SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na letisku v Bratislave pristál najnovší typ Boeingu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Konecne

tam niečo pristlo :)
 
Hodnoť

 

Nie nahodou 373?
 
Hodnoť

Čo si

mám predstaviť pod pojmom úspornejší výkon ?
 

 

Ze vlastne mas vyssi vykon, ale v ramci setrenia ho nemas :)
 
Hodnoť

 

Najnovsi typ Boeingu? Derivat 737NG ktory lieta od roku 1997. A ten bol zas pokracovanie vyvoja 737 ktore lietaju uz 50 rokov. Lietadlo ktore by uz dnes nemohlo byt certifikovane, pretoze vchodove dvere su pre obsluhu pritazke a posadka musi pripajat evakuacny sklz k dveram rucne pri kazdom odlete. No, a skakat z dvojmetrovej vysky pri pripadnej evakuacii strednymi dverami moze byt tiez zabava.
 

 

Prečítam titulok a teším sa že pristála 787 a ...
 

 

Ak by sme chceli byť presnejší, tak pôvodne bol 737-100/200, ktorý mal kratšie kolesá a starý typ motorov a pochádzal z roku 1966, z jeho modernizácie vznikol rad 737-300/400/500, teraz ich označujeme CLASSIC. Tiež ich modernizovali a dostali označenie NG (NextGeneration) 600/700/800/900/900ER a dnešný hosť je už 4-tá generácia s označením MAX. Je to už zastaralá konštrukcia, ale nakoľko ani Airbus nechystá nový typ, len modernizuje rad A320, tak ani Boeing nezačne nalievať miliardy do novej konštrukcie. Neustále zväčšovanie týchto strojov ale dosiahlo svoje hranice. Aj v prípade A322 by už asi bola potrebná zmena celého krídla a zvýšiť svetlú výšku aby nedošlo k tailstrike-u. V prípade MAX-ov už bol zvýšený, lebo motor má väčší nasávací otvor, teda bolo nutné prepracovať podvozok. Z druhej strany sú to veľmi spoľahlivé stroje. Uvidíme, či Boeing sa pustí do projektu 797, alebo Airbus postaví A322-jku.
 

 

Dakujem za doplnenie, bl som prilis lenivy aby som to rozpisal tak dopodrobna. Akurat by som doplnil ze MAX ma natiahnuty len predny podvozok, hlavne podvozky by uz nebolo kam skladat. A este stale to moc nestaci a motory maju mensi priemer duchadla ako ich derivaty pre Airbus a Comac. 737-10 ohlaseny vlani ma mat teleskopicke hlavne podvozky. Uvidime ako to bude fungovat.
Ohsi: Presne toto mi napadlo ked som precital titulok
 

v televiznych spravach

moderatorka povedala, ze vdaka novym motorom a modifikovanym zakoncenim kridel bude mat toto lietadlo o 10 % nizsiu spotrebu. je to technicke mozne az tak vela ?
 

 

Boeing tvrdi ze nove winglety usporia asi 1.5% paliva oproti predchadzajucej verzii montovanej na 737NG.
http://www.b737.org.uk/winglet...
Co sa motorov tyka, vyrobca - CFM International na svojom webe hovori o 15% uspore oproti "sucasnym" motorom. Bohuzial, nespominaju presne model s ktorym to porovnavaju.
https://www.cfmaeroengines.com...
Vo vseobecnosti sa na forach s leteckou tematikou hovori o 13% uspore paliva v porovnani so 737-800
 

:-o ???

Kratšie koleso...nejaký nový technický pojem??? Niečo bližšie...
Ešte ma napadá, že kratší podvozok...ale nie som si istý.Teda presnejšie by bolo nižší podvozok.
 

Kratsie kolesa a ine krav a ciny

Ked nejaky miestny "odbornik" v diskusii operuje vyrazom "kratsie kolesa", clovek sa len zhovievavo pousmeje - vsak vela ludi je neznalych a este viac neovlada slovensky (materinsky!) jazyk. To je v poriadku.
Ak vsak hovorkyna letiska vypusti do sveta vyraz "uspornejsi vykon", tak to je uz hanba!
Hanba pre nu a hanba pre letisko BA, ze taku "hovorkynu" zamestnava.
Ked som tento nezmysel pocul prvykrat vo vecernych spravach STV1, povedal som si Uz aj ty, (moderatorka) Stefankova??? Teraz uz viem, ze ona len tu hlupost, pochadzajucu od hovorkyne letiska BA, bez myslenia precitala.
 

 

letecka branza specialne pre civilnu prepravu je utra konzervativna :) hlavne v konstrukcii. naco nieco menit ked funguje....
 

trasiem sa, kedy

majkrosoft napadne vyrabat lietadla.
 

ako ten vtip ze keby vyrabali auta ?

vystupit a nastupit , pripadne kopnut do kolesa by tam este slo, ale procedura by v lietadle skoncila po prvom kroku.
 
Hodnoť

Samozrejme, že titulok je

zavádazúci.
Keď už, tak najnovšia VERZIA. Verzia typu 737. A typ 737 má 5O rokov.
Momentálne najnovší typ je 787, ale aj ten už má viacero verzií.
Vývoj sa zastaviť nedá, no úroveň SME stangnuje dlhodobo.
 

Nemaju odbornika na letectvo

V redakcii
 

 

to ani na sport, vedu, techniku, IT, auto-moto, domace a zahranicne spravodajstvo atd.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava