SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čakáme. Na pečiatku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ďakujem za článok. presne nad týmto som minule premýšľala, prečo tu všetko trvá večnosť. Verejné obstrávania, výstavba diaľníc, oprava verejného majetku.....

Bohuižiaľ pre naše zákony. Vyhráva najnižšia cena, pritom často likvidačná a keď sa sa vyberie šmejd, zase ľudia nadávajú. Pritom by sa mala ponuka s najnižšou a najvyššou hodnotu vyhodiť a porovnať odborné parametre a vybrať najvhodnejšiu ponuku. Lenže...ohlasy verejnosti.

Dokonca sú naše zákony tak na r*ť, že ani v prípade havarijnej situácie nemôže samospráva či štát konať a vyriešiť havarijnú situáciu.

A tak už rok čakáme na sanovanie padajúcich skál na Devínskej ceste a čo je horšie, obávam sa že min. rok bude ohradená aj národná kultúrna pamiatka hrad Devín z dôvodu spadnutej skaly. Ide pritom o vyhľadávanú turistickú lokalitu, my na Slovensku ju uzavrieme na dobu neurčitú.

Nebolo by vhodnejšie v mimoriadnych a havarijných situáciách povoliť iné formy obstrávania, ktoré by zrýchlili riešenie havárií? Lenže to chce aj zmenu v myslení ľudí, inak politici riskujú že budú ľudia vykrikovať že sa pokradlo, preto by sa malo nadštandardne zverejňovať, ale aj zdôvodňovať prečo sa postupuje zrýchlene.

terajšie pravidlá na Slovensku sú absurdné, výstavba tunela na diaľnici D1 Čebrať stála takmer 2 roky, kým prebehla analýza, výberové konanie a ktovie čo ešte. Choré!!! Jasné že je potom všetko predražené a všetko tu trvá nekonečne dlho. Pravidlá VO by sa mali zmeniť v prospech zrýchlenia procesov.
 

za čo ďakuješ?

ja tu žiaden článok nevydím, len krátky výštek.
o zastávke, ktorá spôsobila traumu ani haf.
 

 

V prípade mimoriadnych a havarijných udalostí a v časovej tiesni sa nemusí robiť verejné obstarávanie.
 

 

Tak potom nechápem prečo to mesto nevyužíva (možnosť urýchlenej opravy v prípade havarijnej situácie). Fakt sú neschopní.
 

 

Mesto to využíva veľmi rado, keď sa mu to hodí. Prototypový príklad je, že svojou účelovou nečinnosťou vyvolá dojem časovej tiesne a následne uzavrie bez súťaže nejakú zmluvu, samozrejme s firmou, ktorá dohodí zrejme bakšiš primátorovi a jeho ľuďom. Posledný príklad bolo predĺženie zmluvy na prevádzku verejného osvetlenia.
 

 

Najhoršie je, že najmä v prípade najvzácnejších zdrojov sa nekoná. Štát napr. nekoná pri sanácii skládky vo Vrakuni, hoci ohrozuje zdroj pitnej vody a denne sa kontaminuje pôda smerom k Žitnému Ostrovu.

Pritom práve ochrana prírodných zdrojov a prírody by mala byť priorita č. 1 a ak je teda možné konať ihneď pri haváriách, je smutné keď samospráva a štát nekoná ihneď aby minimalizoval škody.
 

 

Čo ti na to povedať, politika a verejný záujem sa niekedy nestretnú, aj keby sa mali. Asi zo sanácie skládky nie je žiadny obálkový bakšiš a nikto z kompetnentných tam nebýva.
 
Hodnoť

 

no odborníčka ako hrom píše a píše a nič si nepeverí- teliatko
 
Hodnoť

Trt makový je trať hotová!!!

Výhybka Krížna/Vazovova je nedokončená!
( Bez nej električková premávka nemôže byť obnovená....)
 

Presne tak

A nikto tu na to doposiaľ neupozornil..
 
Hodnoť

PiJano a SKAP! :-)

Tento článok v stave o 6:13h ráno je jasným dôkazom tunajsej zurnalistickej kvality. Keby autorka clanku vytiahla päty z kancelarie a po zmienenej Spitalskej ulici sa aj fyzicky presla (ak nepracuje z opacneho konca republiky - ! - nemala by to mat daleko) zistila by napriklad, ze od predminuleho piatku je opät rozkopany usek okolo "Metropolky" ktory v tejto chvili na rychlu opravu rozhodne nevyzera. Takze uvaham pani autorky o akejsi peciatke a podobnym hlupostiam a vylozenym klamstvam sa ja osobne mozem iba zasmiat. Navyse dodam este jeden fakt ociteho svedka. Ta trat po udajnej rekonstrukcii vyzera skoro UPLNE ROVNAKO ako pred nou!!! Teda s tym rozdielom, ze sa nezmyselne zuzila vozovka po oboch stranach trate a zmizla zmienena zastavka spred "dvoch levov". Ja osobne si tu pokojne dovolim vyslovit hypotezu, ze toto boli "kvalitne" vyhodene peniaze rovno do kanala ergo tunela.
 

clanok si ocividne zaplatil primator

v dnesnej tazkej dobe novinarciny treba hladat alternativne zdroje prijmov...
 

A niekto

sa kvalitne nabalil na províziách - priamo robota na objednávku nejakého straníckeho papalášpodnikateľa...
 

 

Zastávka pri "dvoch levoch" bude asi dodatočne vybudovaná na tom istom mieste:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/1703...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava