prestahovat na Kramare, Kolibu alebo Palisady, aby sa tak pohrdlivo nevyjadrovali o kalamite v Bratislave, ze vraj raz-dvakrát rocne! Nie kazdy si zadky vyvaza v terenakoch a tie zlyhania trolejbusov nie su raz-dvakrát rocne. Len to by bolo treba mat zaujem vyjst ludom v ustrety a nechciet vsetko nahrabat len pre seba!
V predmetnu stredu od 9tej do 10:30 to bolo na Hradnom kopci, najmae v bocnych ulickach, bez sance pre kohokolvek. Mensie auta s prednym nahonom sa nedokazali po zastaveni pohnut hore, velke 4x4 hore s problemami vysli, avsak svojou vahou sa zas nekontrolovane smykali dole. Sam som o 9tej urobil 2 pokusy odist z domu, nakoniec som bol stastny, ze som sa vratil aspon naspat do garaze, kus ponize uz bol retazovy tukanec...
Pricina - kasovity sneh a pod nim suvisla vrstva ladu. Kto zastavil smerom hore, uz sa nepohol. Kto sa hybal smerom dole, uz sa nezastavil.
Cesta v stredu do prace Uberom ma presvecila, ze problem bratislavskych kalamit je naozaj v clankoch medzi sedackou a volantom. Totalne nepochopenie fyziky jazdy na snehu.
Cely clanok o zlych kolesach, zle umistnenych motoroch, neskusenych vodicoch, etc. ale ani slovko o tom ze cesty (a nie len na Kramaroch) nie su posypane, a kazde snezenie je vzdy prekvapko pre magistrat.
a o tom to je. to ze je vo svajci je fajn, ale kupit a obut retaze na 3-4 auta nie je problem. horsie je ak ich su desiatky. a neve ci si niekedy sam daval retaze, to nieje take jednoduche. ani jazda s retazami. na to musi byt tvrdy sneh a nie kasa.
že 10 cm sneho je v Bratislave katastrofa ale na Orave, Horehroní a inde nie. Nedávno v telke ukazovali šot z ktorého bolo jasné že spoločnosť ktorá robí zimnú údržbu v Bratislave si plní jedinú funkciu a to vystavovať faktúry. V pohotovosti bola ani nie polovica zmluvne garantovaných mechanizmov. Veta kúpiť a obuť reťaze keď sú ich desiatky je celá od veci. Náklady na reťaze sú v porovnaní s cenou vozidla šuviks. A nikto neobúva desiatky áut ale každý vodič si obuje len jedno, to svoje. Len treba chcieť. Inde vodiči vozia reťaze celú zimu v aute a keď si to natrénuješ je to chvíľa.
električky? Vysvetli rozdiel medzi autobusom a trolejbusom z hľadiska prilnavosti pneu a snehu. Možno sa dačo dozvieme. Myslím že rozdiel je v niečom inom. Inak celý “zvyšok Slovenska” sa baví keď počuje informácie o kalamite v Bratislave. Chlapci, treba si vyhrnúť rukávy, prípadne nejakú podložku a nahodiť reťaze. Všetko ostatné sú rečičky. Pravidelne jazdím cez horské priechody a nad vašimi rečami sa uzmievam.
uz vidim ako sofer trolejbusu na sancovej nahadzuje retaze a cestujuci cakaju... na kasovity sneh su retaze uplne odveci, tam je iny problem - trakcia, a dezen. ale nevadi. na orave jazdi po paer cestach X kamionov, ale okrem toho - tam nie je nic... a oravu poznam celkom dobre
Otázka odhŕňačov. U nás jazdia, aspoň čo som videl, odhŕňače s radlicou vpredu. Tú nemôže spustiť na vozovku,lebo by ju poškodilo. Môže radlicu nastaviť len na určitú výšku nad vozovkou, možno najnižšie 5 cm? Tým pádom nemôže úplne odhrnúť sneh, teda na ceste zostáva kaša.V Nemecku som videl odhŕňače, ktoré mali radlicu vzadu za vozidlom. Radlica spustená celkom na cestu.Na spodku hrubá guma, ktorá sa kĺzala po vozovke, čiže odstránila celú vrstvu snehu a nepoškodila vozovku.Po posypaní soľou zostala cesta mokrá, žiadny problém s prejazdom. V Bratislave by stačili tri takéto odhŕňače, jeden na Kramáre, jeden na Kolibu a jeden na Palisády a bolo by po každoročnej kalamite.
Mna by hlavne zaujimalo preco ked tam uviazli prve dva-tri trolejbusy zvysne neodklonili, ale nechali tam uviaznut vyse 30 (!!!) vozidiel. Ak by odklon zaviedli povedzme po tretom zapadnutom, tak by tam urcite neuviazlo viac ako 8-10 trolejbusov, kedze mozne odklonove miesta su pomerne blizko.
Odporucam vedenie MHD
Palisady
Sam som o 9tej urobil 2 pokusy odist z domu, nakoniec som bol stastny, ze som sa vratil aspon naspat do garaze, kus ponize uz bol retazovy tukanec...
Pricina - kasovity sneh a pod nim suvisla vrstva ladu. Kto zastavil smerom hore, uz sa nepohol. Kto sa hybal smerom dole, uz sa nezastavil.