde n-te auto, v ktorom sedi rovnaky pocet ludi, cize vyuzitie n-teho auta je rovnako efektivne, ako toho prveho, pricom vlastnik n-teho auta je pravne rovnocenny obcan ako vlastnik prveho auta. Viete, chybou socanskych regulacii je to, ze sice pekne zneju, ale nedavaju zmysel.
 

Socanské regulácie? Omyl, len poriadok.

Lenže chybou nesocanských riešení je práve terajší bordel, keď máme celé mesto slúžiace ako odkladisko áut. Dokonca už aj chodníky, hoci tie sú odjakžicva určené na bezpečných pohyb chodcov.

Takže tebe vyhovuje bordel? Mne primeraný regulácia, nemusí to byť práve jedno auto zvýhodnené, nech sa poslanci donodnú. Určite ale treba cez poplatky odmedziť počet áut v rodine/firme.

Vždy na bordel doplácajú slušní ľudia, tí nepotrebujú VZN že nemajú od soboty poobedia a v nedeľu kosiť a rúbať drevo na dvore motorovu pílou, 95% ľudí má v sebe túto slušnosť, rovnako ako väčšina ľudí poctivo separuje, leno zopár h*vád tam vhadzuje všetko možné a ničí tak prácu ostatných.... Možno 1% pubertálnych sopliakov posprejuje historické a verejné priestory, lebo tu je nízka regulácia a nízke pokuty (/30 € pokuta za posleprejovanie je fakt výsmech všetkým slušným ľuďom).

Takže keď to nejde inak, treba stanoviť regule a vysoké poplatky/pokuty. Ja chcem žiť v poriadku, nie v bordeli.

PS: Aj na Západe je regulácia normálna, netolerujú tam bordel, takže si to nemýľ s demokraciou.
 

 

Jedine, co tvrdim, ze progresivne zdanovanie parkovania je blbost. Kazde auto zabera rovnako vela verejneho priestoru a ked je s jednou v posadkou v pohybe, 1. aj 99. auto stoji v tej istej zapche.
Ale aj tak sa tu zbytocne rozculujeme, ziadna parkovacia politika nebude, kedze auto je a dlho bude jediny efektivny sposob dopravy po Bratislave pre 90% obyvatelov a akekolvek represie by boli politicka samovrazda... Predsalen ta dekomracia funguje :))
 

 

Áno, zaberá rovnako miesta. Ber to tak, že na byt je predplatené jedno auto. Každé ďalšie parkovanie už je bez z%lavy a je potrebné priplatiť viac. Teda v prinčípe najskôr budú mať všetci možnosť zaparkovať jedno auto a až následne bude možnosť parkovať 2,3,4 auto. Nevidím v tom nič zlé...
 

588563,

minimálnym cieľom dobre nastavenej parkovacej politiky majú byť tieto veci:

1.) Zmenšiť počty áut prihlásených a tak samozrejme parkujúcich a jazdiacich v uliciach mesta.
2.) Obmedziť počty mimobratislavských áut jazdiacich a parkujúcich v Bratislave.

Prečo sa to má obmedzovať?
Preto, lebo autá zaberajú stále viac verejného priestoru, teda ulice, chodníky, parky, mestskú zeleň a neviem čo všetko ešte. Výsledkom sú dopravné kolapsy, ale aj stále väčšie tlaky na ďalšie zábery verejného priestoru, (dokonca aj súkromného priestoru, viď rôzne pokusy o vyvlastňovanie súkromných pozemkov pri budovaný rôznych obchvatov, diaľníc a pod.), aby sa mohli rozširovať ulice, či budovať nové parkoviská.
Ak sa nič nestane, tak s istou nadsádzkou jedného pekného dňa sa môžeš zobudiť na to, že nad tvojou posteľou stojí úradník a oznámi ti, že tvoj dom bol vyvlastnený, aby IAD mohla premávať po širšej ulici, či mali autá kde parkovať. Dostaneš smiešne odškodné, z ktorého si nový dom nekúpiš a ty budeš prespávať vo svojom aute, zaparkovanom na parkovisku, vybudovanom na mieste tvojho domu.

Parkovacou politikou a tak reguláciou počtov áut v meste by mohlo byť aj prísne vymáhanie zákonov pri parkovaní, teda prísne postihy za nezákonné, nekorektné parkovanie. To sa ale nedeje.
Teda ideme do parkovacích politík, a pán poslanec Hrčka má pravdu, nič sa nezmení, lebo polícia ani tam nič nebude vymáhať.

Inak dobre nastavená parkovacia politika by mala znížiť počty áut v meste, ale mylné sú tie predstavy, že mesto vyberie parkovacie poplatky a z toho postaví nové parkoviská, parkovacie domy a pod, či vybuduje širšie ulice. Viac parkovísk a širšie ulice by mali za následok zvýšenie počtu áut, lebo bolo by kade jazdiť a kde zaparkovať.
Teda parkovacie poplatky majú ísť do preferovanej MHD, premien parkovísk na zelené parky, budovanie cyklotrás a pod.

Ak si prerábaš dom, či byt, a stavebný materiál, alebo stavebný odpad dočasne potrebuješ uložiť na chodníku, či dokonca na vozovke, tak čo robíš? Ideš na úrad, požiadaš o povolenie na dočasný záber verejného priestoru. Zaplatíš a povolenie dostaneš. Autom trvale zaberáš verejný priestor, tak tam prečo nechceš platiť?

Naši komunálny politici nie sú štátnikmi, česť výnimkám. Teda nemajú odvahu zavádzať parkovacie politiky, a tak obmedzovať nejakého majiteľa auta, bola by to pre nich možno až politická samovražda. Preto ešte nemáme a ešte dlho nebudeme mať parkovaciu politiku, obvyklú na Západe, napr. v Dánsku, kde na prvých priečkách sú cyklisti, chodci, MHD a až úplne niekde na konci IAD.
A ak aj bude parkovacia politika, tak priamo v uliciach sa nebude vymáhať, možno začiatkom roka zaplatíš nejakú malú čiastku za jedno auto v rodine. A velice opatrne budú niečo vymáhať aj za ostatné autá, ale iste tam bude kopa výnimiek a dier v predpisoch, aby aj tvoj syn, čerstvý maturant mohol v pohode zaparkovať nejaký vrak na trávnik pred panelákom, a o rok aj mladšia dcéra...

A netáraj mi o tom, že ak bude lepšia MHD, tak dobrovoľne presadneš aj s famíliou do nej a zo štyroch áut v rodine tri dáte do šrotu. Figu. A k chceš lepšiu MHD, tak nechajte autá doma, potom MHD bude lepšia, lebo ju nebudete blokovať. Že ti nevyhovuje interval, či linkové vedenie MHD? Ak zajtra sadneš do MHD, vytvoríš dopyt, a DPB na ten dopyt po novej kapacite môže reagovať. Ak sedíte v aute, tak dopyt na kapacitu v MHD nevytvárate, iba dopyt po novom parkovisku na úkor napr. zelene....

Z IAD dobrovoľne nevystúpiš, preto tá parkovacia politika, lenže komunálny politik dobre vie, že ho nezvolíš, ak ťa vyženie z auta, tak nie je park. politika..
 

 

Len jedna vec... skadial tolko negativizmu a agresivity?
 

 

Ja a iste krásna slečna, či mladá pani sme12345 spoločnými silami sme ti pekne, trpezlivo, a slušne vysvetlili problematiku parkovacej politiky a to, že neregulovaná IAD nezvratne zlikviduje Bratislavu.
Ja som ťa dokonca aj dobre odhadol, ty, vrátane tvojej rodiny z auta dobrovoľne nevystúpite, teda skôr, či neskôr treba proti vám použiť nejakú parkovaciu politiku, dokonca takú agresívnejšiu, boľavejšiu, lebo nami napísaním slovám a argumentom si evidentne neporozumel, či prevážaním sa v aute riešiš nejaké komplexy, alebo si len proste ignorant a egoista.

Pravdu máš jedine v tom, že nakoľko v komunálnej politike nemáme štátnikov, iba nejakú druhú ligu, ktorá sa akurát trasie o svoje preferencie, teda nateraz ti nič nehrozí a aj naďalej môžeš vo svojom aute dlhé hodiny pokojne vysedávať v zápchach, ktoré aj s rodinou spoluvytvárate.
Ale raz už nebude iného východiska a bude treba konať, teda sa zavedú nepopulárne opatrenia, a tie budú poriadne tvrdé, podľa tvojho slovníka agresívne o to viac, o čo neskôr sa zavedú.
Ty tu prestaň čítať, aj tak by si tomu nasledujúcemu nerozumel......

Aj keď článok je o inom, ostatným, schopným porozumieť veciam dávam do pozornosti aj inú vec.
Idú komunálne voľby, budú volebné kortešačky, budú volebné sľuby. Iste padne reč o novom zázraku, o elektromobilite, o elektromobiloch, o ich preferovaní, ako vyriešia problémy v doprave, ako ich pustíme do buspruhov, dostanú výhody v parkovaní, či v parkovacej politike a pod.

Treba mať na mysli to, že aj elektromobil je automobilom, s rovnakými nárokmi na verejný priestor, ako benzínove, či dieselové, alebo hybridné verzie áut. Teda si treba všímať reči, činy a sľuby politikov na tému výhody elektromobilov. Aby to nemalo taký koniec, že rodina si nechá jedno auto so spaľovacím motorom, a druhé vo verzii elektromobil so všetkými už existujúcimi, či budúcimi preferenciami, výnimkami z parkovacej politiky a ja neviem čo ešte. Tak totiž nápor na verejný priestor nezanikne. Aby sme nedopadli tak, že bezhlavou politikou podpory elektromobilov dopomôžeme k rastu ich počtov v uliciach mesta bez toho, že by ubudli verzie zo spaľovacími motormi. Priestorové nároky elektromobilov sú totiž rovnaké.

A ak napr. nejaký politik bude sľubovať také veci, že napr. pustí elektromobili do buspruhov, do centra, či im dá výhodné a lacné parkovanie a pod, bezplatné nabíjanie batérií, tak sa treba toho politika opýtať aj na to, že ak tých elektromobilov bude už priveľa, a budú blokovať MHD v buspruhoch, ako ich odtiaľ vykáže bez toho, aby spáchal politickú samovraždu?

Píšem somariny?
Viď. dolná časť námestia SNP pred Starou tržnicou. Bolo tam stanovište taxíkov. Zrušili ho. Je tam miesto toho zeleň, alej stromov, lavičky? Nie, je tam parkovisko požičovne elektromobilov. Koľko iných požičovní automobilov získalo v ostatných rokoch parkovisko na podnikanie priamo v centre mesta? Že tie ale nemajú elektromobily? A keď budú mať, tak ich tiež pustíme podnikať do centra na úkor verejného priestoru?
Teda pozor aj na takéto záludnosti elektromobility, bezplatného, či extrémne výhodného záberu rovnako veľkého verejného priestoru....
 

 

Poprosim ta, ked uz sme si teda potykali, ked sa nevies vyjadrit formou komentaru slusne a vecne k diskutovanej teme, nechaj si svoje siahodlhle, zatrpknute a osocujuce slohove elaboraty k celospolocenskym problemom pre seba, nikoho to tu nezaujima a zaberas tu tym priestor.
 

 

Alebo dobre, podme si oba paskvili rozobrat.
Moj nazor, ktoreho sa drzim pocas celej diskusie - je nezmysel platit za druhe, tretie, stvrte a piatej auto viac, ako za prve, kedze kazde zabera rovnako miesta pri parkovani a v danom case rovnako upchava premavku, ked je v prevadzke.

Tvoja odpoved obsahuje:
(1) preco je potrebne obmedzovanie parkovania
(2) osocenie, ako sa jedneho dna zobudim a miesto mojho domu bude parkovisko
(3) odstavec o vymahani parkovacich §
(4) smerovanie financii z parkovacej poltiiky
(5) osocenie o zaberani verejneho priestoru autom
(6) osocenie komunalnych politikov
(7) osocenie mna a mojej rodiny, ze nevyuzivame MHD
(8) opat invektivy voci mojej osobe
(9) opat osocenie voci mojej rodiny a politikom
(10) elektromobily :D
(11) pokracovanie bluznenia o elektromobiloch
(12) zachvev sebareflexie, co za somariny som to vlastne popisal
(13) finalny blud o taxikaroch
 

 

Na mňa prstom neukazuj, ja som ťa varoval a radil ti, že to nečítaj, mentálne nemáš na to, aby si tomu porozumel a dokázal reagovať na to na úrovni!
Ale komu niet rady, tomu niet pomoci, ale to už nie je môj problém, že si sa takto vytočil a zosmiešnil, tak dobrú noc a príjemné pondelkové postávanie ti prajem v rannej zápche.....
 

 

Velmi sa dovody nerozoberaju, co je klasika na Slovensku, tie dovody su logicke ale zial ani komunalni politici ich nevedia dobre vysvetlit. Zakladny dovod zavedenia parkovacej politiky je ubudanie priestoru na parkovanie, z coho plynie tlak rezidentov na zavedenie politiky (hlavne ked tu obcan plati dane a kruzi vecer okolo sidliska a nema kde zaparkovat lebo vsade vidi mimo mestske znacky na autach)

spoplatnenie druhého auta: logika je za obmedzenym priestorom na parkovanie a akousi rovnostou medzi obcanmi + zvyhodnenim rezidenta. Treba mysliet aj do buducnosti, ked teraz nemam auto a moj sused ma 4 a za kazde plati rovnako tak ked si aj ja kupim auto tak nemam kde parkovat a môjho suseda nic ekonomicky netlaci mat tych aut menej. Nie je tu tolko miesta aby kazdy rezident mohol mat auto, musi sa to nejako spravodlivo rozdelit. Karlovka dava parkovaciu kartu na zaklade domacnosti, zjednodusene jeden byt.

firemne auto: logika je rovnaka ako pri dani z nehnutelnosti, firmy platia mestu vseobecne viac lebo z ich cinnosti nema mestska kasa ziaden priamy prijem (cely system prerozdelovania dani do samosprav je velmi nestastny), tiez to eliminuje obchadzanie systemu (jedno osobne auto za 20€ rocne + jedno firemne za 20 € pre rovnaku domacnost?)

V podstate tie ciele chapes, primarne ide o:
1) vyhnat CPckarov aby rezidenti mohli parkovat - napríklad v Prahe to preslo niekolkymi fazami, vytlacili nerezidentov z centra mesta do mestských casti, mestske casti vytlacili nerezidentov s autami do predmesti, odtial ich vytlacili do vzdialenejsich dedin az nakoniec CPckari zacali chodit vlakmi a presadat do MHD...
2) výsledkom bodu 1) je ubytok aut v meste
3) vyzbierat peniaze a vlozit ich do riesenia parkovania - zial bohu ano, peniaze by idealne mali smerovat prioritne do revitalizacie celého systemu MHD, je to stara klasicka otazka ci najprv postavim zastavku MHD ked viem, ze sa ma vystavat nova obytna stvrt ale zatial nie je dopyt - alebo pockam, kym sa to postavi, ludia sa nastahuju, vytvori sa dopyt aaaaa uz maju vsetci kupene auta, cize smola. Tu nikto MHDcku neriesi, idem v elektricke, ktora vsade spomaluje na rychlost 30-40km/h lebo trat je v dezolatnom stave a vedla ma predbieha autobus 70km/h (pricom elektricka by mala byt suverenne najrychlejsia no nie je to tak).

Tuna len vsetci slubuju, ze vyzbierane peniaze pouziju na parkovacie domy, ktore ale nikto na sídliskách nechce. Je to cista schizofrenia vodicov, chcu parkovat vsade, nechcu ale parkovacie domy pri svojich cinziakoch. Nechcu preferenciu MHD ale frflu na zapchy, ktore vznikaju absenciou preference MHD, lebo MHDcke to dlho trva kym pusti na semaforoch vsetky auta tak ludia presadaju do aut. Priestor je obmedzeny, jedine riesenie dopravy v zahustujucom sa meste je MHD. Je to logicke a jasne ako facka. Len my sa tu tvárime, akoby existovalo aj nejake ine riesenie.

Da sa to riesit aj prisnejsim pokutovanim ked niekto parkuje tam kde nema. Tiez to mozme riesit napríklad zvysenim dane z nehnutelnosti o 500% plosne, dajme z toho MHDcku zadarmo pre rezidentov, zrekonstruujme vsetky elektrickove radialy, dobudujme dalsie (najma do biskupic/vrakune) a ludia "dobrovolne" presadnu do MHD. Rieseni je vela, ale parkovacia politika je najadresnejsia. Zapchy, problem s parkovanim ci znecistenie prostredia vytvaraju majitelia aut, nech teda platia. Kritizovat navrhnute riesenie je easy, navrhnut ine, lepsie, to som este nevidel.
 

re: Karlovka dáva parkovaciu kartu

podľa viacerých kritérií
je veľa domácnosti s viacerými kartami, lebo dáva na každé auto, ktoré spĺňa kritériá vlastnenia alebo užívania rezidentom
zač. roka ich bolo 2345, údaj z Karloveských novín, nezverejnili počet vyznačených miest
odhadom 80 %
 

 

Vsetko je zatial v testovacej faze a hlavne je to zatial bezplatne, nikde netvrdim, ze bude limit jednej karty na jednu domacnost, kedze je to bezplatne davaju to vsetkym kto splna podmienky.

V Brne to maju takto (viac info tu: https://parkovanivbrne.info/):
rezident prve auto 35 € rocne, kazde dalsie auto 354 €
abonenti (firmy) prve auto 354 €, kazde dalsie 708 €

Toto plati len v zone kde clovek byva, vsade inde je tam navstevnik a plati podla sadzieb ake prisluchaju parkovacim zonam, v prahe to maju tiez velmi podobne.

U nas to o nieco viac prekomplikuju. prve auto parkuje zadarmo vsade, vsetky ostatne parkuju zadarmo len v danej zone (miesto bydliska) ale zase platia polovicnu sumu vo vsetkych ostatných castiach, zatial je v tom bordel, ale su nejake mantinely schvalene.

Rezidentska karta by mala stat 20-100 EUR, abonentska 50-500 EUR a hodinove parkovanie 0,20 – 3,00 EUR. Uvadza sa, ze jeden rezident moze mat len jednu kartu, ale moze byt viac kariet na jednu domacnost (ale so zhorsujucimi sa podmienkami na druhe a dalsie auto). Ako poznam lokalnych politikov tak vyrubia maximalne mozne ceny (podobne ako pri poplatku za rozvoj).

V Starom meste bude parkovanie financny masaker, ked tam clovek pracuje a dochadza napriklad z predmestia (vsetky tie malinova, bernolakova a pod) bude si musiet kupit abonentku za (budme realisti) 500 €. Hodinove parkovanie by bola finacna sebevrazda - uz len keby to bolo 1€ na hodinu v Starom meste tak je to minimalne 9€ na pracovny den co je cez 2000€ rocne. Predstavme si situaciu, ze mam abonentku za 500 € v centre, ale proste nezaparkujem lebo je vsetko obsadene a musim ist o ulicu dalej, ktora je uz v dalsej mestskej casti/zone. To uz platim hodinovu sadzbu. Znie to sice kruto ale jedine takto si clovek rozmysli ci sa naozaj bude presuvat autom do prace.

Pri pohlade na geograficku a dopravnu situaciu v meste uplne staci ked parkovaciu politiku zavedie Stare mesto. Aj ked okolite casti hned nezavedu tak nastane kaskadovy efekt ako v Prahe, auta z centra zacnu parkovat v prilahlych castiach, kde sa ludia zacnu stazovat, potom to zavedu aj tam a tak dalej a tak dalej. Stare mesto bude klucovym spustacom, mnohi ludia presedlaju na MHDcku (osobne poznam vela ludi, ktori chodia do prace do centra autom aj ked cesta MHD im trva porovnatelne dlho). Predpokladam tiez, ze vela ludi si prehlasi naspat trvaly pobyt do mesta.
 

re: testovacia fáza

by mala byť len v zóne Hlaváčikova - Veternicová
pred rokom zastupiteľstvo rokovalo o petícii za zrušenie rezidenčného parkovania, vtedy bola len zóna Silvánska
podľa str. 12 zápisnice z 24. zasadnutia dňa 14.02.2017 v rámci rozpravy odznelo aj

p. Čahojová, starostka MČ:
Pán poslanec, pilotný projekt bol ukončený; od 1. januára je tam zmena organizácie dopravy, -dobre sa vyjadruje pani inžinierka? - trvalého charakteru.

reakcia p. inžinierky nie je zachytená, asi preto, že nemala možnosť hovoriť do mikrofónu,
nasledujú vystúpenia - reakcie 2 poslancov,

kto má o problematiku záujem, môže si vyhľadať a využiť
https://www.karlovaves.sk/wp-c...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava